Klipsch klubben - Side 595

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 595 av 1034 FørsteFørste ... 95 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 591 592 593 594 595 596 597 598 599 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste
Viser resultater 11,881 til 11,900 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RC7 og RS7

Nå har jeg spillt noen dager på 2 forskjellige RF7 oppsett og det kommer kanskje ikke overraskende på, men senteren RC7 over rasker med god dybde og dynamikk man sjelden finner i en senter. Synd denne er ute av produksjon. Ellers må jeg si at RC-64 II gjør en mye bedre jobb på detaljer og oppløsning enn sin forgjenger RC-64

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harleyy,
    koster det noe mer enn en vanlig legetime?
    Vanlig lege, eller øre, nese, hals spesialist?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    harleyy,
    koster det noe mer enn en vanlig legetime?
    Vanlig lege, eller øre, nese, hals spesialist?
    Jeg betaler hos min øre, nese, hals spesialist kr 300,- med full sjekk årlig

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, ikke verre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har lest de siste 10-12 sidene i denne tråden, men jeg fant ut det var like greit og bare spør med en gang

Jeg har nylig kjøpt meg ett par Klipsch RF-82 mk2, og trenger forsterker til disse. Jeg har ikke mye erfaring med Hi-Fi o.l. da jeg bare er 17 år, og har de siste 2 åra gått på skole på et skoleskip, så det er ikke mye plass til anlegg på lugaren :P

Jeg har fått intrykk av at det er mye seriøse og erfarne folk her, så jeg håper på noen fornuftige svar!

Budsjettet ligger på rundt 15-20 tusen.

Jeg er åpen for integrete og delte løsninger.

En delt løsning hadde kanskje vært best, men da er det kanskje vanskelig og finne noe innenfor budsjettet?

Jeg vet ikke helt vilken info som er relevant, men jeg kan jo si litt :P
    Jeg er opptatt av god bass og mellomtone, de skal kunne spille skikkelig høyt uten at det skader verken høyttalerne eller forsterkerene.
    Jeg hører mest på Rock, metall og drum & bass.
    - Eivind

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva er en billig og god løsning. Parasound nc2100 og nc2250 noe dyrere nytt, men mulig å skaffe brukt. Vincent lager gode saker til Klipsch - og skal du virkelig slå til prøv noe klasse A forsterkeri og/ eller rør- magisk!

Sitat Opprinnelig postet av eima2
    Hei!

Jeg har lest de siste 10-12 sidene i denne tråden, men jeg fant ut det var like greit og bare spør med en gang

Jeg har nylig kjøpt meg ett par Klipsch RF-82 mk2, og trenger forsterker til disse. Jeg har ikke mye erfaring med Hi-Fi o.l. da jeg bare er 17 år, og har de siste 2 åra gått på skole på et skoleskip, så det er ikke mye plass til anlegg på lugaren :P

Jeg har fått intrykk av at det er mye seriøse og erfarne folk her, så jeg håper på noen fornuftige svar!

En delt løsning hadde kanskje vært best, men da er det kanskje vanskelig og finne noe innenfor budsjettet?

Jeg er opptatt av god bass og mellomtone, de skal kunne spille skikkelig høyt uten at det skader verken høyttalerne eller forsterkerene.
    - Eivind

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

- Eivind
    Her ville jeg gått for Parasound den gode gamle HCA serien pga musikken din Rock, metall og drum & bass. :twisted:
    Da kommer du også langt innenfor ditt budsjett med delt løsning
    Drit i di nye, di passer ikke stilen din gode gamle er kuulest til slik musikk....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

vil hca 2200 mk2 være et godt valg? disse produseres vel ikke lengre, om jeg ikke tar helt feil? hvis jeg er på vill spor, hvem forhandler parasound?
    Jeg holder til et lite stykke ute på bygda, så nettbutikker vil være en fordel.

Det ligger jo en hca 2200 mk2 på AVtorget her til 6500kr. det er vel ikke så ille.
    Hvordan pre anbefaler dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

vil hca 2200 mk2 være et godt valg? disse produseres vel ikke lengre, om jeg ikke tar helt feil? hvis jeg er på vill spor, hvem forhandler parasound?

Det ligger jo en hca 2200 mk2 på AVtorget her til 6500kr. det er vel ikke så ille.
    Det er ikke feil pris på den tror jeg,ligger en del rør pre på brukten.
    Hvis det ikke er noe er det masse og velge i,rotel parasound,rogue til 11000 med rør er noe jeg hadde gått for da er du på 17500,-.

Mvh O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Det er mer enn nok selv en 1200 vil gjore jobben bra, men da har du en litt nyere forsterker du kan leve lenge med med masse power :evil:
    Prisen synes jeg heller ikke er så gal da disse er veldig populære.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!

Tusen takk for hjelpen!

Jeg venter på en regning etter att lett-sykklen har vert på overhaling, så hvis ikke den blir mye dyrere enn planlagt, så blir det vel en Parasound

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt om di forkjellige intrykkene jeg har av di tre forskjellige RF-7 surround sett:)

Nå har jeg testet sykt mange filmer å må si jeg virkelig liker RC-7 senteren best av alle jeg har prøvd RC-7, RC-64 og RC-64II.

Når det gjelder frontene er jo RF7 og RF-7 classic helt identiske i lydbildet mens RF-7II er bedre oppløst og mer sømløs pga flyttet crossover.

Når det kommer til RS-7, RS-62 og RS-62II Blir det igjen litt av det samme jeg opplevde med senteren, men RS-62 og RS-62II gir bedre spredning av lyden og er noe bedre oppløst.

Etter min mening er faktisk di eldste på senter og bak di med størst funfactor, mens di nyere er bedre oppløst

Som dere ser gir jeg ingen vinner eller taper her bare en liten guide på hva dere kan forvente av di forskjellige om dere er ute på handle tur

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kinoen solgt(eller nesten) og blir bare HI FI fremover.
    Har kjøpt en parasound C2 forforsterker noen som har testet denne?. Henter La ScalaII kassene snart og setter de sammen mangler bare litt deler :-D
    Gleder meg til og teste de om noe mnd!

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Da er kinoen solgt(eller nesten) og blir bare HI FI fremover.
    Har kjøpt en parasound C2 forforsterker noen som har testet denne?. Henter La ScalaII kassene snart og setter de sammen mangler bare litt deler :-D
    Gleder meg til og teste de om noe mnd!

O

hva slags deler bruker du til LSII? originalt delefilter,elementer etc? Crites? og hva er prisen på materiale og elementer ca?

blir spennende, La Scala II skal i hus her også etterhvert, Sort om alt blir som jeg ønsker med tiden:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hva slags deler bruker du til LSII? originalt delefilter,elementer etc? Crites? og hva er prisen på materiale og elementer ca?

blir spennende, La Scala II skal i hus her også etterhvert, Sort om alt blir som jeg ønsker med tiden:-)
    Kassene kom på 6000,- og delene er i fra K Horn om det går i box,ellers blir det crites. Vet ikke prisene på delene i fra crites,men de i fra K Horn byttes i en cd spiller i fra marantz :-D
    O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kassene kom på 6000,- og delene er i fra K Horn om det går i box,ellers blir det crites. Vet ikke prisene på delene i fra crites,men de i fra K Horn byttes i en cd spiller i fra marantz :-D
    O
    Meget spennende projekt

Hvordan blir det med delefilteret da?

Disse kassene har jo ikke lik bass kasse skiller ikke så mye, men noe er det jo i nedre frekvens.

Godt mulig du kan bruke samme hør med bob om dette han kan jo alt om Klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Meget spennende projekt

Hvordan blir det med delefilteret da?

Disse kassene har jo ikke lik bass kasse skiller ikke så mye, men noe er det jo i nedre frekvens.

Godt mulig du kan bruke samme hør med bob om dette han kan jo alt om Klipsch
    La Scala og K Horn har like ellementer,om jeg skal tro JanR på hifi centralen.
    Blir delefiltere som sitter i LS II pr i dag. Bestiller en kasse som er lik nedre delen av LS og lager en sub ut av ,skal prate med snekkeren om det på mandag.
    Kan bli gøy dette!

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir delefiltere som sitter i LS II pr i dag. Bestiller en kasse som er lik nedre delen av LS og lager en sub ut av ,skal prate med snekkeren om det på mandag.
    Kan bli gøy dette!

O
    Subb blir nok rått! Skal du dempe kasse innvendig? La scala basselement eller Evt hva bass og amp skal brukes! Et slikt prosjekt kunne jeg ønsket å teste også! Hvor fant du tegning og slik på nettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli gøy dette!

O

basselementet til cwlll er også samme som benyttes i k horn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Subb blir nok rått! Skal du dempe kasse innvendig? La scala basselement eller Evt hva bass og amp skal brukes! Et slikt prosjekt kunne jeg ønsket å teste også! Hvor fant du tegning og slik på nettet?
    Tegningene ligger på nett ja,bruker den orginale klipsch bassen.Kassen blir 22mm MDF har demping som jeg bruker i båtene jeg lager,de tar jeg i basskassen.
    LS skal bli helt som etter tegningen til Paul W.

O

Side 595 av 1034 FørsteFørste ... 95 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 591 592 593 594 595 596 597 598 599 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 735 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •