Klipsch klubben - Side 624

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 624 av 1034 FørsteFørste ... 124 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 620 621 622 623 624 625 626 627 628 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 ... SisteSiste
Viser resultater 12,461 til 12,480 av 20677
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    absolutt, like viktig som å få kjørt subben skremmende realistisk lyd på denne hvis oppsettet funker, masse små detaljer og romfølelse, jeg reiste meg opp for å slå av en brannvarsler som ikke henger i taket mitt ca 5 m til høyre, såpass realistisk var det her
    Det får meg til å tenke på en annen film hvor jeg også trodde brannvarsleren i stua pep, den heter "The strangers" og har et helt vannvittig bra lydspor med Dts HD Master! Sinnsykt realistiske lydeffekter når filmen tar av, anbefales! 8)

[YOUTUBE]2lm2hZ50sN4[/YOUTUBE]

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det får meg til å tenke på en annen film hvor jeg også trodde brannvarsleren i stua pep, den heter "The strangers" og har et helt vannvittig bra lydspor med Dts HD Master! Sinnsykt realistiske lydeffekter når filmen tar av, anbefales! 8)
    Tror det var nettop denne jokris refererte til om jeg ikke tar feil da

Må sjekke ut denne etter messa i dag. Nå er jeg på vei ut døra med guttungen her så får vi se hva vår kjære Klipsch importør har med seg idag

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Tror det var nettop denne jokris refererte til om jeg ikke tar feil da

Må sjekke ut denne etter messa i dag. Nå er jeg på vei ut døra med guttungen her så får vi se hva vår kjære Klipsch importør har med seg idag

Knips noen bilder da, Geir =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp, denne er knakende bra, alle de bitte små huslydene, vinylriggen , alt av lyder er svært realistisk gjennomført her

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Gary moore - The Loner er alltid en slager på klipsch!

Gary Moore - Out in the fields fikk fremm rockefoten godt her

Emty rooms er også ganske så bra.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk, regner med at de fleste her har lest det nyeste Lyd&Bilde..

De har testet en del nye stereoforsterkere der og hvem er best egnet til mine Klipsch RF-82 ?? Og hva er en god høyttalerkabel til ? maks 2 lapper.

God helg

Kenneth

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på, sikkert vært oppe før menn, Er det noen som VET gjenge størrelse på rf82??? tenker på SoundCare SuperSpikes, men er ikke sikker på gjenger,trasig å bestille feil...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    Hei på, sikkert vært oppe før menn, Er det noen som VET gjenge størrelse på rf82??? tenker på SoundCare SuperSpikes, men er ikke sikker på gjenger,trasig å bestille feil...
    M6 tror jeg

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Knips noen bilder da, Geir =)
    Pokker litt dårlig av meg å ikke tenke på det. Så desverre ikke denne før nå når jeg kom hjem...... sorry

Anthem hadde en skikkelig god bit når det kom til rom korreksjons biten og denne må jeg bare få testet snart foreløpig er det Onkyo sin 5508 prosessor som er det beste jeg har testet mot RF-7 til en forholdsvis grei sum

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Pokker litt dårlig av meg å ikke tenke på det. Så desverre ikke denne før nå når jeg kom hjem...... sorry

Anthem hadde en skikkelig god bit når det kom til rom korreksjons biten og denne må jeg bare få testet snart foreløpig er det Onkyo sin 5508 prosessor som er det beste jeg har testet mot RF-7 til en forholdsvis grei sum

Det går bra. Men hvordan var lydsignaturen i Anthem vs Onkyo?

Mvh
    Svein S

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,481
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Lemmy spilt i fra seg, og jeg kan sverge på at det luktet svidd innimelom. Høyt var det iallefall.:twisted:

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Det går bra. Men hvordan var lydsignaturen i Anthem vs Onkyo?
    Anthem har jeg ikke testet i samme rom enda så det må jeg komme tilbake til
    Litt senere, men skal utføre grundig testing av MX 700 utgaven snart

Siden jeg har hørt di i forskjellige rom og med andre kabler + drivverk vil jeg helst ha den hjem her, da jeg ikke liker å uttale meg for mye om noe jeg ikke har fått testet grundig under samme forutsettninger om det skal sammenlignes med annet utstyr

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    1/4 tomme gjenger.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-7 Ii

Fikk mine RF-7 II levert i går og de har nå fått seg ca 24 timer sammenhengende spilling med greit pådrag (ca 60% på volumkontrollen). Dette burde gi meg en grei start på innspillingsperioden før jeg plasserer dem i stua.

Jeg var svært spent da jeg pakket ut disse siden jeg av erfaring vet at nye Klipsch ut av esken ofte betyr at man må ta frem verktøykassa. På mine orginale RF-7 måtte jeg lime 3 av bassportene, lime opp dempematter inni den ene høyttaleren samt skru fast høyttalerterminalene på begge slik at de ikke bare hang og slang.

RF-7 II så ved første blikk ok ut. Bassportene satt fast og jeg kunne ikke hører noen løse ting inni. Men den ene hadde to hakk i front/toppen som tilsynelatende er påført i det de ble pakket inn. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med det. Med litt sort tusj blir det ikke så godt synlig men litt surt uansett siden de tross alt er nye.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Fikk mine RF-7 II levert i går og de har nå fått seg ca 24 timer sammenhengende spilling med greit pådrag (ca 60% på volumkontrollen). Dette burde gi meg en grei start på innspillingsperioden før jeg plasserer dem i stua.

Jeg var svært spent da jeg pakket ut disse siden jeg av erfaring vet at nye Klipsch ut av esken ofte betyr at man må ta frem verktøykassa. På mine orginale RF-7 måtte jeg lime 3 av bassportene, lime opp dempematter inni den ene høyttaleren samt skru fast høyttalerterminalene på begge slik at de ikke bare hang og slang.

RF-7 II så ved første blikk ok ut. Bassportene satt fast og jeg kunne ikke hører noen løse ting inni. Men den ene hadde to hakk i front/toppen som tilsynelatende er påført i det de ble pakket inn. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med det. Med litt sort tusj blir det ikke så godt synlig men litt surt uansett siden de tross alt er nye.
    Med all den teknologien og det utstyret vi har i dag så greier ikke alle å levere produkter som tilfredstiller 100% allikevel.
    En kompis av meg kjøpte også RF-7 og det var noen små hakk rundtom, det mener jeg er unødvendig på såpass "dyre" høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

Har aldri opplevd slike ting selv, men det er jo helt klart bare å dokumentere med bilder og kontakte forhandleren du har kjøpt di hos

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der har eg opplevd på sentern min, veldig surt..
    En så dyr høytaler skal være 110% strøken når den ankommer hjemmet, å er den ikke det så bør man kreve nye høytalere eller ett heftig beløp tilbake. Det der skal du ikke bare la være, for di faller ekstra i verdi den dagen du skal selge.

Mvh
    Svein S

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne var rå

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter å hører på musikk via abrahamsen usb dac og pure direct (spotify)

På volum -40 feks..er det helt utrolig mye mer bass osv på stereo enn pure direct. Pga naboer nå så har jeg ikke testa på volum -10 men kanskje bassen i pure blir mye mer tydelig da? Men stemmer blei MYE bedre og klarere i pure. finere lydbilde synes jeg.. Er nok rommet/plassering som ikke er optimalt her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Denne var rå
    +1

Ser bra ut ja

Side 624 av 1034 FørsteFørste ... 124 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 604 614 620 621 622 623 624 625 626 627 628 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 744 754 764 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •