Klipsch klubben - Side 665

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 665 av 1033 FørsteFørste ... 165 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 661 662 663 664 665 666 667 668 669 675 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 ... SisteSiste
Viser resultater 13,281 til 13,300 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det er vel litt dette jeg prøver å si om man liker å spille mye høyt er transistor tingen om noen er direkte uenig i det tviler jeg på

At man kan spille høyt nok med rør vet vel alle vil jeg tro.

Cornwall trenger bare mellom 40-50 watt for å kunne spille maks.

neida, hvis jeg bare spillte høyt ville jeg funnet en transistor til det også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavere støy er naturlig i det du går over til balansert og ofte er konstruksjonen på disse inngangene mer påkostet og bedre en RCA spesielt om di ikke henger sammen inni

Om db blir mer eller mindre er jo litt forskjellig avhengig av gain på utgang og motstand i ohm

men jeg kjører jo bare rca med overganger inn på de balanserte inngangene, i utgangspunktet skal mc2102 gi 6 db mer på den balanserte inngangene enn rca inngangene, mulig det er fordi jeg kjører rca og ikke fullbalansert ?
    uansett intet problem, plenty av knepp på attenuatoren på L2
    likte veldig godt det å få lavere støygulv da, selv om det fra før har vært en av styrkene med oppsettet i mine øyne, kan alltid bli bedre tydeligvis
    blir å sende L2 på oppgradering i juni/juli til upgrade audio, da blir den enda ett hakk vassere også og da begynner det å smake fugl skal øke strømbanken til både inngangskortet og strømkortet skal renoveres med
    2 watt an tentalumer, i tilleggg skal det inn en løsning som gjør at jeg kan varierere mellom 3 forskjellige type strømreguleringsrør
    prøver å gjøre litt som prinsippet til naim bla, det som ikke slipper igjennom fra pre, klarer aldri effektforsterkeren å gjennskape

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    men jeg kjører jo bare rca med overganger inn på de balanserte inngangene, i utgangspunktet skal mc2102 gi 6 db mer på den balanserte inngangene enn rca inngangene, mulig det er fordi jeg kjører rca og ikke fullbalansert ?
    uansett intet problem, plenty av knepp på attenuatoren på L2
    likte veldig godt det å få lavere støygulv da, selv om det fra før har vært en av styrkene med oppsettet i mine øyne, kan alltid bli bedre tydeligvis
    blir å sende L2 på oppgradering i juni/juli til upgrade audio, da blir den enda ett hakk vassere også og da begynner det å smake fugl skal øke strømbanken til både inngangskortet og strømkortet skal renoveres med
    2 watt an tentalumer, i tilleggg skal det inn en løsning som gjør at jeg kan varierere mellom 3 forskjellige type strømreguleringsrør
    prøver å gjøre litt som prinsippet til naim bla, det som ikke slipper igjennom fra pre, klarer aldri effektforsterkeren å gjennskape
    rca kjører to punkter, mens balansert kjører +- og jord kjenner desverre ikke den forsterkeren din noe inngående til å vite hvordan den opererer.
    Blir morro med den oppgraderingen

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neida, hvis jeg bare spillte høyt ville jeg funnet en transistor til det også
    Kunne tenkt meg å testet ut Audio Note og Copland en dag har hørt mye rør til klipsch å det er bra det, men har ikke funnet min stil der enda

Blir noen aniversary Horn her snart

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet Mcintosh MA7000 på RF63/RF83 ?
    Vurderer overgang til stereo på sikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg å testet ut Audio Note og Copland en dag har hørt mye rør til klipsch å det er bra det, men har ikke funnet min stil der enda

Blir noen aniversary Horn her snart

det er vel siden av belle mine neste prosjekter etterhvert
    copland og audio note funker det ja

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært å hentet mitt 3. Klipsch par.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Da har jeg vært å hentet mitt 3. Klipsch par.

grattis, hønn eller ?

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis, hønn eller ?
    Forte II..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    folk er tydeligvis forskjellig.

Har hatt RF83 i 4 år, og hatt både store transistor på de og nå rør, og jeg kan spille like høyt som før, faktisk høyere siden lyden ikke blir slitsom slik den "kan" bli ved høye volum over tid med transe..

basstrøkk og mellomtone er mye bedrew nå, for ikke å snakke om diskanten..

men vi er jo forskjellig, hadde ikke gått frivillig tilbake til transe pr dags dato jeg hvertfall. Og jeg liker også å spille ganske så høyt,(ikke uten grunn til at jeg har laget med et ganske så solid rom, med frittstående vegger, flytende gulv etc slik jeg kan utfolde meg:-P) blir litt ekstra liv i heimen da:-)

Edit; skal sies at jeg ikke har erfaringer med Krell i 100 tusenkroners klassen, jeg har bare hatt transer til max 30k som jeg har eid, og lånt opp til max 60 (tror det var den dyreste) og ingen har gitt meg like mye som rør i klasse a har gitt meg, både i behagelig lyd, fyldigere lyd med mer bass ved lave volum, mer trøkk og bass, frodigere/fyldigere mellomtone, og en mye mer behagelig diskant..

Jeg utelukker IKKE transistor, da jeg har hatt mange vellykede komboer på Klipsch - men man kan spille tordnende høyt med rør på klipsch, med mye trøkk! (var faktisk etter jeg fikk rør - det var første gang jeg klarte å slå av subbene til musikk - for det ikke var behov - de hadde jeg som regel alltid på tidligere)

har passert 120db her i rommet med klipsch og rør, det er såpass høyt at øra ikke har gått av det i lengre perioder/ofte. så det er øra som gir seg først - burde gjøre det hvertfall..
    Hva slags rør har du pr idag?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forte II..
    nice. eddie sine eller.....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forte II..
    Gratulerer

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars H
    Hva slags rør har du pr idag?

Masse forskjellig rør egentlig, siste tiden har det gått i 6550 effektrør, men i går kveld byttet jeg tilbake til KT88 effektrør..(begge typene er Svetlana Winged C, har jo selvsagt også original rørene som er nesten ubrukt, så de ligger også på lur...)

Akkurat nå spiller jeg med Mullard,Brimar og RCA smårør..

Har absolutt ikke låst meg bort på rør amper, men det har en klart sjarm, man kan finne komboer i rør, tune lyden dit man ønsker - det er jo gøy! Spiller bra gjør det også!

Kunne gått tenkt meg å fått f.eks McIntosh MC602/501 etc i hus engang, evt Parasound JC-1, men prisen da vettu... :P

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nice. eddie sine eller.....
    Nei ikke eddie sine..Må få lagd nye sokler.Mulig det blir litt sparkling og svartmaling etterhvert,men de var ganske mørke i fargen så venter litt med det.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Jo takk:-D De er ganske råe.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaringer med Palladium P-312W?

Det er jo stadig flere som hopper over på Palladium, men ser at svært få av disse igjen får for palladium subben? Er True Sunfire, JL Audio Fathom, Velodyne etc rett og slett et bedre alternativ til prisen?

Fathom F113 er vel CA i samme prisleie som P-312W om jeg ikke helt tar feil? og velodyne DD 15/18 er vel dyrere?

Den er jo über tøff i det minste!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaringer med Palladium P-312W?

Det er jo stadig flere som hopper over på Palladium, men ser at svært få av disse igjen får for palladium subben? Er True Sunfire, JL Audio Fathom, Velodyne etc rett og slett et bedre alternativ til prisen?

Fathom F113 er vel CA i samme prisleie som P-312W om jeg ikke helt tar feil? og velodyne DD 15/18 er vel dyrere?

Den er jo über tøff i det minste!
    Har vel litt med at Klipsch ikke går så dypt, men er jo til gjenngjeld kjapp og kontant så spørs hva man liker.

Har pr dags dato 2 stk av di dyreste sunfirene her, men det er bare tilfeldigheter som gjorde at jeg valgte di, ble pga mye høyt volum og cornwall til film pluss at jeg fikk en meget god pris
    . Kompis av meg har denne palladium subben og den er meget god

JL er i en klasse for seg selv spør du meg, men di er jo spesialisert på området sub

Paradigm har noen fete som kommer opp i denne klassen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel litt med at Klipsch ikke går så dypt, men er jo til gjenngjeld kjapp og kontant så spørs hva man liker.

Har pr dags dato 2 stk av di dyreste sunfirene her, men det er bare tilfeldigheter som gjorde at jeg valgte di, ble pga mye høyt volum og cornwall til film pluss at jeg fikk en meget god pris
    . Kompis av meg har denne palladium subben og den er meget god

JL er i en klasse for seg selv spør du meg, men di er jo spesialisert på området sub

Paradigm har noen fete som kommer opp i denne klassen

ser jo ut som den går dypt nok, ifølge specs hvertfall.

utseende på denne burde jo passet supert inn hos de som har palladium fronter!

personlig liker jeg mye bedre La Scala og K-Horn når man kommer opp i den prisklassen, men det blir jo en smakssak..

JL audio blir prosjektet her, straks SVS'ene blir solgt, dersom de blir solgt selvsagt..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse forskjellig rør egentlig, siste tiden har det gått i 6550 effektrør, men i går kveld byttet jeg tilbake til KT88 effektrør..(begge typene er Svetlana Winged C, har jo selvsagt også original rørene som er nesten ubrukt, så de ligger også på lur...)

Akkurat nå spiller jeg med Mullard,Brimar og RCA smårør..

Har absolutt ikke låst meg bort på rør amper, men det har en klart sjarm, man kan finne komboer i rør, tune lyden dit man ønsker - det er jo gøy! Spiller bra gjør det også!

Kunne gått tenkt meg å fått f.eks McIntosh MC602/501 etc i hus engang, evt Parasound JC-1, men prisen da vettu... :P

har inntrykk av at de fleste som eier mc275 angrer seg når de har solgt den, man kan bli bortskjemt med magien og faktisk glemme hva man har kontra alt annet der ute, blir det noe annen forsterker på meg så skal det være i tillegg til og ikke istedenfor håper jeg så sant dt ikke dukker opp situasjoner som gjør at de må selges selvfølgelig
    skal flikke videre på min L2 pre en stund fremover , i første omgang nå skal det monteres inn røradapter som gjør at jeg får testet ett nytt likeretter rør
    som visstnok skal være Tha bomb på M2 strømforsyningskortet, skal så
    sette inn ekstra choke og nye tantalumer og øke ladelytt banken
    alle disser forandringene skal fremme dynamikk, ro, autoritet og rom i lydbildet

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har inntrykk av at de fleste som eier mc275 angrer seg når de har solgt den, man kan bli bortskjemt med magien og faktisk glemme hva man har kontra alt annet der ute, blir det noe annen forsterker på meg så skal det være i tillegg til og ikke istedenfor håper jeg så sant dt ikke dukker opp situasjoner som gjør at de må selges selvfølgelig
    skal flikke videre på min L2 pre en stund fremover , i første omgang nå skal det monteres inn røradapter som gjør at jeg får testet ett nytt likeretter rør
    som visstnok skal være Tha bomb på M2 strømforsyningskortet, skal så
    sette inn ekstra choke og nye tantalumer og øke ladelytt banken
    alle disser forandringene skal fremme dynamikk, ro, autoritet og rom i lydbildet

Husker såvidt første uka med MC'en, det var en ny verden!
    Gå fra NC2250-->Halo A21-->XPA-5 så på 275, husker jeg måtte sjekke om subben var på.. før måtte jeg liksom opp en del i volum før jeg fikk den følelsen, men nå var det som om subbene sto på selv på lavt volum..

Detaljene, den magiske mellomtonen og diskanten var faktisk slik jeg ble satt litt ut.. ble bare sittende å høre gjennom flere CD plater første ukene..

Og så bassen som jeg var mest skeptisk til, skepsisen ble raskt gjort til skamme, det spilte forrykende, men punch,trøkk og fylde over hele fjøla!

nå derimot, sitte jeg igjen med dette inntrykket, MEN; det har liksom blitt "vanlig" om jeg kan kalle det, jeg "husker liksom ikke helt" hva ble så mye bedre - klarer ikke å sette ord på det.. sjokket har lagt seg, og nå er det dagligsdags! Dagligdags med fenomenal lyd!

Håper på det samme som deg, at skal jeg selge/bytte/ og ha andre ting i hus igjen, så håper jeg det er i tillegg, og ikke istedenfor som du sier!

Side 665 av 1033 FørsteFørste ... 165 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 661 662 663 664 665 666 667 668 669 675 685 695 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •