Klipsch klubben - Side 653

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 653 av 1033 FørsteFørste ... 153 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 649 650 651 652 653 654 655 656 657 663 673 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 ... SisteSiste
Viser resultater 13,041 til 13,060 av 20659
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Front trekk til referanse serien

Noen som vet hvor man skaffer slike trekk til en akseptabel penge?

Skal trekke opp RF-7'ne da fronttrekkene er blitt litt opprevet av en kattepus ;D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere til CA 740

Hei, og takk for en underholdende og fin tråd..

Vurderer å kjøpe en forsterker fra Cambridge Audio. Hører og leser rundt omkring at visse høyttalere ikke spiller bra i kombinasjon med visse forsterkere. Tenkte også å kjøpe Klipsch rf-52 eller rf-62.

Mitt spørsmål er følgene: er dette en helt håpløs kombo? Det vil sikkert finnes bedre kombinasjoner der ute, og smaken er subjektiv. Men har ingen erfaringer med noen av merkene, og ingen selger Klipsch i Trondheim (så vidt jeg vet).

Jeg hører mye metal, elektronika og litt pop. På mange måter relativt altetende.

Håper på mange svar fra dere eksperter=)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Det viktigste er at lyden ikke "vrenger" seg (skrikete), så du ikke brenner noen elementer. Med kraftigere elektronikk kan du spille enda høyere på dine høyttalere uten at de tar skade av det, så lenge lyden er ren!
    Klør i fingrane etter bedre elektronikk no. Eller egentlig berre etter meir, meir, meir. Har virkelig blitt bitt av basillen no.

Websen, må sei du dukker opp med gode svar i bortimot alle trådar eg spør om ting i. kjempegreier. Og ekstremt lærerikt for ein nybegynner som meg. Keep up the ood work

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    I så måte, bør jo Flash-minne være det ideele.
    Men seriøst, "støy" fra HDDen blir ikke lagt til lydsignalet.
    Flash er genialt

Vet det ikke er i lydsignalet men liker ikke vifter, harddisker eller annen støy i lyden når jeg lytter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkane
    Hei, og takk for en underholdende og fin tråd..

Vurderer å kjøpe en forsterker fra Cambridge Audio. Hører og leser rundt omkring at visse høyttalere ikke spiller bra i kombinasjon med visse forsterkere. Tenkte også å kjøpe Klipsch rf-52 eller rf-62.

Mitt spørsmål er følgene: er dette en helt håpløs kombo? Det vil sikkert finnes bedre kombinasjoner der ute, og smaken er subjektiv. Men har ingen erfaringer med noen av merkene, og ingen selger Klipsch i Trondheim (så vidt jeg vet).

Jeg hører mye metal, elektronika og litt pop. På mange måter relativt altetende.

Håper på mange svar fra dere eksperter=)

Heisann og velkommen i "gjengen" ja hehe

Jeg har hørt 740 sammen med rf-62 og dette syns jeg spilte veldig bra.....veldig detaljert og fin lyd men muligens litt lite bass men dette kan like gjerne skyldes rommet. men tenkte du å kjøpe gamle eller nye 62 isåfall?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hvis di ikke klarer blindtest på oppsettet mitt i min hi-fi trenger di ikke bruke pengene på dyrt utstyr. Da må di bare kjøre mp3 og hode telefoner

Mener det er STOR forskjell på mp3 og FLAC, men ikke alle har ører nok til å høre det er en annen sak
    Hei jeg mener selv at jeg er ganske kresen på lyd men spiller av spotify premium via en AN dac og må si at det meste låter veldig bra

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Noen som vet hvor man skaffer slike trekk til en akseptabel penge?

Skal trekke opp RF-7'ne da fronttrekkene er blitt litt opprevet av en kattepus ;D
    Spurte akkurat om det samme angående mine gamle Dali. Katten har vært der også. Noen nevnte både Biltema og Ikea, men endte opp med å bestille fra Dynabel fordi det kan se ut som om de har det svarteste trekket (har ikke sett noen eksempler fysisk enda, men bare i katalogen/på nettet): Høyttalerstoff - dynaBel AS

Jeg bestilte 1 meter, og den er allerede på vei i posten. Kommer kanskje i dag.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flash er genialt

Vet det ikke er i lydsignalet men liker ikke vifter, harddisker eller annen støy i lyden når jeg lytter
    Har bygd meg et mediasenter, og dette høres nesten ikke i det hele tatt. Må legge ørene helt inntil for å høre noe. Man kan få dette til nærmest støyfritt. Merker ingenting til dagens harddisker (den nyeste på 3TB). CPU viften er byttet til noe bedre, og mitt 5770-skjemkort er også meget stillegående og forstyrrer ikke i det hele tatt. Skjermkortet er noenlunde kraftig pga av at jeg vil også ha en PC som fungerer på spill.

Ellers kunne man selvsagt benyttet seg av vifteløse skjermkort og ssd harddisker, men ssd er såpass dyre at det er vel liten vits i å tenke på så lenge man benytter mediesenteret som lagringsplass for HD-filmer.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei jeg mener selv at jeg er ganske kresen på lyd men spiller av spotify premium via en AN dac og må si at det meste låter veldig bra
    Bruker spotify premium når jeg ikke lytter alene og til fest å da er det genialt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker flertallet her inne streaming og avspilling fra pc nå om dagen ? er jeg alene om å være gammeldags med å kun bruke cd/lp ?har testet streaming via dac og forkastet det svært fort .

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bygd meg et mediasenter, og dette høres nesten ikke i det hele tatt. Må legge ørene helt inntil for å høre noe. Man kan få dette til nærmest støyfritt. Merker ingenting til dagens harddisker (den nyeste på 3TB). CPU viften er byttet til noe bedre, og mitt 5770-skjemkort er også meget stillegående og forstyrrer ikke i det hele tatt. Skjermkortet er noenlunde kraftig pga av at jeg vil også ha en som fungerer på spill.

Ellers kunne man selvsagt benyttet seg av vifteløse skjermkort og ssd harddisker, men ssd er såpass dyre at det er vel liten vits i å tenke på så lenge man benytter mediesenteret som lagringsplass for HD-filmer.
    Jeg er sikkert langt over gjennomsnittet kresen om xboks eller ps står på her går det meg på nervene samme med pc og kjøleskap
    Vi mennesker er alle forskjellige og noen er ømfintelig for spesielle typer lyder slik som jeg er.....
    Viktigste som jeg alltid sier er at man selv er fornøyd med det man har uavhengig av hva andre mener

Mediasenter er vel fremtiden for lyd og bilde

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte akkurat om det samme angående mine gamle Dali. Katten har vært der også. Noen nevnte både Biltema og Ikea, men endte opp med å bestille fra Dynabel fordi det kan se ut som om de har det svarteste trekket (har ikke sett noen eksempler fysisk enda, men bare i katalogen/på nettet): Høyttalerstoff - dynaBel AS

Jeg bestilte 1 meter, og den er allerede på vei i posten. Kommer kanskje i dag.
    Ja, det så ikke dumt ut. Men det er veldig viktig at det matcher referanse serien til Klipsch 100% da alt annet i oppsettet er reference!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,518
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    bruker flertallet her inne streaming og avspilling fra pc nå om dagen ? er jeg alene om å være gammeldags med å kun bruke cd/lp ?har testet streaming via dac og forkastet det svært fort .
    Er "old school" som deg og bruker kun cd. Mulig det er gammeldags og utrangert som lydkilde hos mange, men jeg kommer til å bruke cd-spilleren flittig frem til jeg blir gammel og tunghørt8)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida jeg er av gode gamle skolen jeg også kjører hdcd og lp selv om sist nevnte er litt sært for enkelte er dynamikken bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikkert langt over gjennomsnittet kresen om xboks eller ps står på her går det meg på nervene samme med pc og kjøleskap
    Vi mennesker er alle forskjellige og noen er ømfintelig for spesielle typer lyder slik som jeg er.....
    Viktigste som jeg alltid sier er at man selv er fornøyd med det man har uavhengig av hva andre mener

Mediasenter er vel fremtiden for lyd og bilde

jeg mener mediasenter type løsning også er fremtiden for de som ikke er veldig inn i hobbyen vår, men jeg mener de av av oss som er mer enn middels interesert kanskje vil holde på ett fysisk avspillingsmedium

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Er "old school" som deg og bruker kun cd. Mulig det er gammeldags og utrangert som lydkilde hos mange, men jeg kommer til å bruke cd-spilleren flittig frem til jeg blir gammel og tunghørt8)

Nice, la oss håpe at det dukker opp spillere som gir mye for penga etterhvert, det må det jo gjøre etterhvert som mediasenter løsninger kommer
    kommet mye bra lp spillere de siste 15 år selv om formatet er "dødt"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida jeg er av gode gamle skolen jeg også kjører hdcd og lp selv om sist nevnte er litt sært for enkelte er dynamikken bedre
    liker godt den serien med back to black lp, masteret fra orginal innspillingene og lagt på 180 g plater
    det har jo en helt egen sjarm dette her også, analog sound til fingerspissene på de rette lpene

NIN f.eks på lp er jo megarått

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare ta med at spørsmålet ikke er ment som noe sleivspark el til dere som foretrekker streaming og slikt, hver mann for seg selv

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd og lp er tingen..men lyden som kommer ut av mine møllspiste høyttalere er ikke mye å skryte av.Skjønner ingenting.:???:

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker godt den serien med back to black lp, masteret fra orginal innspillingene og lagt på 180 g plater
    det har jo en helt egen sjarm dette her også, analog sound til fingerspissene på de rette lpene

NIN f.eks på lp er jo megarått
    Jeg synes det meste er bedre på lp om man kan sammenligne innspillingene og det ble godt bevist selv mot FLAC i tråden på hfs

Det er jo analogt det kommer ut til slutt så hvorfor ikke slippe all dac konverteringen, et ledd mindre er nesten alltid bedre

Side 653 av 1033 FørsteFørste ... 153 513 523 533 543 553 563 573 583 593 603 613 623 633 643 649 650 651 652 653 654 655 656 657 663 673 683 693 703 713 723 733 743 753 763 773 783 793 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •