Klipsch klubben - Side 664

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 664 av 1034 FørsteFørste ... 164 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 660 661 662 663 664 665 666 667 668 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 ... SisteSiste
Viser resultater 13,261 til 13,280 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Man kan spille høyt med rør! Og med masse trøkk! Var ikke like bra trøkk med Halo a21 som det jeg har nå faktisk.. Mye tynnere lydbilde da! Volum er det ingen problem å ødelegge hørselen til både meg og naboen:-p
    Rart importøren sier samme som meg da, men samme det

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

folk er tydeligvis forskjellig.

Har hatt RF83 i 4 år, og hatt både store transistor på de og nå rør, og jeg kan spille like høyt som før, faktisk høyere siden lyden ikke blir slitsom slik den "kan" bli ved høye volum over tid med transe..

basstrøkk og mellomtone er mye bedrew nå, for ikke å snakke om diskanten..

men vi er jo forskjellig, hadde ikke gått frivillig tilbake til transe pr dags dato jeg hvertfall. Og jeg liker også å spille ganske så høyt,(ikke uten grunn til at jeg har laget med et ganske så solid rom, med frittstående vegger, flytende gulv etc slik jeg kan utfolde meg:-P) blir litt ekstra liv i heimen da:-)

Edit; skal sies at jeg ikke har erfaringer med Krell i 100 tusenkroners klassen, jeg har bare hatt transer til max 30k som jeg har eid, og lånt opp til max 60 (tror det var den dyreste) og ingen har gitt meg like mye som rør i klasse a har gitt meg, både i behagelig lyd, fyldigere lyd med mer bass ved lave volum, mer trøkk og bass, frodigere/fyldigere mellomtone, og en mye mer behagelig diskant..

Jeg utelukker IKKE transistor, da jeg har hatt mange vellykede komboer på Klipsch - men man kan spille tordnende høyt med rør på klipsch, med mye trøkk! (var faktisk etter jeg fikk rør - det var første gang jeg klarte å slå av subbene til musikk - for det ikke var behov - de hadde jeg som regel alltid på tidligere)

har passert 120db her i rommet med klipsch og rør, det er såpass høyt at øra ikke har gått av det i lengre perioder/ofte. så det er øra som gir seg først - burde gjøre det hvertfall..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hatt RF83 i 4 år, og hatt både store transistor på de og nå rør, og jeg kan spille like høyt som før, faktisk høyere siden lyden ikke blir slitsom slik den "kan" bli ved høye volum over tid med transe..

basstrøkk og mellomtone er mye bedrew nå, for ikke å snakke om diskanten..

men vi er jo forskjellig, hadde ikke gått frivillig tilbake til transe pr dags dato jeg hvertfall. Og jeg liker også å spille ganske så høyt,(ikke uten grunn til at jeg har laget med et ganske så solid rom, med frittstående vegger, flytende gulv etc slik jeg kan utfolde meg:-P) blir litt ekstra liv i heimen da:-)
    At alle er forskjellige er det ingen tvil om Olav selv bruker rør til sine Horn og selv synes jeg rør ofte kan være gode i topp og mellomtone om man treffer riktig som med feks 300b

Selv liker jeg det enda røffere og da er det transistor som gjelder, men det er min stil

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå kjører jeg Jeff Rowland modell 6 til mine cornwall og det er beste matchen ever til disse, men koster også 13000 dollar

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At alle er forskjellige er det ingen tvil om Olav selv bruker rør til sine Horn og selv synes jeg rør ofte kan være gode i topp og mellomtone om man treffer riktig som med feks 300b

Selv liker jeg det enda røffere og da er det transistor som gjelder, men det er min stil

ja takk begge deler? jeg liker egentlig begge jeg, så lenge det er koblet til Klipsch.. (hehe..)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja takk begge deler? jeg liker egentlig begge jeg, så lenge det er koblet til Klipsch.. (hehe..)
    he he ja begge har sine gode sider og disse Jeff Rowland har switch bak så jeg kan sette ned gain til 24db der gir den veldig nær rør i lyd signaturen. Kan sette denne til 32db gain da rocker det skikkelig så har liksom begge deler i samme kassa her nå

Mener selvfølgelig ikke at alt under dette er dårlig langt derifra og må nesten understreke dette ofte da mange henger seg opp i pris klassen jeg er i.....

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transe... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjønner, men 300b er en helt annen sound enn hva mc gir som er en annen type konstruksjon, kt88/6550 gir power
    300b er mer mellomtonefokusert føler jeg, men oppsettet til olav er det jo få som matcher av vanlige dødelige vil jeg tro

har ett spørsmål, jeg puttet i balanserte overganger på mcintoshen igår og opplevde (tvert imot av hva jeg forventet meg) lavere lyd, + uten tvil lavere støygulv, alt i alt bedre enn hva jeg forventet meg, jeg regnet egentlig bare med 6db + på volum uten andre store forandringer lydmessig
    noen som vet om denne modellen jeg har er rett og slett mere påskostet på den balanserte inngangen ? skulle ikke tro at det ble forskjell iom at jeg kjører rca kabler
    noen forslag på hvor jeg begynner å nøste ? fikk blankt nei til å snakke med corderman hos mc , som jeg prøvde pga tek ikke kunne svare meg sikkert

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he ja begge har sine gode sider og disse Jeff Rowland har switch bak så jeg kan sette ned gain til 24db der gir den veldig nær rør i lyd signaturen. Kan sette denne til 32db gain da rocker det skikkelig så har liksom begge deler i samme kassa her nå

Mener selvfølgelig ikke at alt under dette er dårlig langt derifra og må nesten understreke dette ofte da mange henger seg opp i pris klassen jeg er i.....

opplever til stadighet at pris ikke hører sammen med rockefot alltid rowland er fete saker som dessverre for få kan kjøpe , alt som gir meg rockefot og får meg til å løfte henda overhodet og rocke er bra
    synes forøvrig en del av de amerikanske forsterkerne har og er vært blandt de transene som ligner rør mest på mange måter

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh Yes 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå kjører jeg Jeff Rowland modell 6 til mine cornwall og det er beste matchen ever til disse, men koster også 13000 dollar

da har du ikke hørt min mc enda og den koster vel bare 6-7 000 dollar :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har også blitt fortallt dette , men husker ikke av hvem, opplevde det på l4 som ikke var sterk nok på rf63, men ikke opplevd det med mc, kan ha noe med den spessielle trafo løsningen mc har kjørt i alle år som de hadde patentet på fra starten kanskje, kan nok gjelde andre rørforsterkere og typer
    vet at rognlien er i stand til å spille over smertegrensen med sitt rørutstyr også så det er nok ikke en fasit tror jeg, men rør kjøper man jo heller ikke for å ha diskotek, for man sliter jo da effektrørene fortere naturligvis

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Tviler på det er savn av krefter i oppsettet ditt. Tror nok MC'en drar cornwall til himmels og tilbake med god margin!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner, men 300b er en helt annen sound enn hva mc gir som er en annen type konstruksjon, kt88/6550 gir power
    300b er mer mellomtonefokusert føler jeg, men oppsettet til olav er det jo få som matcher av vanlige dødelige vil jeg tro

har ett spørsmål, jeg puttet i balanserte overganger på mcintoshen igår og opplevde (tvert imot av hva jeg forventet meg) lavere lyd, + uten tvil lavere støygulv, alt i alt bedre enn hva jeg forventet meg, jeg regnet egentlig bare med 6db + på volum uten andre store forandringer lydmessig
    noen som vet om denne modellen jeg har er rett og slett mere påskostet på den balanserte inngangen ? skulle ikke tro at det ble forskjell iom at jeg kjører rca kabler
    noen forslag på hvor jeg begynner å nøste ? fikk blankt nei til å snakke med corderman hos mc , som jeg prøvde pga tek ikke kunne svare meg sikkert
    Lavere støy er naturlig i det du går over til balansert og ofte er konstruksjonen på disse inngangene mer påkostet og bedre en RCA spesielt om di ikke henger sammen inni

Om db blir mer eller mindre er jo litt forskjellig avhengig av gain på utgang og motstand i ohm

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også blitt fortallt dette , men husker ikke av hvem, opplevde det på l4 som ikke var sterk nok på rf63, men ikke opplevd det med mc, kan ha noe med den spessielle trafo løsningen mc har kjørt i alle år som de hadde patentet på fra starten kanskje, kan nok gjelde andre rørforsterkere og typer
    vet at rognlien er i stand til å spille over smertegrensen med sitt rørutstyr også så det er nok ikke en fasit tror jeg, men rør kjøper man jo heller ikke for å ha diskotek, for man sliter jo da effektrørene fortere naturligvis
    Det er vel litt dette jeg prøver å si om man liker å spille mye høyt er transistor tingen om noen er direkte uenig i det tviler jeg på

At man kan spille høyt nok med rør vet vel alle vil jeg tro.

Cornwall trenger bare mellom 40-50 watt for å kunne spille maks.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er 275 så har jeg hørt den
    Trodde du kjørte audio note jeg????

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt dette jeg prøver å si om man liker å spille mye høyt er transistor tingen om noen er direkte uenig i det tviler jeg på

At man kan spille høyt nok med rør vet vel alle vil jeg tro.

Cornwall trenger bare mellom 40-50 watt for å kunne spille maks.
    Forte kan man vel nesten drive med en vindmølle..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Forte kan man vel nesten drive med en vindmølle..

Forte 98dB @ 1watt/1meter
    Forte II 99dB @ 1watt/1meter

Alle heritage er rimelig enkle å drive

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er 275 så har jeg hørt den
    Trodde du kjørte audio note jeg????

kjører audio note L2 pre med MC 2102 effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på det er savn av krefter i oppsettet ditt. Tror nok MC'en drar cornwall til himmels og tilbake med god margin!

ja, jeg mener og tror det men dog sjelden jeg trykker på , kanskje en gang i uka, ellers koser jeg mere , er lettere å lytte etter klangforskjeller på rør og slikt på lavere volum enn full spik

Side 664 av 1034 FørsteFørste ... 164 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 654 660 661 662 663 664 665 666 667 668 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 804 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •