Klipsch klubben - Side 666

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 666 av 1034 FørsteFørste ... 166 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 662 663 664 665 666 667 668 669 670 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 ... SisteSiste
Viser resultater 13,301 til 13,320 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Husker såvidt første uka med MC'en, det var en ny verden!
    Gå fra NC2250-->Halo A21-->XPA-5 så på 275, husker jeg måtte sjekke om subben var på.. før måtte jeg liksom opp en del i volum før jeg fikk den følelsen, men nå var det som om subbene sto på selv på lavt volum..

Detaljene, den magiske mellomtonen og diskanten var faktisk slik jeg ble satt litt ut.. ble bare sittende å høre gjennom flere CD plater første ukene..

Og så bassen som jeg var mest skeptisk til, skepsisen ble raskt gjort til skamme, det spilte forrykende, men punch,trøkk og fylde over hele fjøla!

nå derimot, sitte jeg igjen med dette inntrykket, MEN; det har liksom blitt "vanlig" om jeg kan kalle det, jeg "husker liksom ikke helt" hva ble så mye bedre - klarer ikke å sette ord på det.. sjokket har lagt seg, og nå er det dagligsdags! Dagligdags med fenomenal lyd!

Håper på det samme som deg, at skal jeg selge/bytte/ og ha andre ting i hus igjen, så håper jeg det er i tillegg, og ikke istedenfor som du sier!

vi får inngå en avtale om å minne hverandre på dette her

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    vi får inngå en avtale om å minne hverandre på dette her

det kan neppe være en dårlig ide :-D

et gledelig gjensyn med KT88 i hus nå, har spunnet diverse CD plater et par timer nå - kanskje på tide med en matbit :-)

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jo ut som den går dypt nok, ifølge specs hvertfall.

utseende på denne burde jo passet supert inn hos de som har palladium fronter!

personlig liker jeg mye bedre La Scala og K-Horn når man kommer opp i den prisklassen, men det blir jo en smakssak..

JL audio blir prosjektet her, straks SVS'ene blir solgt, dersom de blir solgt selvsagt..
    Du kan ikke gå galt med palladium subben uansett hva du matcher den med.
    Var utrolig god til alt jeg hørte av både musikk og film

Den er utrolig rask og kontant

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Den er utrolig rask og kontant

Iforhold til fathom f113? Det er den jeg sirklet meg inn på må ha den i hus kjenner jeg!

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac

Har i helgen testet abrahamsen V6 Dac til rf63. Synes helt ærlig at det er veldig små forskjeller fra dacen i Yamaha rx-v1900. Bassen virker en smule tightere og lydbildet ble litt ryddigere. Men det ble også litt tammere (?)
    Balansert ut fra dacen skal visst være en del bedre, men jeg har ikke XLR inngang på receiver.

Hvilke andre dacer kan passe til klipsch?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iforhold til fathom f113? Det er den jeg sirklet meg inn på må ha den i hus kjenner jeg!
    Da burde jeg nesten testet den her hjemme før jeg tør å komme med noen sammenligninger for Jl kjenner jeg meget godt, så hadde vært greit om mine uttalelser ikke blir for farget av erfaringer. Skal se om jeg ikke kan klare å få testet en slik en her under samme forhold som JL for å så legge ut mine erfaringer i løpet av kort tid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Har i helgen testet abrahamsen V6 Dac til rf63. Synes helt ærlig at det er veldig små forskjeller fra dacen i Yamaha rx-v1900. Bassen virker en smule tightere og lydbildet ble litt ryddigere. Men det ble også litt tammere (?)
    Balansert ut fra dacen skal visst være en del bedre, men jeg har ikke XLR inngang på receiver.

Hegel er bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten

audio note er sjelden feil i forbindelse med klipsch

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener dere om Klipsch med Yamaha og/eller Denon?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis

kommer an på hva du selv liker av lyd, men er ikke du en bw fantast da ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Takk Begge Deler..

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer an på hva du selv liker av lyd, men er ikke du en bw fantast da ?
    Meget spesifikt spørsmål fra en som venter på B&W...:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan neppe være en dårlig ide :-D

et gledelig gjensyn med KT88 i hus nå, har spunnet diverse CD plater et par timer nå - kanskje på tide med en matbit :-)
    Er interessant å lese det dere skriver om rør...:-D
    Har akkurat fått "kasta" ut en Rotel 1572 som selgeren lurte meg til å kjøpe da jeg kjøpte resten av klipsch pakka.
    Dette fungerte jo heller dårlig, så nå har jeg fått i hus en Emo UPA2.
    Denne fungerer jo 1000 ganger bedre og jeg er pr idag rimelig fornøyd.
    Selvfølgelig er jo denne ganske sped, spesielt med tanke på at jeg har 83' fronter.
    Så rør blir absolutt vurdert når neste oppgradering kommer...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Meget spesifikt spørsmål fra en som venter på B&W...:???:

kommet på bedre tanker kanskje,,,,

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på di nye har Denon betydelig bedre rom korreksjon, det har jo en viss betydning for hele lydbildet

Men spørs jo om du tenker ny eller gammel og hvilke modeller er jo vanskelig å si at ett helt merke er bedre en ett annet da det som regel er enkelte modeller som skiller seg fra mengden.

Denon og Yamaha i kombo slår det ene i hjel det andre spør du meg når det gjelder lyden.

Men som sagt er spørsmålet ditt egentlig så vagt at det vil bli like vagt svar

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også blitt fortallt dette , men husker ikke av hvem, opplevde det på l4 som ikke var sterk nok på rf63, men ikke opplevd det med mc, kan ha noe med den spessielle trafo løsningen mc har kjørt i alle år som de hadde patentet på fra starten kanskje, kan nok gjelde andre rørforsterkere og typer
    vet at rognlien er i stand til å spille over smertegrensen med sitt rørutstyr også så det er nok ikke en fasit tror jeg, men rør kjøper man jo heller ikke for å ha diskotek, for man sliter jo da effektrørene fortere naturligvis
    Hei beklager men min konto har hvert sperret så har ikke fått fulgt med her inne!!! hadde en Audionote Oto og denne ga fra seg magisk lyd men ble altfor daff for mine Forte II mens det på la scala ble altfor mye støy.Copland får masse skryt men låt etter min mening tamt og kjedelig så er ikke lett med rør heller hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runeasp
    Jeg er bare ute etter noe forsterkeren min klarer å drive uten problemer så det låter bra, kan ikke kjøpe rf-83 og forvente knall lyd med de selv om det er det jeg har mest lyst til. Greit nok klipsch er tolerant ovenfor watt, men så finnes det grenser også... Ville nok klart å drive rf-82 uten større problemer men bra hadde det nok ikke vært. Tror jeg kan slå meg til ro med rf-62 II og synes det er bra, men siden dette er snakk om at jeg ønsker meg skikkelig surround med klipsch i alle hjørner er det bak og senter jeg er mest nyskjerrig på.

Det jeg har hørt av MA kt88 og klipsch er grunnen til at jeg skal kjøpe klipsch nå... Billig rør med MYE lyd, Han jeg hørte det hos kan du lese litt av her .: Vise innlegg av: kjetil80 han kommer ALDRI til å velge noe annet, han er spesielt intr. og er selv overrasket over at det låter så bra. Noe han nå omvender hele omgangskretsen sin til...
    Til den forsterkeren så ville jeg ikke gått for noe større enn RF82

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei beklager men min konto har hvert sperret så har ikke fått fulgt med her inne!!! hadde en Audionote Oto og denne ga fra seg magisk lyd men ble altfor daff for mine Forte II mens det på la scala ble altfor mye støy.Copland får masse skryt men låt etter min mening tamt og kjedelig så er ikke lett med rør heller hehe

man må matche rørforsterekere med omhu også, det er likt for både transe og rør. L4 har nok mer enn nok punsj til cwlll men ikke nok til rf63 syntes jeg da
    oto er vel svakere enn den igjen, var det se eller pp du hadde forresten ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man må matche rørforsterekere med omhu også, det er likt for både transe og rør. L4 har nok mer enn nok punsj til cwlll men ikke nok til rf63 syntes jeg da
    oto er vel svakere enn den igjen, var det se eller pp du hadde forresten ?
    Hei hadde SE,den låt utrolig på la scala men det ble altfor mye støy dessverre,det beste jeg har hørt på de er min Pathos TT men skulle hatt en integrert med prossesor ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei hadde SE,den låt utrolig på la scala men det ble altfor mye støy dessverre,det beste jeg har hørt på de er min Pathos TT men skulle hatt en integrert med prossesor ut!
    ja , det kan være praktisk det synes det funker greit med slik jeg har det på L2, mc er ihvertfall tyst hadde merket det på cwlll hvis den ikke var det
    testet du å bytte rør på den otoen ? de skal være stille de i utgangspunktet
    var det en tweaka oto forresten eller orginal ?

Side 666 av 1034 FørsteFørste ... 166 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 656 662 663 664 665 666 667 668 669 670 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 806 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •