Klipsch klubben - Side 640

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 640 av 1034 FørsteFørste ... 140 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 636 637 638 639 640 641 642 643 644 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 ... SisteSiste
Viser resultater 12,781 til 12,800 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei !

Jeg har planer om å oppgradere annlegget mitt og har begynt å spare.
    Jeg ønsker å vite hva jeg skal se frem til, og trenger litt hjelp til valg av høyttalerstørrelse og sub iforhold til romstørrelse.

Jeg har hørt på et klipsch RF-82 oppsett med 10" klipsch sub i en butikk og har lyst til å gå for et slikt anlegg, muligens med SVS sub istedet da jeg er veldig glad i skikkelig trøkk. Det skal kjennes i kroppen når ting eksploderer.

Legger ved en liten skisse av rommet det skal stå i. Rommet er langt ifra optimalt da det er høyt under taket og åpen løsning i hele etasjen stuen er og ned til etasjen under.

Som dere ser er ikke de 18m2 et eget lytterom, men en del av en åpen løsning.

Hvilen størrelse på reference serien vil passe best av rf-82,62,52 ? Og tilsvarende senter og bakhøyttalere?

Jeg har skåtak på den ene siden av lytteposisjonen og ingen vegg på den andre. hvordan vil det bli ? Kan jeg ha stativ på dem ? Alternativ andre bakhøyttalere?

Hvilken sub/subber vil passe best til formålet? Det må trøkke bra, men heller ikke være overkill.

Håper noen kan være til hjelp

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Er du helt seriøs nå? hvor skrev jeg at den ikke trenger krefter om jeg tørr spørre?

Påstår du at Halo A23 ikke har krefter altså? NC2250 vinner på watt styrke ja, men hvis du virkelig mener at RF63 trenger 250 watt for å spille musikk da skjønner jeg ingenting..

Med NC pga mer watt kan du nok spille litt høyere, men ikke nødvendigvis mye. med A23 kan du som regel spille høyere enn øra har godt av uansett!

Dette er det siste jeg kommenterer om dette tema slik det ikke sporer av.
    Drit i watt men di trenger mye strøm og kontroll da di har et meget godt potensiale. Rent musikalsk er dette en helt annen høyttaler en dine RF-83

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Drit i watt men di trenger mye strøm og kontroll da di har et meget godt potensiale. Rent musikalsk er dette en helt annen høyttaler en dine RF-83

(Og trolig en også enn dine RF7 mk2 i noens mening...)

nå var det vel krefter vi snakket om, og rf83 trenger mer krefter enn rf63. hold det litt saklig, og unngå personlige utbrudd takk. A23 leverer nok strøm.

Spør f.eks en del andre aktive her inne som bruker rør/hybrid, som har på papiret mindre krefter enn hva NC2250 har, men som likevel spiller fletta av den.

skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal uttale deg usakelig overfor hvilke høytalere eller forsterker jeg har, skulle tro du hadde bestemt deg for en person å hakke på. Jeg er fornøyd med RF83, og om du ikke hadde vært det; too bad, det driter jeg i dessverre... det er jeg som hører på mitt anlegg, på samme måte som du handler hva du liker siden du skal bruke det..

det er tross alt ikke alle som hører på lyd basert på specs på papiret, men heller på resultatet blir i form av lyd.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Og trolig en også enn dine RF7 mk2 i noens mening...)

nå var det vel krefter vi snakket om, og rf83 trenger mer krefter enn rf63. hold det litt saklig, og unngå personlige utbrudd takk. A23 leverer nok strøm.

Spør f.eks en del andre aktive her inne som bruker rør/hybrid, som har på papiret mindre krefter enn hva NC2250 har, men som likevel spiller fletta av den.

skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal uttale deg usakelig overfor hvilke høytalere eller forsterker jeg har, skulle tro du hadde bestemt deg for en person å hakke på. Jeg er fornøyd med RF83, og om du ikke hadde vært det; too bad, det driter jeg i dessverre... det er jeg som hører på mitt anlegg, på samme måte som du handler hva du liker siden du skal bruke det..
    Har aldri sagt et eneste negativt ord om RF-83 di er gode og aldri sagt noe negativt om ditt anlegg. Jeg diskuterer kun rett høyttaler RF-63 mot det vedkommne spurte om
    Ikke for å hakke på noen men liker denne gang som sist å prate om rett produkt ikke noe annet

Nå er jeg voksen nok til å avslutte her God helg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sagt et eneste negativt ord om RF-83 di er gode og aldri sagt noe negativt om ditt anlegg. Jeg diskuterer kun rett høyttaler RF-63 mot det vedkommne spurte om
    Ikke for å hakke på noen men liker denne gang som sist å prate om rett produkt ikke noe annet

Nå er jeg voksen nok til å avslutte her God helg

alle har i alle år sagt at RF83 krever mer krefter,watt og strøm enn RF63 for å spille optimalt - at jeg da kan uttale meg om at A23 normalt sett skulle ha krefter til å kunne bruke den med RF63 burde ikke ha noe som helst med "feil" høytaler... tvert imot vitner det om at den klarer å drive rimelig greit en større, mer krevende høytaler i samme søskenflokk.

det er fint, vi avslutter denne - høres ut som en god plan for oss begge.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    prøver igjen siden d virka som denne forsvant litt i mengden:-D

vet at dette ikke er optimal forsterker til rf-63 men hvis man ikke spiller full pupp hele tida men ofte på 70% volum og nedover, vil denne forsterkeren holde til man får råd til noe dyrere?

og hvordan blir lydbildet på 63 med denne?

Vincent SV 226MK 2 x 100 watt Hybrid forsterker - FINN Torget

her vil jeg råde deg til prøvelytting, ikke alt av vincent er drømmematch til klipsch, men det som passer er til gjengjeld mye for penga

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om JL audio Fathom f113 til salgs enten brukt eller ny til en god pris, så gi gjerne beskjed!

Fortrinnsvis uten pianolakk, men ingen hindring!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doinkster
    Hei !

Jeg har planer om å oppgradere annlegget mitt og har begynt å spare.
    Jeg ønsker å vite hva jeg skal se frem til, og trenger litt hjelp til valg av høyttalerstørrelse og sub iforhold til romstørrelse.

Jeg har hørt på et klipsch RF-82 oppsett med 10" klipsch sub i en butikk og har lyst til å gå for et slikt anlegg, muligens med SVS sub istedet da jeg er veldig glad i skikkelig trøkk. Det skal kjennes i kroppen når ting eksploderer.

Legger ved en liten skisse av rommet det skal stå i. Rommet er langt ifra optimalt da det er høyt under taket og åpen løsning i hele etasjen stuen er og ned til etasjen under.

Som dere ser er ikke de 18m2 et eget lytterom, men en del av en åpen løsning.

Hvilen størrelse på reference serien vil passe best av rf-82,62,52 ? Og tilsvarende senter og bakhøyttalere?

Jeg har skåtak på den ene siden av lytteposisjonen og ingen vegg på den andre. hvordan vil det bli ? Kan jeg ha stativ på dem ? Alternativ andre bakhøyttalere?

Hvilken sub/subber vil passe best til formålet? Det må trøkke bra, men heller ikke være overkill.

Håper noen kan være til hjelp

rf82b oppsett bør være en god match til rom str, du kan få problemer med bassen i l formet rom så her bør du gjøre litt reaserch og prøve deg frem, svs har jo 45 dagers returrett

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om JL audio Fathom f113 til salgs enten brukt eller ny til en god pris, så gi gjerne beskjed!

Nye kommer dessverre ikke før april mai pga CE godkjenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette høres sennende ut c-v, kun denne modellen som er interesang ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye kommer dessverre ikke før april mai pga CE godkjenning.

har merket meg at det ikke er like lett å komme over disse nye som lillebrødrene nei, sikkkert dette som er grunnen!

Visste heller ikke inntil nylig at de kom i vanlig sort - trodde bare de kom i pianogloss black, som skaper mye støvtørking, refleksjoner og passer mindre bra inn når ingenting annet er pianolakk! nå har jeg fått blod på tann:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette høres sennende ut c-v, kun denne modellen som er interesang ?

tja.. i utgangspunktet er det ikke noe under f112 uansett, da jeg hadde f110 hjemme klarte den rett og slett ikke å følge 1 ultra, og siden prisen er såpass høy er det ikke aktuelt med 2.

Håper på napp på f113, evt f112 hvis prisen er riktig..

har begynt å tenke på "stue stereo" og da er det kun plass til 1 subwoofer sånn det er nå, og da funker vel f113 som fjell! og den passer godt til fremtidens cornwall 3 eller La scala 2 i stereo på rør!

satt å sinklet på JL sin gotham med dobble 13" her forleden, men så var det prisen da..: P

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har merket meg at det ikke er like lett å komme over disse nye som lillebrødrene nei, sikkkert dette som er grunnen!

Visste heller ikke inntil nylig at de kom i vanlig sort - trodde bare de kom i pianogloss black, som skaper mye støvtørking, refleksjoner og passer mindre bra inn når ingenting annet er pianolakk! nå har jeg fått blod på tann:-)
    He he skal love deg disse rocker har dessverre vært en stund vi ikke har fått tak i disse, men er rett rundt hjørne nå så bare å følge med

Dette er blandt di aller beste subbene jeg har testet til både musikk og film....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he skal love deg disse rocker har dessverre vært en stund vi ikke har fått tak i disse, men er rett rundt hjørne nå så bare å følge med

Dette er blandt di aller beste subbene jeg har testet til både musikk og film....

jeg har kun testet f110 og f113, og den miste falt totalt gjennom i forhold til 1 av mine ultra, men f113 den kunne jeg levd meget godt med ja:-) mener fremdeles at 2x ultra gir mer for samme pris (ca) til film - men på stua har jeg kun plass til 1 sub, og 1 ultra vs 1 f113 var fathomen rett og slett bedre til 8/10 av spekteret..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kun testet f110 og f113, og den miste falt totalt gjennom i forhold til 1 av mine ultra, men f113 den kunne jeg levd meget godt med ja:-) mener fremdeles at 2x ultra gir mer for samme pris (ca) til film - men på stua har jeg kun plass til 1 sub, og 1 ultra vs 1 f113 var fathomen rett og slett bedre til 8/10 av spekteret..
    Det er jeg faktisk enig i he he
    SVS er knall til film, men til musikk er nok F-113 og oppover noe av det beste jeg har hørt til musikk
    Sikkler litt på gotham jeg da men litt drøyt.......

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=harleyy]Dagens line-up
    RF-7II, RF-7, Cornwall III og Heresy III[/QUOTE
    Helt rått! hos meg går det motsatt vei da Forte II akkurat forsvant ut døra snufsesnufse

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg faktisk enig i he he
    SVS er knall til film, men til musikk er nok F-113 og oppover noe av det beste jeg har hørt til musikk
    Sikkler litt på gotham jeg da men litt drøyt.......
    Ikke for å lage dette til en JL tråd :P Men på Ebay pleier det ligge noen JL fathom ute til ca 1500-2000 $. Kan finne de med 220 volt også. Det er jo rimelig billig for en slik, og jeg har lenge vurdert kjøpe, men har ikke penger nok til det :P

Men noen kan jo være litt skeptiske til å kjøpe på ebay med tanke på garanti etc? Men er jo en mulighet.

Newcomer Radionette sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innvestering

Har bygget meg en vinterhage på 50m2 som måler 7,5 x 6,5 m.
    taket går helt opp til mønet så det er ca 4,5 m på det høyeste.

Jeg ønsker et anlegg som egner seg til både musikk og film.
    Har sett på mye forskjellig men tror jeg har bestemt meg for følgende.

KLIPSCH RF-7 II
    KLIPSCH RS-62 II
    KLIPSCH RC-64 II
    KLIPSCH RW-12D

EMOTIVA XPA-1 X 2
    EMOTIVA XPA-5
    EMOTIVA ERC-1
    EMOTIVA UMC-1

Emotiva umc 1 er jeg usikker på, er det kanskje bedre å gå for pioneer eller yamaha surround reciver.

Håper det er noen med erfaring som har noen mening rundt dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Radionette
    Har bygget meg en vinterhage på 50m2 som måler 7,5 x 6,5 m.
    taket går helt opp til mønet så det er ca 4,5 m på det høyeste.

Jeg ønsker et anlegg som egner seg til både musikk og film.
    Har sett på mye forskjellig men tror jeg har bestemt meg for følgende.

KLIPSCH RF-7 II
    KLIPSCH RS-62 II
    KLIPSCH RC-64 II
    KLIPSCH RW-12D

EMOTIVA XPA-1 X 2
    EMOTIVA XPA-5
    EMOTIVA ERC-1
    EMOTIVA UMC-1

Emotiva umc 1 er jeg usikker på, er det kanskje bedre å gå for pioneer eller yamaha surround reciver.

Håper det er noen med erfaring som har noen mening rundt dette.

hmm , ser smekkert ut, ville vurdert annen sub
    + gått for en marantz av7005 prossesor + en parasound halo 5x250 watt effekt(tilbud på disse nå)
    blir uansett knakende bra dette her

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hmm , ser smekkert ut, ville vurdert annen sub
    + gått for en marantz av7005 prossesor + en parasound halo 5x250 watt effekt(tilbud på disse nå)
    blir uansett knakende bra dette her
    +1 men ville selv gått for mkI serien

Side 640 av 1034 FørsteFørste ... 140 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 610 620 630 636 637 638 639 640 641 642 643 644 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •