Klipsch klubben - Side 612

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 612 av 1033 FørsteFørste ... 112 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 608 609 610 611 612 613 614 615 616 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 ... SisteSiste
Viser resultater 12,221 til 12,240 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Rør er det vel jokris som har prøvd mest med Klipsch her selv melder jeg pass på rør det kan jeg forlite om....
    Klasse A kan være mye forskjellig det også, det viktigste er vel å velge riktig ut fra hvordan lyd du liker og musikken du spiller
    Hører mest på rock. Ønsker noe mer behagelig diskant uten å miste basstrykk, det jeg sliter med egentlig er lyttetretthet og noe skarp lyd på enkelte sanger.
    Alt av konkrete tips takker jeg for. Foreløpig er det Sugden A21 som er det enese jeg har på blokka, denne er litt for dyr foreløpig men ønsker å sjekke ut andre alternativer også.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av locotrond
    Hører mest på rock. Ønsker noe mer behagelig diskant uten å miste basstrykk, det jeg sliter med egentlig er lyttetretthet og noe skarp lyd på enkelte sanger.
    Alt av konkrete tips takker jeg for. Foreløpig er det Sugden A21 som er det enese jeg har på blokka, denne er litt for dyr foreløpig men ønsker å sjekke ut andre alternativer også.
    Effekt: rogue Audio stereo90 på sentralen, iblant copland cta 405 som er integrert. Begge er nok gull tenker jeg. Tiger har hatt copland'en på rf63 mener jeg å huske. Kan også sterkt anbefale mc275 som jeg selv bruker.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Takker. Man kan altså dermed bestille via nettet, og man har angrefrist på 14 dager hvis man kjøper noe man ikke er fornøyd med (tror nok jeg hadde blitt fornøyd). Tar de forhåndsbetalt (visa?), eller kommer varene med oppkrav?

Er det noen som har erfaringer med denne butikken?
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...-cyberfly.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mitt tips er da å unngå se utgaven (den dyreste utgaven), den skal etter sigende slite litt med du ikke er ute etter for å si det sånn,dessuten er ikke den sugden forsterkeren reellt en klasse a forsterker heller.
    rogue,copland,audio note, mcintosh og MI er vel merker jeg vil tipse om å kikke etter på brukten, det er der de gode kjøpa finnes ha litt is i magen og finn litt ut om de forskjellige typene som finnes av rørforsterkere , upgrade audio som selger an kits kan i stor grad påvirke lyden via oppgraderinger, slik at du får ting på plass i lydbildet.
    selv har jeg teste audio note L4, mcintosh mc2102 og en almaro rørforsterker her hjemme, og mcintoshen er i særklasse best, men både almarro og L4
    er svært mye lyd for penga
    mange liker også audio note P1 og P2 , men her vil jeg anbefale en god lytterunde før du kjøper, uansett om det blir nytt eller bruktkjøp
    Mc275 er av og til å få tak i til rundt 15 og er ett trygt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker jokris og c-v for fine innspill.
    Om dere ser noen aktuelle forsterkere på brukten noe sted så send meg gjerne en pm.

Ha en fortsatt fin fastelavensøndag

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker jokris og c-v for fine innspill.
    Om dere ser noen aktuelle forsterkere på brukten noe sted så send meg gjerne en pm.

Ha en fortsatt fin fastelavensøndag
    Rogue Stereo 90 røreffekttrinn selges gunstig

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Så Ultra-en fungerer overlegent til musikk?
    Har tidligere lest om hvor fornøyd man er med disse til filmbruk, så hvis det stemmer at man får tilfredstillt begge sider (musikk/film), er det jo ingenting som hadde vært bedre enn det.

Hvilken Ultra sub tror du hadde vært den beste til mine RF-63, og holder det med 1 stk?
    smak og behag.rt subene spiser svs subene til frokost etter min mening på musikk men det har vel noe med alder samt musikk smak og gjøre!!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    smak og behag.rt subene spiser svs subene til frokost etter min mening på musikk men det har vel noe med alder samt musikk smak og gjøre!!!

smak og behag helt klart. alder neppe? musikk smak neppe.

Hos meg i 1 år spilte RT rett og slett dårligere på all musikk. punktum.

På film var den derimot kjempemorro.. den klarte likevel ikke å følge RF83 hele veien dessverre...

Har du testet RT og Ultra SVS samtidig over tid eddie? det har jeg, i ca 1 helt år faktisk..

EDIT; overlegent er vel heller ikke et ord jeg ville brukt egentlig.. høres ut som det er så voldsomme forskjeller..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    smak og behag helt klart. alder neppe? musikk smak neppe.

Hos meg i 1 år spilte RT rett og slett dårligere på all musikk. punktum.

På film var den derimot kjempemorro.. den klarte likevel ikke å følge RF83 hele veien dessverre...

Har du testet RT og Ultra SVS samtidig over tid eddie? det har jeg, i ca 1 helt år faktisk..

EDIT; overlegent er vel heller ikke et ord jeg ville brukt egentlig.. høres ut som det er så voldsomme forskjeller..
    ok min smak mener at svs ikke henger med klipsch på musikk slik rt subene til klipsch gjør på grensen,har du eldre klipsch så må du langt høyere i pris eller bygge selv men som sagt smaken er som baken

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekt: rogue Audio stereo90 på sentralen, iblant copland cta 405 som er integrert. Begge er nok gull tenker jeg. Tiger har hatt copland'en på rf63 mener jeg å huske. Kan også sterkt anbefale mc275 som jeg selv bruker.
    selv hatt cta 405 på forte II og la scala å det er vel en av de kjedeligste forsterkerne jeg har hatt på klipsch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt denne hjemme til test og det er en av de bedre jeg har hørt på klipsch men valgte selv vincent,litt feil sammenligning da vincent oppsettet er en del dyrere men Sugden er meget bra

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C-V hvor stor er forskjellen mellom 82 og 83? er det gigantisk trykkforskjell o.l.?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så godt å vite hva man skal tro siden folk har forskjellige oppfatninger av subbene. RT-10 og RT-12 har vært under vurdering, og kommer det et godt tilbud på bruktbørsern - hvem vet.

Det er bra trykk i min Emotiva XPA-5 sammen med mine RF-63, og alt etter hvilken musikk jeg spiller, så trenger jeg av og til ikke sub heller, og da er det pure audio som gjelder (2.0).

Men sub skal jeg ha uansett, og jeg har en helt ok en nå.
    Kommer ikke utenom sub til film uansett!

Men hvis vi ta for oss 1 stk JL Audio Fathom f110 og 1 stk JL Audio Fathom f112: Hva tror dere er den beste matchen til musikk og film til mine RF-63?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok min smak mener at svs ikke henger med klipsch på musikk slik rt subene til klipsch gjør på grensen,har du eldre klipsch så må du langt høyere i pris eller bygge selv men som sagt smaken er som baken

vet ikke hva du diskuterer eddie, men han som ønsker tips her, skal bruke de på RF63, ikke eldre klipsch som du hinter til.

Men jeg spurte om du har testet RT og SVS ULTRA ilag i ditt rom, eller om du har lest deg til dette? jeg har nemlig testet dette i ca 1 år. Hvor mye testing har du op disse i samme rom, samtidig?

smaken er jeg enig i. men når samtlige som var innom her klarte å merke når RT subben spilte, mens ingen klarte det samme med Ultra, så sier det litt seg selv at ultraen gled bedre inn i lydbildet. med Reference selvsagt, men det er jo det vi diskuterer i denne sammenheng da..

i tillegg lager RT støy når den presses, noe jeg aldri har opplevd med f.eks fathom eller Ultra. Det betyr også litt i mine ører..

Men jeg likte godt RT, men for å få den til å følge RF83 måtte jeg ha 2, det fikk jeg ikke tak i. Til film var den kjempe morro, men til musikk falt den mer gjennom for min del, man merket altfor godt at subben var på, og det føltes kunstig ut..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    C-V hvor stor er forskjellen mellom 82 og 83? er det gigantisk trykkforskjell o.l.?

gigantisk - nei. kvalitetsforskjell på bass mellomtone og diskant. men enormt er det ikke..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv hatt cta 405 på forte II og la scala å det er vel en av de kjedeligste forsterkerne jeg har hatt på klipsch

til RF har jeg hørt rykter om den er knallbra. (kan ikke bekrefte dette, men har hørt rykter om den berømte rognlien du hele tiden refererer til mener det motsatte.. jeg klarer ikke å finne igjen hvor jeg leste det, mener det var på sentralen dog.. så bekrefte dette klarer jeg dog ikke..)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden er fortsatt på blokka.
    Noen meninger om Cayin A-55TP?
    Pris og utseende funker veldig bra, men blir lyden gull?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt, VINCENT T.A.C.-88?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan du svare på spørsmålet mitt eddie: siden du vet så mye om RT vs Ultra.

Hvor lenge har du hatt begge to, samtidig i samme rom til test? selvsagt montert opp til samme utstyr..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan du svare på spørsmålet mitt eddie: siden du vet så mye om RT vs Ultra.

Hvor lenge har du hatt begge to, samtidig i samme rom til test? selvsagt montert opp til samme utstyr..
    Hei spør du gutta i Fidelity om det samme når de utfører en test eller skriver en omtale basert på egne erfaringer?
    Hørt på SVS utrolig mange ganger samt eid selv og det er en sub som ikke faller i smak hos meg.Selv om vi begge liker Klipsch så kan vi være uenige i andre ting.
    Smaken er som baken.

Side 612 av 1033 FørsteFørste ... 112 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 602 608 609 610 611 612 613 614 615 616 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 742 752 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •