Klipsch klubben - Side 577

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 577 av 1033 FørsteFørste ... 77 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 573 574 575 576 577 578 579 580 581 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 ... SisteSiste
Viser resultater 11,521 til 11,540 av 20659
    Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    er det ikke bare ett restparti som kommer i mars da ? eller er det annonsert en rf63ll ?
    Jeg snakker om rf63II

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fedor
    Mange intressante innspill her nå.
    Jeg har jo sett at det er mulig å få rf-63 til en ok pris noen steder nå, men er det noen som vet om det vil være stor forskjell på den som er til salgs nå, og den nye versjonen som kommer i mars?
    Og hva bruker jeg evt som senter og surround til rf-63?
    Jeg ser også at noen fortsatt har gammel modell rf-62 til nedsatte priser. Er det stor forskjell på rf-62 og rf-62II?
    Og hvordan vil rf-62 spille i surround sammen med rc-62II/rs-62II?

Om det er mulig å få en brukt parasound til rundt 4000, så er jo det selvfølgelig akseptabelt for å få god stereolyd, selv om jeg i utgangspunktet hadde håpet at marantzen alene skulle være nok..... Så det får jeg heller se på sikt
    Jeg synes det er stor forskjell på di gamle og di nye. Da mener jeg spesiellt mellomtone og diskant som er vesentlig forbedret

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei på dere, hva tror dere om Rotel RB-985 THX 5 kanals effektforsterker? har rf 82 og en liten rc25, bak står det jbl mk1000 tror jeg de het, orker ikke gå ned å se nå. rf82 drives i dag av le amp stygge men fungerer bra, resten drives av yamaha rxv659. har også en marantz sr7300 som jeg vurderer og prøve, gruer bare for det er så mye kabler å styr + ikke så rygg vennlig å drive der bak,merker att en ikke er 20 år langer ha en fin dag folkens mvh Ray :-D

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raya
    hei på dere, hva tror dere om Rotel RB-985 THX 5 kanals effektforsterker? har rf 82 og en liten rc25, bak står det jbl mk1000 tror jeg de het, orker ikke gå ned å se nå. rf82 drives i dag av le amp stygge men fungerer bra, resten drives av yamaha rxv659. har også en marantz sr7300 som jeg vurderer og prøve, gruer bare for det er så mye kabler å styr + ikke så rygg vennlig å drive der bak,merker att en ikke er 20 år langer ha en fin dag folkens mvh Ray :-D
    Hadde så absolutt prøvd med marantzen en runde, den er veldig annerledes i lyden enn di to andre. Jeg er sånn at hvis jeg har flere ting i hus prøver jeg meg alltid frem å ser hva jeg trives best med.

Ingen av oss andre som kan fortelle hva du liker best

Newcomer Raya sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Hadde så absolutt prøvd med marantzen en runde, den er veldig annerledes i lyden enn di to andre. Jeg er sånn at hvis jeg har flere ting i hus prøver jeg meg alltid frem å ser hva jeg trives best med.

Ingen av oss andre som kan fortelle hva du liker best
    hehe, får hoppe i det da og prøve marantz:-D ser det er flere som sier det er en bra match, marantz er litt sterkere også noe center og bak sikkert liker,

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har funnet en god match marantz og klipsch spiller godt sammen.
    Kommer ny rf63 pakke i mars så om du er glad i musikk ville jeg ventet på den, passer glimrende til din størrelse på rommet også
    Hei den nye serien(rf52II)låter utrolig bra rett ut av esken men mister litt av oppløsningen og detaljene i toppen kontra rf63 etter min mening,spiller litt snillere og litt mindre klipsch

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei den nye serien(rf52II)låter utrolig bra rett ut av esken men mister litt av oppløsningen og detaljene i toppen kontra rf63 etter min mening,spiller litt snillere og litt mindre klipsch
    Må la den spilles godt inn da, så ser vi litt senere om det ikke løsner litt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf 63 Ii

RF 63 II

Her må jeg korrigere meg selv litt, datoen er som jokris sa nytt parti rf63 vanlig utgave i mars.

RF 63 II kommer men dato for dette er ikke satt enda.
    Beklager jeg var litt rask i avtrekkeren her

RF 83 II kommer derimot ikke på markedet.

Newcomer Mikkel1977 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 63 II

Her må jeg korrigere meg selv litt datoen er som jokris sa nytt parti rf63 vanlig utgave i mars.

RF 63 II kommer men dato for dette er ikke satt enda.
    Beklager jeg var litt rask i avtrekkeren her

RF 83 II kommer derimot ikke på markedet.
    Har gått å ventet litt på den beskjeden du formidler,med at RF63 II kommer.
    Det er jo en goo beskjed å få for oss som synes Klipsch er toppen !! :-o
    Var innom Oslo HiFi Senter for en uke siden,men :shock: da ble jeg fortalt at dem faset ut disse 63 & 83 høytalerene i den nye serie II ,men har du hørt noe annet er jeg kjempe happy for det..Kommer mest sansyndelig vis til å handle en RF63 II da ..

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan trives rf63 i ei lita stue på 24-30kvm kontra rf82? rf82 spiller med god bass på veldig lavt volum, og trykker bra på høye volum. Aldri hørt rf63..

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    hvordan trives rf63 i ei lita stue på 24-30kvm kontra rf82? rf82 spiller med god bass på veldig lavt volum, og trykker bra på høye volum. Aldri hørt rf63..
    RF-63 er en meget god oppgradering i forhold til RF-82 - bedre diskant, bedre delefilter (og finere trefinish), og passer spesielt godt sammen med din XPA-2.

Jeg mener å ha lest at de har mer punch enn RF-82, men det kan de som har erfaring med begge modellene skrive mer om.

Har man 2 stk Emotiva XPA-1, er det noen her som har erfart et skikkelig løft i bassområdet.

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Testet ut min RC-64 II i går, kjørte den som full range og brukte PLxII på musikk. Merket da at det kom en stygg lyd ifra den ved høyt spilling. Etter litt feilsøking, så fant jeg ut at det kommer luft ut av det bakerste hullet for tilteskruen som fulgte med. Noen andre som har merket dette?

Har sendt mail til L-Sound og Audiocompaniet, regner med svar derfra i første del av uken. Lurer på om dette er noe jeg kan enten få en ny en på eller hvertfall avslag i pris på hvis dette kun gjelder min.

Må forresten nevne at den trykker helt sykt bra uansett da

Edit: Løst!

Fikk mail ifra Audiocompaniet om at det var visst slik på deres eksemplar også, så jeg får tilsendt ekstra "føtter" for å plassere over hullene. Bra service
    Merket dette på min også når jeg presset den, trodde først det var noe galt med elementene eller hornet, eller noe som lå løst inni høyttaleren så det ble litt feilsøking der. Jeg hentet bare en skru på jobben og monterte med ei skive, alt i orden etter det. Det er tommegjenger oppi der, tror det var 5/8", men er usikker siden det er ei stund siden jeg gjorde dette.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikkel1977
    Har gått å ventet litt på den beskjeden du formidler,med at RF63 II kommer.
    Det er jo en goo beskjed å få for oss som synes Klipsch er toppen !! :-o
    Var innom Oslo HiFi Senter for en uke siden,men :shock: da ble jeg fortalt at dem faset ut disse 63 & 83 høytalerene i den nye serie II ,men har du hørt noe annet er jeg kjempe happy for det..Kommer mest sansyndelig vis til å handle en RF63 II da ..
    Da er det bare å smøre seg med en god porsjon tolmodighet og vente på oppfølgeren av en meget god og musikalsk RF63 synd vi ikke vet når denne kommer men den som venter på noe godt osv.....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF63 spiller mye bedre i en liten stue en RF82, faktisk bedre i en medium til stor også spør du meg

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF63 spiller mye bedre i en liten stue en RF82, faktisk bedre i en medium til stor også spør du meg
    Når spiller rf82 bedre? i større stuer? Blir stua mi egentlig litt liten for rf82?

Trodde rf82 ville spille dypere bass siden den har 8" isteden for 6.5".. synd ingen i nærheten selger klipsch. skulle vært morro å hørt forskjell selvom det sikkert ikke blir likt med forsterkere osv.

Har mine 25cm fra bakvegg. Veldig fornøyd men veit jo ikke hva jeg går glipp av siden jeg ikke har hørt rf63. Emotiva xpa-2 hadde vel holdt på rf63 også..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonic_
    Merket dette på min også når jeg presset den, trodde først det var noe galt med elementene eller hornet, eller noe som lå løst inni høyttaleren.
    Hehe, akkurat det samme som jeg trodde 8) Godt det ikke var det da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vet jeg hva jeg skal kjøpe meg
    tror RF 63MKII blir en knall høyttaler,passer inn i det nye rommet også tenker jeg

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å smøre seg med en god porsjon tolmodighet og vente på oppfølgeren av en meget god og musikalsk RF63 synd vi ikke vet når denne kommer men den som venter på noe godt osv.....

helt klart

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen alle klipsch venner. Etter at jeg har fått mine RF82 godt i gang, har det dukket opp noen nye spørsmål..

1: Hvor kan man kjøpe deler som f.eks et nytt horn?
    2: Hva koster dette?
    3: Er det vanskelig å bytte selv?

Merker at jeg har blitt litt i overkant ivrig med å dra på litt ekstra hvor jeg ikke har hørt at forsterkeren har hatt problemer med å levere nok kontrollert effekt

Man lærer så lenge man lever sies det, så jeg har lært at jeg må ha mer effekt å fore de med. Har hørt mye snikksnakk her inne om XPA effekt? Skulle gjerne hørt på et sett RFxx høyttalere på denne elektronikken selv hvis det fins noen østfoldinger som har tid en aften

På forhånd, takk

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når spiller rf82 bedre? i større stuer? Blir stua mi egentlig litt liten for rf82?

Trodde rf82 ville spille dypere bass siden den har 8" isteden for 6.5".. synd ingen i nærheten selger klipsch. skulle vært morro å hørt forskjell selvom det sikkert ikke blir likt med forsterkere osv.

Har mine 25cm fra bakvegg. Veldig fornøyd men veit jo ikke hva jeg går glipp av siden jeg ikke har hørt rf63. Emotiva xpa-2 hadde vel holdt på rf63 også..
    Forsterkerene dine skal fint klare rf63 også
    Dypere er ikke synonymt med penere... he he
    Synd du ikke kan få hørt på rf63 di er jo meget gode til musikk.
    Hvor langt fra bakvegg osv kan variere litt fra rom til rom og om du synes di spiller bra der di står så er det bare å nyte musikken

Side 577 av 1033 FørsteFørste ... 77 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 573 574 575 576 577 578 579 580 581 587 597 607 617 627 637 647 657 667 677 687 697 707 717 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •