Klipsch klubben - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 61 av 1033 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 561 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    veldig godt alternativ det også8)
    :-D jeg har hatt gleden av å spille inn ett par slik rb81 når jeg jobbet i en hifi butikk for ett par år siden , min erfaring var at den var ikke like lett å matche som storebroren, jeg klarte ikke å få godfølelsen med rb81,den ble for lett for meg. jeg har ikke sammenlignet rf82 med rb81+ sub

en stor forskjell mellom rb81 og rf82 er vel volumet på kassen,
    rf82er langt mer fysisk enn rb81 og spiller mye større og med mer trøkk og dynamikk synes jeg . rf82 er ett beist i forhold når det gjelder de kriteriene

jeg har som sagt ikke rb81 + rsw 10 d som tydeligvis da er en god match

alle høytalere skal jo plasseres på ett vis og jeg har ikke oppfattet rf82 som vanskelig plasseringsmessig.
    har heller ikke vært borte i receiver som ikke har klart å dra rf82 greit, rb81 krever også sitt for å spille godt

hvordan skal man spille inn disse høytalerne? kjøre lavt volum i maaaange timer? hvilket hrz område skal man stille suben for perfekt hjemmekino?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt RF-63, RC-62, RS-52 og Yamaha RXV 1900. Gleder meg som en unge til å få det i hus

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    hvordan skal man spille inn disse høytalerne? kjøre lavt volum i maaaange timer? hvilket hrz område skal man stille suben for perfekt hjemmekino?
    jeg har gitt mine klipsch høytalere " blandet drops" dvs spilt en del timer lavt( på natten) og så har jeg kjørt de litt på film og musikk på høyere volum, så svaret blir vel at det ikke er nøvendig å bare kjøre de lavt, de løsner av å bli brukt litt også, i mitt tilfelle ved deling av sub så har romkorreksjonen på marantzen bestemt delefrekvensen til 60, det har med å gjøre at rf 82 er såpass store
    har man mindre fronthøytalere blir det ofte stillt høyere deling f.eks 80

hvis du ikke har romkorreksjon på receiveren så vil du måtte finne ut hva du selv liker rett og slett, det er det viktigste her, at du liker lyden, gjør du det så er du kommet i mål:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trubadur
    Da har jeg bestillt RF-63, RC-62, RS-52 og Yamaha RXV 1900. Gleder meg som en unge til å få det i hus

det kan du trygt gjøre grattis:-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling kan gjøres så enkelt som normalt bruk.
    Men det tar et par hundre timer for klipsch at lyden skal sette seg orntlig.

De alder fleste setter X-over (delefilter) til 80hz.
    Men INGEN rom er like så dette varierer fra rom til rom.
    Selv sitter jeg med et rom som inviterer til 60hz x-over for enklst mulig kalibrering, men bruker i dag 80hz x-over med hjelp av ekstern EQ for subw.

Andre ting som kan påvirke er størrelse på subw - Størrelse på høytalere som gjør at x-over settes høyere.

Et ord... " Eksprimentere "... så finner du frem til hva som høres best ut

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Innspilling kan gjøres så enkelt som normalt bruk.
    Men det tar et par hundre timer for klipsch at lyden skal sette seg orntlig.
    Ehhmmm!? Legge på en null kanskje? :roll:

Når det gjelder innspilling så er det bare å peise på med full hendel på volumknotten fra dag en, mitt anlegg står som regel på middels volum å spiller musikk i bakgrunnen hver dag, og litt lavere om natten...

Men når jeg spiller på Playstationen eller ser film blir det som regel høøøyt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang forsterkervalg

hei,

sjekket ut e-bay, og der kan man spare en hel del i forhold til norke priser. Noen av dere som har handlet der? hva er sjangsen for å få no pirat bug?

lurer på handle rf-82 front, rc-62 center, rs-42 bak, og en eller annen sub.. hva tror dere om dette oppsettet?
    har en pioneer vsx-1015 til å dra dette.

synspunkter på dette dere som har greie på det? jeg har ikke erfaring med klipsch fra før.
    Jeg hadde en pioneer 1016 som jeg kjørte oppsettet du nevner på. ( s3 bak..)
    Det spilte fantastisk rått til film, og bra til musikk. jeg synes det låt litt spist i leiligheten når jeg hadde det, men når jeg prøvde 1016 på rf 82 i det nye huset synes jeg det låt veldig bra! absolutt ingenting i veien å gå for pioneer og klipsch selv om mange sier det er dårlig match!:-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Her er noen bilder av ikke alt for bra kvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

noen som har erfaringer med RF-5 her inne? kontra RF82 som jeg har nå?
    ut fra specs ser de jo interesange ut men kanskje noe krevende?
    setter stor pris på tilbakemeldinger

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

noen som har erfaringer med RF-5 her inne? kontra RF82 som jeg har nå?
    ut fra specs ser de jo interesange ut men kanskje noe krevende?
    setter stor pris på tilbakemeldinger
    Hvorfor vil du gå bakover til eldre konstruksjon?
    Slik jeg har forstått det er RF-82 direkte etterfølger til RF-5.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf-82 har jo nøyaktig samme elementer som RF35,(forskjell er en del i filter og kasse) hvor RF5 den tid gikk for å vær betydelig bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden det er ett par rf 5 tilsalgs i nærområdet ble jeg veldig nyskjerrig på forskjellen oppimot rf82 da rf 5 kostet oppmot 20k nye, de selges såvidt jeg vet enda for ca 16 k i sverige hos de som har igjen noen(googlet), derfor søker jeg hjelp her inne for å finne ut forskjellene på de, såvidt jeg har forstått er rf82 en snillere høytalere enn rf5 , rf5 skal ha mer dynamikk og at den er skarpere i toppen enn rf82 , det er det jeg tror jeg har funnet ut sålangt

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, se der ja, takk for oppklaring

@Jokris: Til den prisen har det blitt sagt tidligere at Heritage-serien er et bedre valg hvis det skal være Klipsch. (Heresy III).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Aha, se der ja, takk for oppklaring

@Jokris: Til den prisen har det blitt sagt tidligere at Heritage-serien er et bedre valg hvis det skal være Klipsch. (Heresy III).

oki, takker for det, hva med heresy ll ? den kan jo oppgraderes også til heresy lll hvis man vil

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, takker for det, hva med heresy ll ? den kan jo oppgraderes også til heresy lll hvis man vil
    Beklager, jeg kjenner ikke til Heritage-serien utover hva andre har fortalt meg og hva som har blitt skrivd i denne tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch sub

Ser her i forumet at det er et fåtal som bruker klipsch sine subber. Er det noen som har erfaring med klipsch sine rw-12d? Har rf 83 og tenkte å kjøpe meg 2 stk av disse 12 tommerne. Noen som har synspungter på dette? Er de for dårlige til prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jansen01
    Ser her i forumet at det er et fåtal som bruker klipsch sine subber. Er det noen som har erfaring med klipsch sine rw-12d? Har rf 83 og tenkte å kjøpe meg 2 stk av disse 12 tommerne. Noen som har synspungter på dette? Er de for dårlige til prisen?

jeg har akkurat bestillt meg rf-82 home cinema pakken, men byttet ut 10" med rw-12d. blir spennende se/høre om det blir bra

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke dårlige de der, men flertallet her på forumet kjøper Svs subber pga at de spiller utrolig dypt og er kongen av LFE bass!

Klipsch subbene slår hardere og passer bedre til musikk etter hva jeg har hørt folk si...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt både 10 tommeren og 12 tommeren og de var gode sammen med oppsettet mitt med rf 62, spiller ikke så dypt som svs med god punsj og ganske kjappe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv to av disse sammen med rf 82.. Trøkker veldig bra, går ned til ca 22 hz i mitt rom og det holder for de fleste. I tillegg innehar de musikalske egenskaper,noe som jeg vet å sette pris på på f .eks musikk dvd.. Gøy med litt "artikulasjon" i bassen og ikke bare pumpe dype toner..!

Var jeg deg ville jeg sett på enten to av RW12d eller den RT12d som står på torget! Kanonsub!

Side 61 av 1033 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 561 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •