Klipsch klubben - Side 634

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 634 av 1034 FørsteFørste ... 134 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 630 631 632 633 634 635 636 637 638 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 ... SisteSiste
Viser resultater 12,661 til 12,680 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    grattis med ny elektronikk, alltid artig når man blir fornøyd med d man investerer i:-D

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var RC-64 bestilt RF-63 blir kjøpt iløpet av noen dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Personlig ville jeg kjørt på med Parasound nc 2100 og en nc2125 på brukten som ofte selges for 4 lapper, er i prinsippet nok til 82 og da har du mye bra forsterker for pengene samt en lydsignatur som passer veldig bra til Klipsch.

eventuellt hvis du har muligheter å gå opp til 14lapper så får du jo en ny 2250 nå til 9000kr som ble linka inn tidligere i tråden her, d er ett veldig godt kjøp.

finner du en brukt 2100 da så trenger ikke budsjettet bli veldig ødelagt heller8)

Okei, takker for svar da skal jeg holde utkikk etter Parasound på brukten, hvis jeg ikke bare kjøper nytt etterhvert. Men hvis jeg går for forsterkern i første omgang er det vel bra med krefter som klarer å spille bra, til jeg kjøper mer effekt?

Hvordan er Hegel igrunn? Ser det blir solgt masse demo-modeller rundtom om dagen..

Men att Klipsch er fett er iallefall sant! Pr. dags dato spiller jeg bare med en steingammal JVC reciever og faktisk ganske fornøyd med den men.. Mye vil ha mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch vil som regel spille bedre på "gammelt spinkelt" utstyr enn mange andre merker siden de er såpass lettdrevne, mange kjører jo Klipsch på rørforsterkere på 10w og har fantastisk lyd

Uansett hvis du har pre out på den reciveren din så ville jeg faktisk bare kjøpt den der Parasound på tilbud til 9000 nå siden dette er veldig bra saker for lite penger.......så holder du bare utkikk etter en pre på brukten å kjøper d når du finner noe bra.

for du vil få MYE bedre lyd når du kobler på 2250 på reciveren din, men du vil få enda mye bedre og sansynligvis finere klang og mer detaljer når du får kjøpt deg en nc 2100 eller noe lignende etterhvert:grin:

Men jeg ville ihvertfall starta med denne, da har du forsterker som holder i massevis selv om du eventuellt oppgraderer til større Klipsch senere også:

Parasound NewClassic Model 2250

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Svak ranglelyd i Klipsch RC 64 center

Har hatt denne i snart 2 år og brukt den i massivt antall timer til film! Iom. at recieveren er på rep. kobla jeg denne for morroskyld i en L på en gammel stereo-forsterker. Skrudde på volumet litt bare for å teste hva den er god for. Satte på typisk rap og hiphop med trøkk og skrudde til normal lyttenivå og litt ekstra. Utrolig hva denne center'n yter. Det eneste jeg merka var at ved litt bass kommer den en svak skrangle/ranglelyd fra rc 64. Ingen ting som tyder på noe er ødelagt for alle elementene spiller som bare pokker! Lyden er ren og fin så ingen fare, men skjønner ikke hva denne svake skraglelyden når jeg er nærme centeren kan være? Er dette normalt når man belaster de med litt mer trøkk enn normalt ved film? Iom at de ikke er bygget for samme formålet som fronter :wink:
    Er i hvert fall litt irriterende og ikke vite hva det er, eller om det er normalt. Aldri opplevd dette ved film selv ved høye volumer, og som sagt ikke noe som helst gærnt ellers. Det var nok neppe nå det løsna noe inni der, for hørte det før jeg begynta å dra på med volumet.

Noen som veit? Evnt. logikk eller erfaringer...

Takk..
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noe lignende på min RC-64II. Trodde noe lå løst inne i den først, men ved nærmere ettersyn, så fant jeg ut at ved høyere volum, så blir det så mye trykk inne i kassen, at luft blir presset ut igjennom det ene skruehullet for "tiltefoten" som jeg ikke bruker. Oi, ble en laang setning )

Sjekk om kanskje du har det samme. 8)

Aknot

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Hadde noe lignende på min RC-64II. Trodde noe lå løst inne i den først, men ved nærmere ettersyn, så fant jeg ut at ved høyere volum, så blir det så mye trykk inne i kassen, at luft blir presset ut igjennom det ene skruehullet for "tiltefoten" som jeg ikke bruker. Oi, ble en laang setning )

Sjekk om kanskje du har det samme. 8)

Aknot
    Haha, kanskje forklaringen er så enkel! Skal jammen sjekke ut dette når jeg kommer hjem i morgen. Takk for respons, "aknot"! :wink:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Da var RC-64 bestilt RF-63 blir kjøpt iløpet av noen dager.
    Du kommer ikke til å angre, hvis du har råd .
    Har du fått kjøpt deg noen ubrukte?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Du kommer ikke til å angre, hvis du har råd .
    Har du fått kjøpt deg noen ubrukte?
    Har kjøpt ny RC-64 og skal mest sannsynlig kjøpe nye RF-63. Har ikke sett noen til salgs på en stund :/

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gooner86
    Okei, takker for svar da skal jeg holde utkikk etter Parasound på brukten, hvis jeg ikke bare kjøper nytt etterhvert. Men hvis jeg går for forsterkern i første omgang er det vel bra med krefter som klarer å spille bra, til jeg kjøper mer effekt?

Hvordan er Hegel igrunn? Ser det blir solgt masse demo-modeller rundtom om dagen..

Men att Klipsch er fett er iallefall sant! Pr. dags dato spiller jeg bare med en steingammal JVC reciever og faktisk ganske fornøyd med den men.. Mye vil ha mer
    hva med:

Emotiva Audio UPA-1 Mono-Block Amplifier * 2

+

Emotiva Audio USP-1 Stereo Preamplifier

Er tilbud nå også, så sparer ca 150 usd.

Havner på ca 8000,- inkl frakt og moms. (Veldig grovt regnet).

Edit: Har aldri prøvd Parasound eller Emotiva, men mange som har prøvd det mener de er veldig like i lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch må ikke ha 2x250 watt ++++ for å spilleoptimalt, det de gjerne må ha derimot er goooood strømforsyning, allså sterke watt, da kan det ofte holde i massevis med 10-20 watt klasse a eller rør

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er 2 stk True Subwoofer EQ 12 Signature - TS-EQ12

Da er 2 stk True Subwoofer EQ 12 Signature - fra Sunfire bestillt for testing
    1 stk bak hver Cornwall burde gjøre susen:twisted: :twisted: :twisted:
    Legger ved en liten test med målinger.... Product Review

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    klipsch må ikke ha 2x250 watt ++++ for å spilleoptimalt, det de gjerne må ha derimot er goooood strømforsyning, allså sterke watt, da kan det ofte holde i massevis med 10-20 watt klasse a eller rør

sant det du sier der, men kikker man på feks parasound så er det ganske merkbar forskjell mellom 2x125w og 2x250 w

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også RF-63 kjøpt og på vei i posten. Klarte ikke å vente på at noe skulle dukke opp på brukten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også RF-63 kjøpt og på vei i posten. Klarte ikke å vente på at noe skulle dukke opp på brukten
    Blir spennende å høre hvordan du syns RF-63 er kontra RF-82

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye kanonhøyttalere, må få høre førsteinntrykket "ut av eska" da....selvsagt kan du ikke vurdere de seriøst før rundt juletider men artig å høre hva du syns om de helt nye også hehe.

hvor kjøpte du og til hvilken pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn_H
    Blir spennende å høre hvordan du syns RF-63 er kontra RF-82
    hvis det ikke spiller veldig forskjellig så er det rom eller elektronikk som man må jobbe med :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grattis

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    sant det du sier der, men kikker man på feks parasound så er det ganske merkbar forskjell mellom 2x125w og 2x250 w

men det er ikke bare watt som er forskjellig heller på de to

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Grattis med nye kanonhøyttalere, må få høre førsteinntrykket "ut av eska" da....selvsagt kan du ikke vurdere de seriøst før rundt juletider men artig å høre hva du syns om de helt nye også hehe.

hvor kjøpte du og til hvilken pris?
    Innspilling er ikke noe gøy. Forventer ikke allverden rett ut av eska. Husket jeg var litt småskuffet når jeg fikk RF-82, men de forbedret seg til de grader.
    Neste oppgradering blir vel Marantz eller Anthem receiver, samt kanskje en annen effektforsterker.

Kjøpte de fra Bassbrothers for 15700,- med frakt. Oslo hifi senter får også inn noen rundt 1.april til 12950. Frakten var såpass dyr at jeg bare bestilte hos Bassbrothers.

Side 634 av 1034 FørsteFørste ... 134 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 624 630 631 632 633 634 635 636 637 638 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 774 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •