Klipsch klubben - Side 670

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 670 av 1034 FørsteFørste ... 170 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 666 667 668 669 670 671 672 673 674 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 ... SisteSiste
Viser resultater 13,381 til 13,400 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    +1 kommer helt ann på hva man har av rør forsterkere/typer.
    AN oto er bl.annet skrytt opp i skyene på sentralen men ble alt for tamm på mine tidligere Forte II.Copland 405 fikk heller ikke skikkelig liv i bassen på Forte.Cayin KT88 var litt friskere.
    Hørte MC275 for noen år tilbake og den virket skikkelig kraftig.
    AudioNote låt utrolig bra på klipsch men ble altfor svakt etter min smak.
    Kjører nå på hybrid og det har spist opp alt av rør jeg har testet foreløpig
    Har også testet hybrid,vincent(sheng ya sp-t 300) counterpoint sa 220 og sa 20,etter min mening låter de bra men copland cta 504 låter bedre.
    Diskanten mye mere silke myk bedre definert mellomtone,bassen ikke fullt så hard og stram,men helt ok (jeg bruker sub).
    Prøver ikke og disse hybrider sier bare min mening.
    Så lenge jeg har klipsch er det rør!

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på søndag så skal jeg teste ut RF63 mot T+A Criterion TCI2E
    Blir testet kun på Vincent oppsettet så om det yter Criterion rettferdighet vites ikke men et av parene blir værende.Har uansett la scala i kjellern.
    T+A Criterion TCI2E burde rævkjøre RF63 med tanke på pris men vi får se hehe

ikke snakk om, rf63 krever langt dyrere utstyr for å henge etter og bli "rævkjørt "

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Rommet er nok det som har mest og si, men kansje det er litt dårlige innspillinger ute og går her. Mye metal fra 80 og 90 tallet er vel meget dårlig innspilt?
    på oppsettet mitt spiller slik 80-90 talls musikk som jeg aldri har hørt det før, det er nettopp her jeg mener anlegg skilles , allså klinten fra hveten
    sitter og lytter på gammal accept her nå og det rocker som bare ...f..... uten å skjære, er faktisk bra lyd uten å bli sliten eller at det bikker over til aggressivt

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sååå, hvis man ikke vil sprenge alle mulige økonomiske grenser, hva bør man da putte på et par RF-7?

Edit:
    Ren effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 kommer helt ann på hva man har av rør forsterkere/typer.
    AN oto er bl.annet skrytt opp i skyene på sentralen men ble alt for tamm på mine tidligere Forte II.Copland 405 fikk heller ikke skikkelig liv i bassen på Forte.Cayin KT88 var litt friskere.
    Hørte MC275 for noen år tilbake og den virket skikkelig kraftig.
    AudioNote låt utrolig bra på klipsch men ble altfor svakt etter min smak.
    Kjører nå på hybrid og det har spist opp alt av rør jeg har testet foreløpig

det settet du har er jo bra det , men det er jo noe av det snilleste vincent
    har som jeg har hørt, det klipper jo toppen på en helt annen måte enn det meste andre vincent har, samtidig har det jo punsjen som vincent stort sett har, men i mine ører noe mer tilbakelent som sagt
    otoen er ikke noe å dra hverken forte ll eller la scala optimalt med i det hele tatt egentlig, allså feil match, dessuten er ikke pre delen på oto kjent for å være av det bedre fra den kanten, men i enkellte oppsett fungerer otoen j..... bra derfor har den det gode ryktet sitt
    på mine cwlll fikk jeg høre av an sjefen selv( allså danske eieren) at jeg måtte opp på blokkene til 68 tusen for å matche mc på kontroll på høyere volum, for lav lytting kan man klare seg med mye mindre punsj på cwlll
    an er jo håndlaget i gb og koster jo dessverre deretter kontra kinaproduserte saker med euro stempel på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har som jeg har hørt, det klipper jo toppen på en helt annen måte enn det meste andre vincent har, samtidig har det jo punsjen som vincent stort sett har, men i mine ører noe mer tilbakelent som sagt
    otoen er ikke noe å dra hverken forte ll eller la scala optimalt med i det hele tatt egentlig, allså feil match, dessuten er ikke pre delen på oto kjent for å være av det bedre fra den kanten, men i enkellte oppsett fungerer otoen j..... bra derfor har den det gode ryktet sitt
    på mine cwlll fikk jeg høre av an sjefen selv( allså danske eieren) at jeg måtte opp på blokkene til 68 tusen for å matche mc på kontroll på høyere volum, for lav lytting kan man klare seg med mye mindre punsj på cwlll
    an er jo håndlaget i gb og koster jo dessverre deretter kontra kinaproduserte saker med euro stempel på
    Må si meg enig der!

O

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Vel jeg står på mitt..Klart prisklassen spiller inn.Det sku vel bare mangle.For å si det sånn;Hos meg spilles det ikke Kari Bremnes
    Det mente jeg også i alle år, med NC og Halo, emotiva etc.

Her går det absolutt ikke i Bremnes heller, aldri hørt noe fra den kanten.
    Går
    Mye i "thevoicetv" type musikk her, + diverse; dj tiesto, guetta, eminem, acdc, variert egentlig, og rør spiller rett og slett bedre enn annet eg har hatt i hus pr i dag.

Men jeg hr alltid "trodd" det samme som deg, at man mister trøkk, bass og dynamikk og slagkraft - jeg tok skammelig feil..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Har også testet hybrid,vincent(sheng ya sp-t 300) counterpoint sa 220 og sa 20,etter min mening låter de bra men copland cta 504 låter bedre.
    Diskanten mye mere silke myk bedre definert mellomtone,bassen ikke fullt så hard og stram,men helt ok (jeg bruker sub).
    Prøver ikke og disse hybrider sier bare min mening.
    Så lenge jeg har klipsch er det rør!

O
    Nå hadde jeg Coplant cta 405 og Vincent er bedre på absolut alt,når det gjelder sheng ya så er det en billig utgave av vincent.dynamikken i vincent er laaangt bedre enn copland men på moderat lydnivå så er copland sikkert ok

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er etter min mening noe av det beste fra Vincent med utrolig dynamikk og drag samtidig så er det utrolig mye for pengene og en utrolig match på klipsch etter min mening og jeg har selv testet mye på klipsch.Har aldrig tynet vincentene helt ut for og få 63erne til og svette skikkelig så nok av krefter

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke snakk om, rf63 krever langt dyrere utstyr for å henge etter og bli "rævkjørt "
    Nå mener jeg Vincent oppsettet er noe av det bedre til RF63 opp mot 50 lapper ihvertfall men nå koster jo Criterion 93000.- så blir spennende og høre.Gir ihvertfall tilbakemelding når jeg får testet det ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde jeg Coplant cta 405 og Vincent er bedre på absolut alt,når det gjelder sheng ya så er det en billig utgave av vincent.dynamikken i vincent er laaangt bedre enn copland men på moderat lydnivå så er copland sikkert ok
    Nå er du helt på jordet,sheng ya er 100% lik men kun et annet navn laget på samme fabrikk med samme komponenter. Coplanden er 100 ganger mere behagelig og høre på en vincent,skjønner du liker vincent men det er ikke best i verden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Nå er du helt på jordet,sheng ya er 100% lik men kun et annet navn laget på samme fabrikk med samme komponenter. Coplanden er 100 ganger mere behagelig og høre på en vincent,skjønner du liker vincent men det er ikke best i verden
    hehe nei sheng ya er ikke vincent så den er grei.Ja Vincent er mye mer rocka enn copland,mer bass,fastere bass,større og fyldigere lydbilde.Byttet fra copland til vincent og selv madamen syntes lyden åpnet seg og fylte rommet mer men vi får bare være uenige hehe god natt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent er fjortislyd. Copland er for viderekommende.

(Poster dette kun for morro skyld).

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil vel si at dette går mest på preferanser innen lyd?

Alle har sin egen lyd de liker, og da kommer det såklart frem forskjellige meninger rundt alt.

Blir feil å si vincent låter bedre enn copland og motsatt for det er opp til lytteren selv å avgjøre, alle opplever lyd forskjellig!

Noen syntes rør er tull andre syntes det er himmelen!

for eddie så har vincent lyden han liker å da vil dette naturlig bli det beste valget for han, jeg personlig er ikke fan av vincent på klipsch selvom jeg ikke har hørt akkurat de forsterkerne som det er snakk om her, men har hørt endel annet som prates mye om til klipsch som sp331, noe jeg ikke likte overhodet!
    Om noen syntes dette låter fantastisk så er det bare kjempeflott for da har de funnet sin lyd.

Og da sier jeg ikke vincent er dårlig til klipsch i det hele tatt, men det gir meg ikke den lyden jeg liker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    vil vel si at dette går mest på preferanser innen lyd?

Alle har sin egen lyd de liker, og da kommer det såklart frem forskjellige meninger rundt alt.

Blir feil å si vincent låter bedre enn copland og motsatt for det er opp til lytteren selv å avgjøre, alle opplever lyd forskjellig!

Noen syntes rør er tull andre syntes det er himmelen!

for eddie så har vincent lyden han liker å da vil dette naturlig bli det beste valget for han, jeg personlig er ikke fan av vincent på klipsch selvom jeg ikke har hørt akkurat de forsterkerne som det er snakk om her, men har hørt endel annet som prates mye om til klipsch som sp331, noe jeg ikke likte overhodet!
    Om noen syntes dette låter fantastisk så er det bare kjempeflott for da har de funnet sin lyd.

Og da sier jeg ikke vincent er dårlig til klipsch i det hele tatt, men det gir meg ikke den lyden jeg liker
    Har selv sagt at det ermin mening og smak men det skal sies at de monoblokkene låter langt bedre på klipsch enn de større transistor forsterkerne,disse er vel det jeg vil kalle rør lyd

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vincent er fjortislyd. Copland er for viderekommende.

(Poster dette kun for morro skyld).
    +1

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    +1
    hehe ja da er det mange fjortiser hos meg da samtlige av mine venner syntes det ble mye bedre lyd med vincent enn copland menmen det får så være

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja da er det mange fjortiser hos meg da samtlige av mine venner syntes det ble mye bedre lyd med vincent enn copland menmen det får så være
    He he vincent er bra har aldri sagt noe annet har selv brukt 991 her en periode mye av henger av rom resten av utstyret og ikke minst hva slags lyd man liker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    He he vincent er bra har aldri sagt noe annet har selv brukt 991 her en periode mye av henger av rom resten av utstyret og ikke minst hva slags lyd man liker.
    Masse bra der ute men her så fungerte overhodet ikke copland i forhold til vincent,ikke en gang i nærheten,selv cayin spilte langt mer oppløst og med bedre bass men som sagt en smaksak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse bra der ute men her så fungerte overhodet ikke copland i forhold til vincent,ikke en gang i nærheten,selv cayin spilte langt mer oppløst og med bedre bass men som sagt en smaksak
    Det er vell sånn det skal være,noen liker dattra mens andre liker morra

O

Side 670 av 1034 FørsteFørste ... 170 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 640 650 660 666 667 668 669 670 671 672 673 674 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •