Klipsch klubben - Side 592

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 592 av 1033 FørsteFørste ... 92 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 588 589 590 591 592 593 594 595 596 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 ... SisteSiste
Viser resultater 11,821 til 11,840 av 20659
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Bestem deg!

Den ble forøvrig grisebanket av en 15-20 år gammel Sony amp.
    Da høres det ut som det har vært noe galt med den Vincenten, for det er ihvertfall uten tvil noe av det bedre jeg har hørt på RF-82. Da testet opp mot diverse Rotel / Parasound / Emotiva. Har for øvrig 2 stk på vei for å teste å kjøre en stk bi-ampet på hver sin RF-7. Får vi se hvordan dette funker. Regner med ett endel bedre resultat enn med en stk på RF-82, men det er klart blir jeg ikke fornøyd så ryker de ut igjen. Eneste blir at jeg da ikke helt vet hva jeg skal teste på Klipsch neste gang, for har vært VELDIG mange forskjellige forsterkere innom. Ser for meg at hvis jeg ikke blir fornøyd så må jeg bite i det sure eple å ut med en formue å handle meg en eller ennen McIntosh blokk.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestem deg!

så du testet denne vincenten mot en gammel sony på tre par klipsch? hvilken sony var dette som grisebanket vincent på alle de høytalerne?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestem deg!

Vageste konklusjonen jeg har sett på lenge hvilken amp fra 1990 tallet? og hvilken elektronikk brukte du sammen for å nå denne konklusjonen "Grisebanket" vincent?

Er ingen stor fan av vincent selv men synes dette virker litt rart.

Vincent er kjent for mye krefter og renhet i lydbilde pr kr

Så brukte du en til 5 ganger prisen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Da høres det ut som det har vært noe galt med den Vincenten, for det er ihvertfall uten tvil noe av det bedre jeg har hørt på RF-82. Da testet opp mot diverse Rotel / Parasound / Emotiva. Har for øvrig 2 stk på vei for å teste å kjøre en stk bi-ampet på hver sin RF-7. Får vi se hvordan dette funker. Regner med ett endel bedre resultat enn med en stk på RF-82, men det er klart blir jeg ikke fornøyd så ryker de ut igjen. Eneste blir at jeg da ikke helt vet hva jeg skal teste på Klipsch neste gang, for har vært VELDIG mange forskjellige forsterkere innom. Ser for meg at hvis jeg ikke blir fornøyd så må jeg bite i det sure eple å ut med en formue å handle meg en eller ennen McIntosh blokk.
    Den tapte jo på alle punkter på 4 par høytalere mot en sony(hva mer) så da må den være meget bra da denne vincenten er en meget bra match på klipsch.
    denne sonyen(hva mer) vil jeg gjerne høre

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Vageste konklusjonen jeg har sett på lenge hvilken amp fra 1990 tallet? og hvilken elektronikk brukte du sammen for å nå denne konklusjonen "Grisebanket" vincent?

Er ingen stor fan av vincent selv men synes dette virker litt rart.

Vincent er kjent for mye krefter og renhet i lydbilde pr kr
    Med tanke på at mitt forsterker sett ligger eller lå på rundt 40 lapper så synes jeg det er veldig mye for kronene

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Med tanke på at mitt forsterker sett ligger eller lå på rundt 40 lapper så synes jeg det er veldig mye for kronene
    Brukte vincent 991 på mine kappa 9,2 i og det var det eneste som klarte jobben til en fornuftig pris

Det eneste som er synd er at det er mye feil på disse Tysk/kineserene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Brukte vincent 991 på mine kappa 9,2 i og det var det eneste som klarte jobben til en fornuftig pris

Det eneste som er synd er at det er mye feil på disse Tysk/kineserene.
    Mulig det men selve byggekvaliteten er gedigen etter min mening.Har vel hatt settet mitt i rundt to år så skal ikke si noe ennå

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det men selve byggekvaliteten er gedigen etter min mening.Har vel hatt settet mitt i rundt to år så skal ikke si noe ennå
    Du finner sjeldent noe som matcher krefter, renhet og pris.

For di som liker mer fun factor er det noe annet

Der kommer vi jo igjen til punktet om at vi alle er forskjellige og liker forskjellig type lyd

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner sjeldent noe som matcher krefter, renhet og pris.

For di som liker mer fun factor er det noe annet

Der kommer vi jo igjen til punktet om at vi alle er forskjellige og liker forskjellig type lyd
    jepp enig der,kjører nå på vincent på mine RF63 og de har aldrig rocket slik hos meg før ihvertfall,blitt litt forelsket i denne fyfy knappen også hehe

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp enig der,kjører nå på vincent på mine RF63 og de har aldrig rocket slik hos meg før ihvertfall,blitt litt forelsket i denne fyfy knappen også hehe
    Ingen ting er fy fy i denne verden så lenge brukeren selv digger det.. he he

Var på besøk hos Dag Johnsen her på forumet han bruker både reciever og svs subber i et meget dyrt oppsett noe alle i high end verden sier er feil inklusive meg selv he he

Men han har fått det til utrolig bra, da han er veldig flink med rom og plassering.

Så finnes vel ingen regel uten unntak heller:-D

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser ut som jeg har truffet et meget ømt punkt her siden det tydeligvis er mange som liker Vincent

Lang historie kort:

Jeg ønsket og nedgradere min stereo for å frigjøre kapital til andre ting.

Deretter ønsket jeg et billigst mulig anlegg, med "feitest" mulig lyd. Gikk da etter meget rimelige amper i prisklassen til Vincent. Var også innom Rotel og Yamaha m.m. i den rimelige enden av skalaen.

Etter mye leiting og en stor tilfeldighet, endte jeg opp med Sony TA-F808 ES som jeg tror er i fra rundt 1990+. Kjøpt fra tysk ebay for kr3500

Denne ampen blåste meg over ende med sine "ynkelige" 100-120w! Den spiller med en slik tyngde i bassen at Sp-331 fremsto som en lysklingende Mikke Mus radio i forhold. Den ble med andre ord feid av banen!

Sony'en er gammel og stygg, men fy fader for en lyd! (igjen i mine ører)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser ut som jeg har truffet et meget ømt punkt her siden det tydeligvis er mange som liker Vincent

Lang historie kort:

Deretter ønsket jeg et billigst mulig anlegg, med "feitest" mulig lyd. Gikk da etter meget rimelige amper i prisklassen til Vincent. Var også innom Rotel og Yamaha m.m. i den rimelige enden av skalaen.

Etter mye leiting og en stor tilfeldighet, endte jeg opp med Sony TA-F808 ES som jeg tror er i fra rundt 1990+. Kjøpt fra tysk ebay for kr3500

Denne ampen blåste meg over ende med sine "ynkelige" 100-120w! Den spiller med en slik tyngde i bassen at Sp-331 fremsto som en lysklingende Mikke Mus radio i forhold. Den ble med andre ord feid av banen!

He he da forstår jeg alt det er en meget heftig sak og var en skikkelig tungvekter i sin tid

Du har fått deg en skikkelig god gamel sak der ingenting å utsette på den

Den er på 2x200w forresten....i 4 ohm

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lang historie kort:

ok da må en slik testes men mener du dermed at vincenten er dårlig for at en eldre forsterker er bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sonyen hadde jeg i 1993 på kef 102.2 og den låt meget bra,hadde den til 2005 da den ble stjålet :cry: synd,hadde counterpoint solid 2E og sa 3000 preamp før den og sonyen spillte ikke dårligere om jeg ikke husker feil.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle som har hatt innlegg på denne tråden idag, har vært en dynamisk dag her inne, slik det skal være i denne tråden, tenk så kjedelig hvis alle var enige hele tiden her har vi vel stort sett en ting felles , det med forkjærligheten for Klipsch , det er vel smak og valg innen elektronikken som varierer

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Takker alle som har hatt innlegg på denne tråden idag, har vært en dynamisk dag her inne, slik det skal være i denne tråden, tenk så kjedelig hvis alle var enige hele tiden her har vi vel stort sett en ting felles , det med forkjærligheten for Klipsch , det er vel smak og valg innen elektronikken som varierer
    Det som er litt kult her inne er at det er stor enighet i at "eldre" produkter kan låte skikkelig bra kontra nye hehe

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes mange produkter fra 70-80-90 tallet speller vel så bra som mye av dagens såkalte high end produkter..
    Hadde en Sansui sak som jeg lånte av en kompis i student tiden min for noen år siden.Den var vel fra 70-80 tallet en gang trur jeg.Dæven den spelte!!
    Enden på visa var at jeg hadde en heftig fest(som jeg ofte hadde:-D ) hvor forsterkeren plutselig blei borte i løpet av natta..Altså stjålet.Kjipt.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redigerte din avatar litt eddie no offence he he

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok da må en slik testes men mener du dermed at vincenten er dårlig for at en eldre forsterker er bedre?
    Vel, godt spørsmål!

Det er helt sikkert ingen dårlig forsterker....

Jeg hadde nok skyhøye forventninger til SP-331, og sikkert litt for høye!

Den har jo liksom "alt" til en svært billig penge. Stor strømforsyning, rør på utgangen, masse watt osv.

Jeg har faktisk lurt på om den var 100% i orden, siden den er skrytt opp i skyene av de fleste! Det finner jeg desverre aldri ut av....

Føler at jeg fikk hele "klipschklubben" av sporet nå, men det ble jo litt fart i sakene!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dermed trenger man ikke samme smak som di du kaller "selvutnevnte guruene". Du må d ikke tro di seriøse gutta i di aller største nerde magasinene er selvutnevnte di er godt betalte gutter fordi di er gode til det di gjør og mye bedre enn deg og meg
    Det er bare det at det svært ofte ikke er de beste som får de beste jobbene. Politikken er stappfull av inkompetente mennesker på toppen som ikke forstår bæret, og at Bush ble president..?

Har selv hatt uduglige sjefer, hvor jeg forstår mye meget bedre enn dem. Dermed må konklusjonen være at det kan være slik i lydverden også. Også var det dette med smak da. Det finnes jo så mye forskjellig musikksmak. Da kan det også finnes mye forskjellig lydsignatursmak, skulle man tro.

Man skal høre litt på flere andre, og ta til seg litt her og der, men det er seg selv man skal stole mest på, selv over de som har skaffet seg et "navn".

Side 592 av 1033 FørsteFørste ... 92 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 588 589 590 591 592 593 594 595 596 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 732 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •