Klipsch klubben - Side 588

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 588 av 1034 FørsteFørste ... 88 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 584 585 586 587 588 589 590 591 592 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 ... SisteSiste
Viser resultater 11,741 til 11,760 av 20677
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    en receiver er jo ett kompromiss i seg selv, og til film bruk gjør det meg ingenting
    ofte må ikke en separat løsning koste mer enn alt i ett løsning, hvis man dog ikke er nede på budsjett nivå prismessig
    bra er ett relativt uttrykk så jeg påstår ikke at du må ha en separat løsning for at du skal synes at det er bra
    gir bare uttrykk for at jeg ikke nødvendigvis er enig eller har samme oppfattelse av ordet bra
    Jeg hadde tenkt å bruke ordet fantastisk, men det kommer endel an på hvilken musikk jeg spiller. Ikke alle mp3 filene mine er gode. De eldre kan være et resultat av litt dårligere encoding, men slik er det med CD-ene mine også. Varierende kvalitet. Men det er ingen problemer med å finne gode demosanger i hverken cd, mp3 eller spotify for at det skal låte fantastisk via min PC.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    For meg er Klipsh + rør + enda mere rør veien å gå, målet er egentlig nådd, min egen fasit er skrevet, nå gjennstår det utprøving innenfor denne ligningen min rett og slett, sånn som f.eks en lp spiller, ria trinn og videre utforsking av rør dac

for andre er veien og fasiten annerledes men dog sikkert like interesang

Du forholder deg til hifi/stereo oppsett, mens jeg stort sett har diskutert mulighetene i hjemmekinoverden, men da altså musikk i stereo (2.1), eller pure audio (2.0).

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg har ikke premium, men bruker gratisutgaven, og lyden er himmelsk bra i mitt hjemmekinoanlegg. Spesielt med pure audio. Hvis jeg synes det mangler litt bass, setter jeg den i stereo, og får da med subben også - alt etter hva som passer til musikken.
    Det er helt greit,er vel bare vi som har litt forskjellige meninger om hva som er bra lyd,jeg hører selv ganske stor forskjell på spotify vs spotify premium og stereo avspilling gjennom min onkyo kontra min Pathos er som natt og dag å det samme er jo prisen

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt å bruke ordet fantastisk, men det kommer endel an på hvilken musikk jeg spiller. Ikke alle mp3 filene mine er gode. De eldre kan være et resultat av litt dårligere encoding, men slik er det med CD-ene mine også. Varierende kvalitet. Men det er ingen problemer med å finne gode demosanger i hverken cd, mp3 eller spotify for at det skal låte fantastisk via min PC.
    Det du prater om god lyd her er litt spesielt, da du tydeligvis synes slik lyd er fantastisk. Tviler på at du klarer å få en eneste god lydanmelder til å være enig i at Reciever eller Spotify/mp3 er fantastisk lyd.
    Derimot at du og dine venner synes dette er fantastisk lyd er jo helt greit det er ditt anlegg og du som skal være fornøyd

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så høres dette ut som et salgsargument fra bransjen for å selge en ekstra boks. En HTPC med eget skjermkort (ikke på hovedkortet), og rene, digitale signaler, har jeg ingen tro på gir noe forstyrrelser. Her snakker vi om digitale signaler direkte til receiver via HDMI. Og signalene blir jo buffret, og mates ut etter behov.

Edit: Nå snakker du vel strengt tatt om receiveren her. Vet at man kan hente mer ut av et rent stereo-oppsett enn et hjemmekinoanlegg, men et hjemmekinoanlegg kan også låte aldeles flott uten de store kostnadene. Selv bruker jeg ikke forstrekeren i receiveren, men i min eksterne Emotiva XPA-5, så signalene blir renere. Hadde selvsagt ønsket meg toppmodellen til Onkyo som er en ren prossessor ( PR-SC5508 ), men jeg tror ærlig talt det ikke er så veldig mye bedre lyd å hente (hadde selvsagt vært morro å teste dette). Men så er jeg også godt hjulpet av mine Klipsch RF-63.
    Her begynner du virkelig å snakke god lyd onkyo 5508 er en meget god prosessor med meget god romkorreksjon og utgang for 2 stk subber
    Du kan jo dette om du vil ser jeg :-D :-D :-D

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Det er helt greit,er vel bare vi som har litt forskjellige meninger om hva som er bra lyd,jeg hører selv ganske stor forskjell på spotify vs spotify premium og stereo avspilling gjennom min onkyo kontra min Pathos er som natt og dag å det samme er jo prisen
    Det er ingen tvil om dette eddie og kan ikke si annet en at jeg er 100% enig 8)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kamerat som har logget seg inn med premium, men kan ikke si at jeg hører noen forskjell. Dvs - vi fikk ikke prøvd dette noe særlig ut egentlig, så jeg kommer no til å oppgradere selv en gang uansett.

Nå vet jeg ikke hvordan din PC/HTPC er satt opp, hvilke drivere du bruker, eller hvordan programmene er satt opp. Har du eget skjermkort med HDMI/7.1? Dette kan kanskje ha noe å si på forskjellen du opplever.

Selv har jeg testet både oppskalering av lyden, og bit-perfect, men jeg vil si at lyden blir akkurat like klar uansett alternativ, så da er konklusjonen at driverne, og oppsettet av programmene kan ha noe å si.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Her begynner du virkelig å snakke god lyd onkyo 5508 er en meget god prosessor med meget god romkorreksjon og utgang for 2 stk subber
    Du kan jo dette om du vil ser jeg :-D :-D :-D
    Jeg vet jo at denne vil være bedre, og den jeg helst kunne tenkt, men ikke ser meg råd til nå (selv om jeg har pengene klar).

Nå har jeg rigtignok utgang for 2 subber i min Onkyo TX-NR-807, men det er nok mest å hente på romkorreksjonen, tenker jeg. Men jeg kan ikke tenke meg annet enn at det hjelper å benytte egen effektforsterker (Emotiva XPA-5) som jeg gjør, men tanke på eventuelle forstyrrelser (ja, det er i receiveren elektronikken befinner seg - ikke i lydkildene).

Jeg testet tidligere Onkyo TX-NR906, og jeg mener å huske at lyden var mer kontrollert enn den jeg har nå - sannsynligvis pga tre seperate stømforsyninger og romkorreksjonen, så ja - jeg tror absolutt jeg hadde hevet lyden enda noen hakk med onkyo 5508. Og da forholder jeg meg fortsatt til hjemmekinoverden (ikke rene hifi/stereo-oppsett), og kanskje også til musikk.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du prater om god lyd her er litt spesielt, da du tydeligvis synes slik lyd er fantastisk. Tviler på at du klarer å få en eneste god lydanmelder til å være enig i at Reciever eller Spotify/mp3 er fantastisk lyd.
    Derimot at du og dine venner synes dette er fantastisk lyd er jo helt greit det er ditt anlegg og du som skal være fornøyd
    Hvis lydanmelderen hadde bind for øynene, og ikke så komponentene - hvem vet? Kunne selvsagt lagt mer inn i dempeplater også, men nå har jeg anlegget mitt stående i stua, så jeg kommer ikke til å strekke dette til fanatisk nivå. Men selv med det jeg har nå, så hører jeg fantastisk god musikk - innimellom.

Edit: Jeg må si at det er en ting som er litt snodig: Jeg har vært innom alle hi-fi stedene i Stavanger, og noen i Kristiansand og fått demonstrert lyd, men ikke en eneste gang har jeg blitt spesielt imponert. Faktisk er den beste lyden jeg har fått demonstrert her hjemme hos meg selv, eller forsåvidt også en hjemme hos en hifi kamerat av meg også. Han snakker litt mer som dere, men jeg er like fornøyd med min lyd enda, som han er med sin (ja, han har fin lyd han også).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du forholder deg til hifi/stereo oppsett, mens jeg stort sett har diskutert mulighetene i hjemmekinoverden, men da altså musikk i stereo (2.1), eller pure audio (2.0).
    i min verden har jeg gått veien for ett kompromiss, jeg har bygd inn god stereo lyd ( synes jeg da ) sammen med kinolyd fra receiver så jeg har ben i begge verdener :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oki, ser den, jeg har som utgangspunkt prøvd å lage meg ett altspisende oppsett, mao går for musikalskhet med en dæsj av hifi
    det er viktig for meg at jeg kan spille variert musikk og ikke minst det at innspillingen i seg selv ikke skal være ett hinder for å kunne nyte musikken
    men selvfølgelig hører jeg forskjell på gode og dårlige innspillinger også

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lydanmelderen hadde bind for øynene, og ikke så komponentene - hvem vet? Kunne selvsagt lagt mer inn i dempeplater også, men nå har jeg anlegget mitt stående i stua, så jeg kommer ikke til å strekke dette til fanatisk nivå. Men selv med det jeg har nå, så hører jeg fantastisk god musikk - innimellom.

Edit: Jeg må si at det er en ting som er litt snodig: Jeg har vært innom alle hi-fi stedene i Stavanger, og noen i Kristiansand og fått demonstrert lyd, men ikke en eneste gang har jeg blitt spesielt imponert. Faktisk er den beste lyden jeg har fått demonstrert her hjemme hos meg selv, eller forsåvidt også en hjemme hos en hifi kamerat av meg også. Han snakker litt mer som dere, men jeg er like fornøyd med min lyd enda, som han er med sin (ja, han har fin lyd han også).
    Skjønner godt hva du mener med at hi-fi butikkene har dårlig lyd.
    Masse rart stablet overalt og di fleste har ikke brukt en eneste kr på romkorreksjon i form av rommet selv og det er utrolig dårlig da evt. kjøper ikke får høre riktig lyd

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liker du bass???

Sjekk denne gutter en JL F212 datt inn døra her

100 kg sub det burde riste litt i rompa....

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne gutter en JL F212 datt inn døra her

100 kg sub det burde riste litt i rompa....
    Nå synes jeg du har fått litt for mye stash i det siste :P Bare å donere til trøndelag :P

Men ja, blir rått det der. De har jo ekstrem slaglengde de subbene der, har dem ikke?

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Nå synes jeg du har fått litt for mye stash i det siste :P Bare å donere til trøndelag :P

Men ja, blir rått det der. De har jo ekstrem slaglengde de subbene der, har dem ikke?
    Disse er i verdens klasse her en en review fra stereophile

JL Audio Fathom f212 powered subwoofer | Stereophile.com

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kamerat som har logget seg inn med premium, men kan ikke si at jeg hører noen forskjell. Dvs - vi fikk ikke prøvd dette noe særlig ut egentlig, så jeg kommer no til å oppgradere selv en gang uansett.

Nå vet jeg ikke hvordan din PC/HTPC er satt opp, hvilke drivere du bruker, eller hvordan programmene er satt opp. Har du eget skjermkort med HDMI/7.1? Dette kan kanskje ha noe å si på forskjellen du opplever.

Selv har jeg testet både oppskalering av lyden, og bit-perfect, men jeg vil si at lyden blir akkurat like klar uansett alternativ, så da er konklusjonen at driverne, og oppsettet av programmene kan ha noe å si.
    Hei kjører spotify trådløst fra min bærbare acer til en logitech duet,videre fra dueten til en audionote dac via rca analog kabling til forsterker

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf7ii

Klipsch RF-7 II Floorstanding Speaker Review – Bestcovery

Klipsch is a well-known brand with a venerated history, and they've produced a winner in the RF7 II, a speaker they refer to as a "reference" monitor. Reference monitors are often used in comparative professional audio situations, and this speaker definitely fits the bill for that kind of use. Transients come through nicely, and the dual 10 cerametallic cone woofers are more than big enough to handle the bass response. A 1.75 titanium dome tweeter is more or less industry standard and nothing extremely special, but overall these speakers are worthy of consideration as among the best floor standing speakers widely available.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-7 II Floorstanding Speaker Review – Bestcovery

Klipsch is a well-known brand with a venerated history, and they've produced a winner in the RF7 II, a speaker they refer to as a "reference" monitor. Reference monitors are often used in comparative professional audio situations, and this speaker definitely fits the bill for that kind of use. Transients come through nicely, and the dual 10 cerametallic cone woofers are more than big enough to handle the bass response. A 1.75 titanium dome tweeter is more or less industry standard and nothing extremely special, but overall these speakers are worthy of consideration as among the best floor standing speakers widely available.
    Hvor er resten av testen? ikke akkurat en test de 5 linjene jeg fant frem

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uflaks

Uflaks vincent sp 331 ble solgt rett for nesa mi, Parasound duden svarer ikke
    så da har jeg funnet denne Vincent SV-226 og lurer da, blir den i minste laget til rf82? ikke helt hva jeg er på jakt etter men veldig klar for en forandring
    mvh Raya

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er resten av testen? ikke akkurat en test de 5 linjene jeg fant frem
    Det var hele teksten for prisen di vant på klipsch sine sider.
    Kommer noen nye gode reviews snart
    Di fikk knall bra omtale i en tysk test, men er vel ikke mange som kan lese det..... he he

Side 588 av 1034 FørsteFørste ... 88 448 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 584 585 586 587 588 589 590 591 592 598 608 618 628 638 648 658 668 678 688 698 708 718 728 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •