Klipsch klubben - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 59 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 559 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 20659
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Da har jeg begynt mitt Klipsch eventyr jeg også. I dag hentet jeg RF82 og RC62.Blir spennende og høre hvordan dette fungerer i min lille stue.
    I sarpsborg? Ga totalt for RF82+RC62? Den komboen der lengter jeg etter også Men må dessverre vente

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til RF-82

Hei Jeg har Vincent SV-238MK Til høytalerene mine nå.
    Men lurer på å prøve med en rørforsterker.

Tenkta da først på YAQIN - MC-100B Eller Music Angel "XD-800MKIII KT88Tube" Da disse er ganske rimlige.
    Er det noen som har no erfaring med disse Forsterkerene på RF-82 ? Hvordan vil lyden bli i forhold til den jeg har nå.?

MVH Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    I sarpsborg? Ga totalt for RF82+RC62? Den komboen der lengter jeg etter også Men må dessverre vente
    Handlet i Sarpsborg ja. Betalte 11900,- for den komboen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Takk for svaret arimoen, slike erfaringer er veldig nyttige.

Og som du denonbuster sier; om jeg ikke skal bruke forsterkerdelen i reciever, men kun som pre kanskje jeg like godt kan ha en billigere yamahamodel, med mindre det er store forskjeller i lydsignatur...

Er ihvertfall overbevist om at en yamaha reciever skal være med uansett, pga alle mulighetene det gir med romkoreksjon og utbyggingsmuligheter.

lydsignaturen på de forskjelleige seriene vil nok til en viss grad være lik , men som med effektforsterkere får man jo mer og bedre lyd fra predelen jo høyere opp i serien man går,det er jo ikke kun effektdelen som oppgraderes i seriene men også pre. det vil(skal) være merkbar forskjell på pre delen på en receiver til 6 k og en til 12 k, så for min del så kjøper jeg så god receiver som mulig og kjøper så effekt senere hvis det trengs

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

sjekket ut e-bay, og der kan man spare en hel del i forhold til norke priser. Noen av dere som har handlet der? hva er sjangsen for å få no pirat bug?

lurer på handle rf-82 front, rc-62 center, rs-42 bak, og en eller annen sub.. hva tror dere om dette oppsettet?
    har en pioneer vsx-1015 til å dra dette.

synspunkter på dette dere som har greie på det? jeg har ikke erfaring med klipsch fra før.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke bestillt høyttalere fra ebay etc tideligere , men har handla mye annet rart å føler meg ganske trygg .

Jeg sjekka litt diverse her om dagen , å ble faktisk overaska over at pris differansene ikke var støre . Muligt jeg så feil plass

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pioneer80
    hva er sjangsen for å få no pirat bug?
    Proporsjonalt med at prisen går ned. Er det for godt til å være sant, så er det gjerne det.

Sjekk feedback på selger, sjekk han på google - husk at prisen er uten frakt, det skal betales 25% moms på varer og frakt, posten skal ha sin del og fraktselskapet skal ha sin del. Lurt å regne ut dette før du trykker "Buy Now"

Du finner RF-82 til $850 som ser "safe" ut, her kommer det derimot frakt på $550, så ser du på ht+frakt legger på moms og bruker dagens kurs:

(850+550)*1,25*6,32 ~= 11.000,-

Så tar UPS noen kroner for fortolling mm, så legg på 1000 til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,

sjekket ut e-bay, og der kan man spare en hel del i forhold til norke priser. Noen av dere som har handlet der? hva er sjangsen for å få no pirat bug?

lurer på handle rf-82 front, rc-62 center, rs-42 bak, og en eller annen sub.. hva tror dere om dette oppsettet?
    har en pioneer vsx-1015 til å dra dette.

synspunkter på dette dere som har greie på det? jeg har ikke erfaring med klipsch fra før.
    Har hørt noe om at pioneer ikke er beste matchen med klipsch, men er mulig det er jeg som tar feil?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker nå min pioneer lx81 på lascala II i påvente av ny effekt . Å lyden ble betrakteligt lysere i forhold til mcintosh , så jeg er også litt skeptisk til om pioneer er rette veien å gå . Men du må nesten prøve deg frem , å se hva du selv liker . Er dog veldigt imponert over bass og de hele virker ganske oppløst og behageligt , men en liten anelse lyst .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effektforsterker til rc64

Jeg vurderer å kjøpe en effektforsterker til å drive min rc64 center og ville gjerne ha innspill fra dere på forumet angående dette, det er jo en trykk kammer konstruksjon så jeg regner med den vil ha godt av å få en sterk en, ikke nødvendigvis 300 watt men en strømsterk en, har hatt god erfaring med den minste vincent monoblokken på rc62 men tror den blir liten til rc64, mine kandidater er 150watt monblokk fra vincent, doxa , eller en rørforsterker, vil gjerne ha innspill og gjerne erfaringer dere har med denne center. skal helst ikke bruke mer enn 5 k, kan kjøpe brukt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svart eller cherry klipsch?

hvem er tøffest av svart og cherry klipsch høytalere?

noen som har prøvd ut begge deler og kan si hva som er penest?

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smak og behag....

For min del synes jeg cherry fargede klipscher er penest. Blir mer som et møbel fremfor "kjøleskap"(avhengig av modell:-D )

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Smak og behag....

For min del synes jeg cherry fargede klipscher er penest. Blir mer som et møbel fremfor "kjøleskap"(avhengig av modell:-D )
    +1

Bestilte først Svart men fikk cherry, pakket de ut og fant ut de var tilfredstillende og beholdt cherry :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har hatt svart før og cherry nå, synes cherry er en finere finish, hvis jeg derimot hadde hatt dedikert rom skulle jeg nok valgt svarte igjen

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svart selv og angrer ikke på det valget. Passer til det meste også

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har hatt svart før og cherry nå, synes cherry er en finere finish, hvis jeg derimot hadde hatt dedikert rom skulle jeg nok valgt svarte igjen
    I et dedikert rom ville jeg og valgt sort

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder toppmodellene i Reference serien er svart tøffest!

Butikken hvor jeg kjøpte mine bestilte inn RF-63 i både svart og cherry, og cherryen var direkte fæl sammenlignet med svart i ekte trefiner med mønster! 8)

RF-82 har vel ikke ekte trefiner? Da er sikkert saken en annen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Butikken hvor jeg kjøpte mine bestilte inn RF-63 i både svart og cherry, og cherryen var direkte fæl sammenlignet med svart i ekte trefiner med mønster! 8)

rf-82 jeg tenkte på ja... tror du ikke de bruker samme materiale i kassene da? men du mener altså svart ble det peneste? mest rent kanskje.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du ikke de bruker samme materiale i kassene da? men du mener altså svart ble det peneste? mest rent kanskje.
    Ja det mener jeg:

RF-82 Specifications
    frequency response 33Hz-23kHz +/-3dB
    power handling 150W RMS / 600W Peak
    sensitivity 98dB @ 2.83V / 1m
    nominal impedance 8 ohms compatible
    high frequency drivers 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver mated to 90x60 square Tractrix® Horn
    high freq crossover 2000Hz
    low frequency drivers Dual 8" (20.3cm) Cerametallic™ cone woofers
    enclosure type Bass-reflex via dual rear-firing ports
    height 43.6" (110.7cm) (w/feet)
    width 9.5" (24.1cm)
    depth 16.25" (41.3cm)
    weight 66lbs (30kg)

finishes Cherry or Black Ash woodgrain vinyl

RF-63 Specifications

frequency response 30Hz-21kHz +/-3dB
    power handling 175W RMS / 700W Peak
    sensitivity 99dB @ 2.83V / 1m
    nominal impedance 8 ohms compatible
    high frequency drivers 1.25" (3.2cm) Titanium diaphragm compression driver mated to 90x60 square Tractrix® Horn
    high freq crossover 1700Hz
    low frequency drivers Triple 6.5" (16.5cm) High-output Cerametallic™ cone woofers
    enclosure type Bass-reflex via triple rear-firing ports
    height 46.1" (117.1cm) (w/feet)
    width 8.5" (21.6cm)
    depth 19.5" (49.5cm)
    weight 81lbs (36.8kg)

finishes Cherry or Black Ash wood veneer

Med ekte trefiner synes jeg at svart ser best ut, noen tror kanskje at med svart så ser man ikke trestrukturen, men det er feil! Synes den blir mer 3D aktig i svart IMO 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Stemmer. RF82 og nedover har ikke ekte trefiner etter det eg har fått med meg iallefall.

Hadde RF82 før i cherry og tror det er noe laminatgreier limt utpå, men er ikke helt sikker. På RF 82 og nedover er det helt glatt flate. På RF 63/83 er det ekte trefiner. Der både ser du og kjenner strukturen i treverket noe som bare er mye penere og en får en helt annen kvalitetsfølelse. Men dette tenker en ikke på før en har fått pakket de opp og ser det med en gang.

Stivere og bedre kabinett i ekte trefiner er selvfølgelig en kvalitetsforsforskjell som bare skulle mangle med tanke på prisforskjellen.

Tyngre og bedre high output elementer, bedre delefilter og større (1,25") og bedre horndiskant også og det høres selvfølgelig:-D

Har RF63 nå og hører mye mer detaljer og skiller instrumenter bedre fra hverandre, mer presis bass med skikkelig punch, går dypt og bedre sammenheng i lydbildet enn med RF82 i mitt rom iallefall.

RF82 er veldig bra til prisen, men RF63 er etter min mening og smak verd hver krone den også:-D

Eg hører mest på musikk og derfor syns eg RF63 passer meg best:-D Det er jo LYDEN som teller, men når eg fikk velge mellom svart og cherry så synest eg svart var penest

Edit: Har lagt inn litt linjeavstand for att det skulle bli lettere å lese innlegget:-)

Edit 2: Har lagt inn att diskanten er 1,25" i steden for å bare skrive att den er større. I RF82 er den 1". Har skrevet litt om forskjellene p.g.a att det kansje ikke er alle som er klar over att det faktisk er større forskjeller enn "bare" ett bass/mellomtone element mer i RF63/83 i forhold til RF62/82. Hugser eg var veldig usikker på dette selv når eg først tenkte på å gå fra RF82 til RF63 og håper kansje noen forstår bedre forskjellene nå:-)

Dere får heller rette på meg om eg skulle ta feil med tanke på forskjellene på elementer, delefilter og horndiskanten mellom RF62/82 og RF63/83, men i følge det eg har lest her i denne tråden tidligere så stemmer det eg har prøvd å forklart.

Side 59 av 1033 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 559 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •