Klipsch klubben - Side 656

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 656 av 1033 FørsteFørste ... 156 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 652 653 654 655 656 657 658 659 660 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 ... SisteSiste
Viser resultater 13,101 til 13,120 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Tror dette må høres på egen elektronikk for å få noe variasjon.
    Viktig er samme rom samme elektronikk, ellers er det jo helt feil grunnlag for å sammenligne noe som helst når det gjelder lyd så det har du helt rett i he he

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Noen som vet hvor man skaffer slike trekk til en akseptabel penge?

Skal trekke opp RF-7'ne da fronttrekkene er blitt litt opprevet av en kattepus ;D
    Kjøpte nettopp høyttalerstoff på Biltema til kr 60 for 1 x 1,8 meter, og det var mye mer likt Dali og Klipsch enn stoffet fra Dynabel. Skal sammenligne dette enda nøyere i dagslys!

Det er nok en utfordring å få dette til i starten - spesielt hjørnene!

Fikk anbefalt trelim til innebruk. Det kan man lett vaske av med vann om det kommer noe på stoffet eller kantene. Stryk med en våt klut før det tørker, så blir det ikke stygt. Sannsynligvis er det en god ide med mange klesklyper når trekket skal på.

Noen som har en god guide for å trekke nytt stoff på høyttelerne?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Kjøpte nettopp høyttalerstoff på Biltema til kr 60 for 1 x 1,8 meter, og det var mye mer likt Dali og Klipsch enn stoffet fra Dynabel. Skal sammenligne dette enda nøyere i dagslys!

Fikk anbefalt trelim til innebruk. Det kan man lett vaske av med vann om det kommer noe på stoffet eller kantene. Stryk med en våt klut før det tørker, så blir det ikke stygt. Sannsynligvis er det en god ide med mange klesklyper når trekket skal på.

jeg bruker en trelist som dekker lengden og små tvinger, det hindrer at det løsner noe sted Finnes sikker mange måter å løse dette på

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far er snekker og ellers veldig handy, så han får det nok til

Hjertelig takk for gode tips! Leste at en lengde med 1 yard stoff fra Klipsch kostet ca. 50$+frakt, så da vil jeg heller prøve Biltema hvis det blir suksess ;D

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det som KAN skje med uber billig stoff er att di kan bytte farge i sollys etter kort tid. Til brunt eller grått
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det som KAN skje med uber billig stoff er att di kan bytte farge i sollys etter kort tid. Til brunt eller grått
    Noen som har erfaring med om dette falmer da? Ser at noen bruker dette på hifisentralen også.

Og leser at noen også benytter spraylim.. Noen som kjenner til dette? Dette er vel kanskje noe som ikke trekker like lett igjennom som trelim? Løser dette seg også opp fint i vann hvis man skal fjerne uønskede flekker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har prøvd det , så tror jeg ikke at Trelim er sterkt og fleksibelt nok til dette bruk.

ville heler prøvd med noe superlim eller ligene. Dette kan lett pusset forsiktig av om man skal fjerne det i ettertid.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Uten at jeg har prøvd det , så tror jeg ikke at Trelim er sterkt og fleksibelt nok til dette bruk.

ville heler prøvd med noe superlim eller ligene. Dette kan lett pusset forsiktig av om man skal fjerne det i ettertid.
    Pusse av super lim blir hvit så IKKE gjør det

justere dette rett med super lim vil jeg også anse som umulig..... tiden strekker ikke til for å få det perfekt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med om dette falmer da? Ser at noen bruker dette på hifisentralen også.

Og leser at noen også benytter spraylim.. Noen som kjenner til dette? Dette er vel kanskje noe som ikke trekker like lett igjennom som trelim? Løser dette seg også opp fint i vann hvis man skal fjerne uønskede flekker?
    Spray lim fungerer fint og du skal jo bare lime bak ikke foran det strekkes stramt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555

Hadde ingen suksess med superlim. Stoffet festet seg ikke (dårlig rengjøring av gamle limrester kanskje). Fikk beskjed om å punkte med superlim, og bruke trelim etterpå (av Dynabel). Trelim ser ut til å fungere, men det er noe kliss, så jeg tror at spraylim kunne vært en god ide - og trelister som harleyy sier. Bruker klesklyper foreløpig, men noen klemmer hadde selvsagt vært bedre. Fremdeles ser det ut til å hjørnene blir den største utfordringen (men man lærer etterhvert).

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ingen suksess med superlim. Stoffet festet seg ikke (dårlig rengjøring av gamle limrester kanskje). Fikk beskjed om å punkte med superlim, og bruke trelim etterpå (av Dynabel). Trelim ser ut til å fungere, men det er noe kliss, så jeg tror at spraylim kunne vært en god ide - og trelister som harleyy sier. Bruker klesklyper foreløpig, men noen klemmer hadde selvsagt vært bedre. Fremdeles ser det ut til å hjørnene blir den største utfordringen (men man lærer etterhvert).
    Hjørnene er den største utfordringen og det løset du med ett snitt med saks ta gjerne å prøv dette på en liten papp bit først
    Da kan du jo få testet noen hjørner.
    Hvis du har en mor eller kone som kan sy fikser di det for deg he he

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hjørnene er den største utfordringen og det løset du med ett snitt med saks ta gjerne å prøv dette på en liten papp bit først
    Da kan du jo få testet noen hjørner.
    Hvis du har en mor eller kone som kan sy fikser di det for deg he he
    Jeg skal nok få det til bare jeg har det rette utstyret, og finner den rette fremgangsmetoden (har fått til en liten høyttaler, men det ble noe flekkete på baksiden i første forsøk, så kanskje jeg gjør dette på nytt). Er egentlig ganske fingernem, så dette går nok bra etterhvert. Men først må jeg innom en butikk eller to i morgen, ser jeg.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nok få det til bare jeg har det rette utstyret, og finner den rette fremgangsmetoden (har fått til en liten høyttaler, men det ble noe flekkete på baksiden i første forsøk, så kanskje jeg gjør dette på nytt). Er egentlig ganske fingernem, så dette går nok bra etterhvert. Men først må jeg innom en butikk eller to i morgen, ser jeg.
    Regner med at en så grundig mann som deg fikser dette lett

Lykke til

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg koblet parasound halo a23 på mine rf63 og for en deilig diskant jeg har nå.

Nesten så jeg får lyst på en til og biampe

Lurer du på halo serien til klipsch sier jeg go for it!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Da har jeg koblet parasound halo a23 på mine rf63 og for en deilig diskant jeg har nå.

Nesten så jeg får lyst på en til og biampe

Lurer du på halo serien til klipsch sier jeg go for it!
    Hva mener du ang a23 vs nc2250? Grattis, hadde selv uten tvil tatt a23:-)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Hva mener du ang a23 vs nc2250? Grattis, hadde selv uten tvil tatt a23:-)
    Har ikke fått spilt så veldig høyt, så har ikke en veldig god sammenligning, men en sang jeg har hørt mye på er nils lofgren og keith dont go, og med a23 føler jeg at jeg nesten er blant publikum.

Diskanten er mye penere.

Bassen kan jeg ikke svare på. Kan ikke spille høyt så sent.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Min far er snekker og ellers veldig handy, så han får det nok til

Hjertelig takk for gode tips! Leste at en lengde med 1 yard stoff fra Klipsch kostet ca. 50$+frakt, så da vil jeg heller prøve Biltema hvis det blir suksess ;D
    Jeg ser at du ikke kan benytte samme teknikk på Klipsch sine høyttalertrekk som med mine eldre Dali (sammenligner med mine RF-63). Du bruke noen annet enn trelim når du skal sette på nytt høyttalertrekk til Klipsch. Limet må ikke trekke gjennom stoffet slik som trelim lett gjør, fordi man ikke kan feste stoffet på baksiden som jeg kan med mine eldre Dali. Kanskje spraylim fungerer bedre..?

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hørte du ikke forskjell???
    Dette er en helt ny høyttaler fra bunn til topp
    Klarte faktisk ikke å høre hva som var bedre på mk2, men annet lytterom i butikk og ikke min egen elektronikk, hadde jeg fått prøvd di her hjemme på både musikk og film hadde jeg nok hørt forskjell tror fortsatt ikke det hadde vært nok til å bytte til mk2.

Må si jeg er veldig nysgjerrig på rf63/83, men i ei stue på 27m2 så er det nok bortkasta penger, spiller sjeldent veldig høyt.

Så fritt villt 3 i helga med et par venner på besøk og skal si dem var imponert

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Er det noen som har fått noe info om det kommer en modell mellom rf 82 og rf 7?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    930
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkane
    Endelig noen som har erfaring med denne kombinasjonen. Veldig lite respons å få på dette spørsmålet merker jeg.

Tenkte å kjøpe nye rf-62. Jeg har en innebygd fobi for å kjøpe slike ting brukt. Sikkert helt meningsløst.

Noen flere som har inspill om hvordan en Cambridge Audio 740 oppfører seg sammen med rf-62?
    jeg lurer også på denne komboen, har rf82 på loftet sammen med onkyo, men tenkte noe til å spille musikk med i stuen også, og disse fikk jo best i test i lyd og bilde...
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one s -ps4pro - wiiu

Side 656 av 1033 FørsteFørste ... 156 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 616 626 636 646 652 653 654 655 656 657 658 659 660 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 766 776 786 796 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •