Klipsch klubben - Side 589

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 589 av 1034 FørsteFørste ... 89 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 585 586 587 588 589 590 591 592 593 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 ... SisteSiste
Viser resultater 11,761 til 11,780 av 20677
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har testet å kjøre Vincent SP-331 på RF-7? Vet det er mange som kjører de på de litt mindre utgavene fra Klipsch, men etter å ha vært inn å sjekket litt specs på disse Vincent'ene så ser dem jo utrolig kraftige ut. Er kun oppgitt til 2x150w i 8 ohm, men dobler til 4 ohm, og er også garantert stabile ved 2 ohm fra produsenten. Men hvis en sammenligner f.eks:

Emotiva XPA-2: 2x300w 8 ohm, 2x500w 4 ohm
    Transformer Size: 1,200VA
    Secondary capacitance: 45,000uF

virker den ikke akkurat som en pingle med

Vincent SP-331: 2x150w 8 ohm, 2x300w 4 ohm
    Transformer Size: 1,000VA
    Secondary capacitance: 80,000uF

at den har rør på inngangen skader jo heller ikke

Har to av disse på vei hjem over helgen, og tenkte å kjøre en på hver RF-7 bi-ampet. Tror det kan bli rimelig fett. Kommer selvsagt til å teste 1 mot 2 også for å se om det er nødvendig med 2 stk. Deler jo ved 80Hz, så er begrenset hvor mye "MAT" RF-7'ene mine trenger

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Noen som har testet å kjøre Vincent SP-331 på RF-7? Vet det er mange som kjører de på de litt mindre utgavene fra Klipsch, men etter å ha vært inn å sjekket litt specs på disse Vincent'ene så ser dem jo utrolig kraftige ut. Er kun oppgitt til 2x150w i 8 ohm, men dobler til 4 ohm, og er også garantert stabile ved 2 ohm fra produsenten. Men hvis en sammenligner f.eks:

Emotiva XPA-2: 2x300w 8 ohm, 2x500w 4 ohm
    Transformer Size: 1,200VA
    Secondary capacitance: 45,000uF

virker den ikke akkurat som en pingle med

Vincent SP-331: 2x150w 8 ohm, 2x300w 4 ohm
    Transformer Size: 1,000VA
    Secondary capacitance: 80,000uF

at den har rør på inngangen skader jo heller ikke

Har to av disse på vei hjem over helgen, og tenkte å kjøre en på hver RF-7 bi-ampet. Tror det kan bli rimelig fett. Kommer selvsagt til å teste 1 mot 2 også for å se om det er nødvendig med 2 stk. Deler jo ved 80Hz, så er begrenset hvor mye "MAT" RF-7'ene mine trenger
    Ved deling på 80 Hz burde det gå bra RF7 kan sluke godt med krefter om di skal nå sin peak på 1000W

Her er det noen omtaler og grafer med målinger av nye RF7II
    New test/review RF-7 II - The Klipsch Community

Denne er god å ha og mange glemmer hvor viktig dette er Secondary capacitance: 80,000uF

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Ved deling på 80 Hz burde det gå bra, RF7 kan sluke godt med krefter om di skal nå sin peak på 1000W
    Selv ved full range tror jeg ikke det er ofte RF-7'ene trenger de 1000w i peak. Da tror jeg vi snakker helt sinnsyke volumer. Delt ved 80Hz trenger de nok langt fra så mye. Selv med Emotiva XPA-3 som er oppgitt til 3x200w, men er svakere strøm messig enn det SP-331 er følte jeg at jeg hadde nok guffe å gi når jeg delte ved 80Hz, men kom litt knapt til når man virkelig plaget RF-7'ene i full range.

Som sagt, blir morro å teste :-)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Selv ved full range tror jeg ikke det er ofte RF-7'ene trenger de 1000w i peak. Da tror jeg vi snakker helt sinnsyke volumer. Delt ved 80Hz trenger de nok langt fra så mye. Selv med Emotiva XPA-3 som er oppgitt til 3x200w, men er svakere strøm messig enn det SP-331 er følte jeg at jeg hadde nok guffe å gi når jeg delte ved 80Hz, men kom litt knapt til når man virkelig plaget RF-7'ene i full range.

Som sagt, blir morro å teste :-)
    Skal bli morro å høre og som du sier di klarer mere enn emotiva uten tvil.

Spiller du like høyt som meg knekker du di fleste effekt forsterkere.....
    Fikk min mcintosh 602 i protection mode 2 ganger på en kveld så bare subben spillte til slutt he he
    Dette var riktig nok ikke på klipsch men anyway krefter er alltid godt å ha og der kom min mcintosh kort til mot krell fbp 750 som du aldri får til å gi seg

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-7 II Floorstanding Speaker Review – Bestcovery

Klipsch is a well-known brand with a venerated history, and they've produced a winner in the RF7 II, a speaker they refer to as a "reference" monitor. Reference monitors are often used in comparative professional audio situations, and this speaker definitely fits the bill for that kind of use. Transients come through nicely, and the dual 10 cerametallic cone woofers are more than big enough to handle the bass response. A 1.75 titanium dome tweeter is more or less industry standard and nothing extremely special, but overall these speakers are worthy of consideration as among the best floor standing speakers widely available.
    1600 dollar pr stk var jo en drømmepris..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne gutter en JL F212 datt inn døra her

100 kg sub det burde riste litt i rompa....

så mye utstyr du kommer trekkende med nå så synes jeg du burde trykke på donasjonsknappen og sende noe til meg
    gratulerer med nok ett knallprodukt inn døra, hva med de fete paradigm subbene , kommer de til test også ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    1600 dollar pr stk var jo en drømmepris..
    ikke gal pris det nei, men med frakt og moms er det dog ikke mye å spare med tanke på garantien man får i norge

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei kjører spotify trådløst fra min bærbare acer til en logitech duet,videre fra dueten til en audionote dac via rca analog kabling til forsterker
    OK, men da er dette et helt annet utgangspunkt enn fra en HTPC (HDMI til intern DAC i receiver) som jeg selv har skrudd sammen, så det blir vanskelig å sammenligne med det jeg har.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    så mye utstyr du kommer trekkende med nå så synes jeg du burde trykke på donasjonsknappen og sende noe til meg
    gratulerer med nok ett knallprodukt inn døra, hva med de fete paradigm subbene , kommer de til test også ?
    Donasjon er vel bare å trykke forward da så detter det inn døra di he he

Skal nok få testet noen paradigm subber også di nye skal være knall gode og det er jo erke rivalen til JL Audio så hvorfor ikke teste disse mot hverander

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, men da er dette et helt annet utgangspunkt enn fra en HTPC (HDMI til intern DAC i receiver) som jeg selv har skrudd sammen, så det blir vanskelig å sammenligne med det jeg har.
    Ja det blir ikke sammenlignbart uansett,har jo selv en onkyo 876 og lyden er ikke sammelignbar på noen som helst måte i forhold til min eller andre 2 kanals forsterkere

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ikke gal pris det nei, men med frakt og moms er det dog ikke mye å spare med tanke på garantien man får i norge
    Drømmepris for amerikanerne, mente jeg.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmepris for amerikanerne, mente jeg.
    Vi bor helt klart i feil land

Jeg digger amerikanske biler motorsykkler og lyd hmm
    Synd den vann dammen er så stor

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja det blir ikke sammenlignbart uansett,har jo selv en onkyo 876 og lyden er ikke sammelignbar på noen som helst måte i forhold til min eller andre 2 kanals forsterkere
    Poenget mitt blir også at du gjerne skulle prøvd min HTPC i ditt anlegg, men det får man jo ikke til uansett. Selv er jeg strålende fornøyd hva man kan få til med en middels priset receiver og en HTPC.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Donasjon er vel bare å trykke forward da så detter det inn døra di he he

Skal nok få testet noen paradigm subber også di nye skal være knall gode og det er jo erke rivalen til JL Audio så hvorfor ikke teste disse mot hverander

ja de påstår ganske hardnakket at de har de råeste trenger nesten kraftverk til de

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du prater om god lyd her er litt spesielt, da du tydeligvis synes slik lyd er fantastisk. Tviler på at du klarer å få en eneste god lydanmelder til å være enig i at Reciever eller Spotify/mp3 er fantastisk lyd.
    Derimot at du og dine venner synes dette er fantastisk lyd er jo helt greit det er ditt anlegg og du som skal være fornøyd
    Det er vel da ingen som bryr seg om hva en "lydanmelder" mener?! Jeg sluttet og lese slike "tulleblader" for lenge siden...

Er jo litt som om en "plateanmelder" skamroser en plate jeg absolutt ikke liker, noe som skjer titt og ofte. Jeg har ikke dårlig musikksmak av den grunn...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt blir også at du gjerne skulle prøvd min HTPC i ditt anlegg, men det får man jo ikke til uansett. Selv er jeg strålende fornøyd hva man kan få til med en middels priset receiver og en HTPC.
    Er enig i at du får brukbar lyd ut av en receiver og dens innebygde dac i forhold til tidligere,er også enig i at de fleste er fornøyd med lyden fra en receiver så forstår at du er fornøyd og det er det viktigste

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    Uflaks vincent sp 331 ble solgt rett for nesa mi, Parasound duden svarer ikke
    så da har jeg funnet denne Vincent SV-226 og lurer da, blir den i minste laget til rf82? ikke helt hva jeg er på jakt etter men veldig klar for en forandring
    mvh Raya
    Tror den kan være en meget god match for dine 82

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli morro å høre og som du sier di klarer mere enn emotiva uten tvil.

Spiller du like høyt som meg knekker du di fleste effekt forsterkere.....
    Fikk min mcintosh 602 i protection mode 2 ganger på en kveld så bare subben spillte til slutt he he
    Dette var riktig nok ikke på klipsch men anyway krefter er alltid godt å ha og der kom min mcintosh kort til mot krell fbp 750 som du aldri får til å gi seg
    Hva består anlegget ditt av nå?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Det er vel da ingen som bryr seg om hva en "lydanmelder" mener?! Jeg sluttet og lese slike "tulleblader" for lenge siden...

Er jo litt som om en "plateanmelder" skamroser en plate jeg absolutt ikke liker, noe som skjer titt og ofte. Jeg har ikke dårlig musikksmak av den grunn...
    Det var egentlig min tanke også. Jeg er nok en utmerket god nok lydanmelder til mitt eget anlegg, så hva andre ville mene, er det ikke sikkert jeg ville vært enig i. Jeg er svært fornøyd med lyden jeg har fått nå - både til film og musikk.

Skulle jeg finne på å bruke noe mer penger framover, ville det kanskje vært å skifte ut subben med en klipsch rt10d eller klipsch rt12d (men er fornøyd med den jeg har), og kanskje skifte ut min Onkyo TX-NR807 (som jeg egentlig er fornøyd med) med en Onkyo PR-SC5508 prossesor.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei noen som har lest testen av nye RF7 i fidelity ???

Side 589 av 1034 FørsteFørste ... 89 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 585 586 587 588 589 590 591 592 593 599 609 619 629 639 649 659 669 679 689 699 709 719 729 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •