Klipsch klubben - Side 649

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 649 av 1034 FørsteFørste ... 149 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 645 646 647 648 649 650 651 652 653 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 ... SisteSiste
Viser resultater 12,961 til 12,980 av 20677
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klart KSP-400 er bra! Men hvis jeg skal driste meg til å si at RF serien er veldig frempå, så er ikke KSP det. På en annen side så er de mer siviliserte og har ikke den samme råskapen. Smaksak med andre ord. Etter min smak og 12 andre jeg hadde på demokonkurranse med RF-63, så vant KSP "knepent" 11-2.
    Har hatt disse i rom fra 20 kvm og oppover. Lukket kasse, sidemontert 15 tommer, semiaktiv med 200W. Siste par her i Norge ble vel solgt ca 2003, så begynner å dra litt på åra. Pass også opp for noen eksemplarer med trafostøy.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Klart KSP-400 er bra! Men hvis jeg skal driste meg til å si at RF serien er veldig frempå, så er ikke KSP det. På en annen side så er de mer siviliserte og har ikke den samme råskapen. Smaksak med andre ord. Etter min smak og 12 andre jeg hadde på demokonkurranse med RF-63, så vant KSP "knepent" 11-2.
    Har hatt disse i rom fra 20 kvm og oppover. Lukket kasse, sidemontert 15 tommer, semiaktiv med 200W. Siste par her i Norge ble vel solgt ca 2003, så begynner å dra litt på åra. Pass også opp for noen eksemplarer med trafostøy.
    KSP var etter de flestes mening bedre enn RF63!!! jaja det er jo stikk i strid med
    hva jeg og de fleste andre opplever vil jeg tro,vil påstå at Rf serien generelt er langt bedre enn KSP men meg om det.Hvilken elektronik ble brukt på RF63?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Takk for bra svar.

Leiter egentleg etter anlegg til far min, men må inrømma dei frista sjølv. Men misstenker dei vert for store til mitt rom på ca. 18kvm.

Har kun høyrt RB-81 II og til no har eg blitt veldig glad i den lyden og horndiskant.

Sidan KSP har aktiv bass treng dei vel ikkje så stor forsterkar?
    Er dei vanskelege å plassera mtp basselementa som er på sida? Og sikkert slår voldsomt i frå seg...

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    KSP var etter de flestes mening bedre enn RF63!!! jaja det er jo stikk i strid med
    hva jeg og de fleste andre opplever vil jeg tro,vil påstå at Rf serien generelt er langt bedre enn KSP men meg om det.Hvilken elektronik ble brukt på RF63?
    Vil vel si at Reference serien er langt bedre en KSP ingenting i verden får meg til å si at denne 90 tall serien slår RF :twisted: :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Aha! Takk for bra svar.

Leiter egentleg etter anlegg til far min, men må inrømma dei frista sjølv. Men misstenker dei vert for store til mitt rom på ca. 18kvm.

Har kun høyrt RB-81 II og til no har eg blitt veldig glad i den lyden og horndiskant.

Sidan KSP har aktiv bass treng dei vel ikkje så stor forsterkar?
    Er dei vanskelege å plassera mtp basselementa som er på sida? Og sikkert slår voldsomt i frå seg...
    KSP 300 ligger vel på 94dB @ 1watt/1meter mens KSP 400 ligger på 95dB @ 1watt/1meter om jeg ikke husker feil

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på messe på OHC igår, fikk lyttet på et klipsch palladium oppsett.
    Var p37, centeren og surround kanaler, sammen med 2stk paradigm hexagon subber, det hele spilte på toppsettet fra anthem.

Hørtes HELT fantastiskt ut Palladium serien spilte helt gedigent, sinnsykt detaljnivå og trykk, satt bare gliste

Kanskje noe spare opptil i en fremtidig kino

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Var p37, centeren og surround kanaler, sammen med 2stk paradigm hexagon subber, det hele spilte på toppsettet fra anthem.

Hørtes HELT fantastiskt ut Palladium serien spilte helt gedigent, sinnsykt detaljnivå og trykk, satt bare gliste

Anthem og Klipsch er en meget god match og Paradigm er har kommet med mye gode subber

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig, eneste problemet er at for Palladium pris får man feks LaScala for p37, høyere på Palladium må den konkurrere mot selveste Klipsch horn! Det hadde vært kinoen sin det! Ja takk begge deler?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Helt enig, eneste problemet er at for Palladium pris får man feks LaScala for p37, høyere på Palladium må den konkurrere mot selveste Klipsch horn! Det hadde vært kinoen sin det! Ja takk begge deler?
    He he helt klart jeg kjører selv en ren Heritage kino her med Cornwall III front og Heresy III center og bak det er nok noe heftigere til kino, mens Palladium er langt penere i spille stilen for å ikke snakke om dyrere

Drømme kinoen må jo være 4 stk horn med en LaScala som center

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

Drømme kinoen må jo være 4 stk horn med en LaScala som center

Det hadde vært oppsettet sitt:-))

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny forsterker til mine klipsch i går, en brukt Onkyo 5007. Hadde 807 fra før, må si at den spiller mye bedre i stereo. Den har også bedre kontroll på film. Men skal prøve meg litt frem med kalibrering for å få det beste ut av anlegget.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Klipsch RF-7 og de ligger i golfen og venter på å bli kjørt hjem! For noen beist!! "I ekstase" ;D

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Da ble det Klipsch RF-7 og de ligger i golfen og venter på å bli kjørt hjem! For noen beist!! "I ekstase" ;D
    Gratulerer fra kr.sund her Kunne godt tenkt meg noe gulv stående fra klipsch jeg også igjen. Men vet ikke om rommet er egnet til det.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Gratulerer fra kr.sund her Kunne godt tenkt meg noe gulv stående fra klipsch jeg også igjen. Men vet ikke om rommet er egnet til det.
    Mine RP-5'er er fortsatt til salgs og tusen takk for gratulasjonen ;D

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare å begynne å spare ja ;P

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny forsterker til mine klipsch i går, en brukt Onkyo 5007. Hadde 807 fra før, må si at den spiller mye bedre i stereo. Den har også bedre kontroll på film. Men skal prøve meg litt frem med kalibrering for å få det beste ut av anlegget.
    Som jeg tenkte, siden jeg har testet den tidligere toppmodellen Onkyo TX-NR906, og den virket en god del bedre enn Onkyo TX-NR807 som jeg har nå (leverte inn TX-NR-906 siden den ikke klarte å konvertere opp analoge videokilder og sende dem ut til HDMI slik den skulle - ellers hadde jeg beholdt den). Ventet så et helt år før komboen Onkyo TX-NR807 + Emotiva XPA-5 ble en realitet.

Godt fornøyd nå, men TX-NR906 + XPA-5, eller TX-NR5007 + XPA-5 hadde vært enda bedre (eller Onkyo TX-NR5008 eller PR-SC5508 - selvsagt).

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det hadde vært oppsettet sitt:-))
    hehe eller klipschorn som senter og la scala som fronter!!!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en god sak du har fått deg der

Blir både penere og mer brutalt på engang perfekt spør du meg.......

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Gratulerer da er det bare å dele ut hørsel værn til naboen :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 649 av 1034 FørsteFørste ... 149 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 645 646 647 648 649 650 651 652 653 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •