Klipsch klubben - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 62 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 562 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 20659
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke testet RW-12d, men kun modellen før som het kun RW-12. Synes ikke den var så imponerende. For lite output synes jeg, og også MASSE portstøy ved høye nivåer. Dette kan selvsagt være forbedretmye i den nye utgaven du spør om her.....

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2x RSW10d.

De funker som bare det. Det er jo trykkammer med et aktivit og et passivt element.

Overhodet ingen støy av elementet, det spiller dypt med mye trøkk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg har 2x RSW10d.

De funker som bare det. Det er jo trykkammer med et aktivit og et passivt element.

Overhodet ingen støy av elementet, det spiller dypt med mye trøkk.
    Skal ha to av disse selv,mine xtz henger ikke med på høyere volum og svs ble for slapt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen kjøpt klipsch fra utlandet? er det slik at man ikke betaler tysk moms da man bestiller fra tyskland f.eks.? siden det er eksport for dem.

momser inn til norge så klart.

noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er noen som har klipsch sub her å nesten alle skryter, så da tror jeg jeg går fo 2 stk RW-12D. Jeg er veldig gla i suber som kan brukes til musikk og film. Jeg hadde SVS Pb12pluss før, men passet ikke for meg.. buldrebass som kun var brukende til film syntes jeg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jansen01
    Jeg hadde SVS Pb12pluss før, men passet ikke for meg.. buldrebass som kun var brukende til film syntes jeg
    Tyder på manglende kalibrering

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er ikke alle som liker overdreven dypbass.Etter at jeg begynte med pistol/revolver skyting for 3 mnd siden så fant jeg ut at de fleste hjemmekino subber og oppsett bommer grovt på hvordan det virkelig låter.Alt for mye dypbass og for lite brystkasse bass men det er jo en smaksak

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan kalibrerer en amatør hjemmekinoen sin på best mulig måte? noen gode tips til det?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    hvordan kalibrerer en amatør hjemmekinoen sin på best mulig måte? noen gode tips til det?
    Hvilken receiver har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    det finnes gode tråder her på forumet angående dette, man bør plassere høytalere så godt som mulig først (inkludert sub), deretter kjører du romkorreksjon hvis du har det på receiver, eller bruker en decibelmåler fra sweetspot, det finnes uendelig med metoder utover dette tror jeg men dette er en enkel utførelse ihvertfall:-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og/eller et dårlig rom...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Er ikke alle som liker overdreven dypbass.Etter at jeg begynte med pistol/revolver skyting for 3 mnd siden så fant jeg ut at de fleste hjemmekino subber og oppsett bommer grovt på hvordan det virkelig låter.Alt for mye dypbass og for lite brystkasse bass men det er jo en smaksak
    Her er jeg faktisk enig. Har vært hos endel kamerater og bekjente som både kjører SVS og også andre SUB'er som JEG synes er feil kalibrert. Alt for mye dypbass, og sånn sett generelt for mye bass jevnt over.

Dette er i mine øyne som regel tegn på enten feil kalibrering, eller at eier er VELDIG glad i mye bass. Har som sagt selv 2 x PC-13Ultra men føler ikke jeg har overdrevet dypbass fordet. Har en deilig å jevn bass som alikevel går mye dypere enn det meste annet. Dette betyr ikke at jeg booster opp masse der nede. Har som sagt holdt på med dette ganske lenge nå og har hatt MASSE forskjellige SUB'er opp igjennom. Føler ikke SVS'ene mine er noe "tregere" enn andre når man først får kalibrert de ordentlig. At de krever nøye kalibrering derimot er jeg enig i, spesielt fordet de går dypere enn det meste annet. En SUB som kutter allerede ved 30Hz er mye mer "plug and play" å få til å spille bra synes jeg.

Men som jeg har nevnt i mange andre tråder. Det største spr.målet er hva den som skal ha selv liker. Det beste er å høre på endel forskjellige SUB'er selv å ut fra det ta ett valg.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Kane her . Svs har fått eit varemerke på seg for og være treige og buldrete i de siste her på forumet . Dette er det stikkmotsatte av hva som blir sagt på andre store forumer i den store verden . Den fik jo også tommelen opp i Fidelity .

Problemet er som regel kalibrering . Her må det legges mye mer tid til enn å bare flytte noen millimeter på den i samme hjørne . I high end kretser heter det jo at suben skal holdes unna hjørner , eit hjørne kan fort lage mye brumming . Jeg har eid 4stk Ultra13 å utallige andre Svs suber , å er storfornøyd . Eneste grunnen til at jeg ikke velger pcultra igjen til mine Lascala II er pga jeg har lyst til og prøve noe nytt .

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kane, jeg kjører 87db @ 50hz med -20 i mastervolum. Er det for mye etter din mening?

Spør bare for å se for meg hvor mye bass du mener som er "for meget" etter din smak 8)

Hvor mye LFE har du @ 50hz med -20 i MV?

Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Problemet er som regel kalibrering . Her må det legges mye mer tid til enn å bare flytte noen millimeter på den i samme hjørne . I high end kretser heter det jo at suben skal holdes unna hjørner , eit hjørne kan fort lage mye brumming .
    Helt enig Leifen, jeg opplevde en del blafrelyder når subben sto i hjørnet, og ikke spillte jeg noe spesielt høyt heller. Nå har jeg subben mellom høyre fronthøyttaler og racket, og jeg har mye renere gjengivelse av bassen.

Det er også utrolig mye vanskeligere å "pin-pointe" hvor bassen kommer fra nå, for bassen sprer seg mye bedre i rommet enn når den sto i hjørnet...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei Kane, jeg kjører 87db @ 50hz med -20 i mastervolum. Er det for mye etter din mening?

Spør bare for å se for meg hvor mye bass du mener som er "for meget" etter din smak 8)

Hvor mye LFE har du @ 50hz med -20 i MV?

Helt enig Leifen, jeg opplevde en del blafrelyder når subben sto i hjørnet, og ikke spillte jeg noe spesielt høyt heller. Nå har jeg subben mellom høyre fronthøyttaler og racket, og jeg har mye renere gjengivelse av bassen.

Det er også utrolig mye vanskeligere å "pin-pointe" hvor bassen kommer fra nå, for bassen sprer seg mye bedre i rommet enn når den sto i hjørnet...
    Hvor mye LFE jeg har ved 50Hz har jeg ingen anelse om. Hvor høyt det er i forhold til resten av høytalerene vet jeg heller ikke. Det jeg vet jeg ikke har er den veldig stigende kurven ned mot 10Hz mange andre har. Litt økning har jeg nok, men det er ikke mange db'ene. Gleder meg til å SVS AS-EQ1 i hus så jeg får så tett på perfekt kurve som mulig

Edit:

Med vet ikke så mener jeg husker ikke. Har ikke lagret grafen jeg fikk når jeg kalibrerte sist.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvilken receiver har du?
    har en pioneer vsx-1015

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvor mye LFE jeg har ved 50Hz har jeg ingen anelse om. Hvor høyt det er i forhold til resten av høytalerene vet jeg heller ikke. Det jeg vet jeg ikke har er den veldig stigende kurven ned mot 10Hz mange andre har. Litt økning har jeg nok, men det er ikke mange db'ene. Gleder meg til å SVS AS-EQ1 i hus så jeg får så tett på perfekt kurve som mulig
    +1 på AS-EQ1!

Har nettopp gjort comeback i arbeidslivet så når det begynner å tikk inn litt lønn regner jeg med at det blir enda en PB13-ultra og en AS-EQ1 her også :-D

Kan ikke du måle da? Radioshack regner jeg med at du har siden det er obligatorisk å eie en slik når man har svs!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 på AS-EQ1!

Har nettopp gjort comeback i arbeidslivet så når det begynner å tikk inn litt lønn regner jeg med at det blir enda en PB13-ultra og en AS-EQ1 her også :-D

Kan ikke du måle da? Radioshack regner jeg med at du har siden det er obligatorisk å eie en slik når man har svs!

Da har du noe å se frem til :twisted: Jeg kjørte 2stk PB13ultra i sammen med RF83 med 600++mcintosh watt i fjor , frontene som large . Det rocka de :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Da har du noe å se frem til :twisted: Jeg kjørte 2stk PB13ultra i sammen med RF83 med 600++mcintosh watt i fjor , frontene som large . Det rocka de :-D
    Det kan jeg tenke meg ja! Litt misunnelig her jeg sitter...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke du måle da? Radioshack regner jeg med at du har
    Radioshacken ligger hos en kompis jeg hjalp å kalibrere opp RF-83 og 2 x PB-12NSD hos. Kommer ikke til å rote noe mer med kalibreringen her nå uansett, da jeg husker at resultatet ble overraskende bra her når jeg kalibrerte sist. Nå gjenstår bare en liten finpuss som skal komme så fort LSOUND får inn AS-EQ1 igjen.

Side 62 av 1033 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 562 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •