Klipsch klubben - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 57 av 1034 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 557 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 20677
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av froggy
    Er det noen som har et godt foslag til å dra rf83 skikkelig.? Kjører forøvrig med en denon 3808 reciever i resten av oppsettet.. har lurt på enten en vincent sv-234 2x200watt eller to stykk hegelh2a. En brokoblet for hver front.. Eller er det noen andre gode valg jeg bør heller prøve meg på? Kjører forøvrig resten av anlegget også med klipsch:-D
    Fått deg noen effekt enda?

Har en Emotiva XPA-3 som i framtiden er planlagt å drive et par RF-83, så hvis du har lyst til å låne den for å teste må du gjerne det. Ta ev. resten på PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effektrinn

Hei du.. Har ikke fått meg no effektrinn enda gitt.. Tenker du å selge eller bare låne bort for en test? Kjenner ikke til den forsterkeren jeg, men det høres spennende ut.. Hviken prisklasse ligger den i og hvor kraftig er den? Mvh Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har en Emotiva XPA-3 som i framtiden er planlagt å drive et par RF-83, så hvis du har lyst til å låne den for å teste må du gjerne det. Ta ev. resten på PM.
    Kom gjerne med en tilbakemelding på dette. Sitter her med RF-83 selv og skal snart ha effekttrinn. Vurderer da Parasound Halo A21 eller Emotiva XPA-2 eller XPA-3. Har lest bare positivt om Halo A21 sammen med RF, men ser jo at det er flere og flere som får Emotiva. Har dog ikke lest så mye om kombinasjonen Emotiva og RF serien. Fordelen til Emotiva er jo prisen. Noen som har erfaring her?

Newcomer glenners sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legge til at jeg har oppgardert fra RF52 til 62 men vil ha 63 :P

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd med RF-82 og Parasound hca-2200mk2

Har hatt dette i 1mnd tid og det spiller bra
    Sinnsyk dynamikk!!
    Høyt og rått....

Men ser både rf-5 og rf-7 er tilgjenngelig på bruktbørsene!

Spennende ht det

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra 5.1 til 7.1

Har det noe for seg å oppgradere til RS62/RS52 eller er det like greitt å kjøre
    RS52/RS52. Og hvor får man kjøpt disse høytalerene gunstig?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Landcruiser
    Har det noe for seg å oppgradere til RS62/RS52 eller er det like greitt å kjøre
    RS52/RS52. Og hvor får man kjøpt disse høytalerene gunstig?
    Nå vet jeg ikke hva resten av ht dine består av, men forskjellen er nok ikke veldig stor. Ville heller ha lagt pengene i noe som vil gi større oppgraderings følelse. en sub kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Nå vet jeg ikke hva resten av ht dine består av, men forskjellen er nok ikke veldig stor. Ville heller ha lagt pengene i noe som vil gi større oppgraderings følelse. en sub kanskje?
    Det er RF82/RC62/RS52 og RSW10D og Onkyo 805. Rommet er 4x3 med
    skråtak på halve flaten.

Ole

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kipsch folket! Vil dere anbefale meg reciever eller er forforsterker-effekt for omkring 10 000 til de litt store Klipsch høyttalerne; RF-82 og oppover.
    Holder en knapp på en brukt RX-V3900 jeg da har stor tro på romkoreksjon og ønsker å bruke sub. Eller finnes det andre løsninger som vil gi mye bedre lyd for pengene? Jeg bruker stort sett PC som kilde.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hei Kipsch folket! Vil dere anbefale meg reciever eller er forforsterker-effekt for omkring 10 000 til de litt store Klipsch høyttalerne; RF-82 og oppover.
    Holder en knapp på en brukt RX-V3900 jeg da har stor tro på romkoreksjon og ønsker å bruke sub. Eller finnes det andre løsninger som vil gi mye bedre lyd for pengene? Jeg bruker stort sett PC som kilde.

Ka du bruker å overføre lyd fra pc til forsterker med?

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker RX-V1900 til mine RF-82, bi-ampet, lyder knall mener jeg. Jeg kjører også mye musikk fra PC, kjører optisk S/PDIF.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenners
    Ka du bruker å overføre lyd fra pc til forsterker med?
    Optisk

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Optisk
    Så lenge du holder deg til FLAC og andre høykvalitets så vil du merke at en vanlig forsterker med kun en ca 500w power suply vil ta livet av toppene så jeg vil ambefale å kjøpe en billig utgave med mindre power og legge de store penge i ei stereoblokk som du kjører på preout.....

Ville ha valgt HK framfor Yamaha til klipsch.... har testa en 640 yamaha og va ikke den beste mach jeg har hørt.

Fikk testa en HK7000 og den va helt RÅ.... bedre en min Rotel etter min mening.

Så jeg vurdere å få tak i en HK av nyere art med HDMI 1.3 selv.

Men smaken er jo som baken.....

PS. Denon er det værste jeg har hørt på klipsch

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du utdype litt det første du sa? Ta liv av toppene?

En RXV 3900 burde ha ganske passe med effekt ca 2x140W RMS i to kanaler så hvis jeg bi-amper bør det vell være ca 200W RMS tilgjengelig og en del mer peak siden resten av kanalene ikke brukes enn så lenge.

Er med på det du sier om en billigere reciever med effekt i tilegg. Finnes det billige Recievere med like god lyd og skikkelig romkoreksjon bare mindre krefter? Kunne tenke meg Emotiva XPA-2 og en rimelig reciever. Har du noen å anbefale?

Takk for hjelpen,
    FredrikC

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at den kan jo ikke gi mere en strømforsyninga kan gi.

LES DETTE: Patos - med fokus på lyd: Billigwatt som ikke finnes…

en flott kombo ville ha vært en yamaha/HK forsterker med lavere effekt men med preout og en vincent sp331.

Rotel og klipsch er ikke den beste komboen.

vincent sp331: http://www.mamut.net/controls/shop/s...ynabel&gid=159 jeg har en slik selv og den gir myk og fin diskant og meget rund og dyp bass. denne presser mine RF62 så langt opp at det er ørene som gir seg først.

denne har jeg lyst på for bytte ut min rotel 1057 Komplett.no - Harman Kardon AVR255 hjemmekinoreceiver

Yamaha sine billig modeller har preout mener jeg hvis jeg ikke husker helt feil.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lei av de som har utsagn som tar alle modeller av et fabrikat under en kam,og sier at det ikke er noe bra/ikke passer. Har man da gått igjennom hele produksjonlinjen for å eliminere dette?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Utrolig lei av de som har utsagn som tar alle modeller av et fabrikat under en kam,og sier at det ikke er noe bra/ikke passer. Har man da gått igjennom hele produksjonlinjen for å eliminere dette?

Men du vet jo alt!!!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Roqer her faktisk. At en modell f.eks fra en produsent ikke funker veldig bra sammen med Klipsch betyr ikke at de andre modellene heller ikke gjør det. Ett godt eksempel er Vincent synes jeg. Noen av disse er veldig bra på Klispch, mens andre låter helt ræva.

Er selvsagt ikke sikkert andre mener det samme som meg, eller Roqer for den saks skyld

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er enig med Roqer her faktisk. At en modell f.eks fra en produsent ikke funker veldig bra sammen med Klipsch betyr ikke at de andre modellene heller ikke gjør det. Ett godt eksempel er Vincent synes jeg. Noen av disse er veldig bra på Klispch, mens andre låter helt ræva.

Er selvsagt ikke sikkert andre mener det samme som meg, eller Roqer for den saks skyld

Ta denon for ex, har prøvd den amp og pre amp og den var en ubeskrivelig dårlig mach.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glenners: og andre har prøvd Denon med godt resultat.
    Du sier Yamaha her dårlig, mens HK er bra, jeg har sett 2 inkl. deg som synes K er greit, og vi er minst 10stk her i tråden som er fornøyde med Yamaha.
    Jeg synes det er mye liv i toppen hos meg, og jeg kjører med RX-v1900 som har 130w per kanal (men i følge stickeren bak på receiveren, en 500VA trafo) og en kraftig kondensatorbank.

Yamaha RX-Vx800 og RX-Vx900 er nok sikre valg skal man tro de som har testet og gitt tilbakemeldinger her på forumet.

Side 57 av 1034 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 557 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •