Klipsch klubben - Side 582

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 582 av 1033 FørsteFørste ... 82 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 578 579 580 581 582 583 584 585 586 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 ... SisteSiste
Viser resultater 11,621 til 11,640 av 20659
    Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crimar

Ja palladium. De hadde koblet opp palladium på en reciver av lavere kvalitet.

Helt utrolig. Var en der som seriøst vurderte palladium, men han endte opp med rf-82 for den låt bedre
    :-D Dette må vel være satt på spissen eller mannen må ha vært full?. Hvis du seriøst sikter deg inn på høyttalere på nærmere 60.000 så ombestemmer du deg ikke og velger RF-82:shock:

Uansett skuffende og rart at de ikke kopler dette opp med riktig elektronikk. Tenkte jeg selv skulle be om noen demo, men er redd jeg sløser bort tiden. Fikk du feks noen inntrykk om hvordan disse låter sammenlignet med feks RF-63? Og hvordan var demorommet?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    :-D Dette må vel være satt på spissen eller mannen må ha vært full?. Hvis du seriøst sikter deg inn på høyttalere på nærmere 60.000 så ombestemmer du deg ikke og velger RF-82:shock:

Uansett skuffende og rart at de ikke kopler dette opp med riktig elektronikk. Tenkte jeg selv skulle be om noen demo, men er redd jeg sløser bort tiden. Fikk du feks noen inntrykk om hvordan disse låter sammenlignet med feks RF-63? Og hvordan var demorommet?

har er en på forumet som har uttalt seg litt om dette, p37 vs ref. han har hatt Ref. og nå P39. du kan bruke søkefunksjonen så finner du nok litt om akkurat dette også. (husker ikke farten navn, men det finner du nok..)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb

Faktisk sant. Er ikke helt sikker på at kjøpte de tilslutt for jeg gikk før det ble noe salg tror jeg.

Men både han og jeg synes rf-82 låt mye bedre for den hadde en del bedre elektronikk på seg.

Lytterommet var bra det. Kanskje litt for lite da bassen ble litt brumlete. Hadde hatt høyttalere på langsiden og hatt det som et lytterom hadde det vært ganske fett.

Jeg har rett og slett ikke rom til å dømme mine 63. Betong overalt gjør dette rommet udugelig. Har slengt opp noen plater og det gjorde at jeg kan ha høyere volum.

Med en dac og noen flac filer hører jeg på pink floyd på ganske høye volumer, men når jeg vil kjøre litt ac/dc, gnr, metallica osv så blir det litt rotete i diskanten og for lyst.

Er det noen i trondheim med et godt lytterom og vil ha besøk så bare si ifra. Skulle likt å testa mine 63 og oppleve hva de virkelig er gode for.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått spillt noen timer på rf82 nå og nå begynner dem å løsne morro å høre..

Ble et veldig løft med emotiva xpa-2, selv på lavt volum er dette merkbart . Gjenstår nok en del innspilling men nærmer meg nok 150timer nå..

Har før klaga over at bass er best i sofa området men nå virker det som dette har løsna litt og bassen er merkbar i nesten hele stua. Superfornøyd nå Har ikke gjort noen flere romkorrigeringer så om dette kommer av at jeg fikk emotiva xpa-2 eller at høytalerene begynner å bli spillt inn vet jeg ikke.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rett og slett ikke rom til å dømme mine 63. Betong overalt gjør dette rommet udugelig. Har slengt opp noen plater og det gjorde at jeg kan ha høyere volum.

Med en dac og noen flac filer hører jeg på pink floyd på ganske høye volumer, men når jeg vil kjøre litt ac/dc, gnr, metallica osv så blir det litt rotete i diskanten og for lyst.

Er det noen i trondheim med et godt lytterom og vil ha besøk så bare si ifra. Skulle likt å testa mine 63 og oppleve hva de virkelig er gode for.
    Uff da Lytterom er ikke alltid bare, bare. Hadde RF-63 selv en periode, men fant noe annet som passet rommet mitt bedre. Som deg så var jeg selvfølgelig ikke tvil om at RF-63 var kjempebra, men hva hjalp vel det når det var et helt annet sted enn hjemme oss meg selv
    Men sjelden en ren vinn-vinn situasjon. Savner blant annet snerten i Metallica med "Of wolf and man" med RF-63, på full guffe8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh?

Audiocompaniet? Vet du når?

ikke avtallt tidspuynkt enda

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg er nå i klubben med rf-83. Har hatt dem i ca en mnd, så nå begynner de å bli innspillt. Har en emotiva xpa-2 på vei fra statene, så nå leter jeg etter en god stereo fortrinn til den. Noen som har noe forslag? Nå kjører dem inn med en pioneer receiver pga jeg hadde 5.1 system, men nå satser jeg på 2 kanals. Jeg ser en parasound P3 på torget. Men vet ikke så mye om matching da....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedsaklig til rock/metal musikk...

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonnaPetra
    Hovedsaklig til rock/metal musikk...
    Parasound, Marantz, Vincent er noen av de tingene som passer bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Noen påstår at det bør kjøpes samme merke i for og effekttrinn. Er det noe med at forforsterkeren må takle effekten?

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Noen påstår at det bør kjøpes samme merke i for og effekttrinn. Er det noe med at forforsterkeren må takle effekten?
    Det trenger man ikke nødvendig vis, men å gå ned fra 1,5V til 1V tilsvarer å gå ned 3,5dB. så pass på at volten stemmer fra pre til effekt slik at volumet blir riktig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro med en lyttetest der elektronikk og rom er upåklagelig og testet mk1, mk2, palladium, forte 2, ja hele sullamitten
    Skal mer enn gjerne stille hus og elektronikken pluss evt. RF7 orginal vs RF7II til disposisjon om noen har forte 2 ta gjerne med om jeg får fikset et par palladium kan jeg sjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da er parasound Halo P3 som ser fornuftig ut som pre. Noen som har den comboen? Og dac? Noen som er spesielt bra til klipsch? Takk for svar! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da er parasound Halo P3 som ser fornuftig ut som pre. Noen som har den comboen? Og dac? Noen som er spesielt bra til klipsch? Takk for svar! :-)
    Eller cd-spiler. Cd/dac i ett? Jeg har gjort mye dårlige valg til nå med handel med høyttalere/forsterker match. Så denne gangen vil jeg forhøre meg med folk som har mer peil før jeg handler.
    Setter veldig pris på svar.

Klipsch rf-83 emotiva xpa-3 effekt til nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller cd-spiler. Cd/dac i ett? Jeg har gjort mye dårlige valg til nå med handel med høyttalere/forsterker match. Så denne gangen vil jeg forhøre meg med folk som har mer peil før jeg handler.

Og hvis noen som har noe til salgs så er jeg åpent for kjøp.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer Klipsch til elkjøp igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mange med meg mener at P3 ikke er den skarpeste pre som parasound har laget, forøvrig vil jeg anbefale å bruke noe penger på spiller / dac også, f.eks kjøp en brukt cd spiller av god kvalitet og huk på en ny dac
    selv bruker jeg en kombo av rega spiller og en gammel an dac som jeg liker godt
    det ligger forøvrig også en god audio note pre tilsalgs på hfs , en L2, denne kan oppgraderes hos upgrade audio etter egene ønsker og lommebok, vet dog ikke om det er en god kombo med emotiva

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Når kommer Klipsch til elkjøp igjen?

er det ikke bare enkellte modeller som kommer dit igjen da+?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Det trenger man ikke nødvendig vis, men å gå ned fra 1,5V til 1V tilsvarer å gå ned 3,5dB. så pass på at volten stemmer fra pre til effekt slik at volumet blir riktig

interesant, opplevde nettopp nå med L2 pre at volumet "er høyere " på lavere nivåer enn før oppgradering, kan dette ha noe med det du nevner ?
    L2 er bla oppgradert med økt strømbank på psu

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    interesant, opplevde nettopp nå med L2 pre at volumet "er høyere " på lavere nivåer enn før oppgradering, kan dette ha noe med det du nevner ?
    L2 er bla oppgradert med økt strømbank på psu
    Det kan det være. Nå vet ikke jeg hva di har gjort, men høres ut som volten er økt i dette tilfelle. Som nevnt 0,5v er fort 3,5 db så her blir det fort store forskjeller fra pre amp til pre amp på samme effekttrin. Det finnes egne eksterne bokser til rundt en 500-1000 kr for å korrigere slikt om man vil unngå inngrep som endrer pre ampen
    Jeg prøver alltid å matche dette best mulig for mest mulig riktig gjenngivelse av lyden

Side 582 av 1033 FørsteFørste ... 82 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 578 579 580 581 582 583 584 585 586 592 602 612 622 632 642 652 662 672 682 692 702 712 722 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •