Klipsch klubben - Side 597

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 597 av 1033 FørsteFørste ... 97 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 593 594 595 596 597 598 599 600 601 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste
Viser resultater 11,921 til 11,940 av 20659
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rf-82

Woho enda en "noob"... Da har jeg endelig fått tak i ett par Klipsch RF-82 høyttalere etter mange timers sikling inne på forumet her, jeezez de er digge å se på

Har først å fremst tenkt til å bruke de mest til film, men også noe musikk, lurer på om denne er ålreit til Klipsch Yamaha RX-V2067 / eller om jeg skal gå for noe annet? Onkyo TX-NR808B ? Og hvis det er mulig å kjøpe en effektforsterker til de senere, så jeg får enda mere power..

Skrik ut hvis det er helt blåst

Gooner

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gooner86
    Woho enda en "noob"... Da har jeg endelig fått tak i ett par Klipsch RF-82 høyttalere etter mange timers sikling inne på forumet her, jeezez de er digge å se på

Har først å fremst tenkt til å bruke de mest til film, men også noe musikk, lurer på om denne er ålreit til Klipsch Yamaha RX-V2067 / eller om jeg skal gå for noe annet? Onkyo TX-NR808B ? Og hvis det er mulig å kjøpe en effektforsterker til de senere, så jeg får enda mere power..

Skrik ut hvis det er helt blåst

Gooner

Har Onkyo TX-NR 807 på Klipsch RB-81 og det spiller meget bra sammen.
    Tror jeg ville valgt onkyo av de 2 forsterkerne, men har ikke hørt yamaha på Klipsch så det kan jeg ikke si noe om.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Når det gjelder frontene er jo RF7 og RF-7 classic helt identiske i lydbildet mens RF-7II er bedre oppløst og mer sømløs pga flyttet crossover.

Når det kommer til RS-7, RS-62 og RS-62II Blir det igjen litt av det samme jeg opplevde med senteren, men RS-62 og RS-62II gir bedre spredning av lyden og er noe bedre oppløst.

Etter min mening er faktisk di eldste på senter og bak di med størst funfactor, mens di nyere er bedre oppløst
    Med andre ord så er det mindre "trykk" i mellomtone området pga at hornet spiller flere frekvenser enn tidligere?

Sitat Opprinnelig postet av Gooner86
    lurer på om denne er ålreit til Klipsch Yamaha RX-V2067 / eller om jeg skal gå for noe annet? Onkyo TX-NR808B ?
    Kjør på med Onkyo hvis du har et lytterom med mye refleksjoner eller er allergisk mot ren og klar lyd, ofte misforstått og anklaget som "skrikende diskant" Hvis ikke så kjør på med Yamaha!

Yamaha låter mye klarere og naturlig i mellomtone/diskant området etter min mening men det kan hende du har andre preferanser enn meg igjen...

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Med andre ord så er det mindre "trykk" i mellomtone området pga at hornet spiller flere frekvenser enn tidligere?
    Nei fordi elementene i RC-7 er større, går dypere og trykker mer, RC-7 har jo to 8" å går ned til 45Hz

At di nye har flyttet crossoveren gjør så hornet er mer med enn før å gjør di nye mer sømløse og bedre detaljerte i lyden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil klipsch RF-82 II spille bra på Pioneer VSX-920?
    *

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    *
    På surround recievere må du passe på litt ser di sier 140w pr kanal og det er bare tull fordi se her.

Power Consumption (in use / standby) 245 W / 0.60 W

Selv ville jeg funnet noe med litt mere støm i for å få best mulig kontroll på bass elementene

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *
    Et eksempel på en meget god er Yamaha 1067 den har dobbelt så mye power "Power Consumption 490 W"

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte m yamaha-le amp på rf82 der var greit det, ble noe kvast/tynt i topp på høyt volum. kjører nå en marantz-le amp og det ble bedre, kona likte det bedre å, hente parasound nc2125 til tirsdag håper den duger, red den er litt liten
    men får se. får vel bare begyne å spare til en vincent sp 331 som er den jeg egentlig vil ha men det var vist ikke meninga denne gang... Raya

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    Jeg kjørte m yamaha-le amp på rf82 der var greit det, ble noe kvast/tynt i topp på høyt volum. kjører nå en marantz-le amp og det ble bedre, kona likte det bedre å, hente parasound nc2125 til tirsdag håper den duger, red den er litt liten
    men får se. får vel bare begyne å spare til en vincent sp 331 som er den jeg egentlig vil ha men det var vist ikke meninga denne gang... Raya
    På en reciever er det jo fullt mulig å justere toppen både opp og ned så den havner der man vil ha den
    Det at det later kvast kan også være svært avgjørende av rommet den spiller i om det ikke er gjort noen form for romkorrigering der.
    Diskanten kan fort bli skjærende i et fullstendig ukorrigert rom.
    Der hjelper det jo selvfølgelig godt med rom korreksjonen som følger systemet, men refleksjoner bør dempes mest mulig først

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en reciever er det jo fullt mulig å justere toppen både opp og ned så den havner der man vil ha den
    Det at det later kvast kan også være svært avgjørende av rommet den spiller i om det ikke er gjort noen form for romkorrigering der.
    Diskanten kan fort bli skjærende i et fullstendig ukorrigert rom.
    Der hjelper det jo selvfølgelig godt med rom korreksjonen som følger systemet, men refleksjoner bør dempes mest mulig først
    sant ja, refleksjoner får jeg ikke gjort stort med, kone veldig bestemt på SKAL VÆRE EI STUE så det er vanskelig å gjøre noe særlig, dro møbla fra veggen det hjalp men sånn skulle det IKKE stå,hehe jo den rom korreksjon var fin savner den nå, ble aldrig helt for nøyd med den stille greia,hehe skal ikke være lett..å rommet suger hund gammelt hus og laft under tak, skulle gjærne prøvd no form for demping men ikke sikker på hvordan det gjøres, biligere jo bedre+ bør se bra ut forslag?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    sant ja, refleksjoner får jeg ikke gjort stort med, kone veldig bestemt på SKAL VÆRE EI STUE så det er vanskelig å gjøre noe særlig, dro møbla fra veggen det hjalp men sånn skulle det IKKE stå,hehe jo den rom korreksjon var fin savner den nå, ble aldrig helt for nøyd med den stille greia,hehe skal ikke være lett..å rommet suger hund gammelt hus å laft under tak
    He he kone faktoren passer sjeldent inn

Måtte gjøre noen triks her som ikke syntes, så jeg rev ned noen vegger i helt nytt hus for å slippe tomme vegger som ødela hele lydbildet her.
    Så fyllte vi veggene med lyddempende matter og la dobbel gips uten på skal jammen si det hjelp godt på lyden

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,942
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

misvisende tall!

Et eksempel på en meget god er Yamaha 1067 den har dobbelt så mye power "Power Consumption 490 W"
    Dette har ingenting med hva som er reelt og ikke...
    Alle produsenter oppgir forskjellig, f. eks vil Harman kardon blåse disse av banen ved å skrive maks hva receiverne deres kan trekke fra strømnettet. Ser man seriøse tester av andre merker med halvparten av power consumption skrevet bakpå, vil disse ofte hevde seg VEL så godt som det HK skriver bakpå sine.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,942
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *
    Er nok i minste laget denne. Hadde en litt eldre storebror, Pioneer 1016 på disse og det låt meget bra! Mangler litt i stereo, men til film er det helt sheriff! Den nevte Yamahaen lenger opp på sida her vil nok trekke det lengste strået hos meg blandt de to nevnte..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrudd ned nesten all bassen på front høyttalerene. Pga bruk av xtz 99w12 sub. Går vel greit og bruke klipsch RF 82 II på den forsterkeren inntil videre..?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Dette har ingenting med hva som er reelt og ikke...
    Alle produsenter oppgir forskjellig, f. eks vil Harman kardon blåse disse av banen ved å skrive maks hva receiverne deres kan trekke fra strømnettet. Ser man seriøse tester av andre merker med halvparten av power consumption skrevet bakpå, vil disse ofte hevde seg VEL så godt som det HK skriver bakpå sine.

Denne vil jeg gjerne ha utdypet om du mener hva en bruker vs hva den gir ikke har betydning???

Dette med surround og oppgitte watt er nemelig dette en av faktorene man BØR se på

Watt pr kanal med en kanal drevet kan være mye og 7 drevet lite.
    Det er akkurat dette som er tilfelle her Pioneeren gir ikke en dritt med 7 kanaler i drift mot Yamahaen

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrudd ned nesten all bassen på front høyttalerene. Pga bruk av xtz 99w12 sub. Går vel greit og bruke klipsch RF 82 II på den forsterkeren inntil videre..?
    Ikke noe problem

Bare pass på å ikke spill så høyt at lyden forvrenger, da ryker ofte ett element, men dette hører man fort

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,942
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne vil jeg gjerne ha utdypet om du mener hva en bruker vs hva den gir ikke har betydning???

Dette med surround og oppgitte watt er nemelig dette en av faktorene man BØR se på

Watt pr kanal med en kanal drevet kan være mye og 7 drevet lite.
    Det er akkurat dette som er tilfelle her Piooneren gir ikke en dritt med 7 kanaler i drift mot Yamahaen
    Det jeg mener er at disse tallene på bak en receiver ( trekk fra strømnett) ikke betyr noenting for hva de REELT kan gi ut!

Harman kardon måler med maks trekk fra strømnettet, men de fleste japanske produsenter oppgir et gjennomsnittstrekk ved bruk.

På de to nevnte forsterkerne er det yamahaen som tilsynelatende er kraftigst i forhold til oppgitt tall, men det sier ingenting egentlig, så lenge de ikke er målt med samme standard!

ble det noe klarere?!:smile:

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at disse tallene på bak en receiver ( trekk fra strømnett) ikke betyr noenting for hva de REELT kan gi ut!

Harman kardon måler med maks trekk fra strømnettet, men de fleste japanske produsenter oppgir et gjennomsnittstrekk ved bruk.

På de to nevnte forsterkerne er det yamahaen som tilsynelatende er kraftigst i forhold til oppgitt tall, men det sier ingenting egentlig, så lenge de ikke er målt med samme standard!

ble det noe klarere?!:smile:
    Egentlig ikke siden begge mine eksempler ble gitt med samme standard power consumption

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,942
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke siden begge mine eksempler ble gitt med målene max power consumption
    He he da har vi iallefall en felles oppfattelse, men hvis tallet fra Pioneeren baserer seg fra det som står bakpå, så er ikke dette max trekk. Det spurte jeg Pioneer Norge om ang en av mine egne receivere fra Pioneer.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he da har vi iallefall en felles oppfattelse, men hvis tallet fra Pioneeren baserer seg fra det som står bakpå, så er ikke dette max trekk. Det spurte jeg Pioneer Norge om ang en av mine egne receivere fra Pioneer.
    Du har helt rett i at man må se om det er nominell eller maks
    Så egentlig er det vel enda en fall gruve her....
    Maks på Yamahaen er helt oppe i 735W

Side 597 av 1033 FørsteFørste ... 97 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 593 594 595 596 597 598 599 600 601 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 737 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •