Klipsch klubben - Side 573

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 573 av 1034 FørsteFørste ... 73 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 569 570 571 572 573 574 575 576 577 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 ... SisteSiste
Viser resultater 11,441 til 11,460 av 20677
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei har skaffa meg klipsch rf82 og en svs pc 12-nsd bruker en harman kardon 3380 no, men lyden er litt kvass til tider. noen forsklag til en surroundforsterker som greier å dra de ganske "greit" ? skal lage surround etterhvert. har ikke så go råa, er bare 15

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    hei har skaffa meg klipsch rf82 og en svs pc 12-nsd bruker en harman kardon 3380 no, men lyden er litt kvass til tider. noen forsklag til en surroundforsterker som greier å dra de ganske "greit" ? skal lage surround etterhvert. har ikke så go råa, er bare 15
    En Onkyo Reciever burde passe bra, Dog ikke krefter nokk i en reciever til å dra disse fult ut uans. Mitt tips er iaf å begynne en plass, å så opgradere senere. Pass på å kjøp reciever med Pre-out for opgradering til mere watt senere i tid.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    En Onkyo Reciever burde passe bra, Dog ikke krefter nokk i en reciever til å dra disse fult ut uans. Mitt tips er iaf å begynne en plass, å så opgradere senere. Pass på å kjøp reciever med Pre-out for opgradering til mere watt senere i tid.
    tusen takk for svar ! det var egentlig det jeg og tenkte, men yamaha eller pioneer? passer det?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkuratt kjøpt meg en ganske så oppgradert Music angel rør forsterker.

Skal bli spennende og se hvordan denne drar rf-63 og om dette åpner døren for dyrere rørforsterkere :twisted:

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    tusen takk for svar ! det var egentlig det jeg og tenkte, men yamaha eller pioneer? passer det?
    Pioneer ville iaf JEG styrt unna på Klipsch, Yamaha passer veldig god til Klipsch det også. Kan dog bli litt kjedelig på musikk.. Føler Onkyo gir mere sprell etter det jeg selv har hørt. Har yamaha selv, å vurderer å gå over til en nyere Onkyo.
    Dette er vell også veldig smak å behag ^^

hvilken prisklasse tenkte du på igrunn?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Akkuratt kjøpt meg en ganske så oppgradert Music angel rør forsterker.

Skal bli spennende og se hvordan denne drar rf-63 og om dette åpner døren for dyrere rørforsterkere :twisted:
    Spennende

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer ville iaf JEG styrt unna på Klipsch.
    Jeg synes det fungerer fint på mine, men skulle jeg kjøpt nå hadde det nok blitt Onkyo eller Marantz. Tror de 2 sistnevnte er en mye bedre match selvom Pioneer fungerer greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer ville iaf JEG styrt unna på Klipsch, Yamaha passer veldig god til Klipsch det også. Kan dog bli litt kjedelig på musikk.. Føler Onkyo gir mere sprell etter det jeg selv har hørt. Har yamaha selv, å vurderer å gå over til en nyere Onkyo.
    Dette er vell også veldig smak å behag ^^
    Da regner jeg med du har hørt dette selv?

Har akkurat hørt gjennom Growing up live med Peter Gabriel.. på en, FY FY, Pioneer receiver med ice.. Den 3 i rekken som driver mine klipsch..

Selvfølgelig er dette smak og behag, men personlig synes jeg ikke Pioneer står noe tilbake for Yamaha på hverken film eller musikk..

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Det har ingenting å si, siden både danskene og svenskene oppgir pris pr stk i de eksemplene jeg henviste til, og det var store prisforskjeller her.

Svenskene: RF-82 cherry: 2900,- SEK pr stk (kun cherry skilte seg ut)
    Danskene: RF-82 cherry: 4999,- DKR pr stk

Prisen til svenskene er meget hyggelig: Klipsch RF-82 Högtalare st/pris - Elgiganten
    Et kupp! Bestill til en svenske, hent dem der, og kjør dem til Norge :-)
    Selvfølgelig mulig og om det skjer noe galt kjør di tilbake igjen og hent di engang til når di er ferdig

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Da regner jeg med du har hørt dette selv?

Har akkurat hørt gjennom Growing up live med Peter Gabriel.. på en, FY FY, Pioneer receiver med ice.. Den 3 i rekken som driver mine klipsch..

Selvfølgelig er dette smak og behag, men personlig synes jeg ikke Pioneer står noe tilbake for Yamaha på hverken film eller musikk..
    Har testet Yamaha v.s Pioneer ja, syntest Pioneer'en hadde litt for mye i toppen. Dette ble testet hos en kompis på ett par RF-62. Dette ble testet uten effekttrinn, og på musikk. Kan dog ikke si noe om dyrere modeller fra Pioneer, men etter det inntrykket jeg fikk der og da så er det ingenting jeg vill ha i stua mi. Men, ja.. Dette er dog smak å behag.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Pioneer på Klipsch og syns IKKE dette er noen god match jeg heller, men hørte en anna en som sa at de billige Pioneer tinga var søppel mens de litt dyrere lx 73 og 83 var en helt annen lydkvalitet.

jeg aner ikke hva de nye dyre Pioneer er gode for men har hatt både pioneer i hus og i bil og begge ble pælma ut før d var gått 1 uke.

Ville gått for en Yamaha, Onkyo eller kanskje Marantz med pre. Og når du får råd senere kjøper du en Parasound eller Emotiva og kobler på frontene.

bare mi mening til gode produkter som ikke koster gull8)

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Ville gått for en Yamaha, Onkyo eller kanskje Marantz med pre. Og når du får råd senere kjøper du en Parasound eller Emotiva og kobler på frontene.

Absolutt enig med disse anbefalingene dine.

Kjenner ikke til Marantz og Parasound, men ihvertfall Marantz har fått meget god omtale med tanke på høy oppløsning, og fine detaljer av eksperter som selger produkter av alle nevnte merker, men mangler ofte litt punch i bånn, men her får man hjelp av effektforsterkeren uansett hvis man benytter en slik kombinasjon (glem ikke at receiveren da må ha pre-out).

Og når jeg ser igjennom diskusjonene, virker det som om man får langt mer igjen av å kjøpe Emotiva framfor Parasound med tanke på prisforskjellen.

Har selv Onkyo og Emotiva, så den kombinasjonen kan jeg uansett anbefale til Klipsch Reference.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Jeg har hørt Pioneer på Klipsch og syns IKKE dette er noen god match jeg heller, men hørte en anna en som sa at de billige Pioneer tinga var søppel mens de litt dyrere lx 73 og 83 var en helt annen lydkvalitet.

jeg aner ikke hva de nye dyre Pioneer er gode for men har hatt både pioneer i hus og i bil og begge ble pælma ut før d var gått 1 uke.

De billige produktene til Pioneer har før slitt med litt dårlig lyd, det er jeg helt enig i..

Nå har mine receivere vært ganske dyre så sånn sett har jeg " vært godt vant", men LX serien som jeg nå har har jeg ingen problemer med å anbefale på klipsch!

Ei heller parasound som effekt som jeg også prøvde, meget bra bass i disse og feit klang!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet Yamaha v.s Pioneer ja, syntest Pioneer'en hadde litt for mye i toppen. Dette ble testet hos en kompis på ett par RF-62. Dette ble testet uten effekttrinn, og på musikk. Kan dog ikke si noe om dyrere modeller fra Pioneer, men etter det inntrykket jeg fikk der og da så er det ingenting jeg vill ha i stua mi. Men, ja.. Dette er dog smak å behag.
    Gullegodt.. Da er alt greit!.. synes bare det er litt for mange her inne som anbefaler og fraråder uten å ha hørt tinga selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Nesten ikke bevegelse...hmm... er du for snill med volumkontrollen ?

Koblet rett... + og - ?

Plassering i romet. Utforsking av plassering hjelper på lyden.
    Pluss og minus er koblet rett, og likt på begge to.

forsterkeren går ned til -5, jeg må ned på en -19 for å få nok litt lyd fra framhøytalerene. Bakkanalene er jo drevet av nad`n og spiller fletta av frontene med mindre de er dempet med -10db. Rotellen er driver også framkanalen, som har signalet forsterket med +8 ...

Bygger å lure på om det er noe rusk med rotellen, eller preouten på naden ... Alle høytalerene står forøvrig på "large" ...

Kan det være at y-leddet demper signalet med noen desibel eller? :-?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,474
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å du dæven for et beist Rc64II er. Vanskelig å beskrive med ord egentlig.

Rett ned i reiret å koble. Er lyden like bra som resten tyder på så blir dette nærmest perverst.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle

Rett ned i reiret å koble. Er lyden like bra som resten tyder på så blir dette nærmest perverst.
    Pics or it dident happend :P

Intermediate harleyy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Østfold
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kuult skal ha en selv sammen med nye rf 7

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis :-D

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,474
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye. Den er så stor at jeg ikke turde å henge den opp.

Og lyden da mann, det var lyd i B&W 600 også, men her ble jeg bare sittende å måpe.

Når Rambo gikk agurk, så ble det jaggu perverst med RC64 II :twisted: :twisted: :twisted:

Og ja, jeg skal ta bilder. Jeg lover.

Side 573 av 1034 FørsteFørste ... 73 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 569 570 571 572 573 574 575 576 577 583 593 603 613 623 633 643 653 663 673 683 693 703 713 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •