Klipsch klubben - Side 586

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 586 av 1034 FørsteFørste ... 86 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 582 583 584 585 586 587 588 589 590 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 ... SisteSiste
Viser resultater 11,701 til 11,720 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har selv hørt Rf82/mkII side om side og synes mkII er litt mer laidback og mindre detaljert/oppløst i toppen altså motsatt opplevelse av deg hehe
    Di hadde garantert ikke spillt 300 timer...............
    Skal bla frem alt jeg finner av reviews som bekrefter mine påstander i fremtiden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Faren er vel størst for å få fri kost og opphold med begrenset frihet he he
    Tror vi får jobbe å slite, da er jo drømmen som best når vi endelig får kloa i noe godt

sant det, kudos for test av de to modellene og åpenhjertig dom

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har selv hørt Rf82/mkII side om side og synes mkII er litt mer laidback og mindre detaljert/oppløst i toppen altså motsatt opplevelse av deg hehe
    Du bor jo nærme nok bare å komme og høre her så kan du bedømme etterpå. Hvis du seriøst mener dette må jeg ærlig inrømme at jeg skal gi deg gratis hørsels test

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bor jo nærme nok bare å komme og høre her så kan du bedømme etterpå. Hvis du seriøst mener dette må jeg ærlig inrømme at jeg skal gi deg gratis hørsels test
    Folk har forskjellig smak, forskjellig oppfatning av lyd, forskjellig hørsel, forskjellig utstyr og rom - så kanskje konklusjonen din med annet rom og utstyr hadde forandret seg LITT?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe tviler ikke,selv Heritage serien høres jo litt mer laidback ut i forhold til Rf selv om de faktisk ikke er det!
    Vil gjerne komme på lytt en dag...

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe tviler ikke,selv Heritage serien høres jo litt mer laidback ut i forhold til Rf selv om de faktisk ikke er det!
    Vil gjerne komme på lytt en dag...
    Du er hjertelig velkommen til en god lytte test når du har tid og lyst.
    Synes det bare er kuult å kunne dele erfaringer og lytte på samme låter og prate litt rundt dette for da snakker vi også under helt like forutsettninger selv om vi ikke nødvendigvis mener det samme

Kanskje ikke alle ører har samme tone nyanse det er noe jeg gjerne skulle sett litt forskning på...... he he

Er nok litt ekstremt gal innen hi-fi jeg men noen laster må jeg ha også

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Folk har forskjellig smak, forskjellig oppfatning av lyd, forskjellig hørsel, forskjellig utstyr og rom - så kanskje konklusjonen din med annet rom og utstyr hadde forandret seg LITT?
    Jeg vet at rom har utrolig mye å si defor viktig at alt er spillt inn og i samme rom med samme plassering når man tester og slike tester kan jeg bruke ukesvis på.....
    Min neste test blir RF7 MK II mot Cornwall III

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cornwall III vs RF63

Fikk du noen gang testet dette jostein?
    Cornwall III vs RF63

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at rom har utrolig mye å si defor viktig at alt er spillt inn og i samme rom med samme plassering når man tester og slike tester kan jeg bruke ukesvis på.....
    Min neste test blir RF7 MK II mot Cornwall III
    Dette vil jeg si blir mye mer interessant for min del..

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Dette vil jeg si blir mye mer interessant for min del..
    Skal prøve å få til det i løpet av en 2-3 uker og synes det er en spennende test å kjøre mot hverandre og tør si lite før jeg har hørt begge ferdig innspilt i min egen stue. Kan jo selvfølgelig oppdatere litt underveis men av erfaring kan det fort snu i svingene før alt har løsnet
    Derfor litt farlig av meg å gjøre det men får heller informere om hvor mange timer spillt osv om jeg gjør det slik???

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få til det i løpet av en 2-3 uker og synes det er en spennende test å kjøre mot hverandre og tør si lite før jeg har hørt begge ferdig innspilt i min egen stue. Kan jo selvfølgelig oppdatere litt underveis men av erfaring kan det fort snu i svingene før alt har løsnet
    Derfor litt farlig av meg å gjøre det men får heller informere om hvor mange timer spillt osv om jeg gjør det slik???
    Jaaa:-). Hehe..

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    signalkildene dine er nok også en flaskehals for å få frem maks av rf63, men spiller nok kanon allikevel tenker jeg savner mine uansett hvor fornøyd jeg er med cwlll
    PC med flac filer gjennom en dac?

Det er da vel ikke så dårlig?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Hvis du mener fra HDMI/SPDIF direkte til DAC-en i receiveren, så er det nok det beste man kan få til: http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html (har vært endel diskusjoner om dette, men jeg er ikke i tvil om hvor gode DAC-ene i receiverne er i dag. Ekstern DAC til receivere kan man anse som penger ut av vinduet).

Nåe det gjelder hifi/stereo folk, må det som oftest en ekstern DAC til, siden stereo-pre som oftest mangler DAC.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedgrunnen til at jeg kjøpte dac var for å ha en pre til rørforsterkern min, men nok om det.

Trodde flac og dac ville gi en god lydkilde, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du noen gang testet dette jostein?
    Cornwall III vs RF63
    ikke direkte dessverre, men har dannet meg ett lite bilde av de vesentligste forskjellene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

neida, mente ikke å antyde det egentlig, var mer å si at rf63 gjerne skinner jo bedre utstyr det kobles til, beklager hvis jeg ordla meg litt negativt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvis du mener fra HDMI/SPDIF direkte til DAC-en i receiveren, så er det nok det beste man kan få til: http://avforum.no/forum/generelt-aud...orsterker.html (har vært endel diskusjoner om dette, men jeg er ikke i tvil om hvor gode DAC-ene i receiverne er i dag. Ekstern DAC til receivere kan man anse som penger ut av vinduet).

Nåe det gjelder hifi/stereo folk, må det som oftest en ekstern DAC til, siden stereo-pre som oftest mangler DAC.

tja, jeg er ikke enig i det der, for en dac i receiver har masse støykilder rundt seg, og har nettopp testet det med receiver hjemme her når pre var på oppgradering også, jeg mener dog også at cd spiller med en god dac er bedre enn flac + dac enhver dag også så meninger er forskjellig

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    tja, jeg er ikke enig i det der, for en dac i receiver har masse støykilder rundt seg, og har nettopp testet det med receiver hjemme her når pre var på oppgradering også, jeg mener dog også at cd spiller med en god dac er bedre enn flac + dac enhver dag også så meninger er forskjellig
    Dette har vært diskutert i andre tråder, og andre eksperter har konkludert med det samme som meg også. Jeg vil ikke anbefale noen med gode, nye receivere jeg kjenner å bruke penger på hverken DAC-er eller dyre kabler da jeg, og flere andre anser dette som penger ut av vinduet.

Har selv fantastisk lyd med HDMI til DAC i receiver selv, så dette vil jeg personlig ikke bruke mer penger på. Men folk må selvsagt bruke penger på hva de vil. Har man noe annet enn receiver, er det ofte mangel på DAC, og da må det en ekstern til uansett.

Min konklusjon er at signalene fra pc til min egen receiver er krystallklar (har hatt mange meget imponerte gjester også) også med mp3 (som feks gratis spotify), og da vil det ikke bli dårligere med flac. Så PC-kilden kan være helt topp som lydkilde.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Dette har vært diskutert i andre tråder, og andre eksperter har konkludert med det samme som meg også. Jeg vil ikke anbefale noen med gode, nye receivere jeg kjenner å bruke penger på hverken DAC-er eller dyre kabler da jeg, og flere andre anser dette som penger ut av vinduet.

Har selv fantastisk lyd med HDMI til DAC i receiver selv, så dette vil jeg personlig ikke bruke mer penger på. Men folk må selvsagt bruke penger på hva de vil. Har man noe annet enn receiver, er det ofte mangel på DAC, og da må det en ekstern til uansett.

Min konklusjon er at signalene fra pc til min egen receiver er krystallklar (har hatt mange imponerte gjester også) også med mp3, og da vil det ikke bli dårligere med flac.
    MP3 suger det er ikke vits å diskutere engang :twisted: :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MP3 suger det er ikke vits å diskutere engang :twisted: :twisted: :twisted:
    Vel, jeg har nå klart å imponere mange gjester med mp3 jeg, så hvorfor jeg har fått dette fint til kan man jo undre litt over. Men så har jeg flikket med PC-er og dataprogrammer i 20 år, og det kan godt være det hjelper meg noe.

Føler meg sikker på selv eksperter ville fått problemer i en blindtest, for å si det slik (spiller sjeldent filer under 192k).

Det å feie bort mp3 som dårlig lyd ble litt for vilt for meg, for jeg vet hvordan god lyd kan høres ut.

Side 586 av 1034 FørsteFørste ... 86 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 582 583 584 585 586 587 588 589 590 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •