Klipsch klubben - Side 594

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 594 av 1034 FørsteFørste ... 94 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 590 591 592 593 594 595 596 597 598 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste
Viser resultater 11,861 til 11,880 av 20677
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte og sjekke ut denne komboen men er hverken rør eller ren klasse A så er litt skeptisk hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Ja, de er pene

Hva er det de går for idag?

tror det var 13 tusen + frakt og moms jeg kunne fått de får

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Tenkte og sjekke ut denne komboen men er hverken rør eller ren klasse A så er litt skeptisk hehe

luxman er spennende det litt nyskjerrig på det merket jeg og

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    luxman er spennende det litt nyskjerrig på det merket jeg og
    Ja før midten av 1980 og etter 2000 i mellom er det derimot ikke bra så pass på

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    dette settet er fra 1998 og etter hva jeg hører rundt så er det noe av det råeste de skal ha produsert!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette settet er fra 1998 og etter hva jeg hører rundt så er det noe av det råeste de skal ha produsert!!!
    Da var de eid av alpine og ikke noe særlig bra,pass opp litt der eddie!.

Mvh O

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    McIntosh neste da

Hva synes du om Adcom GFA-7805 på RF-7? Holder selv på og tester ut denne på RF-83, og er sålangt veldig fornøyd.
    Synes det funket kjempebra. Beste multichannel (mer enn 2 kanaler) jeg har testet til nå.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi tilbake til at det er greit med reviews som jeg sa for mange timer siden ferdig diskutert....

Om du ønsker 1000 innlegg om dette lykke til
    Poenget var vel mer at man heller skal stole på sin egen lytteevne.
    Leser av og til om hvor gode DAC-ene skal være. Men det jeg aldri har sett at de tar med seg i sammenligningen (og det irriterer meg), er hvor god dagens receiver-DAC er i forhold (PC > HDMI > Receiver), som gjør den eksterne DAC-en overflødig i hjemmekinoverden (ikke hifi/stereo, siden interne DAC-er som oftest mangler i stereoforsterkere). Man forstår godt at da er poenget kun å selge et produkt, og det er ikke en objektiv gjennomgang som ligger til grunn! Selvsagt ønsker noen å selge, men man bør ikke kjøpe produkter man ikke trenger, men utgiveren av bladet vil gjerne få deg til å tro at du trenger produktet.

(Og litt på sidelinjen er det jo dem som påstår at plasma er best til hjemmekino, men jeg ser klart flest detaljer og skarphet i LCD, så plasma-forkjemperne gidder jeg rett og slett ikke å høre på, for jeg vet selv hva som ser best ut - for meg, siden jeg foretrekker skarpheten! Var forresten innom ganske mange kjøpesentre, og lyd- og bildesjapper før jeg følte meg sikker på hvilken modell jeg skulle kjøpe, fordi det var ingen som klarte å få frem det beste i TV-en).

Det er da man stiller spørsmål ved reviews, og det var nok mer det som var tanken med den personen som startet med betegnelsen "tulleblader", for av og til sitter jeg også igjen med den følelsen. Det samme gjelder forøvrig mange kabelreviews! Men så er det slik at man finner andre, flotte reviews om nye komponenter også, og det er dem man leser. Min oppfatning er at noen hi-fi blader av og til tar "helt av", men forøvrig så synes jeg bladet hjemmekino er et greit blad.

Og komponent-reviews forteller en heller ikke hvordan komponenten vil passe inn i ditt eget anlegg, siden man omtrent aldri finner samme kombinasjoner i litt mer avanserte anlegg. Akkurat dette poenget virker det som at svært mange overser, men samtidig gjør valgene av komponenter mer innviklet. Mitt valg at Klipsch var feks en kombinasjon av tips fra venner, og en lytterunde i butikk (men ble ikke helt overbevist av lyttingen til musikk, men svært fornøyd med Onkyo > Klipsch til filmbruk). Valget tok jeg etter å ha lest i flere måneder her på avforum, og at Resonans gikk ut med 30% rabatt i sommer (har merkelig nok aldri funnet et blad med Klipsch-reviews enda, så det savner jeg)!

Så da ble dette enda ett innlegg (1001?), siden poenget ikke kom godt nok fram tidligere :-).

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vært innom veldig mye her hjemme på mine RF-7. Rotel RB-1080, RB-1090, RB-1092, Emotiva XPA-3, Parasound NC-2250, Adcom GFA-7805, EC AW-250R, og nå er 2 x Vincent SP-331 på vei. Det som skremmer meg er hvor kresen jeg begynner å bli. Ser for meg at den neste effektforsterkeren som kommer i hus fort kan bli dyr ( Hvis jeg ikke blir fornøyd med SP-331'ene, eller når jeg får oppgraderings syke igjen ) Det som er skummelt med hobby'en vår. Man blir liksom mer å mer kresen føler jeg, og det er ikke alltid lommeboken like glad i, ihvertfall ikke når man har høytalere på størrelsen med RF-7 som helst vil ha endel pudder.

Da er jeg spent på hva du har likt best hittil?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for den opplysningen, godt at noen er oppdatert viste det var en periode å være ops på men ikke fra - til
    supert :-D

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxman, som akkurat har feiret 80 års jubileum nærmere bestemt 2008. var et anerkjent high end merkene fram til midten av 80 tallet. Mange av oss husker disse suverene forsterkere og platespillere de produserte. Etter nesten 15 år i eie av bla Alpine og Samsung. Ble Luxman rundt århundreskiftet igjen hva det engang var. Da kunne de endelig lage de produketene de ikke fikk lov å utgi under denne perioden, (det var kun i Japan de ga ut topprodukene i den tiden)

Mulig dette settet ditt er helt på grensen men jeg vet ikke betegnelsen så vanskelig å si noe om det,

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke alle ører har samme tone nyanse det er noe jeg gjerne skulle sett litt forskning på...... he he
    Det er bare å gå til legen og ta en grundig hørselstest så finner du ut hvilke frekvenser du hører mer og mindre av. Dette vil variere noe fra person til person, avhengig av medfødt hørsel, skader på hørselen opp gjennom årene og såklart den naturlige nedgangen som kommer med alder.

Selv har jeg forskjellig frekvensgang i høyre og venstre øre.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Det er bare å gå til legen og ta en grundig hørselstest så finner du ut hvilke frekvenser du hører mer og mindre av. Dette vil variere noe fra person til person, avhengig av medfødt hørsel, skader på hørselen opp gjennom årene og såklart den naturlige nedgangen som kommer med alder.

Selv har jeg forskjellig frekvensgang i høyre og venstre øre.
    Jeg har tatt det mange ganger med topp resultet
    Synd å høre at du har forskjellig frekvensgang i høyre og venstre øre, men hvis det er medfødt merker du kanskje ikke så mye til det?
    Jeg merker faktisk forskjell på hørsel til musikk i lyttetester fra dag til dag.
    Det er viktig å være opplagt når man skal lytte grundig og helst ikke ha spillt høyt dagen før. Da det ofte faktisk kan gå både 3 og 4 dager før full detalj er på plass etter en konsert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre at du har forskjellig frekvensgang i høyre og venstre øre, men hvis det er medfødt merker du kanskje ikke så mye til det?
    Jeg merker faktisk forskjell på hørsel til musikk i lyttetester fra dag til dag.
    Det er viktig å være opplagt når man skal lytte grundig og helst ikke ha spillt høyt dagen før. Da det ofte faktisk kan gå både 3 og 4 dager før full detalj er på plass etter en konsert.

etter mitt første konsert besøk i drammenshallen som tennåring i 1984, opplevde jeg å ha såpass kraftig piping i øra at jeg rett og slett holdt på å bli kverka i trafikken etter konserten pga jeg hørte kun høy piping
    dette var forøvrig en konsert med The Clash og det ble satt db rekord i den hallen den kvelden
    pipinga vedvarte i 1 døgn ca, men har alltid fått topp tester på hørsel etter det, hadde regelmessige tester på jobb

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er de nye Klipsch RC-64 II lettere eller tyngere å dra enn den gamle serien?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxman, som akkurat har feiret 80 års jubileum nærmere bestemt 2008. var et anerkjent high end merkene fram til midten av 80 tallet. Mange av oss husker disse suverene forsterkere og platespillere de produserte. Etter nesten 15 år i eie av bla Alpine og Samsung. Ble Luxman rundt århundreskiftet igjen hva det engang var. Da kunne de endelig lage de produketene de ikke fikk lov å utgi under denne perioden, (det var kun i Japan de ga ut topprodukene i den tiden)

Mulig dette settet ditt er helt på grensen men jeg vet ikke betegnelsen så vanskelig å si noe om det,
    Dette settet ble produsert frem til 2006 og en luxman"guru" på sentralen mente at dette settet ville han grave dypt i lommeboka for.snakket om en verdi på rundt 26000.- vet ikke hvor mye dette kostet nytt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    er de nye Klipsch RC-64 II lettere eller tyngere å dra enn den gamle serien?
    Det er det samme 99dB @ 2.83V / 1m

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vært innom veldig mye her hjemme på mine RF-7. Rotel RB-1080, RB-1090, RB-1092, Emotiva XPA-3, Parasound NC-2250, Adcom GFA-7805, EC AW-250R, og nå er 2 x Vincent SP-331 på vei. Det som skremmer meg er hvor kresen jeg begynner å bli. Ser for meg at den neste effektforsterkeren som kommer i hus fort kan bli dyr ( Hvis jeg ikke blir fornøyd med SP-331'ene, eller når jeg får oppgraderings syke igjen ) Det som er skummelt med hobby'en vår. Man blir liksom mer å mer kresen føler jeg, og det er ikke alltid lommeboken like glad i, ihvertfall ikke når man har høytalere på størrelsen med RF-7 som helst vil ha endel pudder.
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Da er jeg spent på hva du har likt best hittil?
    Parasound NC-2250 tett etterfulgt av Adcom GFA-7805. Men igjen, det er etter min smak da. Gleder meg til å få testet SP-331 til uka. Forhåpentligvis er de som hånd i hanske til meg, og hvis de viser seg og ikke være det, forsetter søket........

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde først forskjellen kom av at jeg ble skutt i høyre øret med luftpistol på skolen (uten kule, bare lufttrykket), men det er på høyre jeg har best hørsel, så da må det vel være medfødt? Evt så jobbet jeg i flere år med veldig dårlige band som spilte veldig høyt (opplevde ofte at jo dårligere de er til å spille jo høyere skrur de), og har til nå ikke tatt godt vare på hørselen, så det kan være skader også.

Jeg merker stor forskjell på hvilket øre jeg holder telefonen, og det kan være plagsomt å ha den på venstre.

Tenker du på virkelig fin-lytting og små, små detaljer som du må la det gå 3-4 dager før du hører "korrekt" igjen, eller er det veldig merkbart? Dette har jeg ikke tenkt på før, men merker jo veldig godt, som du sier, hvor opplagt man er og i hvilket humør o.l.
    Et glass vin eller en øl gjør jo underverker med anlegget mitt

Har du prøvd å rense ørene hos legen? Har hørt det skal være en vanvittig forskjell! Men aner ikke hva det koster.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Jeg merker stor forskjell på hvilket øre jeg holder telefonen, og det kan være plagsomt å ha den på venstre.
    Jeg trodde først det kom av at jeg ble skutt i høyre øret med luftpistol på skolen (uten kule, bare lufttrykket), men det er på høyre jeg har best hørsel, så da må det vel være medfødt? Evt så jobbet jeg i flere år med veldig dårlige band som spilte veldig høyt (opplevde ofte at jo dårligere de er til å spille jo høyere skrur de), og har til nå ikke tatt godt vare på hørselen, så det kan være skader også.

Tenker du på virkelig fin-lytting og små, små detaljer som du må la det gå 3-4 dager før du hører "korrekt" igjen, eller er det veldig merkbart? Dette har jeg ikke tenkt på før, men merker jo veldig godt, som du sier, hvor opplagt man er og i hvilket humør o.l.
    Et glass vin eller en øl gjør jo underverker med anlegget mitt

Har du prøvd å rense ørene hos legen? Har hørt det skal være en vanvittig forskjell! Men aner ikke hva det koster.
    Siden jeg er meget ivrig lytter, så renser ørene hos legen en gang i året.
    Det er bare sundt uansett man hindrer jo bettenelser og annen dritt i samme slengen. Anbefales om du først er hos legen å ta det med det samme.

Et glass vin eller en øl gjør jo underverker på damer også, men ikke sikkert man mener det samme dagen etter he he

Første dagen er værst, men til virkelig fin lytting etter en kveld med høy db faktor må jeg faktisk noen ganger la det gå 3-4 dager for å høre di små forskjellene i lydbildet.

Side 594 av 1034 FørsteFørste ... 94 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 590 591 592 593 594 595 596 597 598 604 614 624 634 644 654 664 674 684 694 704 714 724 734 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •