Klipsch klubben - Side 608

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 608 av 1033 FørsteFørste ... 108 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 604 605 606 607 608 609 610 611 612 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 748 ... SisteSiste
Viser resultater 12,141 til 12,160 av 20659
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var ikke det jeg mente eddie, tenkte mer på at du klare å lire av deg at "da kan man heller kjøpe cerwin Vega" kommentarer, folk må få høre hva de vil! Personlig som nevnt bruker jeg ikke sub til musikk. Jeg kan skjønne hva du mener om realistisk eller ikke til film, poenget mitt er derimot at jeg ønsker å få med meg ALT av filmen, ikke kun ned til 30hz fordi det er mer realistisk. Det er svært få filmer som i så måte er realistisk lydspor i om dagen, hva er liksom realistisk med iron man, hulken, batman, sin city etc. (for å nevne noe ). Likevel vil ikke jeg miste mye av lydsporet bare fordi det ikke er realistisk..

Jeg et ikke nødvendigvis uenig med deg, men jeg kan garantere at du ikke ville hørt mine subber til musikk! Du hadde ikke visst om de var av eller på! KUN hvis det er en "urealistisk" lyd i musikken som var lavere enn høytaleren klare...

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja vi er totalt uenige men vil ikke kalle deg dum allikevel,muligens så begynner jeg og bli gammel men med slike flotte høytalere så synes jeg det rett og slett er tullball med sub meg om det.Til den musikken du nevner så kan jeg ikke forstå hva Klipsch uten sub kan miste,litt rart at det ikke er mere bass i klipsch fra fabrikk hvis det er det produsenten mente...
    nå har jo jeg samme oppfatning av sub til filmbruk.har tjeneste gjort 4 perioder i libanon i mine yngre dager og både sett og hørt litt å det rare er at enkelte kino oppsett har mer trykk og "bråk" enn i en virkelig kamp situasjon og da synes jeg det blir for dumt.Men forstår at noen vil ha mer bass enn det det faktisk er på en cd eller film,er vel derfor bl annet cw er populært hehe

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja vi er totalt uenige men vil ikke kalle deg dum allikevel,muligens så begynner jeg og bli gammel men med slike flotte høytalere så synes jeg det rett og slett er tullball med sub meg om det.Til den musikken du nevner så kan jeg ikke forstå hva Klipsch uten sub kan miste,litt rart at det ikke er mere bass i klipsch fra fabrikk hvis det er det produsenten mente...
    nå har jo jeg samme oppfatning av sub til filmbruk.har tjeneste gjort 4 perioder i libanon i mine yngre dager og både sett og hørt litt å det rare er at enkelte kino oppsett har mer trykk og "bråk" enn i en virkelig kamp situasjon og da synes jeg det blir for dumt.Men forstår at noen vil ha mer bass enn det det faktisk er på en cd eller film,er vel derfor bl annet cw er populært hehe
    Her er jeg helt ang trykk og "bråk"..Når bildører smelles igjen og det høres ut som det slår ned ei bombe.Da er det litt "kunstig" spør du meg..De som lager filmer overdriver jo mye..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Her er jeg helt ang trykk og "bråk"..Når bildører smelles igjen og det høres ut som det slår ned ei bombe.Da er det litt "kunstig" spør du meg..De som lager filmer overdriver jo mye..

Og der ligger vel problematikken. Er det anlegget som overdriver eller er det filmskaperne? Jeg vil fremdeles nyte filmen ca slik den er laget, men det er ikke nødvendigvis realistisk. Tror likevel ikke det er anlegget mitt, eller meg selv som er problemet - men filmene som blir laget stadig skal overgå hverandre og resultatet er at en kinaputt blir til en atombombe!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Og der ligger vel problematikken. Er det anlegget som overdriver eller er det filmskaperne? Jeg vil fremdeles nyte filmen ca slik den er laget, men det er ikke nødvendigvis realistisk. Tror likevel ikke det er anlegget mitt, eller meg selv som er problemet - men filmene som blir laget stadig skal overgå hverandre og resultatet er at en kinaputt blir til en atombombe!
    Sånn er det bare jo mere jo bedre mener de som lager film !
    Vi får ta det som det er c-v,til musikk får folk gjøre som de vil.
    Om de bruker sub eller ikke er jo opp til enn vær,jeg bruker sub der hvor bassen er dårlig(svak)til vanlig kjører jeg uten men den er kjekk og ha.

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Sånn er det bare jo mere jo bedre mener de som lager film !
    Vi får ta det som det er c-v,til musikk får folk gjøre som de vil.
    Om de bruker sub eller ikke er jo opp til enn vær,jeg bruker sub der hvor bassen er dårlig(svak)til vanlig kjører jeg uten men den er kjekk og ha.

O

Godt sagt!

Er veldig mange som skal "vise frem" subben på musikk og stiller den høyest mulig, den stikker seg da ut i lydbildet, og ødelegger.. Har man derimot kalibrert skikkelig og det ikke er mulig å vite om den er av eller på - da merker man heller ikke forskjell. Ingen her hjemme klarer å høre forskjell på musikk - meg selv inkludert, jeg har bare sluttet å slå de på til musikk! Til fest derimot er de uslåelige!

Men jeg opplevde både mindre og dårligere bass med cerwin Vega enn jeg har nå med Klipsch, vil det da si at Klipsch er urealistisk? Nei.. Og vet du hva- det bryr meg egentlig ikke.. Jeg har funnet mitt hjem, og mitt hjem er fylt med Klipsch!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en liten fotnote Eddie: det ser ut som du antyder at jeg kalte deg dum.. Det har jeg ikke gjort i tilfelle. Jeg kalte kommentaren din dum - en stor forskjell altså.. Jeg kan fult ut akseptere at folk har forskjellig smak, men jeg ber de ikke kjøpe noe annet bare fordi de hører annen musikk enn meg..

Jeg ønsker hvertfall ikke at noen skal tro at jeg kalte noen for dum, det var aldri min hensikt, og leste innlegget mitt flere ganger i ettertid, og mener det ikke bør tolkes som det heller, isåfall legger jeg meg paddeflat!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke det jeg mente eddie, tenkte mer på at du klare å lire av deg at "da kan man heller kjøpe cerwin Vega" kommentarer, folk må få høre hva de vil! Personlig som nevnt bruker jeg ikke sub til musikk. Jeg kan skjønne hva du mener om realistisk eller ikke til film, poenget mitt er derimot at jeg ønsker å få med meg ALT av filmen, ikke kun ned til 30hz fordi det er mer realistisk. Det er svært få filmer som i så måte er realistisk lydspor i om dagen, hva er liksom realistisk med iron man, hulken, batman, sin city etc. (for å nevne noe ). Likevel vil ikke jeg miste mye av lydsporet bare fordi det ikke er realistisk..

Jeg et ikke nødvendigvis uenig med deg, men jeg kan garantere at du ikke ville hørt mine subber til musikk! Du hadde ikke visst om de var av eller på! KUN hvis det er en "urealistisk" lyd i musikken som var lavere enn høytaleren klare...
    gir meg her

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Audiolab på Klipsch?
    nysjerrige på hvordan Audiolab 8200MB vil låte på et sett med Klipsch RF-82 eller andre RFer

Også nysjerrig på den nye Musical Fidelity M6 PRX. Liker den geniale måten at den har 2 innganger, gjør at valget av forforsterker kan utvides til forsterkere uten HT/prosessoringang..

Noen som kan si noe om desse, f.eks samenligne de med Emotiva XPA-38) 8) 8)

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg liker å stikke hodet ut for hugg kan jeg jo si at jeg bruker sub til både film og musikk 24/7

Jeg vil og skal ned til min 20Hz, der øret mitt sansyneligvis stopper og ikke på 30Hz som mine Klipsch stopper på

Må vel nevne at jeg selvfølgelig bruker en god sub til musikk og det er fortiden JL F212 som tar jobben i dag og kunne aldri tenke meg et liv uten sub med mindre jeg har høyttalere som går til 20Hz.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Siden jeg liker å stikke hodet ut for hugg kan jeg jo si at jeg bruker sub til både film og musikk 24/7

Jeg vil og skal ned til min 20Hz, der øret mitt sansyneligvis stopper og ikke på 30Hz som mine Klipsch stopper på

Må vel nevne at jeg selvfølgelig bruker en god sub til musikk og det er fortiden JL F212 som tar jobben i dag og kunne aldri tenke meg et liv uten sub med mindre jeg har høyttalere som går til 20Hz.

Jeg mener dette er fornuftig. om man velger å gjøre det er en annen grunn. DET MÅ kalibreres skikkelig, så det glir fint ilag med HT, og gjerne være en god subwoofer i tillegg. Men hvis man mener at alle lyder under hva Klipsch klarer å reprodusere er urealistisk, da mister man hvertfall mye lyd i både musikk og film.

Her er jeg VELDIG enig i kommentaren din, men jeg spiller likevel sjeldent med subwooferne på musikk, pga behov - spørs selvsagt på hva jeg hører på..

Det er MYE materiale i verden som spiller lavere enn hva RF83 klarer, pluss mot helt nedi dypet må forsterker stresses mer, og høytalere sliter gjerne mer her, som igjen påvirker lydbildet. En dedikert subwoofer hjelper til, den skal ikke ødelegge!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener dette er fornuftig. om man velger å gjøre det er en annen grunn. DET MÅ kalibreres skikkelig, så det glir fint ilag med HT, og gjerne være en god subwoofer i tillegg. Men hvis man mener at alle lyder under hva Klipsch klarer å reprodusere er urealistisk, da mister man hvertfall mye lyd i både musikk og film.

Her er jeg VELDIG enig i kommentaren din, men jeg spiller likevel sjeldent med subwooferne på musikk, pga behov - spørs selvsagt på hva jeg hører på..

Det er MYE materiale i verden som spiller lavere enn hva RF83 klarer, pluss mot helt nedi dypet må forsterker stresses mer, og høytalere sliter gjerne mer her, som igjen påvirker lydbildet. En dedikert subwoofer hjelper til, den skal ikke ødelegge!
    Mine RF7 skiller jeg på 40Hz da jeg Aldri drar høyttalerene ned til det di "skal" klare det er jo da på grensen til der di spiller urent/forvrenger.
    Kalibrering er et must og jeg bruker faktisk en hel dag på å få alt optimalt og alt under det er urealistisk hvis man ikke bruker auto systemer

Piano går til 27Hz det klarer ikke RF7 så hvorfor ikke få frem pianoet riktig hmm sub må inn for å få med alle oktavene riktig her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligste og værste feilen med subber er at phasen ikke er 100% riktig og da ødelegger subben alt uansett om det er mye bass eller ikke......

Level kan egentlig ikke ødelegge så mye i musikk bilde den bare gjør bassen overdreven og det er jo smaks preferanser og der er vi vel alle enige om at vi Aldri blir enige he he

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine RF7 skiller jeg på 40Hz da jeg Aldri drar høyttalerene ned til det di "skal" klare det er jo da på grensen til der di spiller urent/forvrenger.
    Kalibrering er et must og jeg bruker faktisk en hel dag på å få alt optimalt og alt under det er urealistisk hvis man ikke bruker auto systemer

Piano går til 27Hz det klarer ikke RF7 så hvorfor ikke få frem pianoet riktig hmm sub må inn for å få med alle oktavene riktig her

veldig enig.

Selv har jeg brukt 6 forskjellige plasseringer på subbene, hvorav jeg på alle plassene har målt og testet med forskjellige delefrekvenser, laget kurver og sammenligned hvor de blender seg best inn i lydebildet, for så å kalibrere enda bedre her, jeg har brukt trolig langt over 1 dag på dette, sammenlagt tid regner jeg med har vært effekting 1 kveld pr plassering, samt 2 dager når jeg fant hvor de skulle plasseres. Jobbet da lenge for å inteegrere de sømløst, nettopp fordi jeg ikke ønsker å høre om subbene er av eller på. Lydbildet skal bare strekke seg lenger ned i frekvens hvis det er nødvendig, men det skal høres ut som det er høytalerne selv som gjør jobben!

resultatet av dette er at INGEN som har vært innom her klarer å høre om subbene er av eller på, før man merker at "her var det lyd såpass lavt at dette kan da ikke være høytalerne som spiller..."
    Først da er jeg fornøyd med integreringen av subwoofer/subwoofere.

Selv føler jeg ikke at Auto oppsett i f.eks receivere er gode nok til å integrere subwooferne mine sømløst. Jeg testet selvsagt dette med alle receivere jeg har i hus først, men har pr i dag ikke funnet en receiver som er god nok på dette området.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligste og værste feilen med subber er at phasen ikke er 100% riktig og da ødelegger subben alt uansett om det er mye bass eller ikke......

Level kan egentlig ikke ødelegge så mye i musikk bilde den bare gjør bassen overdreven og det er jo smaks preferanser og der er vi vel alle enige om at vi Aldri blir enige he he
    sant så sant...

Men at fase er riktig i 60,80hz etc, betyr ikke at den er tiktig i f.eks 30 og 40hz, som igjen kan påvirke lydbildet. Her kommer plassering i bildet, for å finne hvor den passer optimalt!

Level/gain er og blir en smakssak helt klart, men når slike "demo" innstillinger er morsomt, så er det ikke noe som passer i det daglige mener jeg. Jeg liker at lyden er lik over hele fjøla til musikk, dvs at bassen i 20hz er like tydelig som den er på 100hz for å si det slik, har ikke hørt noen klipsch som klarer å reprodusere bass i området 25-29hz like forvregningsfritt som en sub, samt at når man stresser høytaleren ned dit, mister man kvaliteter oppover også. For ikke å snakke om ekstra arbeid for forsterkeren...

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig her..
    Om folk liker å bruke sub til musikk så kjør på!Er jo mange som "prioriterer" bassen og trykket en sub gir til musikk..Kalibrert eller ikke.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Det tror jeg nok skal være greit å få til, men en god sub er ikke gratis og den MÅ integreres til ht optimalt! Jeg fikk det aldri til med Rt-12d da merket man tydeli forskjell, morro Sub, men vanskelig å få blendet godt nok inn i lydbildet!

Behov for sub til musikk her i hus er ikke tilstede etter rør kom i hus, men til film fremdeles et must!
    At man ikke fikk til Klipsch RT-12D til musikk har jeg også hørt tidligere hos en forhandler. Kan det tenkes at jeg heller burde satse på RT-10D til mine Klipsch RF-63 hvis jeg finner noen på bruktbørsen. Tenker da på musikk, men jeg vil samtidig ha med meg skikkelig sub til film. Er det slik at jeg egentlig burde/"må" ha 2 stk Klipsch RT-10D, eller "holder" det med 1 stk RT-10D tror dere?

I dag har jeg denne:Fence Audio FS-15mk2 AKTIV - Subwoofer | Høyttaler | Fnky
    Synes den gjør en god jobb til film, og holder også følge med musikken mener nå jeg.

Tror dere Klipsch RT-10D hadde gjort en bedre jobb enn den subben jeg har i dag til musikk og film?

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    en heresy kunne vel gjort jobben som center og muligens bakkanal også
    Hehe,dette var noe å tenke på....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt med denne var at 1 stk ikke klarte å følge rf83. Pluss at den rett og slett ikke lot seg integrere i anlegget godt nok. Den stakk seg ut for mye rett og slett. Fikk for mye output enkelte plasser, og pga slavene ble den vanskelig å plassere- for nært vegg = romlete og rar bass, for langt unna ble det dårlig trykk. Positivt var det at den spilte faktisk tilnærmet like dypt som pc 13 ultra.. Men denne subben bidro mest der rf83 har sine store styrker og ikke trenger sub - i midbass, mens den var mindre vellyket under 30hz! (den spilte godt ned til 16-18hz, men ved å stresse den lagde kassen lyder som jeg synes var litt forstyrrende. Personlig hadde jeg sett i andre retninger en Klipsch subber til Klipsch høytalere da det finnes subwoofere som utfyller de bedre. Hos meg var rett og slett ultra overlegen på musikk, men rt'en var kjempe morro til film! Skikkelig magabass for å si det slik!

Mine erfaringer er at det er lite som skiller rt10 og rt12, bortsett fra et par db og et par hz.

Sitat Opprinnelig postet av websen
    At man ikke fikk til Klipsch RT-12D til musikk har jeg også hørt tidligere hos en forhandler. Kan det tenkes at jeg heller burde satse på RT-10D til mine Klipsch RF-63 hvis jeg finner noen på bruktbørsen. Tenker da på musikk, men jeg vil samtidig ha med meg skikkelig sub til film. Er det slik at jeg egentlig burde/"må" ha 2 stk Klipsch RT-10D, eller "holder" det med 1 stk RT-10D tror dere?

Synes den gjør en god jobb til film, og holder også følge med musikken mener nå jeg.

Tror dere Klipsch RT-10D hadde gjort en bedre jobb enn den subben jeg har i dag til musikk og film?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen

Har to rt10d selv.. Til spørsmmålet ditt, til musikk ja helt klart. til film er det nok mindre forskjeller..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

de aller fleste her inne er vel enig med deg, er vel mer å stikke hodet frem her og si at man faktisk ikke bruker sub
    poenget mitt med cwlll og sub er at de få hz under hva de klarer å levere (allså godt under 30 ) blir såpass kostbare uten noe som helst garanti for bedring , at jeg ikke stresser med det, subben din er vel en av alternativene jeg kunne tenkt å teste. men jeg føler det er mer å hente ved å investere de kronene i andre deler i anlegget, så får man heller se den dagen man har dedikert rom

Side 608 av 1033 FørsteFørste ... 108 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 604 605 606 607 608 609 610 611 612 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 738 748 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •