Klipsch klubben - Side 609

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 609 av 1034 FørsteFørste ... 109 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 605 606 607 608 609 610 611 612 613 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 ... SisteSiste
Viser resultater 12,161 til 12,180 av 20677
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Problemet mitt med denne var at 1 stk ikke klarte å følge rf83. Pluss at den rett og slett ikke lot seg integrere i anlegget godt nok. Den stakk seg ut for mye rett og slett. Fikk for mye output enkelte plasser, og pga slavene ble den vanskelig å plassere- for nært vegg = romlete og rar bass, for langt unna ble det dårlig trykk. Positivt var det at den spilte faktisk tilnærmet like dypt som pc 13 ultra.. Men denne subben bidro mest der rf83 har sine store styrker og ikke trenger sub - i midbass, mens den var mindre vellyket under 30hz! (den spilte godt ned til 16-18hz, men ved å stresse den lagde kassen lyder som jeg synes var litt forstyrrende. Personlig hadde jeg sett i andre retninger en Klipsch subber til Klipsch høytalere da det finnes subwoofere som utfyller de bedre. Hos meg var rett og slett ultra overlegen på musikk, men rt'en var kjempe morro til film! Skikkelig magabass for å si det slik!

Mine erfaringer er at det er lite som skiller rt10 og rt12, bortsett fra et par db og et par hz.
    Så Ultra-en fungerer overlegent til musikk?
    Har tidligere lest om hvor fornøyd man er med disse til filmbruk, så hvis det stemmer at man får tilfredstillt begge sider (musikk/film), er det jo ingenting som hadde vært bedre enn det.

Hvilken Ultra sub tror du hadde vært den beste til mine RF-63, og holder det med 1 stk?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har to rt10d selv.. Til spørsmmålet ditt, til musikk ja helt klart. til film er det nok mindre forskjeller..
    Har du testet musikk med 1 stk RT-10D også?
    Var det du som hadde RF-63?
    Hva bruker du av receiver/stereopre og forsterker i dag?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken ultra er smak og behag, selv liker jeg tubene best. Ytelse skal være lik. Tubene er visstnok lettere å integrere, uten at jeg kan svare på dette.

Begge var gode til film på forskjellig måte, Rt hadde fantastisk morro output i siste terminator filmen, kanskje ikke realistisk men satans morro! Til musikk synes jeg ultraen var betydelig bedre for å være ærlig. Til film var det jevnere.

Problemet med Rt var at den ikke klarte å følge rf83 hele veien, og siden jeg ikke klarte å skaffe 2 var ikke det noe for meg.

Hva man liker er en smakssak selvsagt, Rt er en god sub uten tvil, men den markerte seg tydeligere i lydbildet, og det var lettere å merke når subben var av eller på.. I tillegg måtte volumet stilles opp på vel 60% volum, mot SVS på ca 35%, man mister da litt headroom, men dette var nødvendig får å få den til å holde noenlunde følge med rf83.

Sitat Opprinnelig postet av websen
    Så Ultra-en fungerer overlegent til musikk?
    Har tidligere lest om hvor fornøyd man er med disse til filmbruk, så hvis det stemmer at man får tilfredstillt begge sider (musikk/film), er det jo ingenting som hadde vært bedre enn det.

Hvilken Ultra sub tror du hadde vært den beste til mine RF-63, og holder det med 1 stk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,959
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet musikk med 1 stk RT-10D også?
    Var det du som hadde RF-63?
    Hva bruker du av receiver/stereopre og forsterker i dag?
    Jeg har rf 63 også ja.

Jeg hadde først bare en rt 10 d ja, det spiller nydelig på musikk, men det er jo gøy med litt ekstra på film.

pr idag kjører jeg hele sulamitten på en Pioneer Lx71..

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man ikke fikk til Klipsch RT-12D til musikk har jeg også hørt tidligere hos en forhandler. Kan det tenkes at jeg heller burde satse på RT-10D til mine Klipsch RF-63 hvis jeg finner noen på bruktbørsen. Tenker da på musikk, men jeg vil samtidig ha med meg skikkelig sub til film. Er det slik at jeg egentlig burde/"må" ha 2 stk Klipsch RT-10D, eller "holder" det med 1 stk RT-10D tror dere?

I dag har jeg denne:Fence Audio FS-15mk2 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky
    Synes den gjør en god jobb til film, og holder også følge med musikken mener nå jeg.

Tror dere Klipsch RT-10D hadde gjort en bedre jobb enn den subben jeg har i dag til musikk og film?
    RT12D fungerer fint om rommet ditt tåler det, men krever godt rom å få det til RT10D vil selvfølgelig være enklere, da den ikke går like dypt og ikke flytter like mye luft.
    2 stk subber er best til musikk til film er det ikke så viktig

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    RT12D fungerer fint om rommet ditt tåler det, men krever godt rom å få det til RT10D vil selvfølgelig være enklere, da den ikke går like dypt og ikke flytter like mye luft.
    2 stk subber er best til musikk til film er det ikke så viktig

Tja.. Flere subber godt kalibrert = større sweetspot. Altså mer enn 1 person som får nyte begivenheten!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Flere subber godt kalibrert = større sweetspot. Altså mer enn 1 person som får nyte begivenheten!
    Det jeg mener er at man som regel bruker 2 subber for å bedre stereo perspektivet det har ikke like mye å si til film8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at man som regel bruker 2 subber for å bedre stereo perspektivet det har ikke like mye å si til film8)
    Skjønte det og er enig i det. Men er uenig i at det ikke betyr like mye til film, av den grunn jeg nevnte i forrige innlegg.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken ultra er smak og behag, selv liker jeg tubene best. Ytelse skal være lik. Tubene er visstnok lettere å integrere, uten at jeg kan svare på dette.

Begge var gode til film på forskjellig måte, Rt hadde fantastisk morro output i siste terminator filmen, kanskje ikke realistisk men satans morro! Til musikk synes jeg ultraen var betydelig bedre for å være ærlig. Til film var det jevnere.

Problemet med Rt var at den ikke klarte å følge rf83 hele veien, og siden jeg ikke klarte å skaffe 2 var ikke det noe for meg.

Hva man liker er en smakssak selvsagt, Rt er en god sub uten tvil, men den markerte seg tydeligere i lydbildet, og det var lettere å merke når subben var av eller på.. I tillegg måtte volumet stilles opp på vel 60% volum, mot SVS på ca 35%, man mister da litt headroom, men dette var nødvendig får å få den til å holde noenlunde følge med rf83.
    Kjenner ikke til SVS subbene, så kan du gi meg en link til den subben du tror vil passe meg best, dvs den du kan anbefale?

Er det akkurat denne subben du vil anbefale som nummer 1 som vil passe til både musikk og film? Product Review

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte det og er enig i det. Men er uenig i at det ikke betyr like mye til film, av den grunn jeg nevnte i forrige innlegg.
    Selvfølgelig skal man følge kinoene burde man ha 10-12 stk
    Gir mere smell, men ren kvalitets messig er jo subbenes stereo effekt viktigere i musikk en i film selv om det alltid vil være bedre med mer.

Jeg ville mye heller hatt en sub til film enn til musikk og ikke omvendt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til SVS subbene, så kan du gi meg en link til den subben du tror vil passe meg best, dvs den du kan anbefale?

Er det akkurat denne subben du vil anbefale som nummer 1 som vil passe til både musikk og film? Product Review
    Den du linket til har jeg og er meget fornøyd. Med god kalibrering så er den meget god. Evt ville jeg sett på JL Audio fathom før RT, feks f110 over rt10d

Synes det er vanskelig å komme med direkte anbefalinger ettersom det kommer ann på rommet og ikke minst kalibreringen.
    Rt sin innebygde romkorreksjon fikk jeg bare dårlige erfaringer med, mistet dynamikk og dypbass.. Den må i mine øyne også taes manuelt!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du linket til har jeg og er meget fornøyd. Med god kalibrering så er den meget god. Evt ville jeg sett på JL Audio fathom før RT, feks f110 over rt10d

Synes det er vanskelig å komme med direkte anbefalinger ettersom det kommer ann på rommet og ikke minst kalibreringen.
    Rt sin innebygde romkorreksjon fikk jeg bare dårlige erfaringer med, mistet dynamikk og dypbass.. Den må i mine øyne også taes manuelt!
    Så det var en kampanje på f110 til 14.900,- nå. Den har god rom korreksjon og egner seg meget godt til musikk, men svir jo litt mer i lomma enn rt serien til Klipsch

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du en JL Audio fathom f110 vil fungere bedre til musikk enn SVSound PC13-Ultra siden den har et 10-tommers element, mot Ultra sin 13.5-tommer, eller får man enda mer av "kjelleren" i musikken med SVSound PC13-Ultra?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var en kampanje på f110 til 14.900,- nå. Den har god rom korreksjon og egner seg meget godt til musikk, men svir jo litt mer i lomma enn rt serien til Klipsch
    Jeg har god tid når det gjelder sub, så jeg tror nok jeg skal følge med på bruktmarkedet i lang tid framover.

Men hvem har nå kampanje på F110?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du en JL Audio fathom f110 vil fungere bedre til musikk enn SVSound PC13-Ultra siden den har et 10-tommers element, mot Ultra sin 13.5-tommer, eller får man enda mer av "kjelleren" i musikken med SVSound PC13-Ultra?
    Les noen reviews

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har god tid når det gjelder sub, så jeg tror nok jeg skal følge med på bruktmarkedet i lang tid framover.

Skal se om jeg finner den igjen til deg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke størrelsen har noe å si for musikk ytelse. Men JL subbene får fantastisk skryt og har god rk såvidt jeg har skjønt! Jeg hadde uten tvil tatt en slik over RT. Og er eneste jeg kunne byttet ut mine ultra til, dog da i f113 til en svinehøy pris!

På Klipsch forum står det mye om f113 vs SVS ultra til reference.. ytelsen til JL er noe bedre bortsett fra under 25-30hz men til dobbel pris.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ligger en på hf sentralen

Subwoofer - JL Audio Fathom F110 - Ny pris

Burde kunne prutes ned litt da det er kampanje på den
    Romkorreksjonen han selger er sinnsykt bra....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke størrelsen har noe å si for musikk ytelse. Men JL subbene får fantastisk skryt og har god rk såvidt jeg har skjønt! Jeg hadde uten tvil tatt en slik over RT. Og er eneste jeg kunne byttet ut mine ultra til, dog da i f113 til en svinehøy pris!

På Klipsch forum står det mye om f113 vs SVS ultra til reference.. ytelsen til JL er noe bedre bortsett fra under 25-30hz men til dobbel pris.
    Hvilken test slår SVS F113 under 25-30 Hz?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken test slår SVS F113 under 25-30 Hz?
    I den eneste som betyr noe i min bok. Min egen test! Står likevel på at JL f113 er bedre enn ultra, men 2 ultra yter bedre enn 1stk f113.

Side 609 av 1034 FørsteFørste ... 109 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 605 606 607 608 609 610 611 612 613 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •