Klipsch klubben - Side 632

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 632 av 1033 FørsteFørste ... 132 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 628 629 630 631 632 633 634 635 636 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 762 772 ... SisteSiste
Viser resultater 12,621 til 12,640 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Så absolutt Rognlien og jeg har ikke like rom eller elektronikk synes bare det var en rar uttalelse fra han om det var slik han mente det da? om det er forsterker siden som skalle sier har hen helt rett og der opplever jeg det samme

Jeff Rowland model 6 var noe av det beste jeg noen gang har hørt til Klipsch og der har jeg testet MYE

Di er jo litt stive i pris også d kostet 13000 dollar nye i 1999, men overrasker med hvor bra disse 11 år gammle forsterkerene spiller :grin:

snakker om forsterkeriet ja, at det er lettere å finne elektronikk som makser cwll enn rf63, det har han forsatt ikke funnet meg bekjent, men cwlll trenger kvalitet ja, ingen receiver ht, som f.eks rf serien kan fungere godt sammen med

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ingen som har testen av rf7II ?

har lest den akkurat igår
    konklusjonen er vel at den muligens overgår rf63 på noen felter og at den har blitt snillere , mer oppløst enn forgjengerne, han føler det har gått fremover men ikke uten noe tap også, ikkem minst passer den nå i rom ned under 20 kvm, som den forrige rf7 ikke gjorde

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    når jeg snakket med rognlien før kjøp av av cwlll så var det rf63 han sammenlignet med fordi han selv kjenner begge to ut til fingerspissene og fordi jeg hadde rf63 og vurderte som sagt overgang, mener å huske at inne på hfs så ligger kommentaren hans om at for han så er rf63 kanskje tidenes beste klipsch ht
    bassen i cwll mente han kanskje var noe av klipsch beste også forøvrig, og at det var en knall "live" aktig ht, mens rf63 kanskje er noe mer korrekt
    ikke hørt dine men samme erfaring med la scala kontra rf63,de er villere med et mye større lydbilde og følelsen av live

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så absolutt Rognlien og jeg har ikke like rom eller elektronikk synes bare det var en rar uttalelse fra han om det var slik han mente det da? om det er forsterker siden som skalle sier har hen helt rett og der opplever jeg det samme

Jeff Rowland model 6 var noe av det beste jeg noen gang har hørt til Klipsch og der har jeg testet MYE

Di er jo litt stive i pris også d kostet 13000 dollar nye i 1999, men overrasker med hvor bra disse 11 år gammle forsterkerene spiller :grin:
    mye bra vintage amerikansk utstyr ute og går, selv er jeg knakende fornøyd på det punktet for tiden

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke hørt dine men samme erfaring med la scala kontra rf63,de er villere med et mye større lydbilde og følelsen av live
    Skulle bare mangle om ikke LaScala gruser RF-63 lett he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg snakket med rognlien før kjøp av av cwlll så var det rf63 han sammenlignet med fordi han selv kjenner begge to ut til fingerspissene og fordi jeg hadde rf63 og vurderte som sagt overgang, mener å huske at inne på hfs så ligger kommentaren hans om at for han så er rf63 kanskje tidenes beste klipsch ht
    bassen i cwll mente han kanskje var noe av klipsch beste også forøvrig, og at det var en knall "live" aktig ht, mens rf63 kanskje er noe mer korrekt
    RF-63 er en meget lett høyttaler å få til sikker litt det han mener her tenker jeg, og di fungerer lett i små rom også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tror dine ls er villere enn mine cw lll, din ht var jo en pa i utgangspunktet når den ble laget, men allround tror jeg ls sliter med cwlll, enkellt parametre som mellomtone og diskant er nok ls overlegen, men så er det det med å ha med en sømløs bass nedover...... blir valg og atter valg hvis man ikke kan ha begge, jeg kunne kjøpt 15 mnd gamle ls ll men valgte cwlll
    ls + sub er noe annet igjen , jeg snakker bare om ht mot ht nå

generellt tror jeg mange kan få til den nye mkll serien lettere nå i hjemmet med bedre resultat muligens, så blir dt smak som avgjør til slutt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konklusjonen er vel at den muligens overgår rf63 på noen felter og at den har blitt snillere , mer oppløst enn forgjengerne, han føler det har gått fremover men ikke uten noe tap også, ikkem minst passer den nå i rom ned under 20 kvm, som den forrige rf7 ikke gjorde
    Dette fikk jeg lyst å prøve 20kvm hørtes lite ut til RF-7II, men det har jeg ikke prøvd så tør ikke si noe der

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja rf63er ihvertfall mye høytaler for pengene

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 er en meget lett høyttaler å få til sikker litt det han mener her tenker jeg, og di fungerer lett i små rom også
    Nå mente vel rognlien at rf63 fungerte mindre bra i rom under 25m2

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei, de er ikke lette og har du ikke betingelsene som de krever tilstede anbefaler han rf82 istedet, ta en prat med han og få oppklart det, alltid lettere fra hestens munn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå mente vel rognlien at rf63 fungerte mindre bra i rom under 25m2

ja det er ingen fasit her, men visse betingelser som må oppfylles for at de skal synge som de kan, selvfølgelig kan de spille kjempebra ellers også men for å makse de trengs det mer enn f.eks en del andre ht i ref serien

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at rognlien kjenner klipsch godt er for meg opplagt, han er vel den eneste guruen her inorge som hever de opp i den klassen han gjør
    han sier vel også i testen av rf7mkll at de vil spille bra med en ganske så liten rørforsterker også, så at den har blitt temmet iforhold til mkl råder det liten tvil om at han mener

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja rf63er ihvertfall mye høytaler for pengene

på grensen til ulovlig mye spør du meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fikk jeg lyst å prøve 20kvm hørtes lite ut til RF-7II, men det har jeg ikke prøvd så tør ikke si noe der

les testen, mulig han mente ned til 20 kvm, har ikke alt i hodet stiftet bekjenntskap med balvenie SM 12 yo igår så noe er litt uklart

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at rognlien kjenner klipsch godt er for meg opplagt, han er vel den eneste guruen her inorge som hever de opp i den klassen han gjør
    han sier vel også i testen av rf7mkll at de vil spille bra med en ganske så liten rørforsterker også, så at den har blitt temmet iforhold til mkl råder det liten tvil om at han mener
    ja litt av villskapen er vel blitt litt borte med den nye serien,noen vil like det mens andre vil mene at styrken til Klipsch blir litt visket ut men meg om det

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, de er ikke lette og har du ikke betingelsene som de krever tilstede anbefaler han rf82 istedet, ta en prat med han og få oppklart det, alltid lettere fra hestens munn
    Gamle RF-82 har aldri vært noe for meg... beklager til alle som har di he he
    Skal ta en prat med han er jo alltid gøy å høre hva disse gutta mener selv om din prater ofte glattere en selv den beste politiker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jokris må få hørt dine Cornwall...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gamle RF-82 har aldri vært noe for meg... beklager til alle som har di he he
    Skal ta en prat med han er jo alltid gøy å høre hva disse gutta mener selv om din prater ofte glattere en selv den beste politiker
    Du kan jo se hva han skriver selv på hifisentralen,er ikke mer enn et par dager siden

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo se hva han skriver selv på hifisentralen,er ikke mer enn et par dager siden
    Det skal jeg gjøre

Side 632 av 1033 FørsteFørste ... 132 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 612 622 628 629 630 631 632 633 634 635 636 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 762 772 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •