Klipsch klubben - Side 616

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 616 av 1034 FørsteFørste ... 116 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 612 613 614 615 616 617 618 619 620 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 ... SisteSiste
Viser resultater 12,301 til 12,320 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Vi snakker om en senter høyttaler her tviler på at du trenger halvparten av kraften og brokobling er bare tull det gjør forsterkere bare mer ustabile

Men forsterkeren er knall til Klipsch:twisted: :twisted: :twisted:

men kjører den nå på en onkyo 807. men føler at den har mere og gi!! nå er den bare to dager gammel også da.. så den kommer seg vel :evil:

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av --klipsch--
    men kjører den nå på en onkyo 807. men føler at den har mere og gi!! nå er den bare to dager gammel også da.. så den kommer seg vel :evil:
    All elektronikk som er ny trenger litt tid før den spiller optimalt gi den en 100 timer spilletid så er nok mye gjort tenker jeg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All elektronikk som er ny trenger litt tid før den spiller optimalt gi den en 100 timer spilletid så er nok mye gjort tenker jeg :-D

så du mener at det ikke trengs noe effekt??

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du mener at det ikke trengs noe effekt??
    Joda mye kraft er alltid en fordel men man trenger ikke brokoble parasounden

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om en senter høyttaler her tviler på at du trenger halvparten av kraften og brokobling er bare tull det gjør forsterkere bare mer ustabile

Men forsterkeren er knall til Klipsch:twisted: :twisted: :twisted:
    Her er jeg både enig og uenig.
    Ja, brokoblet kan bety mer ustabil. Men ikke nødvendigvis i den grad at det går utover lyden, sålenge man matcher effekt og impedansekurve.

Ser jo flere som bruker svære monoblokker bl.a. på RF-63 m.fl. I RC-64 er det fire stk 6,5" + horn som skal drives, i tillegg til at mye av informasjonen i film kommer nettopp fra denne kanalen. Og forvrengning er ikke særlig ønsket med tanke på tale osv, det blir lett å høre, kontra en feit eksplosjon i front-/bak-kanalene.
    Så jeg ser ikke problemet med å drive en senter skikkelig, om man har muligheten til det! :-D

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Her er jeg både enig og uenig.
    Ja, brokoblet kan bety mer ustabil. Men ikke nødvendigvis i den grad at det går utover lyden, sålenge man matcher effekt og impedansekurve.

Ser jo flere som bruker svære monoblokker bl.a. på RF-63 m.fl. I RC-64 er det fire stk 6,5" + horn som skal drives, i tillegg til at mye av informasjonen i film kommer nettopp fra denne kanalen. Og forvrengning er ikke særlig ønsket med tanke på tale osv, det blir lett å høre, kontra en feit eksplosjon i front-/bak-kanalene.
    Så jeg ser ikke problemet med å drive en senter skikkelig, om man har muligheten til det! :-D
    Problemet er ved lave impedanser og sikkert mange som bruker det men jeg personlig vil aldri gjøre det, da kjøper jeg heller mer kraft. Klipsch RF-63 dipper ned til 2.8 Ohm samme gjør RF-7 det gjør disse dårlig egnet for denne løsningen om man da ikke har knall dyre forsterkere med mono oppbygning innvendig men til en senter fungerer det jo selvfølgelig om behovet er der?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde var at jeg trodde han mente han trengte å brokoble parasounden på en senter
    Sikkert på tide med en kaffe så jeg får våknet skikkelig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ut av egen erfaring anbefaler jeg deg glatt en emotiva upa 1 til senteren din

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ut av egen erfaring anbefaler jeg deg glatt en emotiva upa 1 til senteren din

har hatt emotiva XPA-5 en gang, men syntes ikke det var så bra. er mer førnøyd med parasound a 21 som jeg har på frontene nå.

men upa-1 gir vel mye kraft og da skjønner jeg hva du mener:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda mye kraft er alltid en fordel men man trenger ikke brokoble parasounden

men trodde kansje det var så lite kraft i PARASOUND New Classics 275 at jeg måtte det. åssen er det og kjøre bi amp fra den da? noen som vet?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men trodde kansje det var så lite kraft i PARASOUND New Classics 275 at jeg måtte det. åssen er det og kjøre bi amp fra den da? noen som vet?
    Bi amp er gull om du trenger ekstra krefter:twisted: :twisted: :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi amp er gull om du trenger ekstra krefter:twisted: :twisted: :twisted:

da tror jeg at det blir en slik en:-D PARASOUND New Classics 275 2-kanals Effektforsterker :evil:

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da tror jeg at det blir en slik en:-D PARASOUND New Classics 275 2-kanals Effektforsterker :evil:
    Jeg ville hatt is magen ventet på en nc2150.

Tror nok den vil gi bedre lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som veit om høgtalarstativ som passar til RB-81 MKII?
    Det er jo to skruhol onder, som hadde vert topp å få brukt...

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at Klipsch RF-62 II vant testen for beste høyttalere i 6000-7000 kroners klassen i Lyd og Bilde: RF-62 II Floorstanding Speaker - Overview

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt emotiva XPA-5 en gang, men syntes ikke det var så bra. er mer førnøyd med parasound a 21 som jeg har på frontene nå.

men upa-1 gir vel mye kraft og da skjønner jeg hva du mener:-D

upa 1 er en annen konstruksjon enn xpa du hadde, den gruser den parasounden du vurderer, og den spiller som sagt annerledes enn xpa, mer homogen, ganske lik de litt større parasoundene i nc serien, men i mine ører bedre

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gi di nye minst 300 timer, men dette kjenner du vel godt til
    Gratulerer med nye høyttalere
    Oh yes. Planen er at de skal få seg en skikkelig burn-in før jeg dytter dem inn i stua. Har fått tilgang til bomberommet på jobben så her skal de stå og tortureres i flere dager. Bruker forøvrig Rognlien trikset, dvs sette høyttalere front mot front, koble en av dem i feil fase og guffe på skikkelig med monoknappen inne. Det funker som bare det.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    upa 1 er en annen konstruksjon enn xpa du hadde, den gruser den parasounden du vurderer, og den spiller som sagt annerledes enn xpa, mer homogen, ganske lik de litt større parasoundene i nc serien, men i mine ører bedre

lydsignaturen fra UPA til XPA er ikke så stor forskjell - jeg har fått testet begge på mine Klipsch, og svært lite skiller i praksis for å være ærlig. Men jeg er helt enig med deg, jeg har hatt både XPA (+ testet UPA relativt nylig da jeg vurderer en til Center selv) og hatt NC2125 og NC2250 og Halo A21 og A23. Jeg mener at Emotivaen var klart bedre enn NC, men et lite hakk under Halo kvalitetsmessig - men absolutt ikke så mye som prisen skulle tilsi i mine ører..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Så at Klipsch RF-62 II vant testen for beste høyttalere i 6000-7000 kroners klassen i Lyd og Bilde: RF-62 II Floorstanding Speaker - Overview
    He he sa jo dette kom til å skje etter å hørt MKII serien, selv om di fleste her var sterkt uenige med meg

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he sa jo dette kom til å skje etter å hørt MKII serien, selv om di fleste her var sterkt uenige med meg

Tja, dette er veldig gode høytalere, selv om jeg mener forrige gen. var bedre.

Det er flere ganger jeg har vært sterkt uenig med Lydogbilde, så den testen gir ikke meg noe særlig, i alle år har jo f.eks B&W 683 vært testvinner i prisklasse med RF82 f.eks. I min bok er det ingenting kjedeligere HT, og kommer kanskje høyest på lista av HT jeg ikke skal ha (flere ganger)

Uenig i at de kom til å bli testvinnere, kan ikke jeg huske å ha lest, men at noe mener at forrige gen er bedre husker jeg godt. at noen mener at gen før dette igjen var enda bedre har også vært diskutert utallige ganger.

Side 616 av 1034 FørsteFørste ... 116 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 606 612 613 614 615 616 617 618 619 620 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 746 756 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •