Klipsch klubben - Side 652

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 652 av 1033 FørsteFørste ... 152 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 648 649 650 651 652 653 654 655 656 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 762 772 782 792 ... SisteSiste
Viser resultater 13,021 til 13,040 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har sjølvsagt lyst på begge delar. Bra punch og fin lyd. Sjølvsagt nesten gratis...

Vil eg forresten merka mykje forskjell på forsterkar, kablar osv når eg speler av mp3 via mediaspelar eller minijack frå pc? Sånn lydkvalitetsmessig?

Syns klipshane mine gir meg mykje meir detaljert lyd enn dei gamle høgtalarane mine, sjølv med same forsterkar, kablar og signalkilde...

god dac er en mulg vei for å forbedre lyden fra pc

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, merka enorm forskjell då eg fekk Pink Floyd på FLAC. Visste mp3 var crap egentlig men det var himmel og hav i forskjell. RCA kabelen frå mediaspelar til mon gode gamle Koda er rimeleg spinkel og billig (måtte ta det eg hadde for handa). På dei gamle HT må eg inrømma at eg ikkje merka forskjell på lyden. Tru du eg kjem til å gjera det no?

Er nesten desperat etter utstyr som matcher høgtalarane mine no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Ja, den frister den. Men posten frister ikke like mye - eller...
    Noen erfaringer med å kjøpe produkter fra andre som man ikke kan hente selv?
    Det pleier ikke være noe problemer , selv sender jeg alltid i oppkrav , eller ønsker å motta i oppkrav. Slik at det ikke blir noen misforståelser på den fronten.

Men at selger tar bilder av produktet i bruk , gjerne med dagens VG.

Husk å få med kvitteringer og slikt.

Alt i alt etter min erfaring har dette gått veldig bra til nå.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, merka enorm forskjell då eg fekk Pink Floyd på FLAC. Visste mp3 var crap egentlig men det var himmel og hav i forskjell. RCA kabelen frå mediaspelar til mon gode gamle Koda er rimeleg spinkel og billig (måtte ta det eg hadde for handa). På dei gamle HT må eg inrømma at eg ikkje merka forskjell på lyden. Tru du eg kjem til å gjera det no?

Er nesten desperat etter utstyr som matcher høgtalarane mine no
    Klipsch er meget følsomme og det er di fleste ører også
    Så om du har et godt lyd øre hører du nok forskjell hvor stor er vanskelig å si. Har prøvd mye dyrt og mye billig men på kabler må det som alt annet matce resten og ikke alltid dyrt er bra. Mye avhenger av konstruksjon støy skjerming og ikke minst match
    Siden du hører god forskjell på mp3 og FLAC er du vel en av di med øra skrudd riktig på da mange ikke engang hører forskjell der og synes spotify er bra kvalitet he he

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då anser eg meg frå no av som ein lydsnobb:-D

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjølvsagt lyst på begge delar. Bra punch og fin lyd. Sjølvsagt nesten gratis...

Vil eg forresten merka mykje forskjell på forsterkar, kablar osv når eg speler av mp3 via mediaspelar eller minijack frå pc? Sånn lydkvalitetsmessig?

Syns klipshane mine gir meg mykje meir detaljert lyd enn dei gamle høgtalarane mine, sjølv med same forsterkar, kablar og signalkilde...
    Du må aldri bruke minijack fra PC, ihvertfall ikke med et stadard lydkort!

Bruk HDMI hvis du har. Hvis ikke benytter du optisk eller coax, og kobler denne direkte til receiver. Du kan få bra lyd av både mp3 (og spotify) også, hvis bare kodeken er bra, og oppløsningen bør være minst 192kbps.

Nye mp3-filer er som regel mye bedre enn eldre, fordi man som oftest benytter bedre kodeker enn før. Men lossless er selvsagt litt bedre, selv om det finnes blindtester hvor folk flest ikke klarer å høre forskjell: Lyd - - Ikke forskjell på mp3 og flac: pÃ¥ MP3 og FLAC - ITavisen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler en kikk på en tråd som heter the loudness war på ett annet forum, hfs, meget interesang tråd om bla såkallt lossless filer

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk HDMI hvis du har. Hvis ikke benytter du optisk eller coax, og kobler denne direkte til receiver. Du kan få bra lyd av både mp3 og spitify også, hvis bare kodeken er bra, og oppløsningen bør være minst 192kbps.

Nye mp3-filer er som regel mye bedre enn eldre, fordi man som oftest benytter bedre kodeker enn før. Men lossless er selvsagt litt bedre, selv om det finnes blindtester hvor folk flest ikke klarer å høre forskjell: Lyd - - Ikke forskjell på mp3 og flac: pÃ¥ MP3 og FLAC - ITavisen
    Hvis di ikke klarer blindtest på oppsettet mitt i min hi-fi trenger di ikke bruke pengene på dyrt utstyr. Da må di bare kjøre mp3 og hode telefoner

Mener det er STOR forskjell på mp3 og FLAC, men ikke alle har ører nok til å høre det er en annen sak

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hooket opp RF-7'ne i stad, FY F**** for en sinnsyk lyd!

Men det jeg bet meg merke i er at uansett hvor mye jeg ga på, så ville de ikke vrenge.

Nå vil jeg ha mer effekt og er veldig usikker på om jeg skal kjøpe 5 eller 2-kanaler, eller eventuelt monoblokker. Det beste hadde kanskje vært å kjøpt en 5-kanaler nå og en 2-kanaler senere. Jeg er meget usikker på hvilken effekt og hvilket merke jeg bør velge. Brukt er ingen hindring, budsjett 9k!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    anbefaler en kikk på en tråd som heter the loudness war på ett annet forum, hfs, meget interesang tråd om bla såkallt lossless filer
    Skal ta meg en kikk der

Beste filformatet jeg har hørt så langt er di som er streamet fra Bladelius Embla Classic og jitter korrigert

Disse kjøres deretter fra ssd disk så man slipper ødelagt kvalitet pga pc harddisk :twisted: :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Her bør det lastes ned litt filer for di som virkelig hører detaljer

Blue Coast Records - Blue Coast Records

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk HDMI hvis du har. Hvis ikke benytter du optisk eller coax, og kobler denne direkte til receiver. Du kan få bra lyd av både mp3 og spitify også, hvis bare kodeken er bra, og oppløsningen bør være minst 192kbps.

Minijacken blir av og til brukt frå ein Asus Eee. Er vel dårleg med andre alternativ på den. Då er det spotify og youtube det går i. (Det er fruen)
    Få den stasjonæren går det trådlaust via mediaspelar og RCA til receiver. Prøver å få FLAC ellerr best mogleg kvalitet på musikk eg liker. Men må inrømma at på dunk dunk musikk høyrer eg ikkje forskjell...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Skal ta meg en kikk der

Beste filformatet jeg har hørt så langt er di som er streamet fra Bladelius Embla Classic og jitter korrigert

Disse kjøres deretter fra ssd disk så man slipper ødelagt kvalitet pga pc harddisk :twisted: :twisted: :twisted:
    Det er ingen forskjell på om filene er lagret på sdd eller på vanlig hardisk.
    Dette har ingenting å si, fordi filene er nøyaktig de samme. Garantert!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen forskjell på om filene er lagret på sdd eller på vanlig hardisk.
    Dette har ingenting å si, fordi filene er nøyaktig de samme. Garantert!
    Tenker på støy fra disken som jeg ikke vil ha

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje ikkje lydsnobb likavel...

Eg lurer litt på kor høgt eg skal tørra å skru opp på høgtalarane mine... Sikkert dumt spørsmål men.

Folk snakkar om når det vrenger seg. Eg er ikkje heilt sikker på kva det vil dei. Når eg skrur høgt opp, så syns eg at eg kan merka diskanten vert meir skrikande, og lyden litt "anleis", då tør ikkje eg meir. Men kva vrenging er og kva den tåler, veit eg ikkje...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg lurer litt på kor høgt eg skal tørra å skru opp på høgtalarane mine... Sikkert dumt spørsmål men.

Folk snakkar om når det vrenger seg. Eg er ikkje heilt sikker på kva det vil dei. Når eg skrur høgt opp, så syns eg at eg kan merka diskanten vert meir skrikande, og lyden litt "anleis", då tør ikkje eg meir. Men kva vrenging er og kva den tåler, veit eg ikkje...
    Vrenger det vil si spiller urent eller skurrer/støy som ikke skal være tilstede i lydbilde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey! Då har eg prøvd det
    Takk for svar.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Tenker på støy fra disken som jeg ikke vil ha
    I så måte, bør jo Flash-minne være det ideele.
    Men seriøst, "støy" fra HDDen blir ikke lagt til lydsignalet.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det viktigste er at lyden ikke "vrenger" seg (skrikete), så du ikke brenner noen elementer. Med kraftigere elektronikk kan du spille enda høyere på dine høyttalere uten at de tar skade av det, så lenge lyden er ren!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er at lyden ikke "vrenger" seg (skrikete), så du ikke brenner noen elementer. Med kraftigere elektronikk kan du spille enda høyere på dine høyttalere uten at de tar skade av det, så lenge lyden er ren!
    Det som skjer er vel at strømmen fra forsterkeren til høyttalerene hopper opp og ned når man belaster en forsterker for mye?

Side 652 av 1033 FørsteFørste ... 152 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 632 642 648 649 650 651 652 653 654 655 656 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 762 772 782 792 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •