Klipsch klubben - Side 661

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 661 av 1034 FørsteFørste ... 161 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 657 658 659 660 661 662 663 664 665 671 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 ... SisteSiste
Viser resultater 13,201 til 13,220 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Mange delte meninger rundt dette merker jeg.

Det er ingen hindring for meg å kjøpe brukt.

Forresten?
    Noen som har prøvd å ta inn Emotiva med Jetcarrier og hva ble prisen da?

det er dyrere og tar lenger tid, xpa1 er en gof monoforsterker, nå er dollarkursen lav også, gunstig lav

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får melde meg inn her jeg også da...

Da har jeg byttet ut dali oppsettet mitt med klipsch... Det ble rf-82, rc-3, og Ss-1... Skal kjøpe inn noe mer etterhvert, og kanskje noe av litt nyere årgang... Men må si jeg er veldig positivt overrasket over lyden... Kjører dette på en onkyo-1007, med en rotel rb-985 som driver senteren og bi-amper frontene... Eneste jeg har å utsette er at jeg føler det er litt lite bass fra dem.... Trodde dette virkelig skulle trykke litt, men har liksom ikke fått helt den a-ha opplevelsen som jeg ventet på... Ellers bare gode ord hittil...

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis noen føler de skulle blitt kvitt noen rs høyttalere så er det bare å si ifra...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LonelyOne
    Da har jeg byttet ut dali oppsettet mitt med klipsch... Det ble rf-82, rc-3, og Ss-1... Skal kjøpe inn noe mer etterhvert, og kanskje noe av litt nyere årgang... Men må si jeg er veldig positivt overrasket over lyden... Kjører dette på en onkyo-1007, med en rotel rb-985 som driver senteren og bi-amper frontene... Eneste jeg har å utsette er at jeg føler det er litt lite bass fra dem.... Trodde dette virkelig skulle trykke litt, men har liksom ikke fått helt den a-ha opplevelsen som jeg ventet på... Ellers bare gode ord hittil...
    Hørte RF-82 mkII hos Musikk Magazinet i Bergen. Synes ikke de imponerte med noe trøkk heller. Men jeg innså at rommet kanskje ikke var optimalt.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hørte RF-82 mkII hos Musikk Magazinet i Bergen. Synes ikke de imponerte med noe trøkk heller. Men jeg innså at rommet kanskje ikke var optimalt.
    Rommet, plasering, å elektronikk har mye å si. Har hørt RF-82 MKI å di spilte ganske så bra.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Har RF-82II her å di spiller bra her, men skal sies at di har fått timene sine og rommet er bra

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte litt musikk idag, og da uten sub. Merket att 63'ene ikke trykka noe i det hele tatt. Det var så vidt bevegelse i ellementa. Prøvde med romkorreksjon, men det hjalp ikke. Stereomodus var akkurat det samme.
    Har alltid spilt musikk med sub, så jeg har likksom ikke reagert på dette før nå. Tidligere når jeg hadde en Nordic Ming-da MC3r MKII tilkoblet Parasounden så trykka di noe helt vilt, vi alle trodde Svs'n stod å dundra på full guffe.

Jeg vet jo att recieveren ødelegger mye for musikken, men skal det virkelig være så ille? Diskant/mellomtone spiller ganske bra og det er kun bassen i frontene jeg savner.

Kjører Yamaha RX-v3800 med NC2250
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Spilte litt musikk idag, og da uten sub. Merket att 63'ene ikke trykka noe i det hele tatt. Det var så vidt bevegelse i ellementa. Prøvde med romkorreksjon, men det hjalp ikke. Stereomodus var akkurat det samme.
    Har alltid spilt musikk med sub, så jeg har likksom ikke reagert på dette før nå. Tidligere når jeg hadde en Nordic Ming-da MC3r MKII tilkoblet Parasounden så trykka di noe helt vilt, vi alle trodde Svs'n stod å dundra på full guffe.

Jeg vet jo att recieveren ødelegger mye for musikken, men skal det virkelig være så ille? Diskant/mellomtone spiller ganske bra og det er kun bassen i frontene jeg savner.

De står ikke på "small" og 80hz deling da?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På Yamaha 3800 har du vel muligheten for å øke bassen har du prøvd å øke den der med 2-4 db? Yamaha er rå på å fjerne for mye bass

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, di står i Large. Mener deling lå på over 100Hz.

Har også prøvd Pure direct, å der var det vertfall ingen bass.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    På Yamaha 3800 har du vel muligheten for å øke bassen har du prøvd å øke den der med 2-4 db? Yamaha er rå på å fjerne for mye bass
    Har prøvd den på fult uten noe stort hell. du hører att det er litt mere, men ellementene beveger seg ikke så alt for mye mere av den grunn.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd den på fult uten noe stort hell. du hører att det er litt mere, men ellementene beveger seg ikke så alt for mye mere av den grunn.
    Har du målt elementene dine? Høres ut som ødelagte om di i beveger seg lite og selv med det inngrepet ikke gir bass....
    sjekk også om du har riktig fase så det ikke er +- feil noe sted

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Deling over 100Hz er for høyt

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HK_Xclio]Nope, di står i Large. Mener deling lå på over 100Hz.

Har også prøvd Pure direct, å der var det vertfall ingen bass.[/QUOTE

Ved deling på over 100hz er de vell ikke large, ville prøvd deling på 40hz.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjører du uten sub skal di stå i large uten deling
    Med sub kjører jeg alltid 80Hz THX standard

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du målt elementene dine? Høres ut som ødelagte om di i beveger seg lite og selv med det inngrepet ikke gir bass....
    sjekk også om du har riktig fase så det ikke er +- feil noe sted
    Jeg har en splitter ny høytaler på V/S mens jeg venter på mine nye kabinetter til frontrekka. Den erstatter den høytaleren som hadde sprukket helt opp i skjøten.. Det er samme greia med den, så jeg er ganske sikker på att ellementene er i orden. Så PDD har jeg 3 stk RF-63 i stua, som alle spiller likt. Hadde for ikke lenge siden en Parasound Pre hjemme på prøve, å da dundra det godt. Så jeg tror ikke problemet ligger i verken HT eller effekttrinn. Det må være noen instillinger på Yamahaen som ikke er som di skal :S

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deling over 100Hz er for høyt
    Kobles ikke delinga ut når jeg kjører den i Stereo?

Tror det blir factory settings, å ny romkorreksjon til musikk å film på meg i helga!

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobles ikke delinga ut når jeg kjører den i Stereo?

Tror det blir factory settings, å ny romkorreksjon til musikk å film på meg i helga!
    tror ikke det da recievere ofte tar med sub i stereo så sett den på nytt

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en splitter ny høytaler på V/S mens jeg venter på mine nye kabinetter til frontrekka. Den erstatter den høytaleren som hadde sprukket helt opp i skjøten.. Det er samme greia med den, så jeg er ganske sikker på att ellementene er i orden. Så PDD har jeg 3 stk RF-63 i stua, som alle spiller likt. Hadde for ikke lenge siden en Parasound Pre hjemme på prøve, å da dundra det godt. Så jeg tror ikke problemet ligger i verken HT eller effekttrinn. Det må være noen instillinger på Yamahaen som ikke er som di skal :S
    Pure direct går vel rett forbi alle instillinger, og skal vel spille alt i en helt flat kurve?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Pure direct går vel rett forbi alle instillinger, og skal vel spille alt i en helt flat kurve?
    ja, det stemmer vell det. Men det skal jo være litt trøkk i gode innspillinger.

Mvh
    Svein S

Side 661 av 1034 FørsteFørste ... 161 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 631 641 651 657 658 659 660 661 662 663 664 665 671 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 781 791 801 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •