Klipsch klubben - Side 580

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 580 av 1034 FørsteFørste ... 80 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 576 577 578 579 580 581 582 583 584 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 ... SisteSiste
Viser resultater 11,581 til 11,600 av 20677
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallo.

Kunne godt tenkt meg å bytta ut effekforsterkeren min ( rotel rb 1080 ) i en kraftigere effektforsterker. 2 kanals eller 3,helst 3

Så lurte jeg på hva som passer veldig godt til Klipsch?
    Står sikkert et eller annet sted i tråden her, men jeg gidder ikke lese gjennom alt sammen
    Max pris 12000,-

Oppsettet mitt er:
    Receiver: Sony str-da 7100 es
    Front: Klipsch rf 83
    Center: Klipsch rc 62
    Bak: Klipsch rf 52

Ville jeg merket stor forskjell på å gå fra rotel rb 1080 til rotel rb 1572(mener den er 2x250w) ?
    Eller noen andre bra matcher?
    Ikke noe fra utlandet.

Eller ville det vært en bedre oppgradering med en ny receiver?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hallo.

Kunne godt tenkt meg å bytta ut effekforsterkeren min ( rotel rb 1080 ) i en kraftigere effektforsterker. 2 kanals eller 3,helst 3

Så lurte jeg på hva som passer veldig godt til Klipsch?
    Står sikkert et eller annet sted i tråden her, men jeg gidder ikke lese gjennom alt sammen
    Max pris 12000,-

Oppsettet mitt er:
    Receiver: Sony str-da 7100 es
    Front: Klipsch rf 83
    Center: Klipsch rc 62
    Bak: Klipsch rf 52

Ville jeg merket stor forskjell på å gå fra rotel rb 1080 til rotel rb 1572(mener den er 2x250w) ?
    Eller noen andre bra matcher?
    Ikke noe fra utlandet.

Eller ville det vært en bedre oppgradering med en ny receiver?

Etter å ha testet en del transistor gjennom flere år på Klipsch, kan jeg ikke annet enn å anbefale klasse a, og rør på det sterkeste. Det ligger en Rogue Audio stereo90 på sentralen, til ca 10k, den frister også meg veldig! denne vil nok sparke liv i Klipsch'a dine, (2kanals dog)

en bedre receiver vil nok bidra på film, og lydsignatur.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket på torget, men fant ikke den effekten du nevnte.
    Vet ikke helt om det er rør forsterker jeg vil ha heller.
    Mange av de har et "stygt" utseende synes jeg
    (håper jeg ikke blir lyncha for den) he he

Har også vurdert en ny receiver, men har dere noen forslag på en
    som vil "slå" Sony'n min i krefter?
    Og ikke kom med det at hva som helst er bedre enn Sony og at
    Sony bare er jalla jalla watt.For den
    jeg har sparker bra ifra seg(str-da 7100es).

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke avtorget, men på sentralen. Denne erhvertfall ikke noe galt med utseendemessig og vil spille fletta av det meste i denne prisklassen!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Etter å ha testet en del transistor gjennom flere år på Klipsch, kan jeg ikke annet enn å anbefale klasse a, og rør på det sterkeste. Det ligger en Rogue Audio stereo90 på sentralen, til ca 10k, den frister også meg veldig! denne vil nok sparke liv i Klipsch'a dine, (2kanals dog)

en bedre receiver vil nok bidra på film, og lydsignatur.
    + 1

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det en liten oppdatering:

Har hatt en lang kveld med mye lytting i går, plassering og testing.

Har alltid hatt Klipsch pga jeg liker å spille høyt uten å tenke på at høyttaleren skal forvrenge, og fikk da info om at klipsch ville være veien å gå, og det var det absolutt, opp gjennom tidene har jeg hatt Rf62,82,63 og Klipsch Forte II!

Klipsch forte II er vel den beste jeg har hatt av disse, men lyden tar litt tid å venne seg til og jeg syntes ikke disse er de peneste HT i landet, så jeg bestemte meg for å selge for så å kjøpe Klipsch RF7MKII, men da fikk jeg en interessant tlf fra en koselig kar som ga meg et par tips og triks rundt omkring og jeg bestemte meg for å prøve Focal 836v da han mente at disse ville være gode konkurrenter til 83 feks.

Så 4dager etterpå ble Focal 836v kjøpt inn nye! Disse er noen av de peneste HT jeg har hatt i hus noen gang, og folk som kommer på besøk kommenterer dette også.

Så var det lytting da: Jeg må innrømme jeg var skeptisk til Focal etter en demo jeg fikk i Svinesund hvor han spilte bare knappt høyere en pratevolum og sa at om han spillte noe høyere så ville de forvrenge, noe som jeg nå har funnet ut er såre feil! Focal kan spille høyt og kraftig så det jomer!

Dette blir jo sammenlignet med Klipsch som kan være meget Krasse i toppen for mange, og jeg kan si at jeg finner meg selv i å spille høyere mye lenger nå uten å føle behovet for å skru ned!

Diskanter er veldig myk og behagelig mot ørene men også distinkt og tøff!
    Bassen er også bra, de spiller dypt og kraftig, men håper dog de vil løsne enda mer etter litt innspilling da de har ett lite stykke å gå for å nå opp til Forte II,
    Midbassen er veldig bra, det føles godt i brystet og er meget morro å høre på!

I mine ører så takler de all musikk sjangere meget bra inkludert hiphop med mye dype drag til akustisk til Celin dion sin vakre stemme!
    De kan spille tordenhøyt uten at jeg hører at de sliter og Bass/mellomtone/diskant forsvinner ikke fra hverandre ettersom jeg drar på!
    Så disse kan også spille opp til fest.

Er meget glad jeg gikk for disse, flere har sagt at etter et års tid så vil jeg sikkert ha klipsch igjen, det kan nok hende det, men ikke sånn jeg føler det den dag i dag!

Utstyr jeg bruker per dags dato: Parasound nc2125, harman kardon avr80 som preamp og direkte til pc!

Ting som kommer: Enda en nc2125 så jeg kan kjøre en til hver ht, dvs 400w på hver HT fra 125!!

Nc2100 får jeg i løpet av et par dager, da jeg tror harman bremser endel av lydkvaliteten selvom jeg føler den er topp!

En dac kommer også i løpet av 2ukers tid, sliter bare litt å bestemme meg for hvilken!

Og kvalitetskabler kommer til å bli innkjøpt hele veien, mange mener dette ikke har noe å si, men grunnen til at jeg vil koste på kabler litt er for å unngå å ha noen flaskehals i systemet!

Så de som vil ha nye HT burde absolutt gi disse en sjangse da de fint kan måle seg med klipsch på morrofaktor og trøkk!

Eneste som er litt savn er det ekstra "rappet" man har i diskanten med klipsch.

Dette var det jeg hadde så langt, mer kommer når jeg får nye produkter hjem.

Om de trenger mer effekt en det nc2125 gir de vet jeg ikke, men heller for mye enn for lite.

Mvh JanThomas

Postet denne i Både focal og klipsch tråden da det sikkert er av interesse for begge entusiaster

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuser litt på denne jeg da, Ming Da MC34-A, aldrig hatt rør før men er veldig nysgjerrig. tror dere den kan være noe? tenkte da å sette den i mellom receiver og effekt, det burde vell gå bra? marantz-mc34a-nor le amp-rf82... Ha en god helg der ute 8)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    Snuser litt på denne jeg da, Ming Da MC34-A, aldrig hatt rør før men er veldig nysgjerrig. tror dere den kan være noe? tenkte da å sette den i mellom receiver og effekt, det burde vell gå bra? marantz-mc34a-nor le amp-rf82... Ha en god helg der ute 8)

Jeg har iaf hatt Ming-da MC3R MKII sammen med Parasounden, å det spilte ganske så bra. Litt dårlig match med tanke på rørene, men det var som natt å dag i forhold til Yamahaen.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Raya
    Høres spennendes ut

Newcomer Jami sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tenkte jeg skulle bryte flyten her, og spørre om en ting:

Jeg har en RC64, hvor det ene elementet var skadd når jeg fikk den, men butikken skulle sende bytte-element til meg!

Nå er elementet steindødt (altså i flere deler :P) og jeg har et sett med RB61 i bruk bak.

Kan noen si meg om jeg kan bruke det elementet i RC64'en, og om jeg kan sette bytte-elementet i bakhøyttaleren når jeg får det?

Takker for svar!

Hilsen Jami!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke de samme elementene i de to modellene. 64-63-83 har bedre elementer.

Newcomer Jami sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, så slapp jeg å slakte bakhøyttalerne mine.
    Får klare meg med stereo så lenge, men RF83 er jo ikke å grine av, da!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phantom center...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Har ikke hørt begge, men jeg ser at HIGH FREQ CROSSOVER er endret fra 2000Hz til 1300Hz. Jeg tipper (da jeg mangler produkterfaringer) at hvis det er noen hørbar forskjell, er dette bare i positiv retning (men RS-62 mk2 har faktisk blitt 2,5 kg lettere).

Ser også at bakhøyttalerne har fått runde former, så lenge man benytter dekselet. Jeg vil si at mk2 ser penere ut enn mk1, og vil uansett passe visuelt fint inn med RS-63 og RC-64 i Mk1-serien, etter min mening.
    Det er jo en ganske drastisk forskjell i delefrekvens mellom 6,5" og horn på mk1 vs mk2! Noen som har noen peiling på om mk2 modellen av RS-62 er bedre?

Angående det estetiske er det ikke så nøye for min del, så lenge de spiller fint ilag med RF-63 og RC-64 (mk1)

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det er jo en ganske drastisk forskjell i delefrekvens mellom 6,5" og horn på mk1 vs mk2! Noen som har noen peiling på om mk2 modellen av RS-62 er bedre?

Angående det estetiske er det ikke så nøye for min del, så lenge de spiller fint ilag med RF-63 og RC-64 (mk1)
    Nå har jeg ikke hørt forskjellen på disse selv får et par som skal testes ut til uka

Di jeg kjenner som har testet ut begge to sier nye serien er mindre "skrikete" roligere i toppen og gir et penere helhetsbilde av lyden enn forgjengeren.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Nå har jeg ikke hørt forskjellen på disse selv får et par som skal testes ut til uka

Di jeg kjenner som har testet ut begge to sier nye serien er mindre "skrikete" roligere i toppen og gir et penere helhetsbilde av lyden enn forgjengeren.

Det er noen som har ment at Ref. Serien har vært litt skrikete og slitsom i toppen - for disse vil nok nye serien være lettere å like. Derimot for de av oss som ikke har synes at tidligere versjoner av Reference ikke har opplevdes som skrikete og slitsom, vil den nye serien oppleves som mer nøytral og "vanlig" for noen vil dette være bedre - for Klipsch mener jeg det betyr at de går mot en roligere lydsignatur du vil finne hos typiske andre merker - til surround hadde jeg lett overlevd mk2 versjon (rs) men front og center liker jeg mye bedre forrige gen og første RF7.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som har ment at Ref. Serien har vært litt skrikete og slitsom i toppen - for disse vil nok nye serien være lettere å like. Derimot for de av oss som ikke har synes at tidligere versjoner av Reference ikke har opplevdes som skrikete og slitsom, vil den nye serien oppleves som mer nøytral og "vanlig" for noen vil dette være bedre - for Klipsch mener jeg det betyr at de går mot en roligere lydsignatur du vil finne hos typiske andre merker - til surround hadde jeg lett overlevd mk2 versjon (rs) men front og center liker jeg mye bedre forrige gen og første RF7.
    Der er det selvfølgelig forskjellige meninger. Frontene har jeg hørt og synes di nye er sinnsykt mye bedre i mine ører og jeg kan spille mye høyere med masse trøkk uten å bli sliten i øra. Samtidig som jeg fortsatt får gode detaljerte toner i toppen

Men vi er alle forskjellige defor også så mye forskjellige meninger og godt er det for ellers hadde det vært lite utstyr å leke med he he

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen som har ment at Ref. Serien har vært litt skrikete og slitsom i toppen - for disse vil nok nye serien være lettere å like. Derimot for de av oss som ikke har synes at tidligere versjoner av Reference ikke har opplevdes som skrikete og slitsom, vil den nye serien oppleves som mer nøytral og "vanlig" for noen vil dette være bedre
    Den skjønner jeg, men jeg er bare bekymret for at det vil være alt for stor forskjell mellom frontrekka og bakhøyttalere? Samtidig så planlegger jeg jo å ha presence høyttalere en gang i fremtiden når jeg kjøper lerret, og vil jeg da få ubalanse også mellom presence/frontrekke igjen?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Den skjønner jeg, men jeg er bare bekymret for at det vil være alt for stor forskjell mellom frontrekka og bakhøyttalere? Samtidig så planlegger jeg jo å ha presence høyttalere en gang i fremtiden når jeg kjøper lerret, og vil jeg da få ubalanse også mellom presence/frontrekke igjen?
    Brukt til surround lyd tror jeg ikke du vil merke noe særlig til det. Presence har jeg dessverre ingen grunnlag å uttale meg på, overlater derfor dette til noen som har mer greie på det..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg kan gjøre er å bare kjøpe surrounds og presence høyttalere fra den nye serien, og vente til RF-7 mkII synker i pris. Har jo forsåvidt alltid hatt en drøm om 3 x RF-7 i frontrekka

Side 580 av 1034 FørsteFørste ... 80 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 576 577 578 579 580 581 582 583 584 590 600 610 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •