Klipsch klubben - Side 593

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 593 av 1034 FørsteFørste ... 93 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 589 590 591 592 593 594 595 596 597 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste
Viser resultater 11,841 til 11,860 av 20676
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det som er litt kult her inne er at det er stor enighet i at "eldre" produkter kan låte skikkelig bra kontra nye hehe

+ 1 , retro er kult kruttet er jo allerede blitt oppfunnet så hvorfor skulle det ikke vært laget gullkorn tidligere

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Redigerte din avatar litt eddie no offence he he
    woow skal jeg takke hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Vel, godt spørsmål!

Det er helt sikkert ingen dårlig forsterker....

Jeg hadde nok skyhøye forventninger til SP-331, og sikkert litt for høye!

Den har jo liksom "alt" til en svært billig penge. Stor strømforsyning, rør på utgangen, masse watt osv.

Jeg har faktisk lurt på om den var 100% i orden, siden den er skrytt opp i skyene av de fleste! Det finner jeg desverre aldri ut av....

Føler at jeg fikk hele "klipschklubben" av sporet nå, men det ble jo litt fart i sakene!

basis her inne er at vi går utfra at alle spørsmål indirekte har med klispch å gjøre uansett

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Det er bare det at det svært ofte ikke er de beste som får de beste jobbene. Politikken er stappfull av inkompetente mennesker på toppen som ikke forstår bæret, og at Bush ble president..?

Har selv hatt uduglige sjefer, hvor jeg forstår mye meget bedre enn dem. Dermed må konklusjonen være at det kan være slik i lydverden også. Også var det dette med smak da. Det finnes jo så mye forskjellig musikksmak. Da kan det også finnes mye forskjellig lydsignatursmak, skulle man tro.

Man skal høre litt på flere andre, og ta til seg litt her og der, men det er seg selv man skal stole mest på, selv over de som har skaffet seg et "navn".
    Problemet med å stole på seg selv er at jeg har ikke tilgang til å teste alt utstyret selv og valget står ofte mellom rimelig mange produkter

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Synes mange produkter fra 70-80-90 tallet speller vel så bra som mye av dagens såkalte high end produkter..
    Hadde en Sansui sak som jeg lånte av en kompis i student tiden min for noen år siden.Den var vel fra 70-80 tallet en gang trur jeg.Dæven den spelte!!
    Enden på visa var at jeg hadde en heftig fest(som jeg ofte hadde:-D ) hvor forsterkeren plutselig blei borte i løpet av natta..Altså stjålet.Kjipt.

har en svoger som har en 70 talls sansui, den skal jeg ha når han skal "oppgradere" på hifi klubben

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    woow skal jeg takke hehe
    Har lenge syntes din var så kuul så måtte bare ha min egen unge

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge syntes din var så kuul så måtte bare ha min egen unge
    Helt rått ligner litt også hehe

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har en svoger som har en 70 talls sansui, den skal jeg ha når han skal "oppgradere" på hifi klubben
    :-D Er fremdeles skuffa over det svinet som rappa den forsterkeren..Det kan faktisk ha vært et kvinnfolk!!Det var en staslig sak..Faktisk så var den en god del eldre enn det jeg er nå faktisk..Strålende byggekvalitet.Trur jeg må kjøpe noe vintage jeg.Drite i Vincent,Parasound og alt det andre jeg kikker på.Hønngamle forsterkere klarer nok KLF10 bra!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne godsaken på klipsch? onkyo 5508

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    :-D Er fremdeles skuffa over det svinet som rappa den forsterkeren..Det kan faktisk ha vært et kvinnfolk!!Det var en staslig sak..Faktisk så var den en god del eldre enn det jeg er nå faktisk..Strålende byggekvalitet.Trur jeg må kjøpe noe vintage jeg.Drite i Vincent,Parasound og alt det andre jeg kikker på.Hønngamle forsterkere klarer nok KLF10 bra!

husk dog bare på at de klarte å lage drit i gamle dager også,men man kan jo håpe at mesteparten av det er på dynga nå kanskje
    selv hadde jeg ett par monblokker fra mcintosh på hånden før jul , de var fra rundt 1960, en av mine rørkontakter som hadde de, hadde krona vært på konto hadde jeg kjøpt de tvert

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk dog bare på at de klarte å lage drit i gamle dager også,men man kan jo håpe at mesteparten av det er på dynga nå kanskje
    selv hadde jeg ett par monblokker fra mcintosh på hånden før jul , de var fra rundt 1960, en av mine rørkontakter som hadde de, hadde krona vært på konto hadde jeg kjøpt de tvert
    Mcintosh 240?

Fy søren jeg har lyst på mcintosh. Eller bare fått hørt dem hadde vært konge. Desverre ingen i nærheten som har det.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært innom veldig mye her hjemme på mine RF-7. Rotel RB-1080, RB-1090, RB-1092, Emotiva XPA-3, Parasound NC-2250, Adcom GFA-7805, EC AW-250R, og nå er 2 x Vincent SP-331 på vei. Det som skremmer meg er hvor kresen jeg begynner å bli. Ser for meg at den neste effektforsterkeren som kommer i hus fort kan bli dyr ( Hvis jeg ikke blir fornøyd med SP-331'ene, eller når jeg får oppgraderings syke igjen ) Det som er skummelt med hobby'en vår. Man blir liksom mer å mer kresen føler jeg, og det er ikke alltid lommeboken like glad i, ihvertfall ikke når man har høytalere på størrelsen med RF-7 som helst vil ha endel pudder.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja det er klart,men synes det lages utrolig mye overprisa skit nå til dags.Yamaha og Pioneer lagde vel også noen bra saker i "gamle dager"..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Vært innom veldig mye her hjemme på mine RF-7. Rotel RB-1080, RB-1090, RB-1092, Emotiva XPA-3, Parasound NC-2250, Adcom GFA-7805, EC AW-250R, og nå er 2 x Vincent SP-331 på vei. Det som skremmer meg er hvor kresen jeg begynner å bli. Ser for meg at den neste effektforsterkeren som kommer i hus fort kan bli dyr ( Hvis jeg ikke blir fornøyd med SP-331'ene, eller når jeg får oppgraderings syke igjen ) Det som er skummelt med hobby'en vår. Man blir liksom mer å mer kresen føler jeg, og det er ikke alltid lommeboken like glad i, ihvertfall ikke når man har høytalere på størrelsen med RF-7 som helst vil ha endel pudder.
    He he har du ikke hørt øystein sunde "Byens Hi-Fi Asyl"
    Ørene dine blir mere trenet til å skille nyanser med tiden ettersom du lytter etter forskjeller

Sjekk denne linken gutter

YouTube - Øystein Sunde - Byens Hi-fi Asyl (Fra programmet Retro 2003)

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med å stole på seg selv er at jeg har ikke tilgang til å teste alt utstyret selv og valget står ofte mellom rimelig mange produkter
    Man begynner gjerne med å lese om produktene først. Men så er det slik at ingen anlegg her er like, så når det gjelder produktgjennomgangene man leser først, er det gode muligheter for at disse ikke vil stemme hos seg selv hjemme. Dette kan selvsagt slå begge veier, til det bedre eller noe som ikke passer i det hele tatt.

Så når man sitter der med sitt eget, unike anlegg, er det sin egen lytteevne man må stole på til slutt, fordi "ekspertene" ikke kan vite om det vil passe inn i mitt anlegg, fordi sammensetningen av komponentene er unik.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

McIntosh neste da

Hva synes du om Adcom GFA-7805 på RF-7? Holder selv på og tester ut denne på RF-83, og er sålangt veldig fornøyd.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Man begynner gjerne med å lese om produktene først. Men så er det slik at ingen anlegg her er like, så når det gjelder produktgjennomgangene man leser først, er det gode muligheter for at disse ikke vil stemme hos seg selv hjemme. Dette kan selvsagt slå begge veier, til det bedre eller noe som ikke passer i det hele tatt.

Så når man sitter der med sitt eget, unike anlegg, er det sin egen lytteevne man må stole på til slutt, fordi "ekspertene" ikke kan vite om det vil passe inn i mitt anlegg, fordi sammensetningen av komponentene er unik.
    Da er vi tilbake til at det er greit med reviews som jeg sa for mange timer siden ferdig diskutert....

Om du ønsker 1000 innlegg om dette lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Mcintosh 240?

Fy søren jeg har lyst på mcintosh. Eller bare fått hørt dem hadde vært konge. Desverre ingen i nærheten som har det.

yes, var de, begge var i brukandes tilstand, dog med orginale rør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he har du ikke hørt øystein sunde "Byens Hi-Fi Asyl"
    Ørene dine blir mere trenet til å skille nyanser med tiden ettersom du lytter etter forskjeller

Sjekk denne linken gutter

YouTube - Øystein Sunde - Byens Hi-fi Asyl (Fra programmet Retro 2003)

sikkert derfor jeg er nå låst til klipsch

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes, var de, begge var i brukandes tilstand, dog med orginale rør
    Ja, de er pene

Hva er det de går for idag?

Side 593 av 1034 FørsteFørste ... 93 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 589 590 591 592 593 594 595 596 597 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 723 733 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •