Klipsch klubben - Side 644

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 644 av 1034 FørsteFørste ... 144 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 640 641 642 643 644 645 646 647 648 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 ... SisteSiste
Viser resultater 12,861 til 12,880 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Til den prisen er det nok Onkyo TX-NR 1008 jeg ville gått for.
    Ellers har jeg hørt mye positivt om Yamaha og Marantz som receiver.
    Har lest litt rundt om. Har bestemt meg for enten,
    Onkyo TX-NR 1008
    Yamaha RX-V2067

Har det mye og si ang strøm?
    Ser at onkyoèn har 320W mer enn yamahaen..

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Onkyo TX-NR 1008
    Yamaha RX-V2067

Har selv kjørt Yamaha RX-v1900 som har tilsvarende oppgitt effekt som v2067. Dette dro RF82,RC62 og RS42 veldig bra etter min mening. Både i full range og med sub.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Onkyo TX-NR 1008
    Yamaha RX-V2067

Det vil ikke ha noe å si den gangen du oppgraderer med en effektforterker kan jeg sikkert si (har ikke testet en Yamaha selv).

Både Yamaha og Onkyo har ikke samme type virkelig effekt som feks Emotiva XPA-5 som jeg har. Da får man de watten som er oppgitt. Det sies at både Onkyo og Yamaha ikke vil yte mer enn 1/3 til 1/2 av den effekten de har oppgitt.

Jeg merket nå et skikkelig løft i punchen når jeg fikk koblet opp min Emotiva XPA-5 til min Onkyo TX-NR807.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurer på deres mening angående effektfrosterker

Hei.
    Jeg har det siste året hatt gleden av å ha i hus et klipsch oppsett bestående av rf 83, rc62, rs42 og 2 stk rw12d tilkoblet onkyo 808 og rotel 1572.
    Jeg er igrunn meget fornøyd med oppsettet, med unntak av at diskant blir veldig markant og slitsom når jeg nyter musikk.
    Jeg har de siste dagene kost meg her inne og lest en rekke tråder om bruk av type forsterkere til mine kjære høytalere uten egentlig å bli veldig klok på det.
    Ser for meg ut som om jeg muligens burde oppgradere effektdelen min til parasound? evt rør... Kan jeg få deres synspunkter på dette?
    Disse står forøvrig i en stor, åpen stue, ca 50 m2.
    Videre sliter jeg med plassering av bassere. Har prøvd å flytte disse rundt en masse, uten særlig hell. Nå har jeg disse plassert oppå hverandre i det høyre hjørnet i front. Dette er vel så vidt jeg har skjønt ikke særlig heldig, men det var nå engang bare her jeg får noe utbutte av de.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars H
    Hei.
    Jeg har det siste året hatt gleden av å ha i hus et klipsch oppsett bestående av rf 83, rc62, rs42 og 2 stk rw12d tilkoblet onkyo 808 og rotel 1572.
    Jeg er igrunn meget fornøyd med oppsettet, med unntak av at diskant blir veldig markant og slitsom når jeg nyter musikk.
    Jeg har de siste dagene kost meg her inne og lest en rekke tråder om bruk av type forsterkere til mine kjære høytalere uten egentlig å bli veldig klok på det.
    Ser for meg ut som om jeg muligens burde oppgradere effektdelen min til parasound? evt rør... Kan jeg få deres synspunkter på dette?
    Videre sliter jeg med plassering av bassere. Har prøvd å flytte disse rundt en masse, uten særlig hell. Nå har jeg disse plassert oppå hverandre i det høyre hjørnet i front. Dette er vel så vidt jeg har skjønt ikke særlig heldig, men det var nå engang bare her jeg får noe utbutte av de.

parasound som du nevner vil kunne dra lyden i den retning du ønsker , har du testet forskjellig toe inn på de, jeg har opplevd at til dels små justeringer skal til for å forandre lyden, akustikk? mulighet for å dempe førsterefleksjoner ? teppe på gulvet ? tykkere gardiner ?
    ellers har jeg samme oppfatning som deg med rotel på klipsch generellt.
    rør og klipsch er det mange med meg som mener er veien å gå, men kanskje ikke så mye om det her inne som på hifi sentralen, mye bra rørforsterkere der ute men som med transistor mye ikke fullt så bra heller,
    rogue stereo 90 pleier å gå for 8-10 k på brukten og det er mange som liker den, copland cta405 likeså, personlig vil jeg anbefale en kikk på mc275 hvis du har mulighet også
    hvis du skal forbedre stereolyden men en kostbar effektforsterker anbefaler jeg deg også å få inn en god stereopre på sikt og likeså en god signalkilde på sikt
    det med subbene dine vil jeg ikke gå veldig inn på da det er mange her inne som har mye mer viten om det, men i utgangspunktet vil jeg tro at rf83 kanskje krever noe mer av en subwoofer som skal følge den enn de du har klarer å levere

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    For å kommentere på diskanten, hva med å kjøre seperat røramp for hornene? Jeg kjenner desverre ikke til Rotelen din, så vet ikke hvor mye dette alene vil hjelpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    For å kommentere på diskanten, hva med å kjøre seperat røramp for hornene? Jeg kjenner desverre ikke til Rotelen din, så vet ikke hvor mye dette alene vil hjelpe.

godt forslag, men det kreves en del med hensyn til matching av forsterkerne da, eller ett eksternt delefilter for å få klaff

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Ett triks for å få bassene riktig er å sette bassen i lytte possition og gå rundt i rommet og se hvor di låter best og sett den der godt gammelt triks
    Parasound løser nok mye av problemet du har, om du bytter til det når det gjelder diskant

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ett triks for å få bassene riktig er å sette bassen i lytte possition og gå rundt i rommet og se hvor di låter best og sett den der godt gammelt triks
    Parasound løser nok mye av problemet du har, om du bytter til det når det gjelder diskant
    Gjelder det for oppsett av to stk bassere også? Så der de låter best skal begge stå?
    Oppå hverandre? Eller?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder det for oppsett av to stk bassere også? Så der de låter best skal begge stå?
    Oppå hverandre? Eller?
    Du kan godt finne di 2 beste plassringer helst i stereo perspektiv om mulig om du hører mye musikk
    Gjelder det mest film kan du godt sette di oppå hverandre på den beste plasseringen.
    Prøv deg gjerne frem med begge deler og se hva du trives best med.
    Den optimale lyd krever litt jobb

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg mistenker at det er Rotelen din som ikke passer sammen med resten. Har lest om flere her som har opplevd dette som en litt dårlig match (sikkert delte meninger om Rotel siden jeg skriver dette her nå).

Men jeg har Klipsch RF-63, oppkoblet med Onkyo TX-NR807, og benytter en Emotiva XPA-5 som effektforsterker, og det finnes ingen slitsom diskant her i det hele tatt i mine Klipsch. Komponentene passer himmels sammen i mine ører..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for gode råd!:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

heihei skal kjøpe meg klipsch rf 82 versjon 2 snart, har titta litt på denne: Harman/Kardon HK 3490 Stereoreceiver - Sort noen som vet hvordan det spiller på rf 82, skrikete diskant ?
    mvh christoffer

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Kan sjekke det i morgen!

O

Fint:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Fint:wink:
    Har sjekket,OHC får inn noen bare i sort men det kommer MKII i løpet av året
    OHC selger også RF 63 med 30% rabatt i helgen under messen så de som vill ha løp og kjøp!

O

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av høyttalere og forsterkere*|* TV 2 hjelper deg

Ikke overraskende vant Klipsch RF-62 MKII testen ;D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Har sjekket,OHC får inn noen bare i sort men det kommer MKII i løpet av året
    OHC selger også RF 63 med 30% rabatt i helgen under messen så de som vill ha løp og kjøp!

O

Skal en tur dit i helgen ja
    Er det Rf 63 som kun kommer i sort?
    I såfall får en vente til mkII kommer

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skal bli Klipschmann av deg igjen nå altså?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MK-2 må virkelig ha nytt godt av oppgraderingen når de klarer og ta monitor audio

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer 5 par RF 63 i sort ja.
    Jeg venter til MKII kommer,skal ha 63 igjen

O

Side 644 av 1034 FørsteFørste ... 144 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 634 640 641 642 643 644 645 646 647 648 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 784 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •