Klipsch klubben - Side 611

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 611 av 1033 FørsteFørste ... 111 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 607 608 609 610 611 612 613 614 615 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 ... SisteSiste
Viser resultater 12,201 til 12,220 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    tester har noen få problemer; resultatet avhenger av personen som tester sin smak, øvrig utstyr, rom etc. av akkurat samme grunn vinner iblant BMW tester om biler, og iblant vinner Mercedes. Det kommer ann på personen, ikke nødvendigvis prisen - jeg hadde ikke ønsket noen av de uansett!

Personlig tar jeg ikke meg nær av hva du måtte tro eller ønske. Jeg har testet grundig i mitt rom, det er det eneste som betyr noe, så lenge utstyret mitt, eller rommet mitt ikke forandrer seg.

Likevel har jeg presisert MANGE ganger at JL er BEDRE på omtrent alt, MEN ikke akkurat under 25-30 (mine erfaringer) takler ikke du det, så kan ikke jeg påstå at jeg mister nattesøvnen av den grunn..
    Det er en kraftig påstand du kommer med, det er det som er provoserende for meg i denne sammenheng og vi snakker om 2 forskjellige klasser spesielt om vi drar inn musikk egenskaper selv ved 25-30 Hz.

SVS ultra går kjeller dypt og jeg kan legge frem utrolig mye godt om den. Det viktigste er jo at nettop du er fornøyd med ditt oppsett

Grunnen til at jeg hengte meg opp i det er at du fort vill leder andre her som kanskje ikke kan så mye.......

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at vi ikke blir enig i akkurat dette, og det er helt ok for min del.

Kanskje vi kan slå oss til ro med at jeg er fullstendig enig i at JL fathom er verdensklasse, og at det (igjen) er blant mine absolutte favoritter. (??)

He he la oss gjøre det så skal jeg gi deg litt godt lese stoff om SVS om et min

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det er en kraftig påstand du kommer med, det er det som er provoserende for meg i denne sammenheng og vi snakker om 2 forskjellige klasser spesielt om vi drar inn musikk egenskaper selv ved 25-30 Hz.

SVS ultra går kjeller dypt og jeg kan legge frem utrolig mye godt om den. Det viktigste er jo at nettop du er fornøyd med ditt oppsett

Grunnen til at jeg hengte meg opp i det er at du fort vill leder andre her som kanskje ikke kan så mye.......

tja.. jeg er ikke enig. og jeg kan leve med det. nesten som du tar deg nær av det? isåfall beklager jeg.

JL er verdensledende - og er best uansett, på alt, i alle rom, til alles bruk, til alle situasjoner, uten unntak? er vi fornøyd nå da?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det er ikke nødvendig for min del.. men kanskje det interesserer noen andre her på forumet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

synes selv jeg har lagt det frem min mening såpass at folk ikke skjønner at jeg har SVS skylapper. at jeg har utdypet tydelig at jeg mener JL er en bedre subwoofer enn Ultra til det aller meste egentlig. Bare et ørlite punkt jeg ikke er enig i basert på egne erfaringer i mitt rom.

I så måte vil det heller såvidt jeg klarer å tolke det, tyde på at min favoritt også er JL, og at jeg da villeder beklager jeg det. Trodde det var og er rom for egene erfaringer her, og ikke bare stereophiles erfaringer for et eksempel satt litt på spissen.

Jeg har hele tiden sagt at min favoritt er JL, min favoritt vil jo neppe være den "dårligste" om du skjønner? og det regnet jeg med andre her inne også skjønte.

At jeg likevel er fornøyd med Ultra er en annen sak, rett og slett fordi jeg har gode erfaringer med disse. Jeg trenger IKKE å ha verdens dyreste og beste bil for å være fornøyd. Jeg kan tillate meg å drømme om en bil, men likevel være godt fornøyd med en "vanlig"

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke nødvendig for min del.. men kanskje det interesserer noen andre her på forumet?
    Fant en med masse målinger helt ned til 10Hz her bare jeg finner den igjen sinnsykt bra og gjennomgående test syntes den var utrolig interresant da jeg kjenner mange som bruker denne subben

Dag Johnsen har fått til sine sinnsykt bra og det er første og eneste stedet di har imponert. Det sier jo sitt for han har kunskapen og måler nøye der sitter bassen som ett skudd. Det jeg synes er bra er egentlig den fysiske bassen den under 20Hz som få andre klarer........

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det du som hadde denne subben: JL Audio Fathom f212 Subwoofers - Home Audio Powered Subwoofers?

Dette må vel være litt av et råskinn?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes selv jeg har lagt det frem min mening såpass at folk ikke skjønner at jeg har SVS skylapper. at jeg har utdypet tydelig at jeg mener JL er en bedre subwoofer enn Ultra til det aller meste egentlig. Bare et ørlite punkt jeg ikke er enig i basert på egne erfaringer i mitt rom.

I så måte vil det heller såvidt jeg klarer å tolke det, tyde på at min favoritt også er JL, og at jeg da villeder beklager jeg det. Trodde det var og er rom for egene erfaringer her, og ikke bare stereophiles erfaringer for et eksempel satt litt på spissen.

Jeg har hele tiden sagt at min favoritt er JL, min favoritt vil jo neppe være den "dårligste" om du skjønner? og det regnet jeg med andre her inne også skjønte.

At jeg likevel er fornøyd med Ultra er en annen sak, rett og slett fordi jeg har gode erfaringer med disse. Jeg trenger IKKE å ha verdens dyreste og beste bil for å være fornøyd. Jeg kan tillate meg å drømme om en bil, men likevel være godt fornøyd med en "vanlig"
    Jeg skjønner det bare jeg som ble opphengt i din tidlige Hz og beklager om mine meninger rundt 25-30 er sterke he he

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Var det du som hadde denne subben: JL Audio Fathom f212 Subwoofers - Home Audio Powered Subwoofers?

du mener vel RÅSKINN!!

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre her som har erfaringer med Klipsch (helst RF-63), sammen med JL Audio Fanthom (helst F110) sub?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer det det er den jeg bruker pr dags dato og den går klokke rent ned til 15 Hz Måtte faktisk bygge om veggene her for å få utnyttet alt den kunne gi...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre her som har erfaringer med Klipsch (helst RF-63), sammen med JL Audio Fanthom (helst F110) sub?

tror ikke det blir altfor mange gitt, men er flere på Klipsch forum som har sagt litt om komboen Fathom og Reference...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-82 Forslag til integrert rør eller klasse A.

Hei, sitter nå med et Rotel sett, RC-1070 og RB-1080.

Dette funker stort sett bra, men har lyst til å prøve rør eller klasse A.
    Jeg leser at det er beste match til Klipsch, problemet er at jeg ikke kjenner til produktene så godt.

Noen som kan komme med konkrete forslag på slike forsterkere til maks ca 15000 Kr ?

På forhånd takk.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref mitt tidligere innlegg for et par sider siden til c-v:

Hva tror du (eller dere) om valget mellom F110 i forhold til SVSound PC13-Ultra (regner med at jeg ikke tenker noe mer på RT siden jeg har fått disse tipsene, og for såvidt er de hyppig nevnt tidligere også)?

c-v: Hva mente du med ".. og har en god rk .."?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ref mitt tidligere innlegg for et par sider siden til c-v:

Hva tror du (eller dere) om valget mellom F110 i forhold til SVSound PC13-Ultra (regner med at jeg ikke tenker noe mer på RT siden jeg har fått disse tipsene, og for såvidt er de hyppig nevnt tidligere også)?

c-v: Hva mente du med ".. og har en god rk .."?
    Jeg vil ikke utale meg altfor høyt her, ettersom jeg ikke engang har testet f110. Kvaliteten ligger vel på høyde med sine brødre, men slagkraft ligger trolig noen hakk under. Jeg tørr rett og slett ikke si det ene eller det andre iom jeg ikke har noe erfaringer med akkurat f110.

Såvidt jeg har hørt har fathom innebygd rk, i likhet med RT, men at den trolig virker bedre i praksis. Hvis fathom ikke har dette så har jeg misforstått litt. Rk= rom korreksjon, auto oppsett eller annet navn..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av locotrond
    Hei, sitter nå med et Rotel sett, RC-1070 og RB-1080.

Dette funker stort sett bra, men har lyst til å prøve rør eller klasse A.
    Jeg leser at det er beste match til Klipsch, problemet er at jeg ikke kjenner til produktene så godt.

Noen som kan komme med konkrete forslag på slike forsterkere til maks ca 15000 Kr ?

På forhånd takk.
    Rør er det vel jokris som har prøvd mest med Klipsch her selv melder jeg pass på rør det kan jeg forlite om....
    Klasse A kan være mye forskjellig det også, det viktigste er vel å velge riktig ut fra hvordan lyd du liker og musikken du spiller

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke utale meg altfor høyt her, ettersom jeg ikke engang har testet f110. Kvaliteten ligger vel på høyde med sine brødre, men slagkraft ligger trolig noen hakk under. Jeg tørr rett og slett ikke si det ene eller det andre iom jeg ikke har noe erfaringer med akkurat f110.

Såvidt jeg har hørt har fathom innebygd rk, i likhet med RT, men at den trolig virker bedre i praksis. Hvis fathom ikke har dette så har jeg misforstått litt. Rk= rom korreksjon, auto oppsett eller annet navn..
    Du har rett i at den har rom korreksjon og den er god

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, men det var jo en viktig detalj. Takker ..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ombygging nettopp pga bassen fyllt veggene og lagt dobble lag gips for å få det bra

Subber koster mer enn subben om det skal bli godt nok :twisted:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ombygging nettopp pga bassen fyllt veggene og lagt dobble lag gips for å få det bra

Subber koster mer enn subben om det skal bli godt nok :twisted:
    Santså sant. I mitt rom er det frittstående vegger og flytende gulv, dobbel lag gips på vegger og gulv, samt 28mm trinnlydplater under gipsen i gulvet. Selsagt i tillegg til opprinnelig vegger :-)

Side 611 av 1033 FørsteFørste ... 111 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 601 607 608 609 610 611 612 613 614 615 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •