Klipsch klubben - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 60 av 1034 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 560 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Med ekte trefiner synes jeg at svart ser best ut, noen tror kanskje at med svart så ser man ikke trestrukturen, men det er feil! Synes den blir mer 3D aktig i svart IMO 8)

Enig. P.g.a ekte trefiner ser en trestrukturen veldig godt:-D Det er glatt og fin lakk, men en både ser og kjenner år-ringene på ekte trefiner kabinettet. Blir litt mer 3D kansje slik som du beskriver. På RF82 syns eg også cherry var penest, men ikke på RF63:-D

Edit: Att RF63 ser bedre ut og har stivere kabinett p.g.a ekte trefiner og att den har bedre elementer, delefilter og diskant skulle jo bare mangle med tanke på prisforskjellen.

Lyden er SELVFØLGELIG viktigst og farven handler om smak og behag, men når eg fekk velge farve på RF63 er min smak att svart var det fineste og tøffeste utseendet:-)

Men folkens alle er vel enig i att LYDEN er det som teller MEST:-) Men selvfølgelig når en får velge velger en jo det som en liker best:-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Stemmer. RF82 og nedover har ikke ekte trefiner etter det eg har fått med meg iallefall.

Hadde RF82 før i cherry og tror det er noe laminatgreier limt utpå, men er ikke helt sikker. På RF 82 og nedover er det helt glatt flate. På RF 63/83 er det ekte trefiner. Der både ser du og kjenner strukturen i treverket noe som bare er mye penere og en får en helt annen kvalitetsfølelse. Men dette tenker en ikke på før en har fått pakket de opp og ser det med en gang.

Stivere og bedre kabinett i ekte trefiner er selvfølgelig en kvalitetsforsforskjell som bare skulle mangle med tanke på prisforskjellen.

Tyngre og bedre high output elementer, bedre delefilter og større (1,25") og bedre horndiskant også og det høres selvfølgelig:-D

Har RF63 nå og hører mye mer detaljer og skiller instrumenter bedre fra hverandre, mer presis bass med skikkelig punch, går dypt og bedre sammenheng i lydbildet enn med RF82 i mitt rom iallefall.

RF82 er veldig bra til prisen, men RF63 er etter min mening og smak verd hver krone den også:-D

Eg hører mest på musikk og derfor syns eg RF63 passer meg best:-D Det er jo LYDEN som teller, men når eg fikk velge mellom svart og cherry så synest eg svart var penest

Edit: Har lagt inn litt linjeavstand for att det skulle bli lettere å lese innlegget:-)

Edit 2: Har lagt inn att diskanten er 1,25" i steden for å bare skrive att den er større. I RF82 er den 1". Har skrevet litt om forskjellene p.g.a att det kansje ikke er alle som er klar over att det faktisk er større forskjeller enn "bare" ett bass/mellomtone element mer i RF63/83 i forhold til RF62/82. Hugser eg var veldig usikker på dette selv når eg først tenkte på å gå fra RF82 til RF63 og håper kansje noen forstår bedre forskjellene nå:-)

Dere får heller rette på meg om eg skulle ta feil med tanke på forskjellene på elementer, delefilter og horndiskanten mellom RF62/82 og RF63/83, men i følge det eg har lest her i denne tråden tidligere så stemmer det eg har prøvd å forklart.

jeg tenker ha anlegget mitt til hjemmekinobruk, tanken er bruke rf-82, rs-52, rc-62 og rw-12d.

hva tror dere om det oppsettet? ville rf-63 vært ett bedre valg? låter rf-63 bedre enn rf-82?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    jeg tenker ha anlegget mitt til hjemmekinobruk, tanken er bruke rf-82, rs-52, rc-62 og rw-12d.

hva tror dere om det oppsettet? ville rf-63 vært ett bedre valg? låter rf-63 bedre enn rf-82?

du vil få ett veldig godt matchet oppsett med det der, hvis du skal bytte ut rf82 med rf63 stiller det litt større krav til elektronikk og ikke minst bør du da også gå for rc64 istedenfor rc62 også. har du kroner til overs vil rf63 og rc64 løsningen være bedre men ditt opprinnelige oppsett vil være veldig bra

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Vil bare fortelle at et par Klipsch La Scala står til salgs på hifisentralen til 8 lapper!!! kanskje den beste høytaleren klipsch noensinne har laget

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    du vil få ett veldig godt matchet oppsett med det der, hvis du skal bytte ut rf82 med rf63 stiller det litt større krav til elektronikk og ikke minst bør du da også gå for rc64 istedenfor rc62 også. har du kroner til overs vil rf63 og rc64 løsningen være bedre men ditt opprinnelige oppsett vil være veldig bra

du mener rc-62 vil bli for spett hvis jeg kjører rf-63?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rc 64 har samme diskanthorn som 63 og 83. Regner med at det blir oppgradering fra 82 til 63 eller 83 på meg til høsten, skal da prøve hvordan det blir med rc 62 først men regner vel med å ryke på en rc 64

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    skal da prøve hvordan det blir med rc 62 først men regner vel med å ryke på en rc 64
    Er absolutt ikke noe bomkjøp den sentern! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Rc 64 har samme diskanthorn som 63 og 83. Regner med at det blir oppgradering fra 82 til 63 eller 83 på meg til høsten, skal da prøve hvordan det blir med rc 62 først men regner vel med å ryke på en rc 64

Stemmer, men tror også det er samme bass/mellomtone element i RC64 som i RF63 og att kabinettet til RC64 er i ekte trefiner. Dette er bare å sjekke under teknisk informasjon på nettet eller finne ut i Klipsch sine brosjyrer. Brosjyrene fra Klipsch bør være sikrest eller de som selger Klipsch BØR iallefall vite det:-D

Eg har en litt gammel Klipsch REFERENCE IV brosjyre fra 2006 og der står det iallefall att spesifikasjoner på RC64 har lukket kasse i ekte trefiner, samme 6,5" bass/mellomtone elementer og samme diskant som i RF63. Men dette er en brosjyre fra 2006 så dere får heller rette på meg om det er gjort endringer i spesifikasjoner siden da

pioneer80: Det jokris skriver er helt riktig, men det er også som han sier att du vil få ett kjempebra hjemmekino oppsett med det du lister opp der.

Du skall ha ett anlegg til hjemmekinobruk sier du. Klipsch er jo KONGE på film etter min mening Men du må teste de selv for å finne ut om Klipsch er etter din smak. Noen elsker Klipsch og andre hater de. Men du må jo ha elektronikk som matcher høgtalerne selvfølgelig.

Har du en receiver allerede bør du prøve den på Klipsch høgtalerne du skall ha og høre selv om et er en god match.

Altså: En receiver, effektforsterker(e) og lydkilde må være en god match som på alle andre høgtalere.

Hva som er god match til klipsch er en smaksak og du finner mange gode forslag viss du søker litt i denne tråden:-D Eg personlig anbefaler en litt varm lydsignatur til Klipsch og tror det er mange som støtter det. Dette er mye p.g.a att horndiskanten kann bli anstrengende å høre på med "feil" komponenter.

RF82 sier heller ikke nei takk til en strømsterk effektforsterker i tillegg En multikanals effektforsterker er jo heller ikke dumt selvfølgelig, men det spørs hvordan du prioriterer og hvor mye du vil legge i det.

Selv har eg bare effekt på fronthøgtalerne siden eg bruker anlegget mest til musikk og syns eg klarer meg fint med Yamaha 1900 til resten av kanalene når eg ser film:-D

Hvilken receiver har du tenkt på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du mener rc-62 vil bli for spett hvis jeg kjører rf-63?
    jeg mener at hvis du kjøper deg rf63 så vil de være såpass mye bedre enn rc62 centeren , uten å si at den er dårlig, jeg har jo selv rc64 sammen med rf82 men håper på sikt å oppgradere de til rf63/83

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, men tror også det er samme bass/mellomtone element i RC64 som i RF63 og att kabinettet til RC64 er i ekte trefiner. Dette er bare å sjekke under teknisk informasjon på nettet eller finne ut i Klipsch sine brosjyrer. Brosjyrene fra Klipsch bør være sikrest eller de som selger Klipsch BØR iallefall vite det:-D

Eg har en litt gammel Klipsch REFERENCE IV brosjyre fra 2006 og der står det iallefall att spesifikasjoner på RC64 har lukket kasse i ekte trefiner, samme 6,5" bass/mellomtone elementer og samme diskant som i RF63. Men dette er en brosjyre fra 2006 så dere får heller rette på meg om det er gjort endringer i spesifikasjoner siden da

pioneer80: Det jokris skriver er helt riktig, men det er også som han sier att du vil få ett kjempebra hjemmekino oppsett med det du lister opp der.

Du skall ha ett anlegg til hjemmekinobruk sier du. Klipsch er jo KONGE på film etter min mening Men du må teste de selv for å finne ut om Klipsch er etter din smak. Noen elsker Klipsch og andre hater de. Men du må jo ha elektronikk som matcher høgtalerne selvfølgelig.

Har du en receiver allerede bør du prøve den på Klipsch høgtalerne du skall ha og høre selv om et er en god match.

Altså: En receiver, effektforsterker(e) og lydkilde må være en god match som på alle andre høgtalere.

Hva som er god match til klipsch er en smaksak og du finner mange gode forslag viss du søker litt i denne tråden:-D Eg personlig anbefaler en litt varm lydsignatur til Klipsch og tror det er mange som støtter det. Dette er mye p.g.a att horndiskanten kann bli anstrengende å høre på med "feil" komponenter.

RF82 sier heller ikke nei takk til en strømsterk effektforsterker i tillegg En multikanals effektforsterker er jo heller ikke dumt selvfølgelig, men det spørs hvordan du prioriterer og hvor mye du vil legge i det.

Selv har eg bare effekt på fronthøgtalerne siden eg bruker anlegget mest til musikk og syns eg klarer meg fint med Yamaha 1900 til resten av kanalene når eg ser film:-D

Hvilken receiver har du tenkt på?

tenker først og fremst å bruke dagens forsterker som er en pioneer vsx-1015, men går for å fornye den neste år... lyst holde meg til pioneer i og med at alle andre komponenter er pioneer. noen erfaring med om det funker bra overens med det merket?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF63 som sagt, men føler eg ser for lite film til å forsvare kjøp av RC64 Har jo vurdert den før, men har lagt det litt på is p.g.a andre prioriteringer.

Men det er klart att de som ser mye film bør vel vurdere RC64 siden senteren står for det meste av lyden og ikke minst dialogen i film.

Har ikke hørt RC64 selv, men det er sikkert en like stor oppgradering som fra RF82 til RF63? Eller blir det litt feil å sammenligne slik? Spørr bare fordi eg ikke vet:-D

Edit: Skriveleif:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker først og fremst å bruke dagens forsterker som er en pioneer vsx-1015, men går for å fornye den neste år... lyst holde meg til pioneer i og med at alle andre komponenter er pioneer. noen erfaring med om det funker bra overens med det merket?

Har desverre ikke hørt Pioneer på Klipsch. Har heller ikke hørt om denne modellen.

Det beste er viss du får prøve receiveren sammen med Klipsch selv for å finne ut om du liker den receiveren på Klipsch eller ikke før du går til innkjøp av nye høgtalere.

Du kann jo søke litt i denne tråden selvfølgelig for å se om du finner ut noe.

Det beste er uansett å prøve før du kjøper i tilfelle det viser seg att det er en forferdelig match eller att receiveren ikke klarer å levere nokk strøm til den modellen du har sett deg ut. Mulig andre her inne kann hjelpe deg

Beklager att dette ikke var noe til hjelp, men det blir veldig feil av meg å synse eller uttale meg om noe eg ikke har peiling på selvfølgelig

Håper andre kann gi deg litt bedre hjelp:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RF63 som sagt, men føler eg ser for lite film til å forsvare kjøp av RC64 Har jo vurdert den før, men har lagt det litt på is p.g.a andre prioriteringer.

Men det er klart att de som ser mye film bør vel vurdere RC64 siden senteren står for det meste av lyden og ikke minst dialogen i film.

Har ikke hørt RC64 selv, men det er sikkert en like stor oppgradering som fra RF82 til RF63? Eller blir det litt feil å sammenligne slik? Spørr bare fordi eg ikke vet:-D

Edit: Skriveleif:-)
    det er en meget markert forskjell på rc62 og rc64, rc62 er god den på samme måte som jeg synes rf62 og 82 er gode, men rc 64 har rett og slett mer av alt og ikke minst hornet er langt mer oppløst, det høres også ut som om den er en etasje dypere også, men er musikk hovedprioritet så ville nok jeg og gått for dyrere fronthøytalere og en god center som f.eks rc62 som du har, rf63 er jo en drøm for meg selv om jeg vet at det er en langt mer krevende høytaler enn rf82, den er vel også mer krevende i visse områder enn rf83 pga dipp i impetansen, mener jeg så noen målinger på det i ett engelsk eller tysk magasin

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en meget markert forskjell på rc62 og rc64, rc62 er god den på samme måte som jeg synes rf62 og 82 er gode, men rc 64 har rett og slett mer av alt og ikke minst hornet er langt mer oppløst, det høres også ut som om den er en etasje dypere også, men er musikk hovedprioritet så ville nok jeg og gått for dyrere fronthøytalere og en god center som f.eks rc62 som du har, rf63 er jo en drøm for meg selv om jeg vet at det er en langt mer krevende høytaler enn rf82, den er vel også mer krevende i visse områder enn rf83 pga dipp i impetansen, mener jeg så noen målinger på det i ett engelsk eller tysk magasin

men konklusjonen for meg som beveger meg mot klipsch, må være at rf-82, rs-52, rc-62 og rw-12d vil være et bra oppsett for hjemmekino...? og musikk for den saks skyld... blir ikke for mye med en 12" sub? er subben til klipsch bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men konklusjonen for meg som beveger meg mot klipsch, må være at rf-82, rs-52, rc-62 og rw-12d vil være et bra oppsett for hjemmekino...? og musikk for den saks skyld... blir ikke for mye med en 12" sub? er subben til klipsch bra?

kan ikke skjønne noe annet enn at det spiller veldig bra det oppsettet, det vil nok ikke bli for mye med en 12 tommer, det er bedre å ha litt for mye tigjengelig enn i motsatt fall ha for lite.
    jeg ville ikke hatt noen som helst problemer med å levd med det oppsettet der , men vil ta med at du kanskje skal vurdere en svs sub , de billigste ligger jo under nypris på rw-12d,har ikke testet dette selv,men det er mange godord om kombinasjonen klipsch + svs her inne på forumet.
    Klipsch høytalerne trenger mange timer innspilling slik at du er klar over det, det er en grei prosess hvor lyden blir bedre og bedre.

Håper jakten er over da og at du kommer i mål:-D

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte selv å bruke RF 82 sammen med RW12. Etter litt lytting, og tenking falt valget mitt på RB81 og RSW10D.

RB81 og RF 82 er jo veldig like, bortsett fra det ekstra elementet i RF 82.
    82 gir mer trøkk nedover i frekvens, men da jeg deler alt ved 80hz, ble det ikke den store forskjellen.
    Samtidig er 81 en mye enklere last for forsterkeren, den har en lettere impedanskurve, og enklere fasevinkler. Den er også mer plasseringsvennlig enn storebroren.

RSW10D spiller både dypere og med mer trøkk enn RW12. Sammen med RB81, spiller dette utrolig bra, samtidig som det ikke er veldig "stort"

Prisen for RF82 + RW12 er den samme som RB81 + RSW10D.

For meg ble valget enkelt etter lytterunden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke skjønne noe annet enn at det spiller veldig bra det oppsettet, det vil nok ikke bli for mye med en 12 tommer, det er bedre å ha litt for mye tigjengelig enn i motsatt fall ha for lite.
    jeg ville ikke hatt noen som helst problemer med å levd med det oppsettet der , men vil ta med at du kanskje skal vurdere en svs sub , de billigste ligger jo under nypris på rw-12d,har ikke testet dette selv,men det er mange godord om kombinasjonen klipsch + svs her inne på forumet.
    Klipsch høytalerne trenger mange timer innspilling slik at du er klar over det, det er en grei prosess hvor lyden blir bedre og bedre.

Håper jakten er over da og at du kommer i mål:-D

nå får jeg hele dette oppsettet for knappe 15000 så tror ikke svs vil bli rimeligere for meg da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg vurderte selv å bruke RF 82 sammen med RW12. Etter litt lytting, og tenking falt valget mitt på RB81 og RSW10D.

82 gir mer trøkk nedover i frekvens, men da jeg deler alt ved 80hz, ble det ikke den store forskjellen.
    Samtidig er 81 en mye enklere last for forsterkeren, den har en lettere impedanskurve, og enklere fasevinkler. Den er også mer plasseringsvennlig enn storebroren.

RSW10D spiller både dypere og med mer trøkk enn RW12. Sammen med RB81, spiller dette utrolig bra, samtidig som det ikke er veldig "stort"

vil en 10" gi mer dybde og trykk enn en 12" da??

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RSW10D har en aktiv og en passiv 10", sammen med en 500w forsterker.
    De har omtrent samme prestanda på spesifikasjoner, men den RSW subben må bare høres. Utrolig at en så liten sub kan lage så mye lyd.

I mitt rom ruller det hele av ved 22hz, det funker for meg.

BTW: Har oppgradert til 2x RSW10D, sammen med RB81

Da har jeg en enkel last for reciveren, det tunge arbeidet tar subbene seg av.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster

veldig godt alternativ det også8)
    :-D jeg har hatt gleden av å spille inn ett par slik rb81 når jeg jobbet i en hifi butikk for ett par år siden , min erfaring var at den var ikke like lett å matche som storebroren, jeg klarte ikke å få godfølelsen med rb81,den ble for lett for meg. jeg har ikke sammenlignet rf82 med rb81+ sub

en stor forskjell mellom rb81 og rf82 er vel volumet på kassen,
    rf82er langt mer fysisk enn rb81 og spiller mye større og med mer trøkk og dynamikk synes jeg . rf82 er ett beist i forhold når det gjelder de kriteriene

jeg har som sagt ikke rb81 + rsw 10 d som tydeligvis da er en god match

alle høytalere skal jo plasseres på ett vis og jeg har ikke oppfattet rf82 som vanskelig plasseringsmessig.
    har heller ikke vært borte i receiver som ikke har klart å dra rf82 greit, rb81 krever også sitt for å spille godt

Side 60 av 1034 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 560 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •