Klipsch klubben - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 58 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 558 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 20677
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av glenners

Men du vet jo alt!!!
    Traff jeg deg? :-)

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    glenners: og andre har prøvd Denon med godt resultat.
    Du sier Yamaha her dårlig, mens HK er bra, jeg har sett 2 inkl. deg som synes K er greit, og vi er minst 10stk her i tråden som er fornøyde med Yamaha.
    Jeg synes det er mye liv i toppen hos meg, og jeg kjører med RX-v1900 som har 130w per kanal (men i følge stickeren bak på receiveren, en 500VA trafo) og en kraftig kondensatorbank.

Yamaha RX-Vx800 og RX-Vx900 er nok sikre valg skal man tro de som har testet og gitt tilbakemeldinger her på forumet.
    Og jeg har Rotel RB-1092, som funker veldig bra. Yamaha RX-V3900 som pre/Surround.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenners
    Ta denon for ex, har prøvd den amp og pre amp og den var en ubeskrivelig dårlig mach.
    Hvilken Denon, og hvilken Klipsch da? Interessant å høre.

Spiller selv med AVR3808 og RB81/RC64/2x RSW10d, det funker som bare det.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alle dere som bruker recievere som pre; vil det si at dere kun benytter dere av dacen og volumkontrollen og effektforsterkeren gjør resten slik at signalet er i liten grad "forringet"?
    Jeg kjøper som sagt gjerne en rimelig pre med egen effektblokk, men om lyden ut fra en dyrere reciever er bedre starter jeg heller der og så sper jeg på med effekt til neste år.
    Leste et sted at Flageborg mente at romkoreksjon var "guds gave til stereofolket" og jeg kan komme til å flytte anlegget mitt i rom med mildt sagt varierende akustikk, så dette tar jeg på alvor.

Kanskje feil tråd å spørre i, men siden jeg var igang her tenkte jeg det var greit å forsette. Er så godt som overbevist om at det blir Klipsch RF på meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Men alle dere som bruker recievere som pre; vil det si at dere kun benytter dere av dacen og volumkontrollen og effektforsterkeren gjør resten slik at signalet er i liten grad "forringet"?
    Jeg kjøper som sagt gjerne en rimelig pre med egen effektblokk, men om lyden ut fra en dyrere reciever er bedre starter jeg heller der og så sper jeg på med effekt til neste år.
    Leste et sted at Flageborg mente at romkoreksjon var "guds gave til stereofolket" og jeg kan komme til å flytte anlegget mitt i rom med mildt sagt varierende akustikk, så dette tar jeg på alvor.

Kanskje feil tråd å spørre i, men siden jeg var igang her tenkte jeg det var greit å forsette. Er så godt som overbevist om at det blir Klipsch RF på meg...

Jeg er ikke en expert på dette, men jeg har testet litt i det siste og kan komme med mine erfaringer. Jeg har i mange år hatt Hk AVR 7000 sammen med Klipsch RF3 + resten av reference serien (ikke sub), og det er ikke tvil om at AVR 7000 er kraftig og spiller bra.

Når jeg skulle oppgradere så ville jeg ha noe kraftig igjen, så jeg leste på AV-forum, og fant ut at jeg først ville teste ut en effektforsterker, mange anbefalte Parasound, så jeg kjøpte en HALO A23, og brukte AVR 7000 pre.

Spilte så kjente lydspor med mye bass og dynamikk, vekslet mellom AVR7000 og Parasound som effekt trinn, i utgangspunktet synes jeg ikke at jeg hørte mye forskjell, men når jeg spillte høyt så var det ingen tvil om at parasounden var mye bedre en AVR7000, RF3`ene spiller "avslappet" selv om volumet er ekstremt høyt, og basstrykket knall-hardt og detaljet. AVR 7000 spiller nok like høyt, men har ikke i nærheten av samme kontroll på høytallerene som parasounden.

Det jeg la merke til var at lydbildet var ganske likt, men med Parasond så ble lydbildet litt mørkere.

Så kjøpte jeg meg en Yamaha RX-V3900 og bruker denne som pre til Parasounden, samt at jeg har kjørt romkoreksjon og jobbet litt med innstillingene, og du "milde himmel" for en forskjell fra min gamle AVR 7000, det er bare helt rått hvor bra surround lyden ble.

På musikk så ble det også mer detaljert, samtidig som at det er behagelig å spille "veldig" høyt.

Lydbildet forandret seg med Yamaha receiveren, føles litt varmere og det er mer bass i høyttalerene når en spiller lavt med Yamaha en med HK.

Veit ikke om dette ga deg noe svar, men min erfaring er at pre. forsterkeren har en innvirkning på lydbildet, og det er viktig å ha en strømsterk forsterkerdel.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Jeg er ikke en expert på dette, men jeg har testet litt i det siste og kan komme med mine erfaringer. Jeg har i mange år hatt Hk AVR 7000 sammen med Klipsch RF3 + resten av reference serien (ikke sub), og det er ikke tvil om at AVR 7000 er kraftig og spiller bra.

Når jeg skulle oppgradere så ville jeg ha noe kraftig igjen, så jeg leste på AV-forum, og fant ut at jeg først ville teste ut en effektforsterker, mange anbefalte Parasound, så jeg kjøpte en HALO A23, og brukte AVR 7000 pre.

Spilte så kjente lydspor med mye bass og dynamikk, vekslet mellom AVR7000 og Parasound som effekt trinn, i utgangspunktet synes jeg ikke at jeg hørte mye forskjell, men når jeg spillte høyt så var det ingen tvil om at parasounden var mye bedre en AVR7000, RF3`ene spiller "avslappet" selv om volumet er ekstremt høyt, og basstrykket knall-hardt og detaljet. AVR 7000 spiller nok like høyt, men har ikke i nærheten av samme kontroll på høytallerene som parasounden.

Det jeg la merke til var at lydbildet var ganske likt, men med Parasond så ble lydbildet litt mørkere.

Så kjøpte jeg meg en Yamaha RX-V3900 og bruker denne som pre til Parasounden, samt at jeg har kjørt romkoreksjon og jobbet litt med innstillingene, og du "milde himmel" for en forskjell fra min gamle AVR 7000, det er bare helt rått hvor bra surround lyden ble.

På musikk så ble det også mer detaljert, samtidig som at det er behagelig å spille "veldig" høyt.

Lydbildet forandret seg med Yamaha receiveren, føles litt varmere og det er mer bass i høyttalerene når en spiller lavt med Yamaha en med HK.

Veit ikke om dette ga deg noe svar, men min erfaring er at pre. forsterkeren har en innvirkning på lydbildet, og det er viktig å ha en strømsterk forsterkerdel.
    Jeg har i dag en yamaha rx-v663 tror dere det blir hørbart bedre med en større yamaha? bruker en parasound som effekt 2x 140w til hver av rf-82 og en x 140 til rc62

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Jeg har i dag en yamaha rx-v663 tror dere det blir hørbart bedre med en større yamaha? bruker en parasound som effekt 2x 140w til hver av rf-82 og en x 140 til rc62
    Siden du bruker den som pre, vil de eneste forskjellene være lyd-signaturen. Hvis eks 1900/3900 har samme signatur som 663, vil du nok ikke merke noen forskjell.....

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret arimoen, slike erfaringer er veldig nyttige.

Og som du denonbuster sier; om jeg ikke skal bruke forsterkerdelen i reciever, men kun som pre kanskje jeg like godt kan ha en billigere yamahamodel, med mindre det er store forskjeller i lydsignatur...

Er ihvertfall overbevist om at en yamaha reciever skal være med uansett, pga alle mulighetene det gir med romkoreksjon og utbyggingsmuligheter.

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-82

Tenkte dette var riktige stedet og spørre om følgende:-D .

Er det noen som vet hvor mye en stk Klipsch RF-82 veier med embalasje , og har erfaring med post sending av denne høyttaleren ?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Etter og ha hvert borte i et par år så er jeg igjen medlem av Klipschklubben med et par Klipsch LaScala

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Etter og ha hvert borte i et par år så er jeg igjen medlem av Klipschklubben med et par Klipsch LaScala
    velkommen skal du være

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er litt dårlig gjort å skrive her at du har kjøpt disse høyttalerene! nå er det jo ingen andre som gidder å informere om hva de har kjøpt! med mindre de har kjøpt nyere versjon av la scala eller klipschorn! ikke gøy å hoppe etter wirkola :razz:

men JEG nekter å la meg kneble... Så jeg kan informere om at jeg har kjøpt et par Klipsch KG4! Disse skal stå side om side med Klipsch Heresy III i happy hour-kjelleren hjemme når de ankommer.

må vel også gratulere eddie med et par flotte høyttalere 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cobalt
    er litt dårlig gjort å skrive her at du har kjøpt disse høyttalerene! nå er det jo ingen andre som gidder å informere om hva de har kjøpt! med mindre de har kjøpt nyere versjon av la scala eller klipschorn! ikke gøy å hoppe etter wirkola :razz:

men JEG nekter å la meg kneble... Så jeg kan informere om at jeg har kjøpt et par Klipsch KG4! Disse skal stå side om side med Klipsch Heresy III i happy hour-kjelleren hjemme når de ankommer.

må vel også gratulere eddie med et par flotte høyttalere 8)
    Da må jeg gratulere dere alle som ser og hører gleden med Klipsch,er en grunn til at det er den største høytalertråden her og på Hifisentralen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit om det er noen forhandlere i østfold som har Rc62 på lager? Skulle hatt en i morgen se.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cossie87
    Noen som veit om det er noen forhandlere i østfold som har Rc62 på lager? Skulle hatt en i morgen se.
    Er vel en butikk i sarpsborg som har endel klipsch, men husker dessverre ikke navnet i farta:S

Edit:
    www.solberghifi.no

Hør der

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

et spørsmål,akkurat testet en svs pb12 ultra sammen med mine LaScala.En bekjent av en kamerat hadde denne med og den hadde jo ikke mulighet til å henge med lascalaen!!!
    Disse subbene får jo skryt som F men den var rett og slett for dårlig.
    Ja denne personen hadde også med seg en radioshack og koblet til en pc,der drev han og justerte i et par timer med div plasseringer og han måtte bare gi opp.Da blir det nok et par klipscher til etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Thoge. Ringer de i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg begynt mitt Klipsch eventyr jeg også. I dag hentet jeg RF82 og RC62.Blir spennende og høre hvordan dette fungerer i min lille stue.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat testet en SVS PB12 Ultra og den hadde jo ikke mulighet til å henge med lascalaen! Da blir det nok et par klipscher til etterhvert.
    Klarte ikke å henge med? Tenkte du på tight'het, eller med tanke på volum? Sånn sett er jo PB12 Ultra kjent for å ha masse av begge deler. Merkelige greier........?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Klarte ikke å henge med? Tenkte du på tight'het, eller med tanke på volum? Sånn sett er jo PB12 Ultra kjent for å ha masse av begge deler. Merkelige greier........?
    Den var ikke hurtig nok rett og slett.Mailet litt med Rognlien og han mente det var rsw/rd serien til klipsch og de dyre velodyne som var raske/hurtige nok til og henge med

Side 58 av 1034 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 558 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •