Klipsch klubben - Side 599

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 599 av 1034 FørsteFørste ... 99 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 595 596 597 598 599 600 601 602 603 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste
Viser resultater 11,961 til 11,980 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Kunne du tenkt deg å teste dette monsteret når den kommer? (muligens til sommeren) Emotiva PMA-7350 7-Channel Amplifier First Look — Reviews and News from Audioholics
    Ser di fortsetter å utelate sine egenskaper ned til 2 Ohm noe som er veldig synd. For vi trenger ren lyd lenger ned enn 4 Ohm til klipsch selv rf 63 dipper til 2.8 Ohm. Vet mange ble sure sist jeg nevte dette, men stikker vel hodet frem for hugg engang til da produsenten er altfor tilbakeholdne om dette he he

Skulle gjerne testet denne også har tidligere testet endel emotiva men skle ut når impedansen ble lav...raske dipper på kappa 9,2 i men skal sies at ikke mange klarer dette

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Lurer selv på å gå over til 3067/5008/3008 så setter pris på å høre hva du har å si om dem …
    Alle disse er gode alternativer

Her kommer nok mye smaks preferanser inn og det blir noen meget intense lytte kvelder. Hadde håpet å fått testet anthem 700 samtidig, men får se hva jeg får til

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer selv på å gå over til 3067/5008/3008 så setter pris på å høre hva du har å si om dem …
    Ser du kjører rx-3900 idag er det 3d eller romkorreksjonen som får deg til å ville bytte ut denne?

Lydmessig er det ikke noe galt med den du har og ikke krefter heller

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjon. Ønsker å få meg en receiver som kan ta seg av 2 subwoofere (erstatte SVS AS-EQ1 med andre ord, trenger mer plass i racket).

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ser di fortsetter å utelate sine egenskaper ned til 2 Ohm noe som er veldig synd. For vi trenger ren lyd lenger ned enn 4 Ohm til klipsch selv rf 63 dipper til 2.8 Ohm. Vet mange ble sure sist jeg nevte dette, men stikker vel hodet frem for hugg engang til da produsenten er altfor tilbakeholdne om dette he he

Skulle gjerne testet denne også har tidligere testet endel emotiva men skle ut når impedansen ble lav...raske dipper på kappa 9,2 i men skal sies at ikke mange klarer dette
    Leste på Emotiva sine forumer at ihvertfall XPA-1 skal være stabile i 2 ohm, men de kun oppgir de til 4 ohm. Grunnen er hvisnok at de mener folk ofte satser på at forsterkerene er litt sterkere enn oppgitt, og hvis de oppga de som stabile i 2 ohm, ville noen/mange laste de ned under dette også, noe som kunne føre til problemer.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye "bør" man tillate seg å betale for et par RF-63, visstnok 1 år gamle med kvittering og original emballasje?

... er jo markedet som avgjør, men tenker at de gikk jo mye ned i pris på slutten og at det er nye modeller tilgjengelig!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Leste på Emotiva sine forumer at ihvertfall XPA-1 skal være stabile i 2 ohm, men de kun oppgir de til 4 ohm. Grunnen er hvisnok at de mener folk ofte satser på at forsterkerene er litt sterkere enn oppgitt, og hvis de oppga de som stabile i 2 ohm, ville noen/mange laste de ned under dette også, noe som kunne føre til problemer.
    Skulle gjerne sett noen målinger på disse
    Er sikkert mye for pengene her, skulle gjerne sett noen dypt gående tester med litt målinger og sett hva di klarer og ikke.

Har testet di mot vincent 991 på kappa 9.2i og der vant vincent, mens Emotiva blokkene ikke klarte dippene i extended mode.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne sett noen målinger på disse
    Er sikkert mye for pengene her, skulle gjerne sett noen dypt gående tester med litt målinger og sett hva di klarer og ikke.

Har testet di mot vincent 991 på kappa 9.2i og der vant vincent, mens Emotiva blokkene ikke klarte dippene i extended mode.
    Men er ikke dippene på Kappa 9.2i ned under 1 ohm da?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Men er ikke dippene på Kappa 9.2i ned under 1 ohm da?
    he he er nede i 1.2 Ohm i extended mode og rundt 2 tallet uten

Her er jo ikke bare den lave Ohm som er problemet, det ligger like mye i hvor fort di faller

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjon. Ønsker å få meg en receiver som kan ta seg av 2 subwoofere (erstatte SVS AS-EQ1 med andre ord, trenger mer plass i racket).
    Ser helt klart penget her da ja
    Skal gi tilbakemelding så fort jeg har testet di forskjellige litt.
    Har desverre ingen RF-63 å teste di på, men RF-7, RF-7II og RF-82 så burde kunne si litt om hva du kan forvente etterhvert

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle disse er gode alternativer

Her kommer nok mye smaks preferanser inn og det blir noen meget intense lytte kvelder. Hadde håpet å fått testet anthem 700 samtidig, men får se hva jeg får til

Kommer du til å teste Marantz SR7005?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser at Klipsch ofte trenger en del timer innspillingstid.
    Kjøpte meg RF-62 mk2 og RC-62 mk2 i går.
    Hvordan merker dere forandring i lydbildet når de har blitt spilt på noen timer kontra rett ut av esken?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei noen som kan si noe om testen av rf7 II i fidelity nr 50 ???

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt i Lyd og Bilde som kom i dag

RF-62II , best i test

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Leser at Klipsch ofte trenger en del timer innspillingstid.
    Kjøpte meg RF-62 mk2 og RC-62 mk2 i går.
    Hvordan merker dere forandring i lydbildet når de har blitt spilt på noen timer kontra rett ut av esken?
    Tigerberget! Velkommen tilbake.

Det står masse her om hva som skjer med høytt etterhvert, men mine erfaringer er først og fremst at bassen løsner noe veldig.. den blir rett og slett fysisk.. Diskanten vil roe seg endel som igjen gjør, viktigst i mine øyne, at hele høyttaleren vil få en mye bedre sammenheng.

Jeg ville ha satt dem i motfase og spilt høytt i et par dager, etter dett ville jeg " voldtatt" dem med noe bass greier av noe slag

Du skal heller ikke kimse av disse, sammen med med en god sub til et habilt musikkoppsett!!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvor mye "bør" man tillate seg å betale for et par RF-63, visstnok 1 år gamle med kvittering og original emballasje?

... er jo markedet som avgjør, men tenker at de gikk jo mye ned i pris på slutten og at det er nye modeller tilgjengelig!
    Det er ingen nye RF-63 modeller tilgjengelig, så de er nok fortsatt verd like mye som de var uten rabatt. Nå er det noen som mener at det kommer noen RF-63 mk2 modeller senere en gang, men dette vet vi vel kanskje ikke sikkert om det stemmer?

Selv hadde jeg aldri solgt mine nå (mine ble kjøpt sommeren 2010), men at de for tiden er verd 2/3 av fullpris på 18 000 (tror jeg det var) betviler jeg ikke pga populariteten til Klispch.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No høyres det endeleg ut som mine RB-81 byrjar å verta innspelt. Er i alle fall meget nøgd med lyden no. (etter ca. 2 mnd) Diskanten verkar rolegare og bassen litt varmare. Verkar heller ikkje som lyden forandrar seg så mykje når eg skrur opp. Dette kan sjølvsagt berre vera noko eg inbilar meg no når eg er meir vane med dei.

Har kopla til den gamle eltax 10" suben min, som desverre må volumjusterast manuelt. Men den fungerer overraskande bra saman med klipschane når eg testa pink floyd Flac.

Kan spela overraskande høgt utan ulyd. Men vil absolutt ha ny sub og receiver. Er då ein Klipsch sub å foretrekka? Den skal forresten stå famme på venstre side i ei lita stove. Ca. 2.5m frå lytteposisjon.

Har ikkje angra eit sekund på at eg valgte Klipsch!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Det er ingen nye RF-63 modeller tilgjengelig, så de er nok fortsatt verd like mye som de var uten rabatt. Nå er det noen som mener at det kommer noen RF-63 mk2 modeller senere en gang, men dette vet vi vel kanskje ikke sikkert om det stemmer?

Selv hadde jeg aldri solgt mine nå (mine ble kjøpt sommeren 2010), men at de for tiden er verd 2/3 av fullpris på 18 000 (tror jeg det var) betviler jeg ikke pga populariteten til Klispch.
    Jeg vet at det ikke er kommet RF-63 mk II, men det er jo trossalt kommet nye oppgraderte versjoner i Referance-serien.

Så du mener at de er verdt rundt 12k, dette er jo det de ble omsatt for NYE da de gikk ut? ...tror ikke markedet er enig i det hehe...

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det ikke er kommet RF-63 mk II, men det er jo trossalt kommet nye oppgraderte versjoner i Referance-serien.

Så du mener at de er verdt rundt 12k, dette er jo det de ble omsatt for NYE da de gikk ut? ...tror ikke markedet er enig i det hehe...
    Det er ikke viktig om de ble solgt på rabatt på slutten, så lenge det ikke finnes erstatninger til disse. Emotiva sine forsterkere blir feks solgt for ca de samme som de blir kjøpt inn for. Jeg hadde ikke solgt mine for under 12000 i dag, men dette blir uansett hypotetisk, for jeg velger å beholde mine - selv om noen hadde bydd meg kr 18 000,- for dem i dag. Og ja - dette er helt sant.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ca 12.000 kr om de er i 100% høres greit ut.

Side 599 av 1034 FørsteFørste ... 99 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 595 596 597 598 599 600 601 602 603 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 739 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •