Klipsch klubben - Side 587

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 587 av 1033 FørsteFørste ... 87 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 583 584 585 586 587 588 589 590 591 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 ... SisteSiste
Viser resultater 11,721 til 11,740 av 20659
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Vel, jeg har nå klart å imponere mange gjester med mp3 jeg, så hvorfor jeg har fått dette fint til kan man jo undre litt over. Men så har jeg flikket med PC-er og dataprogrammer i 20 år, og det kan godt være det hjelper meg noe.

Føler meg sikker på selv eksperter ville fått problemer i en blindtest, for å si det slik (spiller sjeldent filer under 192k).

Det å feie bort mp3 som dårlig lyd ble litt for vilt for meg, for jeg vet hvordan god lyd kan høres ut.
    Her går det på spotify premium gjennom en audionote dac og det låter bedre enn mange cd spillere av brukbar klasse

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener fra HDMI/SPDIF direkte til DAC-en i receiveren, så er det nok det beste man kan få til: http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html (har vært endel diskusjoner om dette, men jeg er ikke i tvil om hvor gode DAC-ene i receiverne er i dag. Ekstern DAC til receivere kan man anse som penger ut av vinduet).

Nåe det gjelder hifi/stereo folk, må det som oftest en ekstern DAC til, siden stereo-pre som oftest mangler DAC.
    Fra en receiver så vil du ikke få den beste lyden til musikk uansett om du har ekstern dac eller ikke men har du en 2 kanals stereo forsterker så er det hvert og legge litt penger i en dac

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Fra en receiver så vil du ikke få den beste lyden til musikk uansett om du har ekstern dac eller ikke men har du en 2 kanals stereo forsterker så er det hvert og legge litt penger i en dac
    Helt riktig en reciever har for mange forstyrrende elementer til å kunne gi 100% ren og god lyd

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciever

Må bare spørre siden det er mange reciever brukere her om noen har testet denne på Klipsch?

MRX 700 - Welcome to the New Official Anthem® Audio Video Website.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere i Klipsch Klubben en spesielt god dac med en viss varm klang til anbefaling?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vært diskutert i andre tråder, og andre eksperter har konkludert med det samme som meg også. Jeg vil ikke anbefale noen med gode, nye receivere jeg kjenner å bruke penger på hverken DAC-er eller dyre kabler da jeg, og flere andre anser dette som penger ut av vinduet.

Har selv fantastisk lyd med HDMI til DAC i receiver selv, så dette vil jeg personlig ikke bruke mer penger på. Men folk må selvsagt bruke penger på hva de vil. Har man noe annet enn receiver, er det ofte mangel på DAC, og da må det en ekstern til uansett.

Min konklusjon er at signalene fra pc til min egen receiver er krystallklar (har hatt mange meget imponerte gjester også) også med mp3 (som feks gratis spotify), og da vil det ikke bli dårligere med flac. Så PC-kilden kan være helt topp som lydkilde.

med all mulig respekt for deg og dine meninger om dette så er jeg forsatt ikke enig basert på egenerfaring på området, det spørs jo helt hvilken dac du/dere har testet med selvfølgelig og hvor stor flaskehals din receiver i utgangspunktet er , men det aller beste(og billigste) er jo å lukke øynene for dette selvfølgelig ,for de som vil det, jeg har forøvrig ikke årets modell her hjemme å sammenligne med , men regner marantsen min som en musikalsk receiver uansett, i den grad receiverer kan være det, hifi blir det ihvertfall ikke ut fra en recevier i mine ører, men man kan få det musikalsk til en viss grad mener jeg da

spørsmålet her blir egentlig hvor mye man vil investere i 2 kanals lyden i ett kinooppsett, og det er jo individuellt selvfølgelig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonnaPetra
    Har dere i Klipsch Klubben en spesielt god dac med en viss varm klang til anbefaling?

etter å ha nå testet og eid to audio note dac så stikker jeg nakken frem og våger meg med ett tips i den retningen, de er musikalske imo
    modeller fra de er mange og det er vanskelig å komme med stalltips på hvilken du skal eventuellt teste
    de fåes også i både fabrikkbygde versjoner og kit

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det på spotify premium gjennom en audionote dac og det låter bedre enn mange cd spillere av brukbar klasse

det gjør det nok helt klart

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    med all mulig respekt for deg og dine meninger om dette så er jeg forsatt ikke enig basert på egenerfaring på området, det spørs jo helt hvilken dac du/dere har testet med selvfølgelig og hvor stor flaskehals din receiver i utgangspunktet er , men det aller beste(og billigste) er jo å lukke øynene for dette selvfølgelig ,for de som vil det, jeg har forøvrig ikke årets modell her hjemme å sammenligne med , men regner marantsen min som en musikalsk receiver uansett, i den grad receiverer kan være det, hifi blir det ihvertfall ikke ut fra en recevier i mine ører, men man kan få det musikalsk til en viss grad mener jeg da

spørsmålet her blir egentlig hvor mye man vil investere i 2 kanals lyden i ett kinooppsett, og det er jo individuellt selvfølgelig
    Meget bra skrevet igjen

+1 fra meg

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler dere å lese gjennom en diskusjon om DAC-er i denne tråden, så ser dere at det er flere eksperter som mener det samme som meg:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...sterker-2.html

Når det gjelder 2 kanals stereo, er man ofte stort sett avhengig av ekstern DAC, fordi DAC-er i denne verden er fraværende i motsetning til dagens receivere. Selv konsentrerer jeg meg kun om hjemmekino, men samtidig få best mulig lyd ut av musikken. Kanskje hifi (stereo) blir kombinert engang senere i mitt hjemmekinoanlegg, men jeg skal nå uansett være på vakt slik at jeg ikke invisterer tusenvis av kroner unødvendig, men kun der det er behov for det.

Leste forresten et stykke om Linn. Tror de nå har kuttet ut alle sine CD-spillere til fordel for mediestreamere, fordi ingen av deres cd-spillere i hundredetusenkronersklassen kan lengre konkurrere med mediestreamerne deres etter hva de selv sier - om sine egne produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar.
    Jeg har Klipsch rf-83, emotiva xpa-2 og parasound halo p3. Pre-ampen kjøper jeg i nærmeste fremtid.
    Satser på stereo denne gangen. Jeg ser for 4-5 tusen å investere. Såklart det er mange faktorerer, men jeg liker å høre hva folk sier også, så kan jeg ha det i baktanken. ;-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke premium, men bruker gratisutgaven, og lyden er himmelsk bra i mitt hjemmekinoanlegg. Spesielt med pure audio. Hvis jeg synes det mangler litt bass, setter jeg den i stereo, og får da med subben også - alt etter hva som passer til musikken.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder det jeg skrev om Linn og mediestreamere, er det vel ingenting som tyder på at det samme ikke kan gjøres med en PC. Setter man opp en egen HTPC med eget skjermkort, og de rette driverne, og bruker (mye) tid på å tune programmene riktig, er jeg ikke i tvil om at en HTPC danker ut CD-spilleren. Da spørs det hvor god DAC-en i receiveren er, og den diskusjonen er det jeg har henvist til: http://avforum.no/forum/generelt-aud...sterker-2.html

Jeg har også lest om de som har brukt opptil 80 000 på ekstern DAC, men kommet fram til at dette er bortkastede penger i forhold til å benytte DAC-en i Onkyo-receiveren. Man lukker ikke øynene, man passer seg for å ikke invistere unødvendig, basert på egne, og andres erfaringer.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Helt riktig en reciever har for mange forstyrrende elementer til å kunne gi 100% ren og god lyd
    For meg så høres dette ut som et salgsargument fra bransjen for å selge en ekstra boks. En HTPC med eget skjermkort (ikke på hovedkortet), og rene, digitale signaler, har jeg ingen tro på gir noe forstyrrelser. Her snakker vi om digitale signaler direkte til receiver via HDMI. Og signalene blir jo buffret, og mates ut etter behov.

Edit: Nå snakker du vel strengt tatt om receiveren her. Vet at man kan hente mer ut av et rent stereo-oppsett enn et hjemmekinoanlegg, men et hjemmekinoanlegg kan også låte aldeles flott uten de store kostnadene. Selv bruker jeg ikke forstrekeren i receiveren, men i min eksterne Emotiva XPA-5, så signalene blir renere. Hadde selvsagt ønsket meg toppmodellen til Onkyo som er en ren prossessor ( PR-SC5508 ), men jeg tror ærlig talt det ikke er så veldig mye bedre lyd å hente (hadde selvsagt vært morro å teste dette). Men så er jeg også godt hjulpet av mine Klipsch RF-63.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler dere å lese gjennom en diskusjon om DAC-er i denne tråden, så ser dere at det er flere eksperter som mener det samme som meg:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...sterker-2.html

Når det gjelder 2 kanals stereo, er man ofte stort sett avhengig av ekstern DAC, fordi DAC-er i denne verden er fraværende i motsetning til dagens receivere. Selv konsentrerer jeg meg kun om hjemmekino, men samtidig få best mulig lyd ut av musikken. Kanskje hifi (stereo) blir kombinert engang senere i mitt hjemmekinoanlegg, men jeg skal nå uansett være på vakt slik at jeg ikke invisterer tusenvis av kroner unødvendig, men kun der det er behov for det.

Leste forresten et stykke om Linn. Tror de nå har kuttet ut alle sine CD-spillere til fordel for mediestreamere, fordi ingen av deres cd-spillere i hundredetusenkronersklassen kan lengre konkurrere med mediestreamerne deres etter hva de selv sier - om sine egne produkter.

det kan nok diskuteres dette her i den uminnelige, og mangt ble sagt når lp spilleren døde også, men den har jo gjennoppstått fra graven mer eller mindre
    en viktig faktor til at mange nå produserer og selger streamere over en lav sko er jo nettopp det at alle vil jo ha det, tenker ikke da på hifi folket nødvendigvis, men de vanlige kjøperne som står for brorparten av ordinært elektronikk salg
    utifra dine uttalelser så er det lett å tolke det dithen at jo mer man kan skvise inn i enn boks jo bedre er det fordi man sparer penger ?
    merkelig da at såkallte high end merker legger ned stor innsats i få få
    det så enkellt som mulig , men med gode komponenter innvendig ?
    flaskehalsen til receivere er nettopp at det er alt for mange kretser innvendig og for dårlig skjerming, dette går jo utover lyden uten tvil
    vil tro at på de receiverne hvor dette problemet er størst vil man kanskje høre minst oppgradering med en separat dac ? her er det forskjell hjemme ihvertfall, og jeg har ikke siste modell dac heller, intet fancy

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så høres dette ut som et salgsargument fra bransjen for å selge en ekstra boks. En HTPC med eget skjermkort (ikke på hovedkortet), og rene, digitale signaler, har jeg ingen tro på gir noe forstyrrelser. Her snakker vi om digitale signaler direkte til receiver via HDMI. Og signalene blir jo buffret, og mates ut etter behov.

Edit: Nå snakker du vel strengt tatt om receiveren her. Vet at man kan hente mer ut av et rent stereo-oppsett enn et hjemmekinoanlegg, men et hjemmekinoanlegg kan også låte aldeles flott uten de store kostnadene. Selv bruker jeg ikke forstrekeren i receiveren, men i min eksterne Emotiva XPA-5, så signalene blir renere. Hadde selvsagt ønsket meg toppmodellen til Onkyo som er en ren prossessor ( PR-SC5508 ), men jeg tror ærlig talt det ikke er så veldig mye bedre lyd å hente (hadde selvsagt vært morro å teste dette). Men så er jeg også godt hjulpet av mine Klipsch RF-63.

vil bare kommentere noe her, det er selvfølgelig sunt å tenke seg godt om hva man trenger og ikke minst hva man egentlig kjøper
    kan dog love deg at med riktig valg fremover på stereofronten så kan du virkelig få deg en positiv overraskelse med rf63, de er gode som gull og kan matches med high end uten problemer i det hele tatt

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan nok diskuteres dette her i den uminnelige, og mangt ble sagt når lp spilleren døde også, men den har jo gjennoppstått fra graven mer eller mindre
    en viktig faktor til at mange nå produserer og selger streamere over en lav sko er jo nettopp det at alle vil jo ha det, tenker ikke da på hifi folket nødvendigvis, men de vanlige kjøperne som står for brorparten av ordinært elektronikk salg
    utifra dine uttalelser så er det lett å tolke det dithen at jo mer man kan skvise inn i enn boks jo bedre er det fordi man sparer penger ?
    merkelig da at såkallte high end merker legger ned stor innsats i få få
    det så enkellt som mulig , men med gode komponenter innvendig ?
    flaskehalsen til receivere er nettopp at det er alt for mange kretser innvendig og for dårlig skjerming, dette går jo utover lyden uten tvil
    vil tro at på de receiverne hvor dette problemet er størst vil man kanskje høre minst oppgradering med en separat dac ? her er det forskjell hjemme ihvertfall, og jeg har ikke siste modell dac heller, intet fancy
    Elektronikken har nok måtte vike for digitale signaler der man ikke trenger den. Det er nok derfor Linn har kommet fram til denne konklusjonen angående sine mediespillere. Når det gjelder platespillere, er dette nok fordi mange fortsatt liker god, gammaldags analog lyd.

Når det gjelder receiver, er selvsagt en prossessor renere enn en receiver, sammen med en ekstra effektforsterker. Men at DAC-en ut av kassa for at lyden skal bli bra tror jeg ikke noe på. Da må man jo skille ut mange andre kretser også i egen boks hvis dette hadde vært avgjørende for lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal høre på musikk går lyden i fra CD/Dac rett i Coplanden (det er volum på Marantz spilleren) man får det renere og bedre signaler,og det låter så utrolig bra. Med SR 7005 låter det mere ullent om jeg kan si det! man kan diskutere dette i det uendlige,men jeg står på mitt,jo renere jo bedre! MP3 er ikke det ultimate og lytte til,men som bakrunds musikk er det helt ok,samme med spotify,noen artister låter bra mens de fleste er ikke bra,om man bruker dac på pc så hjelper det lite når utgangs punktet er dårlig. Stereo er stereo,og surrerundt er surrerundt man får ikke i pose og sekk,om du da ikke legger masse penger i det og da hadde jeg heller kjøpt ny bil (da en ny MB S klasse) Det er min mening.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikken har nok måtte vike for digitale signaler der man ikke trenger den. Det er nok derfor Linn har kommet fram til denne konklusjonen angående sine mediespillere. Når det gjelder platespillere, er dette nok fordi mange fortsatt liker god, gammaldags analog lyd.

Når det gjelder receiver, er selvsagt en prossessor renere enn en receiver, sammen med en ekstra effektforsterker. Men at DAC-en ut av kassa for at lyden skal bli bra tror jeg ikke noe på. Da må man jo skille ut mange andre kretser også i egen boks hvis dette hadde vært avgjørende for lyden.

en receiver er jo ett kompromiss i seg selv, og til film bruk gjør det meg ingenting
    ofte må ikke en separat løsning koste mer enn alt i ett løsning, hvis man dog ikke er nede på budsjett nivå prismessig
    bra er ett relativt uttrykk så jeg påstår ikke at du må ha en separat løsning for at du skal synes at det er bra
    gir bare uttrykk for at jeg ikke nødvendigvis er enig eller har samme oppfattelse av ordet bra

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er Klipsh + rør + enda mere rør veien å gå, målet er egentlig nådd, min egen fasit er skrevet, nå gjennstår det utprøving innenfor denne ligningen min rett og slett, sånn som f.eks en lp spiller, ria trinn og videre utforsking av rør dac

for andre er veien og fasiten annerledes men dog sikkert like interesang

Side 587 av 1033 FørsteFørste ... 87 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 583 584 585 586 587 588 589 590 591 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 727 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •