Klipsch klubben - Side 607

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 607 av 1034 FørsteFørste ... 107 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 603 604 605 606 607 608 609 610 611 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 ... SisteSiste
Viser resultater 12,121 til 12,140 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sitter nyter musikk på mine rf83...må av og til sjekke om svs'n virkelig er avskrudd...trykker rett så godt...

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    sitter nyter musikk på mine rf83...må av og til sjekke om svs'n virkelig er avskrudd...trykker rett så godt...
    Med 2 stk Emotiva XPA-1 er det vel neppe behov for sub.
    Du kan vel fint kjøre "pure audio" eller hva det heter på din forsterker med skikkelig trykk uten sub, dvs kun 2.0 lyd?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruker du sub på RF83 når du spiller musikk?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

for å svare på dette:

før brukte jeg alltid SUB på musikk, med RF83, Emotiva XPA-5 og 2 SVS pc13ultra, har hatt RT-12d også en periode, både alene og med 1 stk PCultra

Da merket jeg godt forskjell med sub selv om det trøkket veldig bra.

Når jeg fikk rør/klasse a i hus, er det igjen blitt en ny verden - nå spiller jeg så og si aldri med sub til musikk, pga bass og trøkk rett og slett er en helt annen verden! for ikke å snakke om mellomtone og diskant..

Men sannheten er at (så lenge sub er kalibrert 100%) så skal man ikke merke at subben er av eller på, eneste man merker er at bassen strekker seg lenger ned i frekvens (på de sanger det er bass lavere enn hva høytaleren klarer selvsagt..) merker man at man spiller med sub er det ikke godt nok kalibrert, og det er distraherende på musikk mener jeg.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Men sannheten er at (så lenge sub er kalibrert 100%) så skal man ikke merke at subben er av eller på, eneste man merker er at bassen strekker seg lenger ned i frekvens (på de sanger det er bass lavere enn hva høytaleren klarer selvsagt..) merker man at man spiller med sub er det ikke godt nok kalibrert, og det er distraherende på musikk mener jeg.
    Helt enig. Hvorfor ta til takke med respons til 30Hz, når man med ett enkelt trykk på fjernkontrollen kan ha respons til 10? Men ja, en dårlig kalibrert SUB, det ødlegger hele musikk opplevelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spiller ikke med sub, gjør aldri dette da jeg syns musikken er finest uten.
    rf83 gir mer en nok trøkk alene...har hatt besøk av flere som leter etter en sub...men finner aldri noen hehe

men film blir jo noe helt annet...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spiller ikke med sub, gjør aldri dette da jeg syns musikken er finest uten.
    rf83 gir mer en nok trøkk alene...har hatt besøk av flere som leter etter en sub...men finner aldri noen hehe

men film blir jo noe helt annet...
    +1 har selv hørt sub 100" kalibrert til klipsch og det låter bedre uten.Et unntak er mine la scala som slukner på 55 hz og da er det greit med en sub men da bruker jeg en diy sub som henger med la scala som få andre klarer.
    På min RF63 så vil det være 100% bortkastet med sub,skulle jeg savne det så får jeg kjøpe med cervin wega

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 har selv hørt sub 100" kalibrert til klipsch og det låter bedre uten.Et unntak er mine la scala som slukner på 55 hz og da er det greit med en sub men da bruker jeg en diy sub som henger med la scala som få andre klarer.
    På min RF63 så vil det være 100% bortkastet med sub,skulle jeg savne det så får jeg kjøpe med cervin wega
    Merkelig, hos meg er det fysisk umulig og høre om subbene er av eller på! Kun lavere respons.. Går ikke ann å høre forskjell på lydbildet til musikk om de er på ! Til film derimot... Skal også sies at jeg som nevnt sjeldent bruker sub etter at rør kom i hus!

Bortkastet spørs til hvilken type musikk, men nødvendig er det ikke! Man basert på dette betviler jeg noe hvor bra kalibrert sub du faktisk har hørt til RF Klipsch...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, hos meg er det fysisk umulig og høre om subbene er av eller på! Kun lavere respons.. Går ikke ann å høre forskjell på lydbildet til musikk om de er på ! Til film derimot... Skal også sies at jeg som nevnt sjeldent bruker sub etter at rør kom i hus!

Bortkastet spørs til hvilken type musikk, men nødvendig er det ikke! Man basert på dette betviler jeg noe hvor bra kalibrert sub du faktisk har hørt til RF Klipsch...
    Hørt det beste av det beste og min egen sub er jo laget for de gamle klipsch men som sagt så synes jeg det er totalt unødvendig med sub på RF serien hvis du da ikke kun spiller syre musikk og da er det vel bedre og spare pengene å gå for cervin wega

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg solgte subben etter rør kom i hus jeg tom til film har jeg intet savn etter det, og jeg tror jeg skal lete en stund for å finne noe som følger cwlll sømløst

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt det beste av det beste og min egen sub er jo laget for de gamle klipsch men som sagt så synes jeg det er totalt unødvendig med sub på RF serien hvis du da ikke kun spiller syre musikk og da er det vel bedre og spare pengene å gå for cervin wega
    Dette må være den dummeste kommentaren noen gang!! Folk må vel få høre på hva de vil, på de høytalerne de selv ønsker!! Tyder på noen med innsnervet synsfelt.. Det er faktisk opp til flere låter på pop, r&b, hip hop, rap, syre, rock etc jeg her hjemme har respons med sub som jeg mister uten! Du er hjertelig velkommen hit å sjekk om DU hører forskjell her, når ingen andre har klart det hittil!

Og igjen, det er ytterst sjelden jeg bruker sub til musikk!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg solgte subben etter rør kom i hus jeg tom til film har jeg intet savn etter det, og jeg tror jeg skal lete en stund for å finne noe som følger cwlll sømløst
    Tja.. Det tror jeg nok skal være greit å få til, men en god sub er ikke gratis og den MÅ integreres til ht optimalt! Jeg fikk det aldri til med Rt-12d da merket man tydeli forskjell, morro Sub, men vanskelig å få blendet godt nok inn i lydbildet!

Behov for sub til musikk her i hus er ikke tilstede etter rør kom i hus, men til film fremdeles et must!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Det tror jeg nok skal være greit å få til, men en god sub er ikke gratis og den MÅ integreres til ht optimalt! Jeg fikk det aldri til med Rt-12d da merket man tydeli forskjell, morro Sub, men vanskelig å få blendet godt nok inn i lydbildet!

Behov for sub til musikk her i hus er ikke tilstede etter rør kom i hus, men til film fremdeles et must!

har godt med respons fra cwlll til ett stykke under 30hz, klarer meg med det, ser andre steder jeg kan tenke å bruke de pengene i oppsettet som en god sub koster, f.eks en skivespiller

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hverken sub eller skikkelig forsterker jeg...men har Guinness så jeg klarer meg læll.

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har godt med respons fra cwlll til ett stykke under 30hz, klarer meg med det, ser andre steder jeg kan tenke å bruke de pengene i oppsettet som en god sub koster, f.eks en skivespiller
    Så enig,disse flotte smykkene spiller utrolig godt uten noe sub, til både film og musikk.

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cornwall III i 5.0 oppsett

Hadde vært moro med ett 5.0 oppsett med cornwall. Det som er det store problemmet er senter. RC64 er ikke noe tess spør du meg,men derimot gamle gode RC7. Men sikkert ikke lett å få tak idag.

Bakhøytalere må da enten være en liten RF serie av MKII versjonen.

Matcha de med Anthem MRX-700. Noe av det beste innen romkorreksjon og nok strøm til å drive settet.

Hadde vært moro å prøvd....

En sub er jo nesten ett must i film,men ikke en nødvendighet. Kan jo selvfølgelig klaske på en sub....men ikke før 5.0 er prøvd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KlipschJan
    Så enig,disse flotte smykkene spiller utrolig godt uten noe sub, til både film og musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KlipschJan
    Hadde vært moro med ett 5.0 oppsett med cornwall. Det som er det store problemmet er senter. RC64 er ikke noe tess spør du meg,men derimot gamle gode RC7. Men sikkert ikke lett å få tak idag.

Bakhøytalere må da enten være en liten RF serie av MKII versjonen.

Matcha de med Anthem MRX-700. Noe av det beste innen romkorreksjon og nok strøm til å drive settet.

Hadde vært moro å prøvd....

En sub er jo nesten ett must i film,men ikke en nødvendighet. Kan jo selvfølgelig klaske på en sub....men ikke før 5.0 er prøvd.

en heresy kunne vel gjort jobben som center og muligens bakkanal også

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må være den dummeste kommentaren noen gang!! Folk må vel få høre på hva de vil, på de høytalerne de selv ønsker!! Tyder på noen med innsnervet synsfelt.. Det er faktisk opp til flere låter på pop, r&b, hip hop, rap, syre, rock etc jeg her hjemme har respons med sub som jeg mister uten! Du er hjertelig velkommen hit å sjekk om DU hører forskjell her, når ingen andre har klart det hittil!

Og igjen, det er ytterst sjelden jeg bruker sub til musikk!
    Ja vi er totalt uenige men vil ikke kalle deg dum allikevel,muligens så begynner jeg og bli gammel men med slike flotte høytalere så synes jeg det rett og slett er tullball med sub meg om det.Til den musikken du nevner så kan jeg ikke forstå hva Klipsch uten sub kan miste,litt rart at det ikke er mere bass i klipsch fra fabrikk hvis det er det produsenten mente...
    nå har jo jeg samme oppfatning av sub til filmbruk.har tjeneste gjort 4 perioder i libanon i mine yngre dager og både sett og hørt litt å det rare er at enkelte kino oppsett har mer trykk og "bråk" enn i en virkelig kamp situasjon og da synes jeg det blir for dumt.Men forstår at noen vil ha mer bass enn det det faktisk er på en cd eller film,er vel derfor bl annet cw er populært hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en heresy kunne vel gjort jobben som center og muligens bakkanal også
    +1

Side 607 av 1034 FørsteFørste ... 107 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 603 604 605 606 607 608 609 610 611 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 747 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •