Klipsch klubben - Side 565

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  4
Side 565 av 1034 FørsteFørste ... 65 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 561 562 563 564 565 566 567 568 569 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 ... SisteSiste
Viser resultater 11,281 til 11,300 av 20677
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har siste årene gått en del i musikk i huset, men denne uka har jeg liksom virkelig satt meg ned å bare lyttet.. ikke bare hatt på musikk når jeg gjør noe annet..

Akkurat her er denne ampen i særklasse bedre enn det jeg er vant til.. den får meg til å bli sittende i sofa'n å bare spille musikk..

og er ikke det bare så digg blir nesten som å gjennoppdage musikkgleden på nytt , sånn var det for meg ihvertfall

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har vært ikontakt med de jeg og angående en an sak,menvet olav har vært syk denne uken og christian har vært noe hardt jobba
    ht er vel rigga opp hos de så ikke gi deg , demo får du helt sikkert

har vanligvis fått svar relativt kjapt, men har ikke fått svar på noe som helst på 2-3 uker nå.. hadde håpt å få sjekket terrenget litt, siden jeg blir værende et par timer i oslo påvente på videre flygning til manchester om 2 uker..

det hadde vært en fin mulighet til å sammenligne litt disse jeg vurderer..
    Men har som sagt opplevd musikk uten sub på en helt ny måte denne uka, og derfor har jeg for alvor lyst å få testet litt cornwall vs la scala..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og er ikke det bare så digg blir nesten som å gjennoppdage musikkgleden på nytt , sånn var det for meg ihvertfall

nesten litt skremmende egentlig:-P

har gått en del i AC/DC i dag, Foo Fighters, og denne uka har diverse sjangre blitt testet for å få sammenligningsgrunnlag, deriblant:

Eminem,50cent,lady gaga,rihanna, AC/DC,foo fighters, DJ tiesto,The eagles, Muse, dire straits, typiske demospor ala infected mushroom og yello, akustisk musikk.. det meste innen bra og mindre bra musikk egentlig.. og den klarer alt med bravur!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er steike gøy at flere her inne tester ut rør og klipsch, for det funker så godt sammen og det gir jo en helt ny dimensjon til hobbyen vår også :-P
    Tror nok jeg må melde pass en god stund angående rør pga høy pris.

Kommer kanskje til å satse på en Klipsch sub heller, muligens en brukt RT-10d eller RT-12d er det jeg bør satse på for å kompensere i bassområdet, som jeg savner med enkelte typer musikk (har en som funker ok i dag, men tror at Klipschen ville sparket mer fra seg).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nesten litt skremmende egentlig:-P

har gått en del i AC/DC i dag, Foo Fighters, og denne uka har diverse sjangre blitt testet for å få sammenligningsgrunnlag, deriblant:

Eminem,50cent,lady gaga,rihanna, AC/DC,foo fighters, DJ tiesto, typiske demospor ala infected mushroom og yello, akustisk musikk.. det meste innen bra og mindre bra musikk egentlig.. og den klarer alt med bravur!
    jepp, kjenner meg igjen der, har vært igjennom mye musikksjangere her og
    ikke minst en del oldies som f.eks yello,bowie,morhine, twisted sister (hehe)kiss osv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Tror nok jeg må melde pass en god stund angående rør pga høy pris.

Kommer kanskje til å satse på en Klipsch sub heller, muligens en brukt RT-10d eller RT-12d er det jeg bør satse på for å kompensere i bassområdet, som jeg savner med enkelte typer musikk (har en som funker ok i dag, men tror at Klipschen ville sparket mer fra seg).

har vært en del gode rørforsterkere til meget gode priser i det siste, copland og rogue for å nevne ett par og begge under 10 k

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vanligvis fått svar relativt kjapt, men har ikke fått svar på noe som helst på 2-3 uker nå.. hadde håpt å få sjekket terrenget litt, siden jeg blir værende et par timer i oslo påvente på videre flygning til manchester om 2 uker..

det hadde vært en fin mulighet til å sammenligne litt disse jeg vurderer..
    Men har som sagt opplevd musikk uten sub på en helt ny måte denne uka, og derfor har jeg for alvor lyst å få testet litt cornwall vs la scala..

skjønner den veldig godt, olav var vel borte på messa i usa også tror jeg
    har en følelse av at du kanskje vil like helheten til cw lll, selv om du kanskje er en LS fan i utgangspunktet

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært en del gode rørforsterkere til meget gode priser i det siste, copland og rogue for å nevne ett par og begge under 10 k
    Og disse kan fint tilkobles min receiver Onkyo TX-NR807, eller må man helst ha en annen pre til copland og rogue også?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Og disse kan fint tilkobles min receiver Onkyo TX-NR807, eller må man helst ha en annen pre til copland og rogue også?

man bør vel det,men alt til sin tid? kan ta en ting om gangen vet du

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner den veldig godt, olav var vel borte på messa i usa også tror jeg
    har en følelse av at du kanskje vil like helheten til cw lll, selv om du kanskje er en LS fan i utgangspunktet

har fått en følelse av dette i det siste jeg også.. har alltid ment at så lenge sub er godt kalibrert så spiller musikk med sub like bra, og med halo og Emotiva har jeg egentlig ikke hatt behov for subwoofer..

Men nå har jeg hatt en aldri så liten åpenbaring, og skjønner mer hva det vil si å virkelig IKKE trenge sub til musikk, og at det faktisk spiller bedre uten sub i stereo.

-derfor kommer også tanken ang LS inn, siden den trenger litt drahjelp i bunn - noe jeg ikke har noe imot, men CW trenger det ikke til musikk, og har fått en del gode tanker om dette siste dagene, for å si det slik..

Men eddie, du som har LS, ruller de brått av i rom på 50hz, eller kryper de lengre ned i praksis? (følte egentlig ikke behovet for sub når jeg fikk en rask demo på LS og MC275, men det var ikke verdens lengste demo heller, så helt lett å " bestemme" seg er det ikke...)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer HCA og NC serien sammen?

Sett et par hca forsterkere på brukten og trenger litt effekt til senteren min.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært ikontakt med de jeg og angående en an sak,menvet olav har vært syk denne uken og christian har vært noe hardt jobba
    ht er vel rigga opp hos de så ikke gi deg , demo får du helt sikkert
    Klipschorn er Kongen med La Scala som en god nummer to vil jeg tro.Dynamikk kongen er vel La Scala og hadde den gått noe dypere i bassen så hadde det vel hvert sjakk matt vil jeg tro men er selv meget fornøyd med mine andre par også,alle har de sine styrker og svakheter som alle andre...
    Klipschorn og La Scala er vel de som har overlevd lengst så det sier vel sitt

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanonhelg 28 - 30. januar - Elkjøp

Kanonpriser på Abrahamsen på elkjop.no

Passer vel Klipsch meget bra om noen skal oppgradere ;D

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har fått en følelse av dette i det siste jeg også.. har alltid ment at så lenge sub er godt kalibrert så spiller musikk med sub like bra, og med halo og Emotiva har jeg egentlig ikke hatt behov for subwoofer..

Men nå har jeg hatt en aldri så liten åpenbaring, og skjønner mer hva det vil si å virkelig IKKE trenge sub til musikk, og at det faktisk spiller bedre uten sub i stereo.

-derfor kommer også tanken ang LS inn, siden den trenger litt drahjelp i bunn - noe jeg ikke har noe imot, men CW trenger det ikke til musikk, og har fått en del gode tanker om dette siste dagene, for å si det slik..

Men eddie, du som har LS, ruller de brått av i rom på 50hz, eller kryper de lengre ned i praksis? (følte egentlig ikke behovet for sub når jeg fikk en rask demo på LS og MC275, men det var ikke verdens lengste demo heller, så helt lett å " bestemme" seg er det ikke...)
    Merker ikke så mye til savnet på grunn av mittbassen men når jeg har spilt litt på ForteII/RF63 så merker jeg at det mangler litt der nede men tror seriøst at med en rask nok sub så må selv Klipschorn slite med disse,ikke hørt CW men etter hva noen av gutta på hfs sier så mangler det litt av dynamikken og villskapen på de i forhold til la scala,tror de er litt mer lik Forte II i lyden så bedre og sammenligne de.Vet ikke hvem som låter best av de men tror Forte har en litt raskere bass og bedre mellomtone men som sagt usikker.Cornwall er jo en også meget populær modell då man blir nok fornøyd uansett

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Klipschorn er Kongen med La Scala som en god nummer to vil jeg tro.Dynamikk kongen er vel La Scala og hadde den gått noe dypere i bassen så hadde det vel hvert sjakk matt vil jeg tro men er selv meget fornøyd med mine andre par også,alle har de sine styrker og svakheter som alle andre...
    Klipschorn og La Scala er vel de som har overlevd lengst så det sier vel sitt
    '
    When the La Scala first launched in 1963 qt klipsch.com

Initially introduced in 1959, the Cornwall, qt Klipsch.com

så cornwall har faktisk vært på markedet lengre enn LS, men Khorn har vært på markedet siden ;

Paul W. Klipsch launched the Klipschorn loudspeaker in 1946

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbudet er "greit nok". Min fabelaktige V2.0 kjøpte jeg på Elkjøp for 5995...

Man skal jaggu lete lenge og hardt for å finne tilsvarende lydkvalitet pr. blanke krone (dersom høyttalerne matcher).

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

'
    When the La Scala first launched in 1963 qt klipsch.com

Initially introduced in 1959, the Cornwall, qt Klipsch.com

så cornwall har faktisk vært på markedet lengre enn LS, men Khorn har vært på markedet siden ;

Paul W. Klipsch launched the Klipschorn loudspeaker in 1946
    Ok det viste jeg faktisk ikke

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker ikke så mye til savnet på grunn av mittbassen men når jeg har spilt litt på ForteII/RF63 så merker jeg at det mangler litt der nede men tror seriøst at med en rask nok sub så må selv Klipschorn slite med disse,ikke hørt CW men etter hva noen av gutta på hfs sier så mangler det litt av dynamikken og villskapen på de i forhold til la scala,tror de er litt mer lik Forte II i lyden så bedre og sammenligne de.Vet ikke hvem som låter best av de men tror Forte har en litt raskere bass og bedre mellomtone men som sagt usikker.Cornwall er jo en også meget populær modell då man blir nok fornøyd uansett

tror nok det er den dypeste bassen, som er eneste plassen CW trekker det lengste strået, MEN det betyr ikke at det er langt unna i andre paramentre, det er tross alt dobbel pris fra CW til LS, så om det er lite som skiller, pluss CW spiller dypere, så spørs det om det er verdt den doble prisen..

Er egentlig "kun" akkurat dette med 35-50hz på LS jeg er litt skeptisk på..

De som liker CW best ser ikke ut til å ville bytte til LS, og vica verca - ene veien spiller jo pris en rolle vil jeg tippe, men dog..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok det viste jeg faktisk ikke

De har alle vært lenge på markedet, så lenge at de må alle være gode konstruksjoner for å overlevd såpass lenge!

at Palladium er Rålekre høytalere og spiller feiende flott er det neppe noen som helst tvil om - men at heritage er litt mer sjel bør det heller ikke være tvil om..

utseende til heritage er vel utslagsgivende, noen liker det - andre nekter å ha de i stua - da er vel palladium neppe noen som ikke hadde likt det møbelet i stua? Men personlig hadde jeg heller valgt CW, LS eller Khorn over Palladium i de forskjellige størrelsene..:P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paul W Klipsch startet på K Horn rett før krigen,og L S er jo i praksis samme høyttaler men ment som en PA versjon som er beregnet til ute bruk og skal spilles høyt på,derfor er den kuttet høyere 50hz ca. Pga dette er kassene ikke med finish på LS I,P K nekktet og forandre de mens han levde de skulle se sånn ut
    til og med delefiltrene skulle være sånn de var,om folk ikke likte de fikk de lavære og kjøpe de sa han etter hans død kom LS II,med bedre kasser og tre finer.

O

Side 565 av 1034 FørsteFørste ... 65 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 561 562 563 564 565 566 567 568 569 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 695 705 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •