Klipsch klubben - Side 654

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 654 av 1033 FørsteFørste ... 154 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 650 651 652 653 654 655 656 657 658 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 ... SisteSiste
Viser resultater 13,061 til 13,080 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    bruker flertallet her inne streaming og avspilling fra pc nå om dagen ? er jeg alene om å være gammeldags med å kun bruke cd/lp ?har testet streaming via dac og forkastet det svært fort .
    Neida kjører cd-spiller jeg også når jeg skal nyte musikken på stua, aldri fått sånn åpenbaring i lyden som når jeg skifta fra en "normal" cd-spiller til 3000kr og kjøpte en Vincent cd-s6.

har bytta både høyttalere og forsterkere men ingen av disse tingene ga en sånn til de grader forandring i lyden, til d positive

men når jeg sitter på pc-en og slikt så kjører jeg fra spotify med mitt Klipsch IFI, funker greit d også men er jo ikke sammenlignbart på noen måte.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del bruker streaming for det meste, men er det kritisk lytting på gang, har jeg selvfølgelig skiver til bruk jeg også, + noen musikk dvd med meget god kvalitet. :-) Jeg har dog ikke noe DAC i mellom pc og forsterker, noe jeg vet jeg kan hente mye på, men det er ikke den viktigste prioriteten om dagen. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har merka det er ekstremt mykje ein kan gjera for å betra lyden.

For min skal eg skaffa ny receiver, skifta ut ein 0.75kvadrat ledning til surroundhøgtalar, så veit eg ikkje om det er noko meir eg kan høyra forskjell på.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg peiser lyden fra PC-forsterker med optisk kabel og høyeste kvalitet. Bra lyd med flac-formatet ;D Har også en Matrix mini-i DAC/hodetelefonforsterker jeg skulle brukt i mellom de to

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Jeg er sikkert langt over gjennomsnittet kresen om xboks eller ps står på her går det meg på nervene samme med pc og kjøleskap
    Vi mennesker er alle forskjellige og noen er ømfintelig for spesielle typer lyder slik som jeg er.....
    Viktigste som jeg alltid sier er at man selv er fornøyd med det man har uavhengig av hva andre mener

Mediasenter er vel fremtiden for lyd og bilde
    Jeg har også gode lytteevner. Kunne ikke hatt forsterkere som brummer feks. Min PS3 hører jeg, og kjøleskapet, men mitt mediasenter høres ikke hvis jeg ikke legger ørene inntil, så man kan bygge et nærmest lydløst mediesenter om man vet hvordan man skal gå fram når man bygger et selv.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikkert langt over gjennomsnittet kresen om xboks eller ps står på her går det meg på nervene samme med pc og kjøleskap
    Vi mennesker er alle forskjellige og noen er ømfintelig for spesielle typer lyder slik som jeg er.....
    Viktigste som jeg alltid sier er at man selv er fornøyd med det man har uavhengig av hva andre mener

Mediasenter er vel fremtiden for lyd og bilde
    Jeg er overraska at du i det hele tatt hører kjøleskapet ditt:-D

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Jeg er overraska at du i det hele tatt hører kjøleskapet ditt:-D
    Jeg også, men som kjøleskap flest, er det vel påslått bare av og til (det generer ikke meg). Mesteparten av tiden befinner det seg nok i en lydløs tilstand.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å høre kjøpeskapet er ikke noe problem det

Men prøv å ha 2 undulater som står å gauler i takt med musikken, det er noe av det mest irriterende jeg har vert borti. Har ikke klart å nyte musikken helt siden kjerringa kom inn i hus med di to terroristene! har flere ganger sikta meg inn med luftgeværet
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg også, men som kjøleskap flest, er det vel påslått bare av og til (det generer ikke meg). Mesteparten av tiden befinner det seg nok i en lydløs tilstand.
    Med mindre det er gammelt og eller lekker ;D

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio

Men prøv å ha 2 undulater som står å gauler i takt med musikken, det er noe av det mest irriterende jeg har vert borti. Har ikke klart å nyte musikken helt siden kjerringa kom inn i hus med di to terroristene! har flere ganger sikta meg inn med luftgeværet
    Får sette vinduet på gløtt å håpe kjerringa ikke forsvinner samme veien

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sette vinduet på gløtt å håpe kjerringa ikke forsvinner samme veien
    Har tenkt den tanken også ja.. Men om hu vil ut vinduet hu også, så skal a bare hoppe

(ikke jeg som detter å slår meg :P)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio

Å sånne kaklehøner..De er syyykt irriternde skapninger.Fanken meg verre en 20 kvinnfolk..Har ikke prøvd å legge teppe over buret a?Eller så kan du låne både hagle og Mauser a meg:lol:

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er FR-63 i forhold til den nye RF-62/82mkII rent musikalsk sett?
    Dette er jo snakk om gamle vs nye modeller.
    Har en Vincent SP-331 som effektforsterker.
    Noen med peil??

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Å sånne kaklehøner..De er syyykt irriternde skapninger.Fanken meg verre en 20 kvinnfolk..Har ikke prøvd å legge teppe over buret a?Eller så kan du låne både hagle og Mauser a meg:lol:
    20 kvinnfolk var mildt sakt.
    Di kakler uans om jeg legger over teppet, men det kan ha mye med att di står akkurat der det er mest bass. Mauser er jeg utstyrt med, men hagla vil definitivt gjøre mere skade

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyst på nytt medlem i gruppa? :)

hepp.

vurderer å melde meg inn i familien, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal velge på barna.. flytter straks inn i blokkleilighet, hvor stuen blir ca 20kvm. anlegget blir stående på langveggen, og avstand fra vegg ved tv til bakvegg blir ca 4 meter.. da ser dere tegninga.

det står kort og greit mellom rf62mk2 og rf82mk2. ønsker fyldig lyd, men ikke "alt" for mye bass.. sweetspot blir jo i sofaen som står inntil bakvegg, så er redd 82 kan bli for stor.

erfaringer/tips?

moderat volum og musikk blir nok hovedbruk, resten til film. har onkyo 808

på forhånd takk8)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    hepp.

vurderer å melde meg inn i familien, men er litt usikker på hvilken størrelse jeg skal velge på barna.. flytter straks inn i blokkleilighet, hvor stuen blir ca 20kvm. anlegget blir stående på langveggen, og avstand fra vegg ved tv til bakvegg blir ca 4 meter.. da ser dere tegninga.

det står kort og greit mellom rf62mk2 og rf82mk2. ønsker fyldig lyd, men ikke "alt" for mye bass.. sweetspot blir jo i sofaen som står inntil bakvegg, så er redd 82 kan bli for stor.

erfaringer/tips?

på forhånd takk8)
    Jeg personlig ville kjøpt RF-82mk2. Men jeg er glad i litt overkill som har RF-7 på ei stue på 10m2. Det ble litt mye, men RF82mk2 passer vel til din stue ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hepp.

erfaringer/tips?

på forhånd takk8)

Ville absolutt gått for rf62mk2 hvis du ikke er noen "bassdigger".

vil tro 62 spiller penere og mer korrekt enn 82 så lenge rommet ikke er større enn 20kvm. bare mi mening da.

kommer litt an på musikksmak og hvor ofte du spiller "full pupp" osv også da men til normal musikklytting tror jeg du får bedre lyd av 62

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Ville absolutt gått for rf62mk2 hvis du ikke er noen "bassdigger".

vil tro 62 spiller penere og mer korrekt enn 82 så lenge rommet ikke er større enn 20kvm. bare mi mening da.

kommer litt an på musikksmak og hvor ofte du spiller "full pupp" osv også da men til normal musikklytting tror jeg du får bedre lyd av 62
    misforstå meg rett; jeg liker fylde i bunn! men er dog glad i "rett" lyd også. normal musikklytting er jo på greit lydnivå, men grunnet blokk så blir det ikke full pupp alt for ofte regner med at 62 gir mer enn nok morofaktor de gangene festlighetene tar overhånd!?

-CR

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hepp.

erfaringer/tips?

på forhånd takk8)
    Helt klart RF62

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg personlig ville kjøpt RF-82mk2. Men jeg er glad i litt overkill som har RF-7 på ei stue på 10m2. Det ble litt mye, men RF82mk2 passer vel til din stue ;D
    Det må vel riste godt i fisen..?

Side 654 av 1033 FørsteFørste ... 154 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 644 650 651 652 653 654 655 656 657 658 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 794 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •