Klipsch klubben - Side 585

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 585 av 1033 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 588 589 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 ... SisteSiste
Viser resultater 11,681 til 11,700 av 20659
    Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Skal legge ut bilder i løpet av dagen med begge i samme rom
    Kjøpte jo kekka sine i går... så ingen grunn til å tvile her.
    Jeg kjøpte di kun av en grunn å overbevise alle som har hørt dissse to på forskjellig elektronikk eller rom da det har sykt mye å si.
    Hvem som helst er hjertelig velkommen om di er i Østfold området nærmere bestemt spydeberg
    Noen som har for mye penger planer om å beholde mk2?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noen som har for mye penger planer om å beholde mk2?
    Wish I had he he

MK2 Blir i huset uten tvil, mulig et par cornwall III også etterhvert.
    Jeg har hatt klipsch siden 1990 og elsker Klipsch.
    Kjenner jeg blir litt gal for helst vil jeg jo ha alle sammen, men da må jeg finne frem finlandshetta og brekkjernet først :twisted:

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mk2 høres ut som noe for meg hvis toppen er tonet ned litt.

Den super dynamiske toppen er litt for tøff for rommet mitt. Får se hva som skjer. rf-7 blir for stor, så gleder meg hvis en ny utgave av 63 kommer.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Mk2 høres ut som noe for meg hvis toppen er tonet ned litt.

Den super dynamiske toppen er litt for tøff for rommet mitt. Får se hva som skjer. rf-7 blir for stor, så gleder meg hvis en ny utgave av 63 kommer.
    Det kommer en versjon II av RF63 men dato er ikke satt så bare å smøre seg med en god porsjon tolmodighet

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer en versjon II av RF63 men dato er ikke satt så bare å smøre seg med en god porsjon tolmodighet
    Og penger :P
    Blir vel ikke billig.

Beholder vel egentlig 63 tenker jeg meg, får på film med mv-15 er det rått!:twisted:

Eneste problemet jeg har er vel når jeg jeg setter på ac/dc, metallica, gnr osv på -10 så forsvinner detaljene på diskanten og det hele blir litt lyst og dårlig.

Det er vel rommet mitt som ikke takler det tror jeg, eller opplever andre det samme?

Hadde vært morro og tatt de med ut en gang og spilt alt de orket.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ikke billig.

Beholder vel egentlig 63 tenker jeg meg, får på film med mv-15 er det rått!:twisted:

Eneste problemet jeg har er vel når jeg jeg setter på ac/dc, metallica, gnr osv på -10 så forsvinner detaljene på diskanten og det hele blir litt lyst og dårlig.

Det er vel rommet mitt som ikke takler det tror jeg, eller opplever andre det samme?

Ingenting slår Klipsch på film 8)

Mulig du skulle sjekket rommet litt for refleksjoner og få dempet problem områdene, så er jeg rimelig overbevist om at du blir knall fornøyd med lyden du har

Men det du beskriver er en del av det som er gjort bedre i den ny modellen kan godt spille litt høyere på akkurat slik musikk

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig du skulle sjekket rommet litt for refleksjoner og få dempet problem områdene, så er jeg rimelig overbevist om at du blir knall fornøyd med lyden du har

Men det du beskriver er en del av det som er gjort bedre i den ny modellen kan godt spille litt høyere på akkurat slik musikk
    Jupp. Har dempet veggen bak meg. Men desverre bare med 22mm lydplater fra glava. Kommet hjem med 50mm rockwool og jeg er singel på null komma niks.

Det hjalp noe og resulterte i bedre diskant. Det store problemet er vel at jeg har litt ekko og betongtak. Med all den betongen i leiligheten er det umulig å få bort ekkoet.

Sparer som en idiot til huskjøp nå, og da skal det bli dedikert lydrom, hvor perfekt akustisk lytteomgivelser skal være i høyfokus

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Har dempet veggen bak meg. Men desverre bare med 22mm lydplater fra glava. Kommet hjem med 50mm rockwool og jeg er singel på null komma niks.

Det hjalp noe og resulterte i bedre diskant. Det store problemet er vel at jeg har litt ekko og betongtak. Med all den betongen i leiligheten er det umulig å få bort ekkoet.

Sparer som en idiot til huskjøp nå, og da skal det bli dedikert lydrom, hvor perfekt akustisk lytteomgivelser skal være i høyfokus
    kuult å se at du virkelig satser på god lyd
    Ett eget gutte rom er nesten et "must" om man skal være lykkelig... he he

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf7 Vs Rf7ii

Her er bildene begge i min stue og testet grundig med seriøs elektronikk.
    Krell Home Teater og Sunfire 7401 med xlo ultra high end kabler.
    Man må ikke glemme at dette er en helt ny høyttaler og da mener jeg at alt er nytt og forbedret.
    Hovedforskjellen her er at nye er mye bedre oppløst og mye mere detaljert i tonene. Luftig i toppen uten å miste noe som helst av den gammle Klipsch lyden crossoveren er flyttet lengre ned dvs at Horna kun er mye mer tilstede med disse høyttalerene.
    Kommer garantert masse gode reviews om disse etterhvert så hold øynene åpne for disse. Di spiller djevelsk bra og gamle far står igjen med halv åpen munn og støv i fjeset
    Sjeldent utviklingen går bakover og det gjør den ikke denne gangen heller.............

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det kunne du med den gamle serien også, hvis forutsetningene var tilstede, har idag vært å hørt på ett par av de nye mkll versjonene, og det er definetivt gjort noe i toppen, er mer oppløst enn forrige serie, men personlig synes jeg det også( kanskje) var mistet noe i mellomtonen på de, men det spillte kjempebra selvfølgelig , var matchet med rega oppsett og jeg fikk frie hender til toe inn og plassering
    noe mer "hifi" kanskje er mitt inntrykk, men har forsatt mye av klipsch sounden inntakt og jeg kunne fint levd med lyden , så ett skritt er tatt ,antagelig fremover men det blir en smaksak også, toppen likte jeg godt
    på de mindre modellene så hvis det er ett ankepunkt med mkl så kan mkll være midt i blinken, og det er definetivt ikke tatt skritt bakover ihvertfall

vil minne om at plenty av ht produsenter har tatt steg i feil retning gjennom min tid innen hifi, skrekk og gru er for meg på nittitallet når jbl skulle bli europasert i lyden, det var ett mareritt synes jeg og jeg har aldri etter det hatt jbl i hus

min mening er at det har skjedd ting med mkll samme som når mkl kom, det er grunnlag for diskusjon om man liker det eller ikke, men hvis man tenker hifi er det nok tatt ett skritt frem heldigvis, rf7 mkll skal bli artig å høre på
    er den like krevende som mkl Harley ?

ps du er heldig som kan sammenligne slikt hjemme Harley

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et spørsmål harley: må alt som er utviklet og produsert sist automatisk være best? Siden du sier at utviklingen ikke går bakover?

Isåfall vil det automatisk si at nye ref og Palladium er Bedre enn cornwall/la scala/ og khorn? Høres sprøtt ut for meg.

Noen liker nok det nyeste best andre liker andre merker, og folk er forskjellig. Men jeg
    Vil neppe være med på at det nyeste utviklet høytalerne aut må være best pga utviklingen kun går en vei?

Håååper dette ikke oppfattes feil, da jeg synes mkII er knall bra, bare ikke best ifølge min smak..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel ikke billig.

signalkildene dine er nok også en flaskehals for å få frem maks av rf63, men spiller nok kanon allikevel tenker jeg savner mine uansett hvor fornøyd jeg er med cwlll

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wish I had he he

MK2 Blir i huset uten tvil, mulig et par cornwall III også etterhvert.
    Jeg har hatt klipsch siden 1990 og elsker Klipsch.
    Kjenner jeg blir litt gal for helst vil jeg jo ha alle sammen, men da må jeg finne frem finlandshetta og brekkjernet først :twisted:

hm , kanskje vi skal planlegge noe :twisted: vil gjerne ha alt jeg og

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Bare et spørsmål harley: må alt som er utviklet og produsert sist automatisk være best? Siden du sier at utviklingen ikke går bakover?

Isåfall vil det automatisk si at nye ref og Palladium er Bedre enn cornwall/la scala/ og khorn? Høres sprøtt ut for meg.

Noen liker nok det nyeste best andre liker andre merker, og folk er forskjellig. Men jeg
    Vil neppe være med på at det nyeste utviklet høytalerne aut må være best pga utviklingen kun går en vei?

Håååper dette ikke oppfattes feil, da jeg synes mkII er knall bra, bare ikke best ifølge min smak..
    Det må det så absolutt ikke men skulle gjerne vist hvilket grunnlag du har hørt dette slik på da jeg vedder rimelig mye penger på at RFII vinner masse tester fremover. Jeg har drevet i denne bransjen i 25 år og vet når lyd høres riktig ut.

Til din informasjon er cornwall III den nyeste og beste cornwall og den veien har det gått for di fleste klipsch vis meg en review hvor di seier noe annet er du snill

Du kan ikke samenligne Horn og Palladium det er to forskjellige konsept, men selv horn kommer stadig i nye og bedre utgaver.....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hm , kanskje vi skal planlegge noe :twisted: vil gjerne ha alt jeg og
    Faren er vel størst for å få fri kost og opphold med begrenset frihet he he
    Tror vi får jobbe å slite, da er jo drømmen som best når vi endelig får kloa i noe godt

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må det så absolutt ikke men skulle gjerne vist hvilket grunnlag du har hørt dette slik på da jeg vedder rimelig mye penger på at RFII vinner masse tester fremover. Jeg har drevet i denne bransjen i 25 år og vet når lyd høres riktig ut.

Til din informasjon er cornwall III den nyeste og beste cornwall og den veien har det gått for di fleste klipsch vis meg en review hvor di seier noe annet er du snill

Du kan ikke samenligne Horn og Palladium det er to forskjellige konsept, men selv horn kommer stadig i nye og bedre utgaver.....

Jeg har hatt mkII hjemme ilag med rf83 i ei lita uke, og misforstå meg rett, jeg digger mkII, men hadde huset brent ned og 83'ene ikke var mulig å skaffe lenger hadde jeg reve meg i håret for de likte JEG bedre totalt sett:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Klipsch i mange år jeg og nå, og selv om det ikke er siden 1990 vet jeg hva ørene mine liker..

Jeg hadde uten tvil tatt cornwall over rf7mkII.

Men flott initiativ her harley med test og utdyping som gagner alle! Det er kjempebra!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mkII hjemme ilag med rf83 i ei lita uke, og misforstå meg rett, jeg digger mkII, men hadde huset brent ned og 83'ene ikke var mulig å skaffe lenger hadde jeg reve meg i håret for de likte JEG bedre totalt sett:-)
    Det er en ærlig sak det synd det ikke kommer en ny RF83....

Håper di du hørte hadde spillt sine 300 timer noe veldig få par i norge har rukket, ellers blir sammenligningen litt skjev og da ville jeg hørt di igjen senere

For i di jeg har hørt RF 82 mot RF 82 MK II og RF 7 mot RF7 MK II er det i begge tilfeller mye bedre oppløst og sømløs lyd

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Klipsch i mange år jeg og nå, og selv om det ikke er siden 1990 vet jeg hva ørene mine liker..

Jeg hadde uten tvil tatt cornwall over rf7mkII.

Men flott initiativ her harley med test og utdyping som gagner alle! Det er kjempebra!
    Der er jeg helt enig og Heritage er jo der all Klipsch startet 8)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ærlig sak det synd det ikke kommer en ny RF83....

Håper di du hørte hadde spillt sine 300 timer noe veldig få par i norge har rukket, ellers blir sammenligningen litt skjev og da ville jeg hørt di igjen senere

For i di jeg har hørt RF 82 mot RF 82 MK II og RF 7 mot RF7 MK II er det i begge tilfeller mye bedre oppløst og sømløs lyd
    Hei har selv hørt Rf82/mkII side om side og synes mkII er litt mer laidback og mindre detaljert/oppløst i toppen altså motsatt opplevelse av deg hehe

Side 585 av 1033 FørsteFørste ... 85 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 581 582 583 584 585 586 587 588 589 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 715 725 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •