Klipsch klubben - Side 581

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 581 av 1034 FørsteFørste ... 81 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 577 578 579 580 581 582 583 584 585 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 ... SisteSiste
Viser resultater 11,601 til 11,620 av 20677
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    En annen ting jeg kan gjøre er å bare kjøpe surrounds og presence høyttalere fra den nye serien, og vente til RF-7 mkII synker i pris. Har jo forsåvidt alltid hatt en drøm om 3 x RF-7 i frontrekka
    Hørtes ut som en god plan spør du meg

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som opplever skarp diskant har enten bomma totalt med elektronikk, eller som meg har et elendig akustisk rom.

Hørt klipsch i optimale rom og det låter nydelig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg kan gjøre er å bare kjøpe surrounds og presence høyttalere fra den nye serien, og vente til RF-7 mkII synker i pris. Har jo forsåvidt alltid hatt en drøm om 3 x RF-7 i frontrekka

eller du kan kjøpe brukt fra mkl serien, uansett ta vare på rf63 hvis du kan , bor veldig mye i den ht

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    De som opplever skarp diskant har enten bomma totalt med elektronikk, eller som meg har et elendig akustisk rom.

tror du er inne på noe her ja, hjalp masse her med noen plater , selv om jeg ikke var plaget med skarp diskant før jeg fikk opp plater, gevinsten lå mer i en åpnere,luftigere, og enda bedre definert øvre mellomtone/diskant synes jeg
    har også hørt klipsch i mindre vellykka oppsett med dårlig matching og da låter det som alt annet av ht ikke bra

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sier ikke at den vanlige klipsch låter dårlig, men den nye har bedre sammensatt register fra bunn til topp

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten vil jeg ikke kalle min McIntosh 602 og bladelius embla for feil elektronikk heller, som er det jeg har testet disse på.
    Crossover er på RF7 som jeg har testet mot RF7ll Flyttet fra 2200Hz til 1200Hz det gjør en meget god forbedring i mine ører.
    Kan som sagt spille mye høyere i lengere perioder en før

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Dessuten vil jeg ikke kalle min McIntosh 602 og bladelius embla for feil elektronikk heller, som er det jeg har testet disse på.
    Nei hørte på den nye 82 og det låt jævlig bra.

Overrasket over hvor god den var. Men jeg skal ha rf-63 til jeg får meg et nytt sted å bo :P Selv om jeg sliter med skarp diskant tror jeg ingen andre høyttalere vil gjøre det bedre. Jævla murvegg :twisted:

Poenget var vel ment for de som ikke liker klipsch lyden for den er skarp at da er det vel at klipschene er kresne på både rom og elektronikk.

Hørte de hos oslo hifisenter.

Fikk en god opplevelse og en dårlig en. Den gode var rf-82 den andre palladium.

Ja palladium. De hadde koblet opp palladium på en reciver av lavere kvalitet.

Helt utrolig. Var en der som seriøst vurderte palladium, men han endte opp med rf-82 for den låt bedre :S

Der tapte de flere tusen kroner for koble perlene opp på noe møkk.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hørte på den nye 82 og det låt jævlig bra.

Overrasket over hvor god den var. Men jeg skal ha rf-63 til jeg får meg et nytt sted å bo :P Selv om jeg sliter med skarp diskant tror jeg ingen andre høyttalere vil gjøre det bedre. Jævla murvegg :twisted:

Poenget var vel ment for de som ikke liker klipsch lyden for den er skarp at da er det vel at klipschene er kresne på både rom og elektronikk.

Hørte de hos oslo hifisenter.

Fikk en god opplevelse og en dårlig en. Den gode var rf-82 den andre palladium.

Ja palladium. De hadde koblet opp palladium på en reciver av lavere kvalitet.

Helt utrolig. Var en der som seriøst vurderte palladium, men han endte opp med rf-82 for den låt bedre :S

Der tapte de flere tusen kroner for koble perlene opp på noe møkk.
    Det er det sykeste jeg har hørt en forhandler burde vel selge opp, men feil utstyr får alt til å låte feil.
    RF63 som du har er den som låter best til musikk av hele RF serien i første utgaven.
    Nye RF 82 som du har hørt er vel en av di som er blitt veldig gode og blir garantert solgt til mange som snuser litt på Klipsch

Ser godt hva du mener "Poenget var vel ment for de som ikke liker klipsch lyden for den er skarp at da er det vel at klipschene er kresne på både rom og elektronikk." her

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde gledet meg i en hele uke får å gå høre på palladium. Siklehøyttaler over alle siklehøyttalere for min del.

For å så høre den på en reciver som hev etter pusten.

Fikk høre noe av godsakene ved lave volumer, men når de skrudde opp litt knakk det helt sammen.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde gledet meg i en hele uke får å gå høre på palladium. Siklehøyttaler over alle siklehøyttalere for min del.

For å så høre den på en reciver som hev etter pusten.

Fikk høre noe av godsakene ved lave volumer, men når de skrudde opp litt knakk det helt sammen.
    Det er jo nesten skammelig å kjøre palladium på en dårlig reciever.

Har hørt P39 med strålende resultater, men savner å høre P37 på et godt oppsett for jeg tror disse små tassene kan få rocke foten til å gå på egenhånd

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crossover er på RF7 som jeg har testet mot RF7ll Flyttet fra 2200Hz til 1200Hz det gjør en meget god forbedring i mine ører.
    Det er det lov å mene, jeg er bare ikke enig i akkurat det. Mener selv at rf7 er skremmende mye fetere enn rf7 mk2. Bortsett fra utseende da selvsagt!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Det er noen som har ment at Ref. Serien har vært litt skrikete og slitsom i toppen - for disse vil nok nye serien være lettere å like. Derimot for de av oss som ikke har synes at tidligere versjoner av Reference ikke har opplevdes som skrikete og slitsom, vil den nye serien oppleves som mer nøytral og "vanlig" for noen vil dette være bedre - for Klipsch mener jeg det betyr at de går mot en roligere lydsignatur du vil finne hos typiske andre merker - til surround hadde jeg lett overlevd mk2 versjon (rs) men front og center liker jeg mye bedre forrige gen og første RF7.
    litt av dynamikken og live følelsen er helt klart borte på den nye serien og dermed litt av det klipsch er kjent for! men det er min mening

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede sunket litt: Klipsch RF-7 II Gulvhøyttaler - 2 x 10" basselement - L-Sound AS

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvis jeg skjønner deg rett så er mkll blitt mer hifi enn mkl ?
    det behøver ikke være negativt i det hele tatt det, jeg synes dog det blir litt mye fokus på de nye seriene på en litt gal måte kontra forrige serie, hver gang det byttes serie så er det den "skrikende" toppen som er blitt bedre
    tenker ikke nødvendigvis på dine innlegg Harley,men generellt
    for oss som ikke opplever toppen som skrikende så vil det være naturlig å oppfatte dette som at klipsch kanskje går i en litt "feil" retning
    man må huske på at ingen ht i disse prisklassene er perfekte men klipsch har i mine øyne ett særpreg som gjør at jeg har fallt for de
    alle ht vil jo Skrike i toppen på ett eller annet tidspunkt også , klipsch kan derimot oftest spille noe høyere enn mange andre før dette punktet kommer

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hvis jeg skjønner deg rett så er mkll blitt mer hifi enn mkl ?
    det behøver ikke være negativt i det hele tatt det, jeg synes dog det blir litt mye fokus på de nye seriene på en litt gal måte kontra forrige serie, hver gang det byttes serie så er det den "skrikende" toppen som er blitt bedre
    tenker ikke nødvendigvis på dine innlegg Harley,men generellt
    for oss som ikke opplever toppen som skrikende så vil det være naturlig å oppfatte dette som at klipsch kanskje går i en litt "feil" retning
    man må huske på at ingen ht i disse prisklassene er perfekte men klipsch har i mine øyne ett særpreg som gjør at jeg har fallt for de
    alle ht vil jo Skrike i toppen på ett eller annet tidspunkt også , klipsch kan derimot oftest spille noe høyere enn mange andre før dette punktet kommer

+1 godt skrevet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig viktig i mine øyne at Klipsch forsetter i sin løype, tenker med gru tilbake på hva JBL gjorde, når de ble Europafokusert lydmessig for en del år tilbake datt jeg helt av lasset med de og har ikke sett meg tilbake i det hele tatt
    Klipsch Kan Spille musikk med sjel som få andre kan matche i normale prisklasser
    med nerve og intensitet men ikke nødvendigvis HiFi korrekt , selv om de dog kan dette også med en litt annen matching

Utstyret ditt Harley er jo knall gode komponenter

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    litt av dynamikken og live følelsen er helt klart borte på den nye serien og dermed litt av det klipsch er kjent for! men det er min mening

er litt enig her, det skjer ikke over natta, men nå litt og litt for hver serie som fornyes i Ref. og nå synes jeg det blir mindre av den typiske Klipsch lyden, og kanskje mer for det generelle markedet. noe som sikkert ikke kan skade salgstallene, men jeg er såå glad for at jeg allerede har Ref høytalere, og slipper å tenke på nye nå. Eneste vei nå er mot heritage..

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro med en lyttetest der elektronikk og rom er upåklagelig og testet mk1, mk2, palladium, forte 2, ja hele sullamitten

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro med en lyttetest der elektronikk og rom er upåklagelig og testet mk1, mk2, palladium, forte 2, ja hele sullamitten

er jo ett treff hos importøren etterhvert, der kan man få testet mye oppmot hverandre og sikkert få masse historie rundt klipsch

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    er jo ett treff hos importøren etterhvert, der kan man få testet mye oppmot hverandre og sikkert få masse historie rundt klipsch
    Åh?

Audiocompaniet? Vet du når?

Side 581 av 1034 FørsteFørste ... 81 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 577 578 579 580 581 582 583 584 585 591 601 611 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •