Klipsch klubben - Side 610

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 610 av 1034 FørsteFørste ... 110 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 606 607 608 609 610 611 612 613 614 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 ... SisteSiste
Viser resultater 12,181 til 12,200 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    I den eneste som betyr noe i min bok. Min egen test! Står likevel på at JL f113 er bedre enn ultra, men 2 ultra yter bedre enn 1stk f113.
    Tenkte meg det da f-113 er regnet for å være i verdensklasse i både stereophile og flere andre seriøse nerde plasser med ymse målinger

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke størrelsen har noe å si for musikk ytelse. Men JL subbene får fantastisk skryt og har god rk såvidt jeg har skjønt! Jeg hadde uten tvil tatt en slik over RT. Og er eneste jeg kunne byttet ut mine ultra til, dog da i f113 til en svinehøy pris!

På Klipsch forum står det mye om f113 vs SVS ultra til reference.. ytelsen til JL er noe bedre bortsett fra under 25-30hz men til dobbel pris.
    F113 blir vel i overkant dyr regner jeg med, men F110 til kampanjepris kan kanskje være noe.

Hva tror du om valget mellom F110 i forhold til SVSound PC13-Ultra (regner med at jeg ikke tenker noe mer på RT siden jeg har fått disse tipsene, og for såvidt er de hyppig nevnt tidligere også)?

Hva mener du med ".. og har en god rk .."?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ligger en på hf sentralen

Subwoofer - JL Audio Fathom F110 - Ny pris

Burde kunne prutes ned litt da det er kampanje på den
    Romkorreksjonen han selger er sinnsykt bra....
    Takker for tipset. Men samtidig: Hvilken forhandler selger fanthom F110 på kampanje nå?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg det da f-113 er regnet for å være i verdensklasse i både stereophile og flere andre seriøse nerde plasser med ymse målinger
    Jeg har da ikke lagt skjul på at f113 er bedre vel? Å lese tester er etgodt hjelpemiddel, men når folk KUN baserer seg på stereophile og ikke egne tester så blir det veldig feil spør du meg. Jeg har testet mange plasseringer på F113 og ultra og kom frem til dette selv. Hadde prisen vært lavere hadde jeg klart tatt f113. Og f113 er lettere å få til enn ultra..

Synes folk refererer altfor mye til tester og ikke EGNE erfaringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch emblem til KLF 20

Har fått tak i noen vanvittig strøkne KLF 20 til 6000 er meget fornøyd. Det som er litt synd er at det ene Klipsch emblemet mangler. jeg har vært i kontakt med klipsch men de hadde ikke dette emblemet. Ligger heller ikke noen ute på ebay. Er det noen som har noen tips eller kanskje har et liggende?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor vi har AVforum, slik at vi også kan lese også andres erfaringer før man kjøper noe. Er ikke så givende å kjøpe noe man angrer på, fordi man måtte kjøpe først for å høre hvordan produktet fungerer .

Er det forresten noen andre her som har erfaringer med Klipsch (helst RF-63), sammen med JL Audio Fanthom (helst F110) sub?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da ikke lagt skjul på at f113 er bedre vel? Å lese tester er etgodt hjelpemiddel, men når folk KUN baserer seg på stereophile og ikke egne tester så blir det veldig feil spør du meg. Jeg har testet mange plasseringer på F113 og ultra og kom frem til dette selv. Hadde prisen vært lavere hadde jeg klart tatt f113. Og f113 er lettere å få til enn ultra..

Har selv Jl audio og har hatt svs

SVS rocker til film og til prisen er det nok vanskelig og matche men synes det var drøyt å si at svs slo F-113 noe di aldri kan gjøre

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Takker for tipset. Men samtidig: Hvilken forhandler selger fanthom F110 på kampanje nå?
    X3MHC - Lagertømming/demovarer

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Jl audio og har hatt svs

SVS rocker til film og til prisen er det nok vanskelig og matche men synes det var drøyt å si at svs slo F-113
    Da bør du lese en gang til! Kun under 25-30 jeg mener det til alt annet er JL bedre sa jeg, Det vil isåfall si at JL slo SVs? Bare fordi JL er best betyr ikke at den er best til alt! Jeg hadde selv glatt byttet ultra til f113, men egentlig kun den som frister og det blir for dyrt med 2 slike..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du lese en gang til! Kun under 25-30 jeg mener det til alt annet er JL bedre sa jeg, Det vil isåfall si at JL slo SVs? Bare fordi JL er best betyr ikke at den er best til alt! Jeg hadde selv glatt byttet ultra til f113, men egentlig kun den som frister og det blir for dyrt med 2 slike..
    Det stemmer jo ikke det heller for det gjør den ikke ved 25-30 Hz heller
    Komme med en slik påstand er jo sinnsykt, det er som å si at passat er bedre en porsche i rundt 250kmt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer jo ikke det heller for det gjør den ikke ved 25-30 Hz heller
    Komme med en slik påstand er jo sinnsykt, det er som å si at passat er bedre en porsche i rundt 250kmt
    Hehe saklig.. Det er vel som å påstå at samme Porschen er bedre til å frakte ting enn enn Ford transit også tenker jeg? Hehe...

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Man kan altså dermed bestille via nettet, og man har angrefrist på 14 dager hvis man kjøper noe man ikke er fornøyd med (tror nok jeg hadde blitt fornøyd). Tar de forhåndsbetalt (visa?), eller kommer varene med oppkrav?

Er det noen som har erfaringer med denne butikken?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe saklig.. Det er vel som å påstå at samme Porschen er bedre til å frakte ting enn enn Ford transit også tenker jeg? Hehe...
    Jeg kan godt trekke frem div målinger som bekrefter mine påstander så kan du finne dine

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Takker. Man kan altså dermed bestille via nettet, og man har angrefrist på 14 dager hvis man kjøper noe man ikke er fornøyd med (tror nok jeg hadde blitt fornøyd). Tar de forhåndsbetalt (visa?), eller kommer varene med oppkrav?

Er det noen som har erfaringer med denne butikken?
    Har liten erfaring med denne butikken, men tror det kan være at flere har samme tilbudet. Er audiocom.no som er importøren og di er meget seriøse

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt oppsett betyr ikke målinger foretatt i USA noe som helst når resultatet ikke blir slik i mitt rom i praksis. Så for all del. Aner jeg noen som tok seg nær av at JL ikke er best i alles øyne på absolutt alle kriterier i hele verden? Hehe..

Jeg har hatt f113 her hjemme og har allerede dannet en mening om denne - min favoritt sub, men ikke til absolutt alle kriterier.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du sier når ikke SVS verdensklasse i noen som helst omtaler og det kommer den heller aldri til å gjøre
    Den er god til prisen å der stopper det slutt å dra konklusjoner om at den slår F-113 i 25-30 Hz det er tull og det vet alle som leser her også

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt oppsett betyr ikke målinger foretatt i USA noe som helst når resultatet ikke blir slik i mitt rom i praksis. Så for all del. Aner jeg noen som tok seg nær av at JL ikke er best i alles øyne på absolutt alle kriterier i hele verden? Hehe..

Jeg har hatt f113 her hjemme og har allerede dannet en mening om denne - min favoritt sub, men ikke til absolutt alle kriterier.
    Det er noe helt annet enn hva du sa i stad og kan si meg enig i det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du sier når ikke SVS verdensklasse i noen som helst omtaler og det kommer den heller aldri til å gjøre
    Den er god til prisen å der stopper det slutt å dra konklusjoner om at den slår F-113 i 25-30 Hz det er tull og det vet alle som leser her også

tester har noen få problemer; resultatet avhenger av personen som tester sin smak, øvrig utstyr, rom etc. av akkurat samme grunn vinner iblant BMW tester om biler, og iblant vinner Mercedes. Det kommer ann på personen, ikke nødvendigvis prisen - jeg hadde ikke ønsket noen av de uansett!

Personlig tar jeg ikke meg nær av hva du måtte tro eller ønske. Jeg har testet grundig i mitt rom, det er det eneste som betyr noe, så lenge utstyret mitt, eller rommet mitt ikke forandrer seg.

Likevel har jeg presisert MANGE ganger at JL er BEDRE på omtrent alt, MEN ikke akkurat under 25-30 (mine erfaringer) takler ikke du det, så kan ikke jeg påstå at jeg mister nattesøvnen av den grunn..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

og det er nettopp det som gjør at jeg har sagt at JL er min favoritt sub, det betyr fremdeles ikke at den automatisk er bedre til absolutt alt, til alle rom, til alles smak, og til alle kriterier, UANSETT.. det blir for meg uasaklig , og tror ikke jeg er alene med å skjønne akkurat det.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at vi ikke blir enig i akkurat dette, og det er helt ok for min del.

Kanskje vi kan slå oss til ro med at jeg er fullstendig enig i at JL fathom er verdensklasse, og at det (igjen) er blant mine absolutte favoritter. (??)

Side 610 av 1034 FørsteFørste ... 110 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 580 590 600 606 607 608 609 610 611 612 613 614 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •