Klipsch klubben - Side 576

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 576 av 1034 FørsteFørste ... 76 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 572 573 574 575 576 577 578 579 580 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 ... SisteSiste
Viser resultater 11,501 til 11,520 av 20677
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    RC-64, RF-83 og RF-63 har FINÉR overflate av tre. Resten i RF-serien er vinyl-belakte.
    Det er det jeg mener, siden jeg har RF-63 og RC-64 selv.
    Jeg har også RS-52, og der ser jeg tydlig forskjellen da disse er vinyl-belagt (men RS-62 har sannynligvis FINÉR).

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rf-7 II står for tur. Yamaha dsp-z7 eller Onkyo TX-NR5008B? Det mest relevante er best mulig "kinolyd", så om noen har testet begge hadde det vært flott med et innspill.

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Rf-7 II står for tur. Yamaha dsp-z7 eller Onkyo TX-NR5008B? Det mest relevante er best mulig "kinolyd", så om noen har testet begge hadde det vært flott med et innspill.
    Har testet begge og onkyo som er ren prossesor spiller bedre og har den nye Audyssey room correction MultEQ XT32 som er sinnsykt bra

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harleyy
    Har testet begge og onkyo som er ren prossesor spiller bedre og har den nye Audyssey room correction MultEQ XT32 som er sinnsykt bra
    Hei,

Takk for svar, men mener du at 5008B er en surroundprosessor?

Heller uansett litt mot Onkyo ja, for virker som man får utrolig mye for 20.000,-

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk for svar, men mener du at 5008B er en surroundprosessor?

Heller uansett litt mot Onkyo ja, for virker som man får utrolig mye for 20.000,-
    Forvekslet med 5508, men jeg har hørt alle 3 og denne onkyoen har støtte for 3d og Audyssey MultEQ XT32 og er fortsatt den jeg ville valgt av di to du spurte om

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

z7 er en god filmforsterker, det er ingen tvil i det. Men Onkyo leverer litt mere sprell i lyden føler jeg. I tilleg så er 5008 en nyere forsterker med det lille extra. Personlig har jeg tanken om å gå over til Onkyo.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet ut min RC-64 II i går, kjørte den som full range og brukte PLxII på musikk. Merket da at det kom en stygg lyd ifra den ved høyt spilling. Etter litt feilsøking, så fant jeg ut at det kommer luft ut av det bakerste hullet for tilteskruen som fulgte med. Noen andre som har merket dette?

Har sendt mail til L-Sound og Audiocompaniet, regner med svar derfra i første del av uken. Lurer på om dette er noe jeg kan enten få en ny en på eller hvertfall avslag i pris på hvis dette kun gjelder min.

Må forresten nevne at den trykker helt sykt bra uansett da

Edit: Løst!

Fikk mail ifra Audiocompaniet om at det var visst slik på deres eksemplar også, så jeg får tilsendt ekstra "føtter" for å plassere over hullene. Bra service

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert Anthem sin nye serie da? Fikk vedlig bra kritikk i siste Hjemmekino, og med en typisk amerikansk lydsignatur vil de passe bra til Klipsch. Romkorreksjonen som er i disse skal visst også være veldig bra.

Welcome to the New Official Anthem® Audio Video Website.

Audiocompaniet er importør, men kan kjøpes gjennom lokale butikker som har avtale med Audicompaniet regner jeg med.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Testet ut min RC-64 II i går, kjørte den som full range og brukte PLxII på musikk. Merket da at det kom en stygg lyd ifra den ved høyt spilling. Etter litt feilsøking, så fant jeg ut at det kommer luft ut av det bakerste hullet for tilteskruen som fulgte med. Noen andre som har merket dette?

Har sendt mail til L-Sound og Audiocompaniet, regner med svar derfra i første del av uken. Lurer på om dette er noe jeg kan enten få en ny en på eller hvertfall avslag i pris på hvis dette kun gjelder min.

Må forresten nevne at den trykker helt sykt bra uansett da

Edit: Løst!

Fikk mail ifra Audiocompaniet om at det var visst slik på deres eksemplar også, så jeg får tilsendt ekstra "føtter" for å plassere over hullene. Bra service
    Jeg har jo hatt min RC-64 II en stund nå men har aldri hørt dette. Jeg regner imidlertid med at det er slik på denne også siden det høres ut som en konstruksjonsgreie.

Jeg har tydeligvis ikke spilt høyt nok (det har jeg heller ikke. Har nok aldri vært over -16 på Yamahaen med denne centeren)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om dette er rette tråden å stille spørsmål, men here goes...

Jeg skal ha nytt surroundanlegg nå. Har for tiden ett 5-kanals med dynavoice f6 høytalere og liten sony surroundforsterker, dette har vært ok, men nå vil jeg ha noe skikkelig.
    For en haug med år siden hadde jeg ett par klipsch kg 4.5 (tror jeg de het), som jeg var var skikkelig fornøyd med, men pga av studier og jobb og masse flytting, der jeg har bodd på små hybler og kollektiv måtte jeg kvitte meg med de.

Nå vil jeg ha Klipsch igjen!
    Men hvilke?
    Jeg regner med at jeg kommer til å kjøpe en Marantz sr7005 som forsterker, pga funksjoner, design, og ikke minst fordi jeg har inntrykk av at marantz er en fin match til klipsch.

Men hvilke Klipschhøyttalere bør jeg kjøpe? Stua mi er ca 25kvm, og jeg skal bruke de 50/50 til musikk og film. (7-kanaler)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fedor

Jeg skal ha nytt surroundanlegg nå. Har for tiden ett 5-kanals med dynavoice f6 høytalere og liten sony surroundforsterker, dette har vært ok, men nå vil jeg ha noe skikkelig.
    For en haug med år siden hadde jeg ett par klipsch kg 4.5 (tror jeg de het), som jeg var var skikkelig fornøyd med, men pga av studier og jobb og masse flytting, der jeg har bodd på små hybler og kollektiv måtte jeg kvitte meg med de.

Men hvilke?
    Jeg regner med at jeg kommer til å kjøpe en Marantz sr7005 som forsterker, pga funksjoner, design, og ikke minst fordi jeg har inntrykk av at marantz er en fin match til klipsch.

Men hvilke Klipschhøyttalere bør jeg kjøpe? Stua mi er ca 25kvm, og jeg skal bruke de 50/50 til musikk og film. (7-kanaler)
    Klipsch kg 4.5 er fra midten av nitti tallet er laget i likhet med di rimeligste i rf serien i dag i vinyl. Så det spørs på prisen du skal legge i det, men rf serien burde være det rett for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel egentlig den serien jeg har sett for meg. Pris er jeg litt usikker på, det spiller forsåvidt ikke så stor rolle (så lenge vi ikke begynner å snakke la scala & palladium ).
    Eller for å si det på en annen måte. Hvis Rf82 er det beste valget i forhold til forsterker og romstørrelse, så går jeg for de. Men hvis rf42 er en bedre match i forhold til forsterker og romstørrelse, så ser jeg ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig.

Jeg har ikke satt noen makspris på hvor mye jeg skal gi, for jeg har uansett tenkt å ta meg en liten pruterunde, og se om jeg kan få en fin pakkepris på forsterker og 7kanals system (har sett flere forhandlere som har både marantz og klipsch.)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel egentlig den serien jeg har sett for meg. Pris er jeg litt usikker på, det spiller forsåvidt ikke så stor rolle (så lenge vi ikke begynner å snakke la scala & palladium ).
    Eller for å si det på en annen måte. Hvis Rf82 er det beste valget i forhold til forsterker og romstørrelse, så går jeg for de. Men hvis rf42 er en bedre match i forhold til forsterker og romstørrelse, så ser jeg ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig.

Jeg har ikke satt noen makspris på hvor mye jeg skal gi, for jeg har uansett tenkt å ta meg en liten pruterunde, og se om jeg kan få en fin pakkepris på forsterker og 7kanals system (har sett flere forhandlere som har både marantz og klipsch.)
    Du har funnet en god match marantz og klipsch spiller godt sammen.
    Kommer ny rf63 pakke i mars så om du er glad i musikk ville jeg ventet på den, passer glimrende til din størrelse på rommet også

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har funnet en god match marantz og klipsch spiller godt sammen.
    Kommer ny rf63 pakke i mars så om du er glad i musikk ville jeg ventet på den, passer glimrende til din størrelse på rommet også
    Kommer det en ny serie av RF-63?
    Hvor har du hentet disse opplysningene fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Kommer det en ny serie av RF-63?
    Hvor har du hentet disse opplysningene fra?
    Hmmm,dette må sjekkes ikke hørt noe om dette nei!

O

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Hmmm,dette må sjekkes ikke hørt noe om dette nei!

O
    Driver å starter ny butikk med audiocompaniet som en av leverandørene så ja det stemmer olav som fortalte meg det.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med RF-83 da, kommer den i ny utgave også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hvilke?

Stue på 25kvm ville jeg personlig gått for rf-62 som fronter å heller brukt de pengene du "sparer" på en sub utenom + en brukt effekt av noe slag. Min anbefaling er en brukt Parasound nc-2125 som du finner for 4 lapper titt å ofte. Da har du kanonlyd på 2.0-2.1 musikkspilling samt du har veldig bra lyd på film osv. Har hørt både 82 og 62 og i mine ører syns jeg 62 spiller penere til musikk, selvsagt har 82 mer i bunn men derfor kjøper du en sub utenom. Selv har jeg rf-25 og har ei stue på 16kvm og de er ihvertfall ikke for små for rommet for å si d slik

men har du økonomi til d så klinker du til med rf-63 som jeg aldri har hørt selv mer enn 10min demo på butikk men "ryktet" er at dette er en kanonhøyttaler som spiller musikk veldig godt samt bra med drykk nedover i registeret. Ligger jo på tilbud nå for 14 lapper så dette er noe jeg selv sikler på til sommeren når feriepenger kommer:P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange intressante innspill her nå.
    Jeg har jo sett at det er mulig å få rf-63 til en ok pris noen steder nå, men er det noen som vet om det vil være stor forskjell på den som er til salgs nå, og den nye versjonen som kommer i mars?
    Og hva bruker jeg evt som senter og surround til rf-63?
    Jeg ser også at noen fortsatt har gammel modell rf-62 til nedsatte priser. Er det stor forskjell på rf-62 og rf-62II?
    Og hvordan vil rf-62 spille i surround sammen med rc-62II/rs-62II?

Om det er mulig å få en brukt parasound til rundt 4000, så er jo det selvfølgelig akseptabelt for å få god stereolyd, selv om jeg i utgangspunktet hadde håpet at marantzen alene skulle være nok..... Så det får jeg heller se på sikt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange intressante innspill her nå.
    Jeg har jo sett at det er mulig å få rf-63 til en ok pris noen steder nå, men er det noen som vet om det vil være stor forskjell på den som er til salgs nå, og den nye versjonen som kommer i mars?
    Og hva bruker jeg evt som senter og surround til rf-63?
    Jeg ser også at noen fortsatt har gammel modell rf-62 til nedsatte priser. Er det stor forskjell på rf-62 og rf-62II?
    Og hvordan vil rf-62 spille i surround sammen med rc-62II/rs-62II?

Om det er mulig å få en brukt parasound til rundt 4000, så er jo det selvfølgelig akseptabelt for å få god stereolyd, selv om jeg i utgangspunktet hadde håpet at marantzen alene skulle være nok..... Så det får jeg heller se på sikt

er det ikke bare ett restparti som kommer i mars da ? eller er det annonsert en rf63ll ?

Side 576 av 1034 FørsteFørste ... 76 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 572 573 574 575 576 577 578 579 580 586 596 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •