Klipsch klubben - Side 669

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 669 av 1034 FørsteFørste ... 169 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 665 666 667 668 669 670 671 672 673 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 809 ... SisteSiste
Viser resultater 13,361 til 13,380 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    vil bare "advare mot testing av genalex golden dragon, de er ikke helt stabile visstnok og det er en tendens til at de kan ryke fort, gjelder 6550 og kt88, har ikke testet disse selv men lest en del tråder angående disse da jeg vurderte å teste de
    svetlana wc går derimot for å være veldig stabile og ikke minst så leverer de nøyaktig det de skal uten noen form for morofaktor eller annet som fort kan slå feil ut i oppsettet, tune lyden med smårøra er mitt tips og gå for bankers når det gjelder effektrør

rør og klipsch er definnetivt artig og givende, mye mere tweaking man kan gjøre lydmessig synes jeg kontra transistor , jeg skal over påsken få montert ett adapter på min rørpre som gjør at jeg kan teste 2 helt(for meg) nye typer likeretter rør som visstnok skal være drastisk bedre enn de jeg bruker og er fornøyd med pr dags dato, alt dette for den nette sum av ca 500 kr :razz:
    men for all del klipsch +transistor fungerer det også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Både ja og nei. Spør hvilke, det finnes gode transistorer også, men resultatet jeg har med 275 overgår alt jeg har hatt hjemme - skal jeg bytte vekk rør må det store skyts til før jeg vil vurdere det.. Men da finnes det jo tilsvarende røramper også.. Eneste jeg angrer ang rør er at det tok så lang tid før jeg tok sats å kjøpte det!
    Kjøpte du brukt eller ny? Pris??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Om jeg ikke husker feil så er det en på stjørdal som har noe klipsch.
    Raeggis... han kjører KLF serien i front
    Takker for tipset, men ikke helt hva jeg er ute etter.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phrenetic
    Takker for tipset, men ikke helt hva jeg er ute etter.
    Fantonald... Steinkjer... RF-83

Mulig det er en på Frosta: espenlenvik.. som har rett størrelse RF-82

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Fantonald... Steinkjer... RF-83

Mulig det er en på Frosta som har rett størrelse RF
    Takker for tipset. Skal ta kontakt med vedkommende om det skulle bli aktuelt. Litt langt å kjøre 18mil for en liten lytt også.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Den gjør jobben den tror jeg,pris er jeg usikker på.
    Parasound passer bra til klipsch,selv om rør passer mye bedre

O
    Rør er nok knall..men det kommer jo litt ann på åssen musikk du hører på å da...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Rør er nok knall..men det kommer jo litt ann på åssen musikk du hører på å da...
    Neppe.

Rør passer til alt fra rock, pop, trance, rap og det aller meste! Jeg hører på stort sett det meste bortsett fra uber hardrock og salmer, og rør spiller kanon på alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe.

Rør passer til alt fra rock, pop, trance, rap og det aller meste! Jeg hører på stort sett det meste bortsett fra uber hardrock og salmer, og rør spiller kanon på alt!

enig, jeg spiller alt fra rolig akustisk til opeth,helloween osv og det funker like godt til alt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok sant det her går det mest i pop og rock,savner ikke noe kontra transistor. Det er nok bare en myte er jeg redd!

O

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk skryter av rør og Klipsch her ser jeg.. Hva slags forsterkere er anbefalt da? Er det noe bra å få til en prisklasse under 20 k ? eller må mann opp i 50k+ for å finne noe som driver det ordentlig.

Er ikke noe særlig fornøyd med musikk, film funker som bare det.
    Musikk som høres greit ut er : kings of leon, Yellow og dance musikk, tja meste innen rolig rock..
    Men går mann over til Metall verden å hører på musikk som gammel opeth, Children of bodom, Arch Enemy så blir diskanten veeeeldig anstrengende og bassen kommer lite fram.

Jeg har følgende oppsett:
    Klipsch RF-7 Classic som drives av Yamaha rx-v3067 og Emotiva xpa-2 også bruker jeg Emotiva xpa-5 til bakhøytallera rs62.

Mange skryter av at emotiva og klipsch passer bra, men er litt usikker med tanke på musikk iallefall. Mulig XPA-2 er altfor slapp til å drive rf7 ordentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BromZ
    Folk skryter av rør og Klipsch her ser jeg.. Hva slags forsterkere er anbefalt da? Er det noe bra å få til en prisklasse under 20 k ? eller må mann opp i 50k+ for å finne noe som driver det ordentlig.

Musikk som høres greit ut er : kings of leon, Yellow og dance musikk, tja meste innen rolig rock..
    Men går mann over til Metall verden å hører på musikk som gammel opeth, Children of bodom, Arch Enemy så blir diskanten veeeeldig anstrengende og bassen kommer lite fram.

Klipsch RF-7 Classic som drives av Yamaha rx-v3067 og Emotiva xpa-2 også bruker jeg Emotiva xpa-5 til bakhøytallera rs62.

Mange skryter av at emotiva og klipsch passer bra, men er litt usikker med tanke på musikk iallefall. Mulig XPA-2 er altfor slapp til å drive rf7 ordentlig.

jeg vet ikke om jeg skal tørre å anbefale til rf7, men til rf63 og cwlll så funker det bra med mcintosh rør forsterker ihvertfall, mc275 fåes på brukten til ca 14-20 tusen kr, de dukker jevnelig opp om ikke ofte
    selv bruker jeg da en audio note rør pre som heter L2, det er ett kit , audio note kit, det får du ferdig bygd av fagpersoner hvis du ikke ønsker å ta jobben selv, fordelen med en slik pre er at den kan tunes via oppgraderinger til å passe deg og ditt oppsett lydmessig, upgrade audio er behjelpelig med tips her . denne kan enkelt utstyres med cinemaloop og fjernkontroll også hvis ønskelig
    det som pre ikke slipper igjennom vil aldri effektforsterkeren klare å gjennskape, derfor er pre viktig når det gjelder to kanals lytting, jeg hører selv på en god del heavy og tyngre saker og har aldri hatt transistor utstyr som har levert varene på slik musikk som røroppsettet gjør pr dags dato
    jeg er av den mening at vår musikk krever ganske masse av utstyret kontra rolig musikk som f.eks kari bremnes , ett lite godt sammensatt anlegg vil ofte klare gode innspillinger helt greit mens det faller igjennom når det utfordres med f.eks eldre mettalica,opeth,wasp eller lignende musikk
    mitt råd vil være å forsøke å teste utstyr hjemme før kjøp, ha is i magen og i verste fall vurder å kjøpe mindre krevende klipsch ht hvis det er veien til bedre lyd hjemme
    lyd kan du også tune lydmessig ved enkle bytter av smårørene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Det er nok sant det her går det mest i pop og rock,savner ikke noe kontra transistor. Det er nok bare en myte er jeg redd!

O

yes, kanskje vi skal kalle oss trådens mythbusters når det gjelder akkurat denne myten :twisted: :twisted:
    sikkert noen som erfarer det slik men da tror jeg det går på match

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det er oppløsningen som er din akilleshæl vil jeg tro forøvrig, kanskje noe med pre også å gjøre ikke bare emotiva

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er oppløsningen som er din akilleshæl vil jeg tro forøvrig, kanskje noe med pre også å gjøre ikke bare emotiva
    Det kan hende. Jeg vil si lyden har blitt bedre etter jeg gikk fra Pioneer LX81 til Yamaha som pre.. Men fortsatt er jeg ikke fornøyd med musikk. har også prøvd emotiva sin USP-1 som pre, men det ble også altfor lys for min smak. Er bare veldig usikker på hva slags tiltak jeg skal gjøre for å forbedre lyden her nå. Har nok et litt vrient rom også, men dette blir nok feil å ta i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende. Jeg vil si lyden har blitt bedre etter jeg gikk fra Pioneer LX81 til Yamaha som pre.. Men fortsatt er jeg ikke fornøyd med musikk. har også prøvd emotiva sin USP-1 som pre, men det ble også altfor lys for min smak. Er bare veldig usikker på hva slags tiltak jeg skal gjøre for å forbedre lyden her nå. Har nok et litt vrient rom også, men dette blir nok feil å ta i denne tråden.

rommet har nok mye å si også, forsøk noen enkle dempetriks
    og kanskje du skulle lånt deg en pre eller 3 for å se om det hjelper
    rf7 krever sitt så det koster noe å temme den

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,484
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er nok det som har mest og si, men kansje det er litt dårlige innspillinger ute og går her. Mye metal fra 80 og 90 tallet er vel meget dårlig innspilt?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    +1 kommer helt ann på hva man har av rør forsterkere/typer.
    AN oto er bl.annet skrytt opp i skyene på sentralen men ble alt for tamm på mine tidligere Forte II.Copland 405 fikk heller ikke skikkelig liv i bassen på Forte.Cayin KT88 var litt friskere.
    Hørte MC275 for noen år tilbake og den virket skikkelig kraftig.
    AudioNote låt utrolig bra på klipsch men ble altfor svakt etter min smak.
    Kjører nå på hybrid og det har spist opp alt av rør jeg har testet foreløpig

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på søndag så skal jeg teste ut RF63 mot T+A Criterion TCI2E
    Blir testet kun på Vincent oppsettet så om det yter Criterion rettferdighet vites ikke men et av parene blir værende.Har uansett la scala i kjellern.
    T+A Criterion TCI2E burde rævkjøre RF63 med tanke på pris men vi får se hehe

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe.

Vel jeg står på mitt..Klart prisklassen spiller inn.Det sku vel bare mangle.For å si det sånn;Hos meg spilles det ikke Kari Bremnes

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Rommet er nok det som har mest og si, men kansje det er litt dårlige innspillinger ute og går her. Mye metal fra 80 og 90 tallet er vel meget dårlig innspilt?
    Det kan jeg skrive under på...

Side 669 av 1034 FørsteFørste ... 169 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 665 666 667 668 669 670 671 672 673 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 799 809 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •