Klipsch klubben - Side 657

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 657 av 1034 FørsteFørste ... 157 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 653 654 655 656 657 658 659 660 661 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 ... SisteSiste
Viser resultater 13,121 til 13,140 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Klarte faktisk ikke å høre hva som var bedre på mk2, men annet lytterom i butikk og ikke min egen elektronikk, hadde jeg fått prøvd di her hjemme på både musikk og film hadde jeg nok hørt forskjell tror fortsatt ikke det hadde vært nok til å bytte til mk2.

Må si jeg er veldig nysgjerrig på rf63/83, men i ei stue på 27m2 så er det nok bortkasta penger, spiller sjeldent veldig høyt.

Så fritt villt 3 i helga med et par venner på besøk og skal si dem var imponert
    Delte meninger om den saken,har faktisk lyttet en del på RF82 kontra II i samme rom med samme elektronik.Etter min mening så er toppen noe dempet og det gjør at jeg mister litt av dynamikken(høye og lave lyder) de flater litt mer ut.Vanskelig å forklare men synes det hele høres litt mer rolig og dempet ut(flatt kjedelig) i forhold,litt av råskapen og spruten blir liksom dempet men som sagt det er min mening.
    Nå skal det sies at jeg oppdaget det samme med RF63 og Forte II men da var det plutselig Fortene som virket litt tilbakelente og kjedelige i forhold så ikke lett hehe skulle vel hvert omvent!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Viktig er samme rom samme elektronikk, ellers er det jo helt feil grunnlag for å sammenligne noe som helst når det gjelder lyd så det har du helt rett i he he

jeg tør å påstå at jeg klarte det hos jfs, har vært mye der og lyttet da, og har hatt rf lenge hjemme her, når jeg lyttet på rega og rf52mkll hørte jeg med engang at oppløsningen er bedre, og at det var mer sømløst mellom mellomtone og diskant, for å si det enkelt, men ikke nødvendigvis korrekt så oppfattet jeg forskjellen litt slik som forskjellen mellom rf82 mkl og rf63mkl
    der var det også toppen/mellomtonen jeg først oppdaget forskjellene etter kort tids lytting
    om forskjellene er til det bedre eller ikke blir opp til vær enkellt å vurdere
    jeg likte det jeg hørte veldig godt, men jeg liker stort sett alt jeg hører av klipsch også

understreker aT jeg påstår å ha hørt forskjell

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Delte meninger om den saken,har faktisk lyttet en del på RF82 kontra II i samme rom med samme elektronik.Etter min mening så er toppen noe dempet og det gjør at jeg mister litt av dynamikken(høye og lave lyder) de flater litt mer ut.Vanskelig å forklare men synes det hele høres litt mer rolig og dempet ut(flatt kjedelig) i forhold,litt av råskapen og spruten blir liksom dempet men som sagt det er min mening.
    Nå skal det sies at jeg oppdaget det samme med RF63 og Forte II men da var det plutselig Fortene som virket litt tilbakelente og kjedelige i forhold så ikke lett hehe skulle vel hvert omvent!!!

deler din oppfatning her, men jeg vil tro at dynamikken dog ikke er blitt dårligere, det er bare at den økte oppløstheten gir mer luft mellom lydene, slik oppfattet jeg det ihvertfall, og dette fjerner jo litt av råskapen helt klart

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Hei folkens.

Er det noen som har fått noe info om det kommer en modell mellom rf 82 og rf 7?
    Det kommer en ny 63 men det er ikke satt noen dato, så da må man smøre seg med tålmodighet

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte faktisk ikke å høre hva som var bedre på mk2, men annet lytterom i butikk og ikke min egen elektronikk, hadde jeg fått prøvd di her hjemme på både musikk og film hadde jeg nok hørt forskjell tror fortsatt ikke det hadde vært nok til å bytte til mk2.

Må si jeg er veldig nysgjerrig på rf63/83, men i ei stue på 27m2 så er det nok bortkasta penger, spiller sjeldent veldig høyt.

Så fritt villt 3 i helga med et par venner på besøk og skal si dem var imponert
    Desverre har ofte butikk lokaler elendige lytte rom så da skjønner jeg faktisk at dette kan bli vanskelig

Kinoen min låter faktisk så bra nå at en kompis her på mandag lurte på hvorfor i ******* jeg ikke tok telefonen....
    Litt vanskelig å svare på en film he he

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre har ofte butikk lokaler elendige lytte rom så da skjønner jeg faktisk at dette kan bli vanskelig

Kinoen min låter faktisk så bra nå at en kompis her på mandag lurte på hvorfor i ******* jeg ikke tok telefonen....

den kjenner jeg meg igjen på, har flere ganger blitt lurt grundig her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg tør å påstå at jeg klarte det hos jfs, har vært mye der og lyttet da, og har hatt rf lenge hjemme her, når jeg lyttet på rega og rf52mkll hørte jeg med engang at oppløsningen er bedre, og at det var mer sømløst mellom mellomtone og diskant, for å si det enkelt, men ikke nødvendigvis korrekt så oppfattet jeg forskjellen litt slik som forskjellen mellom rf82 mkl og rf63mkl
    der var det også toppen/mellomtonen jeg først oppdaget forskjellene etter kort tids lytting
    om forskjellene er til det bedre eller ikke blir opp til vær enkellt å vurdere
    jeg likte det jeg hørte veldig godt, men jeg liker stort sett alt jeg hører av klipsch også

understreker aT jeg påstår å ha hørt forskjell
    Er selvfølgelig mange som klarer å høre forskjellene selv i andre lokaler, men det krever ett meget godt lyd øre noe jeg vet du har
    Har man vært mye i ett slikt lokale som du har her har man også ofte lært seg litt om hvordan rommet spiller inn og det er et pluss

Problemet om lokalene har veldig forskjellig akkustikk er at lyden kan være alt fra helt sinnsykt rå med mye bass til at lyden flater helt ut har selv 2 lytte rom og det ene måtte jeg bygge nye vegger i for å få noe som helst bass, den forsvant bare før. Samme gjelder ofte diskant også harde flater reflekterer mye myke reflekterer lite eller ingen ting så om man ønsker helt korrekt rom bør man måle seg frem og ikke bare putte inn dempe materiale som alt for mange gjør...... det fjerner dynamikken og fun factoren i musikken

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kjenner jeg meg igjen på, har flere ganger blitt lurt grundig her
    Cornwall III er helt sinnsyke til film
    Satte opp heresy III til senter og bak, det ble som kronen på verket og alt falt skikkelig på plass i lydbildet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cornwall III er helt sinnsyke til film
    Satte opp heresy III til senter og bak, det ble som kronen på verket og alt falt skikkelig på plass i lydbildet

det vil jeg tro ja håper å få til det samme her på sikt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selvfølgelig mange som klarer å høre forskjellene selv i andre lokaler, men det krever ett meget godt lyd øre noe jeg vet du har
    Har man vært mye i ett slikt lokale som du har her har man også ofte lært seg litt om hvordan rommet spiller inn og det er et pluss

Problemet om lokalene har veldig forskjellig akkustikk er at lyden kan være alt fra helt sinnsykt rå med mye bass til at lyden flater helt ut har selv 2 lytte rom og det ene måtte jeg bygge nye vegger i for å få noe som helst bass, den forsvant bare før. Samme gjelder ofte diskant også harde flater reflekterer mye myke reflekterer lite eller ingen ting så om man ønsker helt korrekt rom bør man måle seg frem og ikke bare putte inn dempe materiale som alt for mange gjør...... det fjerner dynamikken og fun factoren i musikken

sant det, jeg har ikke målt her, bare brukt øra og speilmetoden + litt logikk iom at det er retningbestemte ht. har sikkert mye å hente enda men venter til eget rom så får en ta det fra bunnen av

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vil jeg tro ja håper å få til det samme her på sikt
    Det er helt sinnsykt å mye det gir deg med Heresy som senter

Der har jeg prøvd mye men heresey er ikke akkurat plasserings vennlig som senter. Så nå skal jeg bygge en falsk vegg så alt blit skjult med bilde ramme rundt tv`n

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant det, jeg har ikke målt her, bare brukt øra og speilmetoden + litt logikk iom at det er retningbestemte ht. har sikkert mye å hente enda men venter til eget rom så får en ta det fra bunnen av
    Speil metoden er genial for diffusorer

Absorbenter skal man være litt forsiktig med da di stjeler lyden om det blir formye.

Står mye bra på GK Acoustics - Sound Isolation Booths and Noise Reduction Materials

Newcomer DrHolm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur sammen med Inglar til Oslo HI-FI Center i helga, og dura rett ned i Palladium-demo oppsettet de har i underetasjen.
    P-37F, P-27C, P-27S og et par søte Paradigm Sub 1 flytta bra med luft, og var morsomme å høre på kontra RF-7. (Kanskje en merkelig sammenlikning, men dette er veldig nytt for meg.)

Dette er jo mer "Hi-End" ht, men du dæven å skuddsalvene satt i brystkassa!
    Må nesten ta turen tilbake å lytte mer på musikk da.. Tia gikk fort.

Fikk også et hint om noe alà RF-63 vil komme tilbake, men ikke før om noen år tydeligvis.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye gruser den gamle uten tvil:twisted: :twisted: :twisted:
    Hmm, ok. RF-63 blir fort i største laget i stuen min, så derfor heller det mer mot RF-82MKI, da disse passer perfekt til dette rommet her, noe jeg er temmelig sikker på. Derfor jeg ikke gidder å gå opp til MKII istedet, er at det ligger et par tusen lapper under RF-63, og da er valget svært enkelt mellom di 2 uansett om jeg skal opp såppas i pris. Ikke at det er noe problem, men greit å ha litt til overs til elektronikk og alt som hører til også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en avstemmning i klipsch vs bw tråden

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig fornøyd her nå med komplett rf serie, utenom sub men føler ikke helt behovet enda. Føler at høyttalerne fortsatt forandrer seg litt til det bedre.

Ikke sjeldent jeg kommer hjem fra jobb og da er det musikk i stua, samboern har blitt litt hekta. Musikken er visst mye mer morro nå etter kinon/anlegget kom på plass

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer en ny 63 men det er ikke satt noen dato, så da må man smøre seg med tålmodighet
    Ok, det høres bra ut. Er dette bekreftet fra Klipsch? Spørs jo hvor lenge man orker å vente=)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd her nå med komplett rf serie, utenom sub men føler ikke helt behovet enda. Føler at høyttalerne fortsatt forandrer seg litt til det bedre.

Ikke sjeldent jeg kommer hjem fra jobb og da er det musikk i stua, samboern har blitt litt hekta. Musikken er visst mye mer morro nå etter kinon/anlegget kom på plass
    Hvordan funker XPA-2en sammen med Klipsch?

Newcomer Lokee sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Akkurat blitt hekta på klipsch, har lagd med et lite kinorom på ca 12kvm.
    Har også en stue på ca 30kvm som jeg tenkte å ha litt musikk i.

Har kjøpt meg et par RF 63 og ett par RF 82MK2, men hvem skal i kino rommet og stuen?

Jimbo

Satt opp i signatur hvordan jeg har tenkt meg, men åpen for forandringer
    mangler dog en forsterker til det ene paret, siden jeg bare har denne yamaha.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokee
    Hei

Akkurat blitt hekta på klipsch, har lagd med et lite kinorom på ca 12kvm.
    Har også en stue på ca 30kvm som jeg tenkte å ha litt musikk i.

Har kjøpt meg et par RF 63 og ett par RF 82MK2, men hvem skal i kino rommet og stuen?

Jimbo

Satt opp i signatur hvordan jeg har tenkt meg, men åpen for forandringer
    mangler dog en forsterker til det ene paret, siden jeg bare har denne yamaha.
    Velkommen på forumet.

Ang hvor du skal ha ht, så er dette et luksusproblem. Du kan jo bare bytte om når du måtte ønske:-D

Til anlegget i stuen hadde jeg gått for en stereoforsrerker.

Side 657 av 1034 FørsteFørste ... 157 517 527 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 653 654 655 656 657 658 659 660 661 667 677 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •