Klipsch klubben - Side 631

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 631 av 1034 FørsteFørste ... 131 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 627 628 629 630 631 632 633 634 635 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 ... SisteSiste
Viser resultater 12,601 til 12,620 av 20677
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    moro med god lyd :-) skulle demonstrere for en kompis her rf82-para2125-Vincent SA31 og i det bas kom så hoppa ht akkurat som rekyl hele kassa rykket til, allderig sett så mye bevegelse i de elementa som det er nå på litt volum. det er 2 stk rør i vincent og nå tror jeg att jeg skjønner dette med rør det ble kjempe bra og her er det bare 2 små, GOD HELG ALLE MANN :-) Raya
    Har vel egentlig ikke så mye med "rør" og god lyd å gjøre, at kassen "hopper".
    :wink:

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Haha, jeg synes ikke CW var så veldig store på bildet ditt egentlig.. helt til jeg så at du hadde RC-64 som center.. da gikk det opp for meg hvor store disse mastadontene egentlig er
    Nydelig!
    Kan se litt mindre ut en det di er på bildet ja, tv`n di er ved siden av er 1,50 bred og senteren er en RC-64II

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas.r
    Hva synes du om cornwall vs rf7mk2? Har du planer om å teste cornwall mot feks la scala2 etterhvert? Eller har du allerede testet lascala og kan uttale deg om de vs cornwall?
    Cornwall er mye mer rocka, men det gjelder generelt Heritage serien

RF-7II er ikke like kresen på elektronikk og kabler som gjør den lettere å få til å spille greit. Når det gjelder plassering er det motsatt der er cornwall mye enklere å få til da di liker hjørner og vegger som ligger i navnet

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy

RF-7II er ikke like kresen på elektronikk og kabler som gjør den lettere å få til å spille greit. Når det gjelder plassering er det motsatt der er cornwall mye enklere å få til da di liker hjørner og vegger som ligger i navnet
    Helt enig ikke hatt RF7II her hjemme men la scala spiller jo dritten av RF7 så er noe i det med Heritage,samme med RF63 vs Forte,litt mer dynamikk og raskere bass mens litt mer oppløsning hos RF63.
    Det rare er hvor sykt mye bedre RF63 spiller i forhold til sine store og dyrere brødre i RF serien!!!
    Ikke hørt Cornwall men tror de skal få det tøft mot la scala bortsett fra i dyp bassen hehe må få hørt de en dag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan bare uttale meg om cwlll, og det er en knallgod allrounder, uansett hva jeg spiller på den så kvitterer den med god lyd
    jeg liker veldig godt måten den er skrudd sammen på, dvs måten den spiller.
    vil tro la scala har bedre topp og mellomtone men til gjengjeld blir den nok lett grusa av cwlll i de nedre områdene, uansett det at det i hele tatt snakkes om 2 ht hvor den ene koster dobbellt er vel ikke helt realt men det sier vel litt om hvor mye man får for penga med cwlll, plasseringsmessig er de ikke kravstore og de tar mindre plass enn rf serien , de liker gode watt men ikke nødvendigvis bøtter og spann av det, en god rørforsterker eller klasse a oppmot 20 watt er nok mer enn nok egentlig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dette er interesant rognlien mener jo cw lll krever mye mindre for å spille optimallt kontra rf63, vil det si at rf7 mkll er enda mindre krevende ? snakker da om elektronikk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    moro med god lyd :-) skulle demonstrere for en kompis her rf82-para2125-Vincent SA31 og i det bas kom så hoppa ht akkurat som rekyl hele kassa rykket til, allderig sett så mye bevegelse i de elementa som det er nå på litt volum. det er 2 stk rør i vincent og nå tror jeg att jeg skjønner dette med rør det ble kjempe bra og her er det bare 2 små, GOD HELG ALLE MANN :-) Raya

hei
    de to smårøra i den vincenten kan du i bestefall farge lyden litt med, ved bytte.r
    de har ingenting med punsjen å gjøre

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette er interesant rognlien mener jo cw lll krever mye mindre for å spille optimallt kontra rf63, vil det si at rf7 mkll er enda mindre krevende ? snakker da om elektronikk
    Det jeg merker her er at RF-7 og RF-7II spiller bra nesten uansett hva jeg putter på av forsterker og cd spiller, her avslører cw feil i lyden fortere det vil jo faktisk are si at cw spiller bedre om elektronikken er god.
    Tror mye av det skyldes mellomtome og diskant oppbygningen som er mer påkostet og vesentlig bedre på cw. Hvordan rognlien kommer til den konklusjonen skjønner jeg ikke?

Cornwall

TWEETER K-107-TI 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver
    HIGH FREQUENCY HORN K-79-T Tractrix
    MIDRANGE K-53-TI 1.75" (4.45 cm) Titanium diaphragm compression driver
    MID FREQUENCY HORN Exponential Horn
    CROSSOVER FREQUENCY HF: 5000Hz
    LF: 800Hz

RF-7II
    HIGH FREQUENCY DRIVERS 1.75" (4.45cm) Titanium diaphragm compression driver
    HIGH FREQUENCY HORN 8" square 90° x 60° Tractrix® Horn
    1200Hz

Di fleste vet vel også hvor lite tid lyd og bilde gutta bruker på tester
    cw har han jo selv, men vet ikke hvilke erfaringer han har med RF-7 om noen ønsker er min dør åpen for testing. Min erfaring er at cw spiller mer detaljert i toppen med bedre oppløsning med rett elektronikk.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rognlien mener at RF63 kansje er den beste Klipsch som er laget...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,383
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok sikkert det med krefter i forsterkeren han mener. At CW er lettere å dra enn RF7.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg merker her er at RF-7 og RF-7II spiller bra nesten uansett hva jeg putter på av forsterker og cd spiller, her avslører cw feil i lyden fortere det vil jo faktisk are si at cw spiller bedre om elektronikken er god.
    Tror mye av det skyldes mellomtome og diskant oppbygningen som er mer påkostet og vesentlig bedre på cw. Hvordan rognlien kommer til den konklusjonen skjønner jeg ikke?

Cornwall

RF-7II
    1200Hz

cw har han jo selv, men vet ikke hvilke erfaringer han har med RF-7 om noen ønsker er min dør åpen for testing. Min erfaring er at cw spiller mer detaljert i toppen med bedre oppløsning med rett elektronikk.
    merker det samme selv på Forte og la scala kontra rf63 men hvorfor vet jeg ikke

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Er nok sikkert det med krefter i forsterkeren han mener. At CW er lettere å dra enn RF7.
    Det er jeg enig i

Cornwall

SENSITIVITY 102 db @ 1watt/1meter

RF7-II

SENSITIVITY 101dB @ 2.83V / 1m

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Rognlien mener at RF63 kansje er den beste Klipsch som er laget...
    RF-63 er en av mine favoritter i RF serien, men beste Klipsch skal den se langt etter men til sin pris mye god lyd der så absolutt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cornwall

RF-7II
    1200Hz

neida, ingen fasit her bare interesant å høre forskjellige meninger og ikke minst opplevelser av lyd

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    merker det samme selv på Forte og la scala kontra rf63 men hvorfor vet jeg ikke
    Heritage føler jeg er mye mer åpen og LaScala som du har og cw knuser RF-7 i oppløsning i øvre del Heritage er lettere å drive også

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 er en av mine favoritter i RF serien, men beste Klipsch skal den se langt etter men til sin pris mye god lyd der så absolutt
    enig der,er akkurat det jeg mener med smak og hifi guruer.lytt med egne ører fremfor og les for mye fidelity hehe,enig i mye men som sagt så er smaken som baken

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    neida, ingen fasit her bare interesant å høre forskjellige meninger og ikke minst opplevelser av lyd
    Så absolutt Rognlien og jeg har ikke like rom eller elektronikk synes bare det var en rar uttalelse fra han om det var slik han mente det da? om det er forsterker siden som skalle sier har hen helt rett og der opplever jeg det samme

Jeff Rowland model 6 var noe av det beste jeg noen gang har hørt til Klipsch og der har jeg testet MYE

Di er jo litt stive i pris også d kostet 13000 dollar nye i 1999, men overrasker med hvor bra disse 11 år gammle forsterkerene spiller :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det jeg tror han mener er at det ikke finnes grenser for hvor god elektronikk man kan koble opp til de uten at de på noen måte avslører at de er rimelige ht
    vet han har en forkjærlighet for de og at han har testet voldsomt dyrt og bra utstyr på de, cwlll er nok lettere å bunne slik sett ,
    alt er jo også subjektivt og det legger ikke rognlien skjul på heller, en av de anmelderne jeg setter mest lit til faktisk, vet at han brukte laaaaaaaang tid på innspillingen av rf7mkll, for jeg prøvde meg ett par ganger på å få litt inntrykk av han underveis.
    jeg digger cwlll og lyden jeg har nå, gir meg egentlig alt jeg søker og de responderer bra når jeg oppgraderer på f.eks pre også, så jeg er ikke kommet til det punktet hvor jeg makser de
    de spiller jo også min type musikk optimalt synes jeg
    drømmen er jo en fullt , optimalt oppgradert L2 og en rega rør cd spiller , men det koster jo fort gjort 80k bare for de to tingene alene.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg snakket med rognlien før kjøp av av cwlll så var det rf63 han sammenlignet med fordi han selv kjenner begge to ut til fingerspissene og fordi jeg hadde rf63 og vurderte som sagt overgang, mener å huske at inne på hfs så ligger kommentaren hans om at for han så er rf63 kanskje tidenes beste klipsch ht
    bassen i cwll mente han kanskje var noe av klipsch beste også forøvrig, og at det var en knall "live" aktig ht, mens rf63 kanskje er noe mer korrekt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har testen av rf7II ?

Side 631 av 1034 FørsteFørste ... 131 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 611 621 627 628 629 630 631 632 633 634 635 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 761 771 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •