Klipsch klubben - Side 671

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 671 av 1033 FørsteFørste ... 171 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 667 668 669 670 671 672 673 674 675 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 ... SisteSiste
Viser resultater 13,401 til 13,420 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har selv sagt at det ermin mening og smak men det skal sies at de monoblokkene låter langt bedre på klipsch enn de større transistor forsterkerne,disse er vel det jeg vil kalle rør lyd

Hos meg minnet spt100 mer om transistor lyd enn rør lyd DERSOM jeg må sette den i bås. En god forsterker klart, men noen rørforsterker er det ikke helt.. En slags blanding og det vises i lyden..

Heldigvis liker jeg begge deler :-)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hos meg minnet spt100 mer om transistor lyd enn rør lyd DERSOM jeg må sette den i bås. En god forsterker klart, men noen rørforsterker er det ikke helt.. En slags blanding og det vises i lyden..

Heldigvis liker jeg begge deler :-)
    hehe liker begge deler selv men hva brukte du av pre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,924
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ligger disse t100 på brukt ca? vurderer flerkanals effekt, men lurte også på tre av disse til til frontrekka

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe liker begge deler selv men hva brukte du av pre?

Jeg brukte samme pre på begge selvsagt, slik forutsetningen for resultat ble lik. Men det er en stund siden jeg hadde de hjemme- når jeg hadde nc og jeg testet vincent, jeg likte parasounden klart mye bedre og oppgraderte derfor til Halo..
    Så det er ei lita stund siden jeg testet..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hva ligger disse t100 på brukt ca? vurderer flerkanals effekt, men lurte også på tre av disse til til frontrekka
    nye 13 pr stk brukt rundt 5 men nå er det super tilbud hos

BMH AS - Vincent SP-T100 Mono effektforsterker

Dette er en syk pris for et produkt som har fått utrolige omtaler rundt om i verden

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er en syk pris for et produkt som har fått utrolige omtaler rundt om i verden
    Sinnsykt flott pris, nesten så jeg skulle handlet en til center kanalen min!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt flott pris, nesten så jeg skulle handlet en til center kanalen min!

var inne på den tanken jeg også en gang i tiden, men den er absolutt best sammen med pre fra samme serie og gjerne cd spilleren også, synes jeg da
    for meg er de helt klart mer transsistor i lyden enn rør, vil nesten si 90% transistor lydmessig , men hvis man tweaker med smårørene går det an å få
    mer rørlyd, dette burde du forske på eddie, mye å hente kontra det å bruke de orginale "drit" røra
    utseesnde messig er det uten tvil det fineste settet fra vincent synes jeg
    og lydmessig er det vel også det jeg har likt best fra vincent
    har ikke hørt oppsettet på annet enn rf82,usher og audiovector ht dog
    likte det klart best på klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

diss hoppet jo mye i pris for noen år siden, uten at det egentlig skjedde noe kvalitetsmessig med dem, husker de kostet 7 k pr stk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eddie:

Kanskje du kunne rablet ned noen ord for å utdype dine inntrykk ang RF63 vs La Scala, nå som du har mer erfaring med reference serien så er svært interessant for min del, da jeg går med La Scala (dog mkII) i magen..

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det er vell sånn det skal være,noen liker dattra mens andre liker morra

O
    Om alderen er rett tar jeg begge:twisted: :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    +1. Hvis de er i god stand :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30/80

O

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kunne rablet ned noen ord for å utdype dine inntrykk ang RF63 vs La Scala, nå som du har mer erfaring med reference serien så er svært interessant for min del, da jeg går med La Scala (dog mkII) i magen..
    De står i forskjellige rom men la scala har et mye større lydbilde og dynamikk.det nærmeste jeg har hørt live uansett høytalere som samtidig har en sinnsyk bra mellomtone/diskant og en sinnsyk brystkasse bass.RF63 trenger ingen sub da de spiller dypt med skikkelig trykk fra de små elementene,en komplett hifi høytaler men ikke like rå som la scala men den beste i rf serien etter min mening

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De står i forskjellige rom men la scala har et mye større lydbilde og dynamikk.det nærmeste jeg har hørt live uansett høytalere som samtidig har en sinnsyk bra mellomtone/diskant og en sinnsyk brystkasse bass.RF63 trenger ingen sub da de spiller dypt med skikkelig trykk fra de små elementene,en komplett hifi høytaler men ikke like rå som la scala men den beste i rf serien etter min mening
    På en side så er jeg kjempe nøyd med Rf83, så skal det byttes blir det Klipsch, egentlig ingenting annet fra ref.serien som frister.
    Sub blir tilgjengelig på dypet hvor LS sliter litt, blir da JL Audio fathom F113, som etter alle omtaler her helt råå på både musikk og film, og samtidig sinnsykt kjapp. Frister veldig med la scala, faktisk mer enn khorn for å være ærlig - la scala tiltaler meg sinnsykt på spillestilen og utseende er rått!

Men har dessverre alt for lite kjennskap til å blåse 60k her og nå.. Må få hørt den litt lengre, noe som ikke er enkelt i Ålesund..

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt testing til påske:)

Da skal jeg teste ut litt rør forsterkere på Cornwall III, Heresey III, RF-7mkII

Blir i første omgang rouge audio stereo 90 med følgende rør Mullard 12ax7 driverør, Tung Sol 6sn7 inngangsrør og russiske KT 88 utgangsrør
    og så tester jeg en Magnat RV2 med orginal konfigurasjon......

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg teste ut litt rør forsterkere på Cornwall III, Heresey III, RF-7mkII

Blir i første omgang rouge audio stereo 90 med følgende rør Mullard 12ax7 driverør, Tung Sol 6sn7 inngangsrør og russiske KT 88 utgangsrør
    og så tester jeg en Magnat RV2 med orginal konfigurasjon......

God forsterker, men ville vurdert å testet ut noe Amerikanske rør og ikke kun mullard.. Personlig liker jeg de mye bedre..

Spennende å høre hva du mener om denne da mange mener det er en god røramp med brukbart krefter!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tok deg fanken meg på ordet nå Eddie!
    Har reservert 2 stk Vincent T100 blokker med levering over påske!
    Skal koble de opp til mine kjære 83 er.
    Fortell hva jeg kan vente meg da, kan nesten ikke vente med å høre hva de kan prestere...:-D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en side så er jeg kjempe nøyd med Rf83, så skal det byttes blir det Klipsch, egentlig ingenting annet fra ref.serien som frister.
    Sub blir tilgjengelig på dypet hvor LS sliter litt, blir da JL Audio fathom F113, som etter alle omtaler her helt råå på både musikk og film, og samtidig sinnsykt kjapp. Frister veldig med la scala, faktisk mer enn khorn for å være ærlig - la scala tiltaler meg sinnsykt på spillestilen og utseende er rått!

Men har dessverre alt for lite kjennskap til å blåse 60k her og nå.. Må få hørt den litt lengre, noe som ikke er enkelt i Ålesund..
    Nå får jeg vel mange mot meg men etter min mening så spiser Fathom f113 svs til frokost på musikk.Når det gjelder dynamikk så tror jeg la scala er kongen av klipsch,selv klipschorn kommer til kort men igjen det er min mening

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars H
    Tok deg fanken meg på ordet nå Eddie!
    Har reservert 2 stk Vincent T100 blokker med levering over påske!
    Skal koble de opp til mine kjære 83 er.
    Fortell hva jeg kan vente meg da, kan nesten ikke vente med å høre hva de kan prestere...:-D
    Håper du blir fornøyd.Nå er RF83 en del mer tungdrivne enn RF63 så det har jeg ikke testet men jeg bruker SA-T1 som pre og den er matchet til blokkene og har en knapp som heter"loud" som mange hifi guruer ikke liker hehe.På Forte II så ble det for mye men RF63 elsker loudness knappen.har hatt forsterkere til mange titalls tusener som har tapt for vincent og leser du tester/omtaler av dette settet så får de utrolig bra omtale rundt om.En byggekvalitet og lyd du må laaangt opp i pris for og matche men husk pre er viktig å kansje det viktigste i mitt oppsett

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får jeg vel mange mot meg men etter min mening så spiser Fathom f113 svs til frokost på musikk.Når det gjelder dynamikk så tror jeg la scala er kongen av klipsch,selv klipschorn kommer til kort men igjen det er min mening

Mine svs er solgt, blir hentet om 2uker, har ikke hørt f113, men derimot f110 og f112, og ultra blir på ingen måte spist til frokost får å sk det slik, da har deb ikke vært kalibrert skikkelig. De er bedre til musikk men ikke overkjøring, men merkbart bedre til det meste bortsett fra under 25-30hz, der briljerer ultra!

Fathom blir trolig handlet i mai kan det se ut til!

Side 671 av 1033 FørsteFørste ... 171 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 661 667 668 669 670 671 672 673 674 675 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 811 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •